محله چینی ها در دبی مال

جاذبه‌های گردشگری دبی
محله چینی ها در دبی مال

دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی در دبی است. مجموعه‌ای بسیار بزرگ که بخش‌های خرید و تفریحی متنوعی دارد. با این حال مدیران دبی مال تنها به بهترین بودن بسنده نکرده و همیشه سعی در پیشرفت دارند. چندی پیش، در این مرکز خرید یک خیابان مد افتتاح شده بود و حالا محله چینی ها در دبی مال جدیدترین جاذبه‌ی آن‌جا به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید با این بخش تازه تاسیس در دبی مال آشنا شوید، حتما مقاله امروز ما در مقتدرسیر تابان را دنبال کنید.

 

معرفی محله چینی ها در دبی مال

به نظر می‌رسد، دیگر برای تجربه خوردن غذاهای خیابانی چینی و تجربه بودن در محله‌ای چینی، نیاز به شرکت در تور چین ندارید و می‌توانید در تور دبی و مرکز خرید دبی مال آن را تجربه کنید. همان طور که می‌دانید، دبی مال تنها به فروشگاه‌هایش محدود نبوده و بخش‌های متنوع تفریحی در خود دارد. اما محله چینی‌ها که به تازگی در این مکان افتتاح شده در محیطی سرپوشیده و اطراف پیست یخ این مجموعه درست شده و با تابلوهای نئون، بوفه‌های غذاهای خیابانی و همچنین دکور جذاب و رنگارنگش، تنوعی فوق‌العاده به دبی مال بخشید است.

محله چینی ها در دبی مال بیش از این که از محله‌های چین الهام گرفته شده باشد، شبیه به محله چینی‌ها در سنگاپور یا کوالالامپور است و به محض ورود به آن‌جا، تصویر فانوس‌های قرمز رنگ به چشمتان آمده و بوی غذاهای خیابانی به مشامتان می‌رسد. در واقع نکته ارزشمند در مورد این محل، طراحی بسیار زیبا و توجه به جزییات است و تنها به اسم محله چینی‌ها، یک محل معمولی برای فروش بیشتر ساخته نشده.

عکس: dubaiofw.com

 

این مکان به چند بخش تقسیم می‌شود. فروشگاه‌ها، بوفه‌های غذاهای خیابانی و رستوران‌ها و همچنین مراکز اسپا و سلامتی، قسمت‌های مختلف محله چینی‌ها در این مرکز خرید به حساب می‌آیند.

خرید در محله چینی های دبی مال

قبل از هر چی باید بگوییم که محله چینی ها در دبی مال‌ در این تاریخ که این نوشته را برایتان آماده می‌کنیم (زمستان ۱۴۰۲) هنوز به صورت کامل راه‌اندازی نشده و چندین فروشگاه، رستوران و کافه‌ی جدید هستند که قرار است در این محل افتتاح شوند. اما همین حالا هم در بخش فروشگاه‌ها، چند مکان عالی برای مراجعه خواهید داشت. مهم‌ترین آن‌ها هم فروشگاه اختصاصی شیائومی است که به ارائه محصولات مختلف الکترونیک می‌پردازد. گفته می‌شود، این مکان بزرگ‌ترین فروشگاه شیائومی در خاور میانه است و جدیدترین محصولات این برند، در آن‌جا به فروش می‌رسند.

یک شعبه از فروشگاه‌های معروف Mumuso نیز در این محل باز شده. جایی که انواع محصولات مختلف و متنوع چینی را به فروش رسانده و می‌توانید، زمان زیادی را در میان محصولاتش بگردید.  در کار شیائومی یک سوپرمارکت بزرگ و چند فروشگاه‌ها کوچک‌تر هم هستند و برای آن‌هایی که به آثار هنری NFT علاقه دارند، یک گالری اختصاصی درست شده که حتی امکان خرید این محصولات در آن‌جا نیز وجود دارد. که البته برای این کار نیاز به ارز دیجیتال خواهید داشت. این گالری ftNFT‌ نام داشته و جدا از امکان نمایش و خرید کارهای NGT امکاناتی برای اسکن سه بعدی کامل بدن را نیز دارد.

 

نمایشگاه های تجاری دبی

عکس: pcmag.com

 

غذاهای چینی در دبی مال

همین حالا هم چندین بوفه غذاهای خیابانی شیک و چند رستوران در محله چینی‌ها به فعالیت می‌پردازند. برای مثال، Impression of Xibei با نودل‌های بسیار خوشمزه چینی از شما پذیرایی می‌کند یا در رستوران Ying Ji می‌توانید، نان‌ها پر شده از گوشت واگیو سفارش دهید. واگیو از گران‌ترین گوشت‌های جهان به حساب آمده و تبدیل آن به غذایی شبیه به دیم سام، ترکیبی شگفت‌انیز را به وجود می‌آورد.

یک شعبه از رستوران سنگاپوری Hawker Chan که ارزان‌ترین رستوران دارای ستاره میشلن در جهان به حسابمی‌آید نیز در این مکان باز شده است که به شکل یک بوفه کوچک بوده اما غذاهای محشر هنگ کنگی و سنگاپوری را پخت می‌کند. در مجموع انتخاب‌های بسیار زیادی در محله چینی ها در دبی مال خواهید داشت و می‌توانید بین غذاهای متعدد ارزان و گران چینی، گزینه‌های مد نظر خود را انتخاب نمایید. این را هم در نظر بگیرید که بعضی ازاین غذاها اصلا گران نیستند، هر چند در کل در دبی مال نباید به دنبال غذای ارزان باشید!

عکس: thenationalnews

 

مراکز اسپا و سلامتی در دبی مال

یکی از چیزهای عجیب در مورد محله چینی‌ها دبی مال، مانور زیاد مجموعه دبی مال روی مراکز اسپا و سلامتی است. در حال حاضر یکی دو مرکز راه‌اندازی شده‌اند و قرار است چند مجموعه دیگر نیز در آن‌جا شروع به فعالیت کنند. اولین جایی که درهای خود را به روی مشتریان باز کرد، Yinyang Spa است که در مشخصات خود عنوان کرده که قرار است، سنتی ترین شیوه‌های ماساژ چینی را در محل اسپای خود ارائه کند. همچنین از روش‌های درمان سنتی چینی و چیزهایی از این دست نیز در آن‌جا استفاده می‌شود.

مشخص است که دیگر اسپاها و سالن‌های ماساژی که قرار است در محله چینی ها در دبی مال کار خود را آغاز کنند نیز به همین ترتیب، به دنبال درمان‌ها و ماساژ های سنتی چینی می‌روند تا تم این محله بهم نخورد.

 

معرفی تفریح های دبی

عکس : yinyang.ae

 

محله چینی‌ها در کجای دبی مال قرار گرفته است؟

محله چینی‌ها در طبقه اول دبی مال و دور تا دور پیست یخی قرار گرفته است و وقتی در آن‌جا قرار دارید، می‌توانید، آبنمای معروف این مرکز خرید را نیز مشاهده کنید.

دبی مال، مرکز خریدی که تنها برای خرید کردن ساخته نشده!

اضافه شدن محله چینی‌ها به دبی مال، به جذابیت‌های این محل برای گردشگران اضافه کرده است. اگر قبلا با این مکان آشنایی نداشته‌اید، باید برایتان بگوییم که دبی مال دارای ۱۲۰۰ فروشگاه مختلف در زمینه‌های متفاوت است اما جذابیت اصلی آن، به بخش‌های تفریحی متعددی است که برای مشتریان خود مهیا کرده. از بزرگ‌ترین آکواریوم جهان تا مجهز‌ترین پارک بازی واقعت مجازی دنیا در دبی مال وجود دارد و چندین پارک بازی برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در این محل تهیه دیده شده است.

حتی در بخش‌های فرهنگی هم دبی مال دارای یکی از بهترین و لوکس‌ترین مجموعه‌های سینمایی در دبی با ۲۶ سالن متنوع بوده و یک سالن نمایش و اپرای بزرگ و مجلل را نیز در خود می‌بیند. محله چینی‌ها، پیست یخی، خیابان مد و پارک ترامپولین، در واقع بخش‌های کوچکی از این مرکز خرید عظیم به حساب می‌آیند. با این حال ساخت محله چینی‌ها برای ایجاد تجربه‌ای فرهنگی در بخشی از این مکان به حساب می‌آید.

عکس: thenationalnews

 

برای تجربه‌های بیشتر از فضای چینی در دبی به دراگون مارت بروید

اگر از محله چینی ها در دبی مال خوشتان آمده و به این فضاهای خاص چینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم در تور دبی سری به دو مرکز خرید دراگون مارت بزنید. دراگون مارت یک در فضایی به بزرگی ۱۵۰ هزار متر مربع ساخته شده بود و با ۴ هزار فروشگاه کوچک و بزرگ چینی، بزرگ‌ترین مرکز تجاری چینی خارج از مرزهای این کشور به حساب می‌آمد. با توجه به موفقیت‌های این مجموعه دکور داخلی بسیار زیبا و فضای خاصی که در آن‌جا ساخته شده بود، دراگون مارت دو نیز ساخته شد. این مکان نیز دارای ۱۱۰۰ فروشگاه است و در کنار دکور بسیار زیبا، دارای یک مجموعه سینمایی، سوپرمارکتی بزرگ مملو از محصولات چینی و چندین رستوران و کافه است که می‌توانید انواع غذاهای چینی را در آن‌جاها سفارش دهید. پس اگر از محله چینی ها در دبی مال خوشتان آمده، حتی سری به دراگون مارت‌ها بزنید!

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس: visitdubai.com

۰۳ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران