۵ منطقه و خیابان معروف دبی که در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۵ منطقه و خیابان معروف دبی که در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید

دبی شهر لوکس‌ترین امکانات، شهر برترین هتل‌ها و بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا، شهر سرمایه‌داران، شهری که در خود هم صحرا دارد و هم دریا و با جاذبه‌های تفریحی آبی از مهمانانش پذیرایی می‌کند، شهری که هم می‌شود ارزان به آن سفر کرد و هم گران یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما برای سفرهای کوتاه مدت است. شهری که بزرگترین مرکزخریدهای دنیا برای خریدن لوکس‌ترین سوغاتی‌ها را دارد. در سفرتان با تور دبی اگر به دنبال گشت و گذار در محله‌ها و خیابان‌های مشهورش هستید همراه ما باشید تا ۵ خیابان و منطقه‌ی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- منطقه دیره و خیابان الرقه


دیره در گذشته یکی از مناطق لوکس و مهم دبی به حساب می‌آمده است که با رشد شهرسازی در دبی رفته‌رفته از شدت لوکس و خاص بودنش کم شده است. محله‌ای که امروزه تلاقی زندگی سنتی عربی با زندگی مدرن غربی است و در شرق شهر دبی واقع شده است. منطقه‌ای که در آن بازارهای سنتی طلا، ادویه و عطر وجود دارند و همین بازارها جزو پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آیند. این منطقه از دبی همچنین یکی از مهمترین مراکز خرید و تجاری دبی با نام City Center Deira را نیز در خود جای داده است. مرکزی که در روزهای بسیاری از سال انواع جشنواره‌های خرید و تخفیف در آن برگزار می‌شود. این منطقه از امکانات رفاهی مناسب و عالی چیزی کم ندارد و هتل‌های Hyaat flora park deluxe hotel و Sheraton Dubai Creek Hotel و Regency Dubai را در خود جای داده است. خیابان الرقه یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های این محله است که با رفتن به آن می‌توانید به انواع رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک دبی تشریف ببرید. کافه‌ها و رستوران‌هایی که بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها را به شما ارزانی می‌دارند و شب‌ها تا دیرهنگام درهایشان به روی مشتریانشان باز است.

 

چطور در سال ۲۰۱۹ ،‌ سفری ارزان به دبی را تجربه کنیم

 

 

خیابان الرقه

 


۲- منطقه الجمیرا


جمیرا امروزه یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین منطقه‌های دبی است که بیشتر مورد توجه گردشگران اروپایی دبی است. منطقه‌ای که در گذشته به دلیل تانکرهای ذخایر نفتی و هتلی که در آن وجود داشته به شیکاگو معروف بوده است اما امروزه یکی از نمادهای شگفت‌انگیز معماری به نام برج العرب را در خود جای داده و به منطقه‌ی الجمیرا معروف شده است. برجی که یکی از معروف‌ترین هتل‌های جهان به حساب می‌آید. این منطقه‌ی ساحلی همچنین یکی از مهمترین جاذبه‌های تفریحی آبی دبی یعنی پارک آبی وایلد وادی را نیز در خود دارد تا یکی از پرطرفدارترین محله‌های دبی باشد. بنابراین در سفر با تور دبی اگر به دنبال تفریحات آبی خاطره‌انگیز هستید حتما باید به این محله تشریف ببرید. مسجد الجمیرا که یکی از اولین مساجد جهان برای بازدید غیر مسلمان‌هاست نیز در این محله واقع شده است. هتل‌های Jumeiral Al Naseem، Burj Al Arab Jumeirah، Jumeirah Beach Hotel، Jumeirah Al Qasr از دیگر هتل‌های معروف این منطقه هستند که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارند.

 

 

منطقه الجمیرا

 


۳- منطقه داون تاون


این منطقه، پناهگاه امن آسمان‌خراش‎های دبی است که از جنوب به خلیج تجاری دبی می‌رسد. منطقه‌ای که جزو معروف‌ترین مناطق دبی به حساب می‌آید. چرا که جاذبه‌های توریستی و غیرتوریستی فراوانی از جمله مرکزخرید دبی را در خود جای داده است. مرکزخریدی که جزو بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید دنیا به حساب می‌آید و شهرت بین‌المللی دارد. این منطقه همچنین برج خلیفه؛ بلندترین سازه‌ی ساخته شده به دست بشر را میزبانی می‌کند. سازه‌ای که در مدت ۶ سال و با هزینه‌ای نزدیک به یک و نیم تریلیون دلار ساخته شده است. فواره‌ی دبی که جزو جاذبه‌های معروف شبانه‌ی این شهر به حساب می‌آید نیز در داون تاون واقع شده است. بیش از ۶ هزار چراغ هرشب در ترکیبی با موسیقی‌های معروف و زیبا، افشانه‌های آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری همراهی می‌کنند تا زیباترین تصاویر را از رقص عنصر هستی بخش ایجاد کنند. برج ویستا، تراموی دو طبقه و هتل آدرس داون تاون از دیگر جاذبه‌های مهم این محله به حساب می‌آیند.

 

چرا مسافران دبی، باید از ابوظبی هم دیدن کنند؟

 

 

منطقه داون تاون

 


۴- منطقه البرشاء


البرشاء جزو مناطق لوکس و آرام دبی به حساب می‌آید. از آنهایی که شما را در سکوت و آرامش غرق می‌کنند و با امکانات درجه یک از شما پذیرایی می‌کنند. اگر به هتل‌های این منطقه نگاه کنید همگی همین امر را اثبات می‌کنند. هتل‌های Al Barsha First، Al Barsha Second، Al Barsha Third، Al barsha south one و Al Barsha south two از معروف‌ترین هتل‌های دنج این منطقه هستند. منطقه‌ای که پیست اسکی دبی را در خود جای داده است و با میزبانی مسابقات اتوموبیلرانی در پیست اتودروم یکی از مهمترین محله‌های ورزشی دبی به حساب می‌آید.

 

 

منطقه البرشاء

 


۵- بزرگراه شیخ زائد


این بزرگراه یکی از معروف‌ترین خیابان‌های دبی است که این شهر را به ابوظبی وصل می‌کند. بزرگراهی که ۸ بانده است و دو طرفش را آسمان‌خراش‌های دبی پر کرده‌اند. بزرگراهی که پل ارتباطی بخش‌های مختلفی از شهر دبی است و به احتمال خیلی زیاد برای رفتن به بخش‌های مختلفی این شهر از آن تردد می‌کنید.

 

برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی

 

 

 

بزرگراه شیخ زائد

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران