راهنمای خرید شکلات در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای خرید شکلات در دبی

شکلات‌ها بخش بسیار مهمی از هر جشنی هستند، به خصوص در خاورمیانه. و این خوراکی های شیرین و لذیذ، همیشه یکی از جزئیات مهم در تولدها و عروسی‌های دبی به شمار می‌آیند.

از این رو، شکلات فروشی‌های بسیاری در این شهر وجود دارند. ناگفته نماند که شکلات‌های دبی، از بهترین شکلات‌هایی هستند که می‌توانید در خاورمیانه پیدا کنید. اگر شما نیز به این گزینه‌های پرطرفدار علاقمندید، در ادامه به شما کمک می‌کنیم در سفر با تور دبی، بتوانید بهترین شکلات فروشی‌ها و بهترین برندهای شکلات را پیدا کنید و به هوس کاکائویی خودتان، از کیک و براونی گرفته تا ترافل و شیک پاسخ دهید.

 

قیمت شکلات در دبی چقدر است؟

طبق داده‌های فوربس، جعبه شکلات‌های دبی گران‌ترین شکلات‌های جهان هستند. قیمت‌ها به طور کلی بر اساس برند و نوع، از جمله شکلات تلخ/سفید/شیری تفاوت دارند. این اعداد می‌توانند از ۱۰۰ تا ۲۰۰ درهم برای ارزان ترین‌ها و از۳۰۰ تا ۵۰۰ درهم به ازای گران ترین‌ها، در هر کیلو متغیر باشند. اما پیشنهاد می‌کنیم شکلات با بیشترین میزان کاکائو (۷۰ تا ۸۵ درصد) خریداری کنید. شکلات تلخ ساده، به لحاظ ارزش غذایی بیشترین مزایا را داراست. و بهتر است از شکلات‌هایی که با مواد شیرین پرشده‌اند، پرهیز کنید. هرچند شکلات‌های آجیلی یا همراه با میوه خشک، گزینه‌های مناسبی هستند.

در ادامه، به معرفی برخی از برندهای معروف شکلات و فروشگاه‌های ارائه دهنده آنها در دبی می‌پردازیم.

 

۶ راه هیجان‌انگیز برای تماشای دبی از فراز آسمان

آل نسما در دبی (Al Nassma)

برند Al Nassma، یکی از بهترین شکلات‌ها را در امارات ارائه میدهد و تنها شرکتی در جهان است که در تولید شکلات از شیر ​​شتر تخصص دارد. گفتنی است شیر شتر، از دیرباز منبع تغذیه قبایل بادیه نشین بوده و حاوی چربی و لاکتوز کمتری نسبت به شیر گاو است. به غیر از شکلات‌های معمولی، Al Nassma دارای تنوع‌ طعم‌های خاص از جمله شکلات‌هایی با طعم هل و زیره و همچنین ترافل شیر شتر با کارامل، آجیل و عسل است. این شکلات‌ها را می‌توانید در فروشگاه اختصاصی بازار طلای دیره پیدا کنید و البته در فروشگاه‌های Boutique Le Chocolat سیتی واک، Forrey & Galland و Cacao Sampaka دبی مال و Mirzam در القوز نیز به فروش می‌رسند.

آدرس: 12,39St - Deira - Al Ras - Dubai - United Arab Emirates

 

کاکائو سامپاکا در دبی (Cacao Sampaka)

این برند مستقر در بارسلون، یکی از معدود شرکت‌هایی در جهان است که به طور کامل در فرآیند ساخت شکلات، از انتخاب بهترین دانه‌ها تا بسته‌بندی و فروش محصول نهایی مشارکت دارد. این فروشگاه دارای مجموعه‌ای ویژه از شکلات‌ها، از برترین کشورهای تولید کننده شکلات در جهان مانند ونزوئلا و ساحل عاج است. این برند، در دبی مال نیز شعبه‌ای دارد و کافه فروشگاه مربوطه در کنار شکلات‌های متداول، گزینه‌های غیرمعمول مانند ترافل‌های شکلاتی کاری را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید یک ساندویچ شکلاتی سفارش دهید و یا از طعم هات چاکلت لذت ببرید.

 

بهترین رستوران‌های تایلندی در دبی

آدرس: Financial Center Rd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

 

فوری اند گالاند در دبی (Forrey & Galland)

این برند پرطرفدار، نماد سنت فرانسوی در تهیه شکلات‌های لوکس و دست ساز با تعهد به کمال و تعالی است. این شرکت، طعم‌های فرانسوی و خاورمیانه را با هم تلفیق می‌کند تا ترکیب‌های دلپذیری مانند شکلات‌های گلبرگ رز، شکلات‌های زعفرانی، شکوفه‌های پرتقال یا خرما را ارائه دهد. شما می‌توانید در فروشگاه Forrey & Galland در دبی مال، این ترکیبات را در بهترین شکلش تجربه کنید.

گفتنی است تمام محصولات این فروشگاه که توسط دو شکلات ‌ساز فرانسوی تهیه شده‌اند، در امارات متحده عربی با بسته بندی سفارشی به فروش می‌رسند. در ضمن برای آشنایی با سایر گزینه‌های خورد و خوراک در حوالی دبی مال، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین رستوران‌های نزدیک به دبی مال بزنید.

آدرس: Shop no 109, Unit Lower Ground - Financial Center Rd - Dubai - United Arab Emirates

 

بوتیک لِ چاکلت در دبی (Boutique Le Chocolat)

شکلات‌های برند Boutique Le Chocolate، توسط شرکت مشهور Meraas به فروش می‌رسد. این شرکت، تنها شرکت خاورمیانه‌ای است که دانه‌های شکلات‌هایش را از سوئیس، فرانسه و بلژیک وارد می‌کند تا تحت بهترین فرآیندهای تولید و با بالاترین کیفیت مواد، با طعمی فراموش نشدنی تهیه شوند. این برند محلی با همکاری نام‌های بین‌المللی مانند Salon du Chocolat و Cacao Barry، متعهد است که بهترین‌ها را در این رابطه به مخاطبانش ارائه دهد.

بنابراین چه در سفر با تور دبی به دنبال شکلات‌های شیک و خوشمزه برای هدیه دادن و سوغاتی باشید و چه به دنبال شکلات‌های سفارشی مخصوص جشن‌های تولد و عروسی، Le Chocolatier در سیتی واک دبی، گزینه‌ای ایده آل برایتان به شمار می‌آید.

آدرس: 16Al Safa St - Al Wasl - Dubai - United Arab Emirates

 

میرزام در دبی (Mirzam)

به علاقمندان شکلات پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور دبی، سری هم به این شکلات سازی در قلب القوز، در مرکز هنری خیابان السرکال بزنند و ضمن خرید این خوراکی‌های لذیذ خانگی، تمام مراحل تولید را از برشته کردن دانه‌های کاکائو گرفته تا بسته بندی تماشا کنند.

جالب است بدانید این شکلات‌های باکیفیت، از بهترین دانه‌های سراسر جهان از جمله ویتنام، اندونزی، ماداگاسکار و فراتر از آن و در ترکیب با موادی همچون گلاب، زعفران، بادام برشته و انبه تهیه می‌شوند. حتی یک مجموعه خاص اماراتی نیز ارائه می‌شود که طعم‌هایش از دسرهای سنتی نظیر لگیمات و حلوا الهام گرفته شده است.

 

تفریحات خاص دبی

آدرس: Al Ghurair Warehouse complex - 4th St - Al Quoz 3 - Dubai - United Arab Emirates

 

بولگاری ایل چاکلتو در دبی (BVLGARI IL Cioccolato)

این شکلات‌های دست ساز بولگاری با طعم‌های غیرمنتظره و ظاهری منحصر به فرد، هم کام و هم چشم را وسوسه می‌کنند. فروشگاه مربوطه در سیتی واک، طیف گسترده‌ای از شکلات‌های نفیس را برای هر مناسبتی ارائه می‌دهد. از یک جشن عروس کلاسیک گرفته تا یک جشن فانتزی، می‌توانید با تنوع بالای شکلات روبرو شوید و گزینه‌ای متناسب با مراسم و سلیقه‌تان پیدا کنید. این کافه فروشگاه، همچنین فضایی برای استراحت و شکم گردی فراهم کرده و بازدیدکنندگان می‌توانند در یک محیط مجلل، طعم‌های خوشمزه را بچشند و از دورهمی با دوستان و عزیزانشان لذت ببرند.

آدرس: 31Al Safa St - Al Wasl - Dubai - United Arab Emirates

 

کوکو ژالیلا در دبی (Coco Jalila)

در این کافه فروشگاه جذاب، دنیایی از وسیع از شکلات‌های لوکس و متناسب با هر سلیقه و ذائقه‌ای به استقبلالتان می‌آیند. همچنین می‌توانید از طعم دسرها و غذاهای کلاسیک اروپایی و غذاهای عربی نهایت لذت را ببرید.

این فروشگاه، توسط یک زن کارآفرین اماراتی که عاشق شکلات است اداره می‌شود و طیف گسترده‌ای از محصولات شکلاتی حرفه‌ای و ممتاز را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. گفتنی است این شکلات‌ها با استفاده از تکنیک‌های سنتی و بهترین مواد، از جمله دانه‌های شکلات ایتالیایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند تهیه می‌شوند.

آدرس: Mardoof Building - Office 219 Al Safa First - Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

 

کوکوویلی در دبی (Cocoville)

این برند بومی امارات متحده عربی، از گردش مالی بالایی در صنعت شکلات‌های خوشمزه برخوردار بوده و با افزایش تقاضاهای مشتریان، اکنون به سه شعبه در دبی دارد. گفتنی است شعبه اصلی، در محله شیک جمیرای دبی واقع شده است. بعلاو،ه کیک‌ها و شکلات‌ها با طراحی سفارشی برای رویدادهای خاص نظیر تولد و عروسی طرفداران بسیاری دارند. در اینجا همه چیز، از ترافل‌های دست ساز و شکلات با طعم پسته گرفته تا براونی‌هایی که در در دهان آب می‌شوند را خواهید یافت.

این کافه فروشگاه کوچک که به لحاظ فضا ظرفیتی معادل ۶۰ مشتری را دارد، تجربه‌ای فانتزی از شکلات را به مهمانان ارائه می‌دهد، زیرا علاقمندان می‌توانند فرآیند شکلات سازی را از طریق یک پنجره شیشه‌ای مشاهده کنند. همچنین در صورت تمایل، می‌توانند از یک صبحانه لذیذ و منوی تمام روز در این کافه جذاب برخوردار شوند.

 

ترسناک‌ترین ترن‌‌های هوایی دبی و ابوظبی

آدرس: Shop #6, Ground Floor, Manazel Building - Nad Al Sheba 1 - Dubai - United Arab Emirates

 

کوکوبن در دبی (Chocobon)

شکلات‌های لوکس برند Chocobon، تحت تاثیر طراحی‌های بی‌عیب و نقص ایتالیایی و طعم‌های بی نظیر بلژیکی تهیه می‌شوند و برای هدیه دادن و یا مناسبت‌های ویژه، نظیر جشن‌ها و رویدادها بهترین گزینه به شمار می‌آیند. بنابراین اگر در حوالی خیابان الوصل مشغول گشت و گذار بودید، حتما سری به این فروشگاه جذاب بزنید و با طیف وسیعی از شکلات‌های باکیفیت و زیبا روبرو شوید.

آدرس: 433Al Wasl Rd Boxpark, Shop M12 - Dubai - United Arab Emirates

 

دلیش دبی (Delice Dubai)

این فروشگاه که یکی از مشهورترین شکلات‌سازهای امارات است، از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را شروع کرده و طیف وسیعی از شکلات‌های خلاقانه، لذیذ و باکیفیت را ارائه می‌دهد. تزئینات منحصر به فرد، مهمترین عاملی است که این فروشگاه را از سایر همتایانش متمایز می‌کند.

بعلاوه مزه‌های بی نظیر که از ترکیب طعم‌های فرانسوی و عربی شکل گرفته‌اند، تنوع بالایی دارند. جالب است بدانید در تهیه این شکلات‌های دست ساز، از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود و جعبه‌های شیک و طراحی‌های لوکس، آنها را برای هدیه دادن و یا استفاده در جشن‌ها ایده آل می‌کنند. بنابراین، به جمیرا بروید و از شکلات‌هایی با طعم گل رز گرفته تا شیرینی‌های گیاهی که تماما از پسته تهیه شده‌اند، بهره مند شوید.

 

گشت و گذار و اقامت در برج خلیفه دبی

آدرس: La Plage Residence - Shop N.7 - Dubai - United Arab Emirates

 

گودیوا چاکلتیر در دبی (Godiva Chocolatier)

این برند بلژیکی، قدمتی دیرینه دارد و از سال ۱۹۲۶ فعالیت خود را شروع کرده و طیف گسترده‌ای از شکلات‌ها را به بیش از ۸۰ کشور جهان ارائه می‌دهد. این شکلات ساز جهانی، در دبی نیز شعبه‌هایی دارد و می‌توانید فروشگاه‌هایی را در سیتی واک، دبی مال و اوت لت ویلیج برای خرید محصولاتش بیابید. در این کافه فروشگاه‌ها، هات چاکلت، فوندوی شکلاتی و شکلات‌های معمول سرو می‌شوند. همچنین می‌توانید جعبه‌های لوکس شکلات را بعنوان سوغاتی، برای هدیه دادن به عزیزانتان خریداری نمایید.

آدرس: 57XH+3RC - Ground Floor, Dubai Mall - Dubai - U)nited Arab Emirates

 

لادراش در دبی (Läderach)

این شکلات سازی قدیمی، از سال ۱۹۶۲ تاکنون به تهیه و فروش شکلات‌ها و شیرینی‌‌های دست ساز سوئیسی باکیفیت بالا مشغول بوده است. این شرکت خانوادگی، بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد و دفتر مرکزی آن در کانتون گلاروس سوئیس واقع شده و از سپتامبر ۲۰۱۲، شکلات‌های برند خود را تولید و ارائه می‌کند.

اینجا یکی از معدود تولیدکنندگان ممتازی است که می‌تواند کیفیت پایدار را از دانه کاکائو تا محصول نهایی تضمین کند. تولیدات این برند در کشورهای مختلف از جمله سوئیس، آلمان، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اتریش، چین، کانادا و از طریق شرکای فروش در خاورمیانه و آسیا در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند. برای خرید چنین خوراکی‌های لذیذی در سفر با تور دبی، می‌توانید به دبی مال و نخیل مال مراجعه کنید.

آدرس: Mall of The Emirates - E11 Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates

 

لی چاکلت در دبی (Lee Chocolate)

این برند پیشتاز در صنعت شکلات سازی خاورمیانه، از سال ۱۹۴۷ به تولید شکلات‌هایی با کیفیت بالا اقدام کرده و در سال ۲۰۱۴، کارخانه جدیدش را در امارات افتتاح کرد. فروشگاه مربوطه در دبی نیز، با شکلات‌هایی در طراحی‌ها و بسته بندی‌های زیبا و رنگارنگ و در فضایی جذاب، به استقبال مشتریانش می‌آید. 

 

دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

آدرس: Building No 40, Shop No 9, 5 26 Street, Near To City Hospital - Dubai - United Arab Emirates

 

لیوز چاکلت در دبی (Leaves Chocolate)

اگر به دنبال تزیینات و بسته بندی شکلاتی منحصر به فرد و همچنین طعمی لذیذ هستید،  فروشگاه Leaves Chocolate، گزینه جالب توجهی برایتان به شمار می‌آید. Leaves، یکی از برترین برندهای شکلات سازی در دبی است که در ارائه شکلات‌های تزئین شده با کیفیت بالا شهرت دارد. این فروشگاه، مطلوب‌ترین شکلات‌های منطقه خلیج فارس را به فروش می‌رساند و در صورت تمایل، می‌توانید از بسته بندی‌های هدیه و سینی‌های مختلف به تناسب هر تم و هر مناسبتی، از جمله عروسی بهره مند شوید.

آدرس: 2D St - Al Wasl - Dubai - United Arab Emirates

 

میسون پی‌یر مارکولینی در دبی (Maison Pierre Marcolini)

این شکلات سازی که در سال ۱۹۹۵ توسط پی‌یر مارکولینی در بروکسل تاسیس شد، به خاطر تخصص و اشتیاقش برای تولید بهترین شکلات‌های جهان شهرت دارد. این برند، اکنون بیش از ۴۰ فروشگاه را در چندین کشور مختلف از جمله بلژیک، فرانسه، بریتانیا، موناکو، ژاپن و چین داراست.

برای خرید این شکلات‌ها در سفر با تور دبی، سری به مرکز خرید امارات مال بزنید. برای تهیه این شکلات‌های لوکس با طراحی مدرن، مواد اولیه و دانه‌های شکلات مستقیما از تولیدکنندگان مستقل در برزیل، کوبا، اکوادور، ماداگاسکار و ویتنام تامین می‌شوند. و سایر مواد کمیاب از جمله دانه‌های فلفل صورتی از مراکش، پسته از ایران، فلفل از سیچوان، وانیل از تاهیتی، لیمو از سیسیل، دارچین از سریلانکا و فندق از پیدمونت خریداری می‌شوند.  

آدرس:  Mall of The Emirates - E11 Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates

 

پاچی چاکلتز در دبی (Patchi Chocolates)

این برند لبنانی، یکی از برترین شکلات‌ها را، نه تنها در دبی بلکه در کل خاورمیانه ارائه می‌دهد. و جالب است بدانید محصولاتش، در بیش از ۱۹۰ فروشگاه در ۲۱ کشور مختلف سراسر جهان در دسترس هستند. این برند در دبی نیز بیش از ۱۲ فروشگاه دارد، از جمله در مرکز خرید مرکاتو مال و سیتی سنتر میردیف.

جدا از جعبه‌های شکلات هدیه پرفروش آنها، همچنین می‌توانید از خلاقیت‌های تخصصی نظیر بادام‌های پودر شده همراه کاکائو و شکلات لایه‌ای با ماست خامه‌ای، بیسکویت و مربای توت فرنگی نیز بهره مند شوید.

 

۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

آدرس: Jumeirah Beach Road - Jumeirah - Jumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران