فستیوال خرید دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
فستیوال خرید دبی

هر ساله نزدیک به سال نو میلادی، فستیوال خرید دبی در این شهر برگزار می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های خرید در سراسر دنیا به حساب می‌آید. این فستیوال در یک بازه زمانی تقریبا یک ماهه انجام شده و تمامی شهر درگیر آن خواهند بود. اگر قصد دارید تا برای خرید به دبی بروید، پیشنهاد می‌کنیم این زمان را برای سفر به این شهر انتخاب نمایید و اگر از قبل، چیزی درباره جشنواره خرید دبی نشنیده‌اید، بهتر است مقاله امروز ما رادنبال نمایید.

 

تاریخ برگزاری فستیوال خرید دبی در سال ۱۴۰۲

جشنواره خرید دبی هر ساله در یک تاریخ تقریبا مشخص نزدیک به سال نو میلادی برگزار می‌شود. با این حال اگر زمستان امسال می‌خواهید به تور دبی رفته و در این فستیوال شرکت کنید، بین روزهای ۱۷ آذر تا ۲۴ دی ماه را انتخاب نمایید. به این ترتیب، نه تنها امکان شرکت در فستیوال خرید دبی را دارید، بلکه می‌توانید در جشن‌های بزرگ سال نو نیز شرکت نمایید. البته این تاریخ برای آن‌هایی که در سال‌های قبل به این جشنواره رفته‌اند، تازگی دارد. زیرا قبلا، فستیوال خرید از اولین هفته ژانویه آغاز می‌شد در صورتی که از سال گذشته به هفته دوم دسامبر و تاریخ گفته شده منتقل شده است.

عکس: visitdubai.com

 

کلیاتی درباره فستیوال خرید دبی

در طول جشنواره خرید دبی بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه و تقریبا تمامی مراکز خرید دبی مشارکت خواهند داشت. در این میان، فروشگاه‌ها، تخفیف‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کنند که در مورد بعضی از اجناس، تخفیف‌ها به ۷۵ درصد نیز می‌رسد و به همین دلیل است که شرکت در این جشنواره، برای خرید واقعا عالی خواهد بود. یکی از موهبت‌های این فستیوال این است که تخفیف‌های گفته شده بر روی اجسناس برند اعمال می‌شود و کمپانی‌های بزرگ در آن شرکت خواهند داشت.

 

۷ فیلم هالیوودی معروف که در دبی ساخته شده‌اند

عکس: uaemoments.com

 

در سال‌های اخیر حتی نام‌هایی مثل اپل، زارا، آرمانی، بوربری، پرادا، کراس گولد و ... به لیست فروشگاه‌های جشنواره خرید اضافه شده‌اند و آن‌ها نیز اجناس خود را با قیمت‌های باورنکردنی ارائه می‌کنند. اما در مورد سفر در این ایام، باید شلوغی دبی را نیز مد نظر داشته باشید. با این که فستیوال چند هفته‌ای به طول می‌انجامد، با توجه به همزمانی با کریسمس و جشن سال نو و ایام تعطیلات در کشورهای مختلف جهان و در نهایت آب و هوای بسیار خوب دبی در این روزها، جمعیت زیادی به این شهر سفر می‌کنند. خیلی از این جمعیت را در محیط مراکز خرید مشاهده خواهید کرد و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، برای این که راحت‌تر خرید کنید، حتما صبح اول وقت به مراکز خرید دبی مراجعه نمایید.

عکس : akbartravels.com

 

فستیوال خرید دبی، فرصتی عالی برای خرید اجناس با کیفیت و ارزان

۳۸ روز تخفیف‌های ویژه چیزی نیست که بخواهید به همین راحتی از کنارش عبور کنید. جشنواره خرید دبی با توجه به تعداد فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که در آن شرکت می‌کنند و بازه‌ی زمانی برگزاری‌اش، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود بوده و اجناس متنوعی را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این جشنواره، وجود مراکز خرید جذاب در دبی و همکاری آن‌ها در این جشنواره به حساب می‌آید.

بخش زیادی از مراکز خرید معروف دبی از جمله دبی مال، امارات مالی ،دهکده جهانی، سیتی سنتر دیرا، دبی فستیوال سیتی، مرکز خرید ابن بطوطه و ... در این فستیوال بزرگ شرکت کرده و در کنار فروشگاه‌هایی که با ارائه تخفیف‌های مختلف، اجناس خود را در پایان سال میلادی با قیمتی عالی به فروش می‌رسانند، جوایز متعدد و برنامه‌های تفریحی مختلفی را برایتان تهیه می‌بینند. همچنین تابلوهای تخفیف را می‌توانید در بازارهای مختلف از جمله بازار طلای دبی نیز مشاهده کنید که در نوع خود جالب است.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس : arabianbusiness.com

 

اما این سوال پیش می‌آید که در فستیوال خرید دبی، چه چیزهایی باید بخرید؟ جواب این سوال در یک جمله می‌شود: همه چیز! اما خب اگر بخواهیم کمی جزیی‌تر برایتان توضیح دهیم، آن‌ها را به چند دسته تقسیم می‌کنیم:

  • وسایل الکترونیک: متاسفانه محدودیت‌هایی برای ورود اجناس الکترونیک به داخل کشور وجود دارد اما شما می‌توانید یکی دو قلم با خود به ایران باز گردانید. یکی از مهم‌ترین تخفیف‌ها در جشنواره خرید دبی، وسایل الکترونیک است و کمپانی‌های بزرگ، اجناس خود را با قیمت‌هایی عالی به فروش می‌رسانند و تخفیف‌های اغوا کننده ارائه می‌دهند. در سال‌های اخیر، سوی، اپل، سامسونگ و چندین نام بزرگ دیگر در جشنواره شرکت کرده بودند و امسال هم به احتمال زیاد، با تخفیف‌های خیلی خوبی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید تجهیزات الکترونیک در دبی مقتدر سیر را در اینباره از دست ندهید.
  • لباس: به طور کلی، خیلی از برندهای معتبر در جهان، در پایان سال میلادی، تخفیف‌هایی را برای اجناس سال قبل خود ارائه می‌کنند تا آن‌ها را به فروش برسانند، اما در این فستیوال، شما برندهای زیادی را می‌بینید که با قیمت‌های بسیار خوب به استقبال شما می‌روند. در زمینه لباس، انتخاب‌های شما آن‌قدر زیاد هستند که مطمئنا با یک چمدان پر لباس‌های برند به خانه بر می‌گردید.
  • لوازم خانگی: یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار در فستیوال خرید دبی، لوازم خانگی و دکور است. این محصولات را می‌توانید هم از مراکز خرید و هم از بازار تهیه کنید و خب برندهای شرقی و اروپایی متعددی هم هستند که در جشنواره شرکت کرده و تخفیف‌های خوبی در این زمینه ارائه می‌کنند.

از دیگر اجناسی که با تخفیف‌های عالی، گزینه‌هایی بسیار خوب برای خرید در این جشنواره هستند، می‌توان به انواع عطر از مجموعه‌های سال قبل برندهای معتبر، محصولات چرمی، ساعت‌های برند و انواع جواهرات اشاره کرد.  

عکس : visitdubai.com

 

قبل از شرکت در فستیوال خرید دبی، این برنامه‌ها را نصب کنید

قبلا یک برنامه اختصای برای فستیوال خرید دبی وجود داشت که از ۲۰۲۰ دیگر این برنامه وجود ندارد. به جای آن، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برنامه‌های مراکز خرید بروید. برای مثال، برنامه دبی مال فوق‌العاده عالی بوده، جای دقیق برندها را به شما نشان می‌دهد و همچنین می‌توانید، جدیدترین تخفیف‌ها را در آن‌جا مشاهده کنید. چند مرکز خرید معروف دیگر مثل مرکز خرید امارات هم چنین برنامه‌هایی دارند که حتما بهتر است قبل از رفتن به این مراکز، آن‌ها را نصب کنید.

 

تفریحات ساحلی دبی

عکس : shamirworld.com

 

برنامه‌های تفریحی مختلف در ایام فستیوال خرید دبی

به غیر از بحث خرید، در طول فستیوال خرید دبی، برنامه‌های تفریحی مختلفی نیز برپا می‌شود تا گردشگران در کنار بهره بردن از تخفیف‌های مختلف، روزهایی مفرح را نیز در این شهر داشته باشند. البته همان طور که قبلا هم گفتیم، در کنار برنامه‌هایی که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، آتش بازی شب سال نو میلادی در چند منطقه را نیز باید مد نظر بگیرید:

  • آتش بازی در پارک‌های مختلف: پارک‌های بزرگ دبی از جمله پارک کریک یا پارک زبیل در کنار نمایش‌های مختلف، شب‌های متمادی کارناوال غذا و همچنین آتش بازی ازائه خواهند کرد. به همین جهت، پیشنهاد می‌کنیم، شب زود به هتل باز نگردید و حتما سراغی از این محل‌ها بگیرید.
  • دهکده جهانی: دهکده جهانی دبی نام یک مجموعه تفریحی و خرید در دبی است که در مقاطعی از سال فعالیت کرده و کشورهای مختلف در آن غرفه‌هایی دارند. این مجموعه یکی از مهم‌ترین بخش‌های فستیوال خرید دبی بوده و برنامه‌های تفریحی و تخفیف‌هایی عالی در این محل برای توریست‌ها ارائه می‌شود.

عکس: visitdubai.com

 

  • اجراهای خیابانی: در نقاط مختلفی از دبی، اجراهای زنده موسیقی را در استیج‌های خیابانی یا در ساحل مشاهده خواهید کرد و هنرمندان زیادی به این شهر می‌آیند.
  • برنامه‌های تفریحی مراکز خرید: فارغ از تخفیف‌های عالی که مراکز خرید در این روزها ارائه می‌کنند، برنامه‌های تفریحی مختلفی نیز در این مراکز برپا می‌شود و حتی تخفیف‌هایی برای بخش‌های تفریحی این مراکز ارائه می‌شود. مثلا می‌توانید از آکواریوم دبی مال یا پارک برفی امارات مال با قیمتی پایین‌تر بازدید نمایید.
  • فستیوال فیلم: در بازه‌ی زمانی برگزاری جشنواره خرید دبی، فستیوال بین‌المللی فیلم دبی و همچنین فستیوال بین‌المللی فیلم کودک دبی نیز برگزار می‌شود که فرصتی مناسب برای تماشای فیلم‌های کوتاه و بلند از سینماگران مستقل در این شهر است.

 

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی برای عروسی در دبی

عکس: hollywoodreporter.com

 

نکات پایانی درباره فستیوال خرید دبی

نباید فراموش کنید که دبی، شهری متنوع و عالی بوده و برای تفریح و خوش گذرانی، گزینه‌ای ایده‌آل است. پس تمام وقت خود را به خرید کردن اختصاص نداده و از تخفیف‌های عالی که پارک‌های تفریحی و پارک‌های آبی در این روزها ارائه می‌کنند، استفاده نمایید. از نظر آب و هوایی هم، همه چیز در دبی برای انجام تفریحات آبی و گشت‌های صحرایی مناسب خواهد بود.

قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که در روزهای جشنواره خرید دبی، این شهر مملو از جمعیت می‌شود، پس بهتر است برای راحتی خود، ساعات اولیه صبح برای خرید کردن به مراکز مختلف بروید. حتی ممکن است بسیاری از اجناس به فروش رفته و شما در ساعات آخر شب، نتوانید اجناس مورد نظر خود را با آن تخفیف‌هایی که مد نظر دارید خریداری نمایید. از نظر امنیت دبی هیچ مشکلی ندارد و می‌توانید، به مقدار لازم پول نقد همراهتان داشته باشید. پیشنهاد آخرمان این است که سایت‌های مراکز خرید را دنبال کرده و خبرها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از تخفیف‌ها در زمینه اجناسی که مد نظر دارید، آگاهی پیدا نمایید.

عکس: visitdubai.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 28 مهر 1402)

نظرات کاربران