جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری دبی
جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی در سال ۲۰۲۳

دبی یکی از مقاصد پرطرفدار در بین توریست‌ها برای سفر و گشت و گذار است. چرا که این شهر زیبای اماراتی روز به روز شاهد پیشرفت‌های عظیمی بوده و با تفریحات و سرگرمی‌های متنوع توانسته توجه بسیاری از گردشگران را در سال‌های اخیر به خود جلب کند. به طوری که سالانه میزبان برگزاری مراسم‌های اجتماعی پرجنب‌وجوش و همچنین فستیوال‌های بسیار جذابی است که می‌تواند برای توریست‌ها بسیار خوش‌آیند باشد. چنانچه همواره تصاویر وسوسه انگیز مسافران در تور دبی را در صفحات مجازی مشاهده می‌کنید و قصد دارید تا شما نیز تجربه سفر به این شهر زیبا و دیدنی را داشته باشید، مطالب این مقاله می‌تواند در تعیین بهترین زمان برای برنامه‌ریزی این مسافرت مفید باشد. چرا که در این مقاله لیستی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی در سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که شرکت در آن‌ها قطعا نقش قابل توجهی در خلق لحظات به یادماندنی در این سفر خواهند داشت.

 

فستیوال خرید دبی (DUBAI SHOPPING FESTIVAL)

پر شور و هیجان‌ترین فستیوالی که در سفر به دبی می‌توان از آن لذت برد و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، جشنواره خرید دبی است. به طوری که وقتی صحبت از فستیوال‌های دبی می‌شود، این مناسبت به عنوان اولین گزینه به ذهن می‌رسد. جشنواره خرید دبی (DSF) با تخفیف‌ها و فروش‌های باورنکردنی در بین برندهای بزرگ تمامی عاشقان خرید را به خود جلب کرده و به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سالانه دبی شناخته می‌شود. به طوری که در تاریخ‌های برگزاری این مناسبت دبی به بهشتی برای طرفداران خرید تبدیل می‌گردد. قیمت‌ها به قدری در این زمان پایین خواهند بود که دیگر جایی برای چانه‌زنی باقی نمانده و از طرفی خریداران می‌توانند شاهد مجموعه‌ای از رویدادهای خانوادگی، کنسرت، آتش بازی و موارد دیگر نیز باشند که لذت سفر به تور دبی را چندین برابر خواهند کرد.

  • زمان برگزاری: ۱۵ دسامبر تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳

 

جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات (EMIRATES AIRLINE FESTIVAL OF LITERATURE)

مورد بعدی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی که علاقه‌مندان به ادبیات را هدف قرار می‌دهد، جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات است. این یکی از جشنواره‌های ادبی بین‌المللی پیشرو در جهان بوده و سالانه افراد بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. البته چند سالی برگزاری این رویداد به وقفه افتاد اما خبرها حاکی از آن هستند که در سال ۲۰۲۳ می‌توان دوباره شاهد این مراسم پرشور ادبی و فرهنگی در دبی بود. جالب است بدانید که هر سال این مراسم نام متفاوتی به خود می‌گیرد و در سال ۲۰۲۳ جشنواره "دوستان قدیمی" نامگذاری شده است. مکان برگزاری این جشنواره شهرک الحبطور (Al Habtoor City)  در نظر گرفته شده است.

  • زمان برگزاری: ۱ تا ۶ فوریه ۲۰۲۳

 

فستیوال جاز دبی (DUBAI JAZZ FESTIVAL)

جشنواره جاز دبی که در آمفی تئاتر مدیا سیتی دبی برگزار می‌شود، یکی از موردانتظارترین رویدادهای سالانه این مقصد گردشگری است که در سال ۲۰۲۳ نیز شاهد آن خواهیم بود. در این رویداد، اسطوره‌های موسیقی جاز حاضر شده و یکی از بهترین اجراهای خود را به نمایش می‌گذارند. از جمله معروف‌ترین هنرمندان جاز که در سال‌های گذشته در این فستیوال حضور داشته و اجراهای باشکوهی را ارائه داده‌اند می‌توان جان لجند، ریکی مارتین و ماریا کری را نام برد. اگر به جشنواره‌های موسیقی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ۶ فستیوال موسیقی معروف دبی نیز بزنید.

  • زمان برگزاری: هنوز زمان و مکان دقیق این فستیوال در سال ۲۰۲۳ اعلام نشده است.

                               

فستیوال کلاسیک صحرای دبی (DUBAI DESERT CLASSIC FESTIVAL)

چنانچه به دنبال یک اتفاق هیجان‌انگیز و فوق‌العاده جذاب در سفر خود به امارات می‌گردید، فستیوال کلاسیک صحرای دبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به خصوص اینکه اعلام شده در سال ۲۰۲۳ روری مک‌لروی قهرمان چهار دوره ماژور و شماره یک جهان، قرار است در این مراسم حضور داشته باشد. این بازیکن ۳۳ ساله در گذشته دو بار قهرمان مسابقات شده و این بار نیز برای کسب این جایزه تلاش خواهد کرد. البته که همه چیز محدود به این مورد نبوده و شما با حضور در این فستیوال شاهد دیگر ستارگان گلف نیز خواهید بود. این رویداد سالانه در باشگاه گلف امارات (Emirates Golf Club, Majlis Course) برگزار شده و هر سال مخاطبان جهانی بسیاری را به خود جذب می‌کند. ناگفته نماند که این مسابقات سالانه از سال ۱۹۸۹ بخشی از برنامه تور اروپا بوده و اکنون به عنوان یکی از معتبرترین تورنمنت‌ها در جهان رتبه‌بندی می شود.

  • زمان برگزاری: ۲۶ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳

 

مسابقات تنیس دبی (DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS)

چنانچه اهل ورزش و به خصوص تنیس هستید، حضور در مسابقات تنیس دبی قطعا یکی از بهترین خاطرات در سفر به این مقصد گردشگری را برای شما رقم خواهد زد. چرا که مسایقات تنیس دبی یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی سالانه نه تنها در دبی بلکه در دنیا بوده و با حضور در آن شاهد رقابت برخی از بزرگترین ستاره‌های تنیس جهان خواهید بود. مسابقات قهرمانی تنیس آزاد دبی تحت حمایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برگزار می‌شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ناگفته نماند که این مسابقات بیش از ۲۰ سال است که در حال انجام بوده و معمولا در ماه‌های سردتر سال (فوریه - مارس) برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین امتیاز این مسابقه رایگان بودن آن است. به این معنا که علاقه‌مندان به تنیس فرصت تماشای مسابقه بازیکنان مورد علاقه خود را به صورت رایگان خواهند داشت. مکان برگزاری این رقابت‌ها مرکز تنیس رایگان دبی (Dubai Duty Free Tennis Centre) است.

  • زمان برگزاری: ۱۷ فوریه تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ (توجه داشته باشید که احتمال تغییر تاریخ‌های ذکر شده وجود دارد)

 

فستیوال غذای دبی (DUBAI FOOD FESTIVAL)

نمی‌توان سفری با تور دبی داشت اما از غذاهای خوشمزه و محلی این منطقه چشم‌پوشی کرد. حال فرض کنید که در مراسمی حضور داشته باشید که در آن فرصت خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای منطقه را داشته باشید؛ بله این چیزی جز فستیوال غذای دبی نخواهد بود. چرا که بازدیدکنندگان جشنواره غذای دبی می‌توانند به غذا خوردن در برخی از بهترین رستوران‌ها رفته و از تخفیف‌های استثنایی آن‌ها لذت ببرند. بهترین بخش این مراسم اجرای موسیقی‌های زنده در کنار وعده غذایی خود است. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و اگر اهل آشپزی هستید، در طول برگزاری این جشنواره فرصت شرکت در کارگاه‌های جامع و نمایش‌های آشپزی برنامه‌ریزی شده را نیز در کنار برخی از سرآشپزهای مشهور جهانی خواهید داشت.

  • زمان برگزاری: ۲۱ آوریل تا ۷ می ۲۰۲۳

 

مسابقات جام جهانی اسب دوانی دبی (DUBAI HORSE WORLD CUP)

مورد بعدی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی ۲۰۲۳ که در لیست ما گنجانده شده، مسابقات جام جهانی اسب دوانی دبی است. این مسابقه اسب دوانی برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ برگزار شد و توانست به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی سالانه در دبی تبدیل گردد. ناگفته نماند که این رویداد یکی از معتبرترین مسابقات اسب دوانی روی کره زمین نیز به حساب می‌آید. پس چنانچه از طرفداران این ورزش هستید، حضور در مسابقات اسب‌دوانی دبی فرصتی بی‌نظیر برای شما خواهد بود. چرا که در این مراسم علاوه بر تماشای مسابقات هیجان‌انگیز اسب‌دوانی فرصت تماشای بهترین نژادهای اصیل اسب‌ها را نیز خواهید داشت. سال ۲۰۲۳ بیست و هفتمین دوره مسابقات اسب دوانی را برگزار کرده و محل اجرای این رویداد میدان مسابقه دبی (Meydan Racecourse) است.

  • زمان برگزاری: ۲۵ مارس ۲۰۲۳

 

سورپرایزهای تابستانی دبی (DUBAI SUMMER SURPRISES)

سورپرایزهای تابستانی دبی (DSS) در اصل چیزی شبیه به فستیوال خرید در این مقصد گردشگری بوده و معمولا بلافاصله پس از تعطیلی مدارس برگزار می‌شود. به طوری که والدین می‌توانند از تخفیف‌های باورنکردنی لباس، لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی و همچنین تخفیف‌های لوازم مدرسه برای سال آینده استفاده کنند. علاوه بر خرید کردن این رویداد معمولا با برخی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی‌های گروهی برای کودکان نیز همراه است که در نتیجه تمامی اعضای خانواده از کوچک به بزرگ فرصت سرگرم شدن در آن را خواهند داشت. توجه داشته باشید که این جشنواره در مکان خاصی برگزار نشده و تقریبا در اکثر بهترین هتل‌های دبی، رستوران‌ها و مرکز خرید دبی می‌توان شاهد برنامه‌های متنوع و جذاب آن در دبی بود.

  • زمان برگزاری: ۲۹ ژوئن تا ۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 

جشنواره خانه دبی (Dubai Home Festival)

اگر عاشق طراحی داخلی منازل و مبلمان مد روز هستید و یا در رشته‌هایی مرتبط با این موضوع فعالیت دارید، توصیه می‌کنیم حتما برنامه سفر خود را با تاریخ برگزاری جشنواره خانه دبی تنظیم کنید. در سال ۲۰۲۳ پنجمین دوره جشنواره خانه دبی (DHF) برگزار خواهد شد و شما با حضور در آن می‌توانید فرصت بهترین خریدهای لوازم خانه و مبلمان را از به روزترین مدل‌های دنیا و بهترین برندها را داشته باشید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید با شرکت در این رویداد می‌توانید ایده‌های جدیدی در ارتباط با این موضوع کسب کنید.

  • زمان برگزاری: ۱۳ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳

 

چالش تناسب اندام دبی (DUBAI FITNESS CHALLENGE)

چالش تناسب اندام دبی توسط شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و از زمان افتتاحیه خود موفق شده محبوبیت زیادی به دست آورده است. هدف از این رویداد، به چالش کشیدن ساکنان برای انتخاب سبک زندگی سالم‌تر است. این چاش با ۳۰ دقیقه ورزش و پیاده‌روی به صورت دسته‌جمعی به مدت ۳۰ روز متوالی همراه بوده و در طول برگزاری آن شهر حس و حالی بسیار متفاوت و جالب پیدا می‌کند. چرا که کل شهر دبی به یک زمین بازی برای علاقه مندان به تناسب اندام و ورزش تبدیل می‌شود؛ در طول این جشنواره شما شاهد کلاس‌های تناسب اندام رایگان در سراسر امارت بوده و فرصت شرکت در آن‌ها را خواهید داشت.

  • زمان برگزاری: هنوز زمان برگزاری این مراسم در سال ۲۰۲۳ اعلام نشده است.

 

هفته طراحی دبی (DUBAI DESIGN WEEK)

گزینه بعدی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی در سال ۲۰۲۳ که شرکت در آن برای عاشقان مد و لباس پیشنهاد می‌شود، هفته طراحی دبی است. در طول این رویداد معروف‌ترین افراد فعال در زمینه طراحی و مد لباس حضور داشته و کلاس‌های متنوعی در قابل این موضوع را برای علاقه‌مندان ترتیب می‌دهند.

  • زمان برگزاری: هنوز زمان برگزاری این مراسم در سال ۲۰۲۳ اعلام نشده است.

 

جشن روز ملی دبی (Dubai NATIONAL DAY CELEBRATION)

آخرین مورد از فستیوال‌های دبی که در سال ۲۰۲۳ فرصت حضور در آن را خواهید داشت، جشن روز ملی دبی است. روز ملی امارات متحده عربی در ۲ دسامبر بوده و در این تاریخ کل شهر استقلال کشور را جشن می‌گیرد. امروزه این مناسبت به یک جشنواره سالانه در دبی تبدیل شده و کل شهر با رنگ‌های پرچم امارات تزیین شده و حس و حالی بسیار شاد پیدا می‌کند. همچنین اگر سفر شما به تور دبی مصادف با این تاریخ باشد می‌توانید شاهد نمایش‌های جذاب خیابانی، رژه، آتش بازی و اجراهای دیدنی دیگر باشید. ناگفته نماند که دبی تنها مکان برای حضور در جشن روز ملی امارات نبوده و در سایر شهرهای این کشور به خصوص ابوظبی نیز می‌توان تجربه یک جشن فوق‌العاده شاد و به یادماندنی را داشت.

  • زمان برگزاری: ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 

منبع

 

۰۱ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران