راهنمای خرید در بازار مینای دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای خرید در بازار مینای دبی

تور دبی از مدرن‌ترین و نهایی‌ترین مقاصد گردشگری دنیای امروز است که تمام شهرت خود را مدیون آسمان خراش‌های عجیب و غریب، و مراکز خریدش است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شهر مراکز خرید و بازارهایش هستند. بازار مینا نیز در یکی از مناطق خرید شهر و در نزدیکی خیابان خالد بن ولید در بور واقع شده است. شما می‌توانید با ماشین به این بازار بروید. اما با وجود چندین پارکینگ عموما یافتن جای پارک سخت است. بنابراین بهتر است با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید.

 

 

برای رسیدن به بازار

شما به راحتی می‌توانید با اتوبوس به ایستگاه C7 در فهیدی بروید و یا سوار مترو شوید و در ایستگاه ۲ الفهیدی در خط سبز پیاده شوید.

 

 

بازار مینای دبی

 

 

مختصری بر تاریخ بازار مینا

این بازار در اصل Cosmos Lane نامیده می‌شد اما رانندگان تاکسی اسم آن را به خاطر لباس‌های زیبای فروشگاه‌های نساجی واقع در خیابان الفهیدی که شبیه به بازار مینای دهلی‌ست، به بازار مینا تغییر دادند. این روند آنقدر ادامه پیدا کرد تا بازار از اسم اصلی خود خارج شد و به بازار مینا شهرت گرفت. امروزه بازار مینا جایی عالی در دبی برای خرید وسایل سبک قدیمی شناخته می‌شود.

 

 ۸ بازار روزانه‌ی دبی که شما را وارد زندگی روزمره‌ی مردمان این شهر می‌کند

 

 

بازار مینای دبی

 

 

ساعت کار باز مینا در دبی

خوشبختانه بازار مینای دبی از آن دسته از بازارهایی است که بیشتر ساعت رو و در تمام طول هفته فعالیت می‌کنند. اغلب بازارهای این چنینی یا صبح تا اوایل عصر را باز هستند و یا بعد از ظهر تا نیمه شب به فعالیت می‌پردازند. در حالی که بازار مینا در تمام طول هفته باز است و کار خود را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ نیمه شب ادامه می‌دهد. البته هنگام ناهار مغازه‌ها بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت فعالیت‌شان را متوقف می‌کنند تا کسبه و کارکنان بتوانند چیزی بخورند. البته اضافه کنیم که اگر روز جمعه خواستید به بازار بروید، از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد برای گردش اقدام کنید. زیرا جمعه‌ها این بازار صبح را به کل تعطیل بوده و بعد از ناهار از ساعت، ۲ تا ۱۲ نیمه شب به وقت محلی باز است. همچنین روزهای ماه رمضان ساعت کار با ۲ ساعت تاخیر در ابتدای روز آغاز می‌شود. بنابراین شما باید از ۱۰ صبح به بعد برای گردش و خرید به بازار مینا بروید.

 

 

 

 

بازار مینای دبی

 

 

مغازه‌های جواهرات و الماس

اولین فروشگاه جواهرات در منطقه بازار مینا در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد اما بعد از باز شدن چندین مغازه دیگر، طلافروشی‌های Deira Gold Souq برای اجازه مغازه کم‌تر به این بازار نقل مکان کردند. اگر اهل خریدن طلا و جواهرات هستید می‌توانید در این بازار طلاها و جواهرات زیبایی را با قیمت‌های مناسب‌تر از جاهای دیگر مخصوصا پاساژها پیدا کنید. برخی از این طلاها حتیبا نصف قیمت جاهای دیگربه فروش می‌رسند.

 

  بازدید از بازار طلای دبی، یک سفر شگفت‌انگیز به دنیای جواهرات

 

 

بازار مینای دبی

 

 

غذا و نوشیدنی در بازار مینا

پروسه خرید کردن هر چقدر هم که جذاب و سرگرم‌ کننده و شادی بخش اما در طول چند ساعت بازارگردی کامل انرژی آدم را می‌گیرد. به جرات می‌توان گفت همه مردم در طی چند ساعت گردش در بازار خواکی‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. خوشبختانه در منطقه بور دبی ده‌ها رستوران و کافه وجود دارد که هر زمان خواستید می‌توانید به آن‌ها بروید. شما در این منطقه می‌توانید طیفی از غذاهای ملل تا شرق آسیا را بخورید و یا برای در کردن خستگی فنجانی قهوه سفارش دهید.

 

 از بازارهای سنتی دبی ارزان‌تر خرید کنید 

 

 

بازار مینای دبی

 

 

رستوران رنگولی بور دبی

 

احتمالا همانطور که می‌توانید حدس بزنید رنگولی رستورانی هندی و گیاه‌خواهری است که به سرو غذاهای گجراتی، غذاهای جنوبی هند و همچنین آبمیوه‌های تازه می‌پردازند. برای مسافران گیاه‌خوار عموما پیدا کردن رستورانی گیاهی دغدغه است اما در بور هر چیزی که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید. این رستوران انتخابی عالی برای تمام وعده‌ها اعم از صبحانه، ناهار، شام و حتی میان وعده‌هاست. این رستوران از ساعت ۸:۳۰ صبح باز می‌شود و تا ۱۱:۳۰ شب به عرضه غذا می‌پردازد.

 

 معرفی مرکز خرید بورجومان در دبی 

 

 

رستوران رنگولی بور دبی

 

 

آدرس: Meena Bazar, Cosmos Lane, Bur Dubai, Opp ITL Building - Dubai - United Arab Emirates

تلفن: +971 4 351 5873

 

 

رانندگی در بازار مینا

در واقع بازار مینا اصطلاحی‌ست که بر سر زبان‌ها افتاده وگرنه بازار مینا منطقه‌ای برای خرید است که شبیه به پاساژ و یا محوطه‌ای سر پوشیده نیست. شما می‌توانید حتی یک روز تمام را در این قسمت صرف کنید اگر خریدهای مهمی دارید که باید انجام دهید. خیلی از مردم با کرایه ماشین به راحتی و بدون دردسر در منطقه گردش می‌کنند. اما اگر از افرادی هستید که با پیاده روی مشکلی ندارید بهتر است از صرف هزینه‌های گزاف صرف نظر کنید و پای پیاده به کاوش بپردازید.

 

 

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران