مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

جاذبه‌های گردشگری دبی
مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

چیزی که در تور دبی زیاد می‌بینید، مراکز خرید متعددی هستند که در هر کجای شهر دیده می‌شوند. در این میان چند مرکز خرید هستند که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از دیگر مجتمع‌های تجاری متفاوت ظاهر شده‌اند که یکی از این مراکز، دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City) است که در فضایی بزرگ ساخته شده، یک محیط بیرونی با جاذبه‌های فراوان دارد و به طور کلی، نه تنها جایی برای خرید به حساب می‌آید، در آن‌جا حسابی به شما خوش هم خواهد گذشت.

 

کوتاه درباره مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

دبی فستیوال سیتی یک مجموعه مدرن، زیبا و در عین حال بزرگ است که مجموعا فضایی به اندازه ۵.۲ میلیون متر مربع را در اختیار فضاهای مختلف این مجموعه قرار داده است. مجموعه دبی فستیوال سیتی شامل خلیج فستیوال، مرکز خریر، مکان نمایش ایمجین (IMAGINE) و چند بخش کوچک و بزرگ دیگر می‌شود و جدا از فروشگاه‌های متعدد در داخل فضا، غرفه‌هایی در محیط روباز نیز دارد که شب‌ها به شکل یک بازار عمل می‌کند.

این مکان از پرطرفدارترین جاذبه‌های دبی نیز به حساب می‌آید. مجموعه‌ای با ۴۰۰ فروشگاه، ۷۵ کافه و رستوران، بخش‌های تفریحی متعدد و فضای زیبا و بزرگ که هر چیزی که انتظارش را داشته باشید در اختیارتان می‌گذارد. کلاب کودکان، پارک ترامپولین، مجموعه ‌ای از بهترین سینماهای دبی و خیلی چیزهای دیگر هستند که در فستیوال سیتی شما را سرگرم می‌کنند. برای این که بیشتر با این مجموعه آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

خرید در دبی فستیوال سیتی

همان طور که گفتیم، مرکز خرید دبی فستیوال سیتی دارای نزدیک به ۴۰۰ فروشگاه است که از جمله مهم‌ترینِ آن‌ها می‌توان به بزرگ‌ترین شعبه آیکیا (IKEA) در دبی اشاره کرد. بسیاری برندهای بین‌المللی مهم در این مکان حضور دارند و تنوع محصولات در آن‌جا بی‌نظیر است که البته از چنین مرکز خریدی با این حجم از فروشگاه‌های مختلف، چیزی ورای آن نیز انتظار نمی‌رفت. به طور کلی فروشگاه‌های دبی فستیوال سیتی به ۱۹ دسته تقسیم می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به لباس‌های مردانه و زنانه، کیف و کفش، لوازم ورزشی، ساعت، اسباب بازی، مد عربی، زیورآلات، هایپرمارکت، لوازم خانه، لوازم الکترونیک و ... اشاره کرد که در همه‌ی آن‌ها، نام‌های درخشانی حضور دارند.

برای اغلب افراد، برندهای لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمینه، ده‌ها فروشگاه‌ مختلف را مشاهده خواهید کرد که بعضی از آن‌ها برندهای لاکچری و بسیار گران‌ هستند و بقیه، اغلب برند‌های شاخص بوده و بعید است محصولی ارزان در میانشان پیدا کنید. زارا، گپ، دیزل، باس، گانت، جیوردانو، لویز، مارکز و اسپنسر، بلوچی و پولو تنها برخی از این فروشگا‌ه‌ها هستند.

 

هر آن چه از سیتی سنتر دیرا باید بدانید

افراد زیادی در تور دبی، به دنبال خرید لوازم الکتورنیک هستند. در این زمینه تنها سامسونگ را پیدا می‌کنید که فروشگاه رسمی در دبی فستیوال سیتی دارد، اما فروشگاه‌ بزرگی نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده تا محصولات متنوع و به روز را به فروش می‌رساند. در زمینه لوازم ورشی نیز چند گزینه‌ای پیش رو خواهید داشت که از جمله آن‌ها، نایک و آدیداس هستند. غیر از آیکیا، برند ژاپنی و معروف دایسو نیز فروشگاه مخصوص خود را در آن‌جا دارد که برای خرید لوازم خانوادگی با کیفیت با قیمت مقرون به صرفه، عالی خواهد بود. اگر به دنبال اسباب بازی برای کودکان خود هستید نیز، ۵ فروشگاه بزرگ در این زمینه پیدا می‌کنید. در مجموع، دبی فستیوال سیتی از نظر تنوع عالی است و فروشگاه‌های به‌نام زیادی دارد اما جای برندهای لوکس بیشتر در آن‌جا خالی است.

بازار روباز دبی فستیوال سیتی

این غرفه‌ها که کار خود را از سال ۲۰۲۱ آغاز کرده‌اند، هر روز از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ساعت ۱۰ شب به فعالیت می‌پردازند و شامل برندهای خاص نمی‌شوند و اغلب فروشگاه‌هایی هستند که اجناس مختلف را به فروش می‌رسانند. این محصولات از لباس و پارچه تا دکور خانه و حتی محصولات بهداشتی و اسپا را شامل می‌شوند. این فروشگاه‌ها در نزدیک کریک (Creek) قرار گرفته و در کنارشان چندین دکه غذاهای خیابانی دبی قرار دارند.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های داون تاون دبی

به طور کلی محیط بیرونی دبی فستیوال سیتی محیطی شاد و دوست داشتنی را برای خانواده‌ها پدید می‌آورد تا شب‌ها بتوانند در آن‌جا خوش بگذرانند و از ساعات خنک روز، استفاده کنند. برای مثال محلی برای اجرای زنده گروه‌های موسیقی و DJ در نظر گرفته شده و آخر هفته‌ها، هنرمندان در آن‌جا به فعالیت می‌پردازند و شما برای شرکت در این بخش نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. حتی یک محل طرفداران موسیقی کره‌ای نیز در نظر گرفته شده و بعضی اوقات مراسم لباس مبدل با جایزه نیز در آن‌جا اهدا می‌شود. کلا در فضای روباز دبی فستیوال سیتی همیشه یک مراسم یا برنامه‌ای خاص در جریان است.

 

معرفی مرکز خرید دبی هیلز مال

کافه‌ها و رستوران‌های دبی فستیوال سیتی

فود کورت دبی فستیوال سیتی بزرگ‌تر از آن چه که فکرش را می‌کنید بوده و انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف در آن‌جا سرو می‌شود. تقریبا تمامی این رستوران‌ها آرم حلال را در بالای خود می‌بینند که برای توریست‌های مسلمانی که به تور دبی آمده‌اند، در نظر گرفته شده‌اند. در میان کافه‌ها و رستوران‌ها، نام‌های زیادی از برندهای زنجیره‌ای می‌بینید و در کنارشان، رستوران‌های معرکه محلی همچون سلطان بابا (Sultan Baba) را مشاهده می‌کنید که یک رستوران ترکی فوق‌العاده با انواع کباب‌هاست.

آنسیه برای آن‌هایی مناسب است که به دنبال رستوران بوفه باز هستند. در این محل از سوشی تا شاواراما را می‌توانید انتخاب نمایید و میل کنید. برای اهل فست فود، انتخاب بسیار زیاد است و آن‌ها که به دنبال غذاهای دریایی هستند نیز، انتخاب‌های اندکی دارند. همچنین یکی از بهترین رستوران‌های ژاپنی دبی به نام موتوماچی (Motomachi) نیز در این محل قرار گرفته. البته رستوران‌های مجموعه به بیرون از محوطه مرکز خرید و نزدیک به خلیج فستیوال نیز می‌رسد.

بانس اکس دبی فستیوال سیتی

بانس اکس (BOUNCE-X) پارک ترامپولین بزرگی است که چند شعبه دیگر نیز در دبی دارد. این پارک تنها از چند ترامپولین ساده ساخته نشده، بلکه با چندین سالن مختلف، بازی‌های فراوانی بر پایه ترامپولین برای مهمانان خود به همراه دارد. این مجموعه فوق‌العاده، دو طبقه و فضایی بزرگ را به خود اختصاص داده و در کنار ترامپولین، مسیرهای مسابقه و فضای مخصوص کودکان را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. فضای مخصوص کودکان، کاملا امن بوده و از سنین پایین، امکان بازی در آن‌جا را خواهند داشت.

 

بهترین رستوران‌های تایلندی در دبی

مجموعه سینمایی نوو دبی فستیوال سیتی

بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی خاورمیانه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشای فیلم در دبی به حساب می‌آید. این مجموعه شامل ۱۸ سالن مختلف بوده که همگی آن‌ها از بهترین تجهیزات صدا و تصویر سود می‌برند و اکثر قریب به اتفاق فیلم‌های روز دنیا در آن‌ها پخش می‌شوند. صندلی‌های بسایر راحت و فضای بزرگ، لذت فیلم دیدن در این سالن‌های سینما را بیشتر می‌کنند. همچنین مجموعه سینمایی نوو (Novo Cinemas) دارای سالن‌های خاص از جمله سالن VIP نیز هست که صندلی‌های بزرگ به همراه پذیرایی را نیز شامل می‌شوند.

نمایش بزرگ ایمجین در دبی فستیوال سیتی

این نمایش بزرگ که هرروز در خلیج فستیوال در مقابل مرکز خرید انجام می‌شود، رکوردهای مختلفی را در دنیا شکانده و به واقع نمایشی فوق‌العاده زیباست که شما را مبهوت خواهد کرد. این نمایش شامل نورپردازی فوق‌العاده زیبا با استفاده از تکنولوژی‌های خاص بوده و همراه آن افکت‌های صوتی نیز و نمایش آب نیز به اجرا در می‌آید.

 

۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

پارک‌های تفریحی و محیط بازی کودکان در دبی فستیوال سیتی

بخش‌های تفریحی دبی فستیوال سیتی بیش از این‌هاست و هنوز از خیلی از آن‌ها نگفته‌ایم. اما اگر نگران کودکان و نوجوانان هستید، باید بگوییم که آن‌ها هم فعالیت‌ها و مکان‌های مخصوص به خود را دارند و باید بگوییم اینجا یکی از بهترین پارک‌های دبی برای تفریح خانوادگی به شمار می‌رود. پارک بازی فیبی‌لند (Fabyland) از مکان‌های مجهز سرپوشیده برای بازی به شمار می‌آید که بازی‌های فراروانی از جمله سواری‌های متعدد، استخر توپ بزرگ، بازی‌های کامپیوتری و ... است. تنوع بازی‌ها در این مجموعه بسیار زیاد است اما بازی‌ها برای سنین پایین بوده و خیلی چیزی برای جوان‌ها و بزرگسالان در آن‌جا وجود ندارد.

البته یک سالن بازی ساده‌تر و کاملا رایگان نیز برای بچه‌ها وجود دارد که در کنار فروشگاه آیکیا واقع شده و بازی‌های متنوع و خوبی هم برای سنین خیلی پایین دارد. البته یک مکان عالی به نام بریکوبلیندیا (Bricobilandia) نیز نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده که شبیه به لگولند است و بچه‌ها می‌توانن با لگو به ساخت چیزهای مختلف بپردازند. بلیط‌های این پارک به صورت یک ساعته تا سه ساعته به فروش می‌رسد و مربیان مجرب، به بچه‌ها برای ساخت لگوها کمک می‌کنند.

هتل‌های مجموعه دبی فستیوال سیتی

۴ هتل در اطراف این مرکز خرید قرار گرفته‌اند که که همگی جز گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی هستند.

  • کراون پلازا دبی فستیوال سیتی (Crowne Plaza Dubai Festival City)
  • هالیدی آی‌ان‌ان فستیوال سیتی (Holiday Inn Dubai Festival City)
  • اینترکانتیننتال (InterContinental)
  • سوییت‌های اقامتی اینترکاننتیننتال (InterContinental Residence Suites)

 

اقامت در هتل‌های ۴ ستاره دبی مارینا

آدرس و ساعات کار دبی فستیوال سیتی

دبی فستیوال سیتی در نزدیکی دبی کریک و چسبیده به بلوار فستیوال است. برای رفتن به آن‌جا یا باید از اتوبوس استفاده کنید یا تاکسی و مسیری برای مترو دبی وجود ندارد. خطوط 24، 32 C، 43، 44 و 53 ایستگاه‌هایی به نام DFC دارند که در آن‌جا باید پیاده شوید و از این محل تا خود مرکز خرید فاصله‌ی کمی وجود دارد. ساعات کلی کار مرکز خرید در روزهای هفته ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است. روزهای جمعه و شنبه مرکز خرید تا ۱۲ شب فعال خواهد بود. نمایش ایمجین هر روز از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۱۰ شب است و هایپرمارکت نیز بر خلاف دیگر بخش‌های مرکز خرید، از ساعت ۸ صبح شروع به کار می‌کند.

منبع ۱

منبع ۲

۱۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران