۵ غذای خیابانی دبی که باید آنها را امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۵ غذای خیابانی دبی که باید آنها را امتحان کنید

دبی یکی از بهترین نقاط دنیا برای سفرهای خاطره‌انگیز و لوکس به حساب می‌آید. شهری که تمامی امکانات لازم برای داشتن بهترین اقامت‌ها و تفریحات را در خود دارد. شهری با بلندترین آسمان‌خراش‌ها در دنیا که نیمی از آنها مربوط به هتل‌ها هستند و نیمی دیگر مربوط به ساختمان‌های تجاری. شهری که از یک سو به دریا وصل است و امکان تفریحات آبی را برای مهمانانش فراهم می‌آورد و از سوی دیگر به کویر وصل است و امکان تفریحات صحرایی را مهیا می‌سازد. شهری که برترین رستوران‌های جهان را در خود جای داده است و لذیذترین غذاها را طبخ می‌کند. در سفرتان با تور دبی و گشت و گذارهایتان در این شهر اگر به دنبال شناختن غذاهای خیابانی آن هستید همراه ما باشید تا ۵ غذای خیابانی معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. غذاهایی که هر کدام بسیار پرطرفدار هستند.


۱- شاورما

شاورما یک غذای عالی است که اصالتش به روسیه بازمی‌گردد اما در دبی بسیار مطرح شده است. غذایی که در دبی با نان لبنانی سرو می‌شود. غذایی که برای عاشقان گوشت بسیار لذیذ است و بسیار ساده طبخ می‌شود. غذایی مطرح در بیشتر اغذیه فروشی‌های شهر. غذایی ساده و قابل حمل برای میان وعده و جلوگیری از ضعف کردن. غذایی که از گوشت گوساله یا گوسفند یا مرغ که به همراه پیاز، گوجه، ادویه و سبزیجات معطر در روغن کنجد تفت داده شده است به دست می‌آید. غذایی که به نوعی یک کباب به حساب می‌آید و با ذائقه‌ی بسیاری از ایرانی‌ها جور است. غذایی که قیمت ارزانی دارد و به راحتی می‌توانید در جای‌جای شهر آن را بیابید. در سفرتان به دبی به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک بار این غذا را تهیه و نوش جان کنید.

 

۵ رستوران تازه‌ تاسیس دبی برای تجربه‌ای تازه از غذاهای بین‌المللی

 

شاورما


۲- شیش طاووق

شیش طاووق غذایی است که نه تنها در دبی بلکه در ترکیه، لبنان و آذربایجان نیز می‌توانید آن را بیابید و سفارش بدهید. غذایی که به راحتی قابل حمل است و در نان لقمه پیچ می‌شود. شیش طاووق به نوعی همان جوجه کباب خودمان است که پس از گریل کردن مرغ مزه دار شده، آن را با سس خاص که از رب، پیاز، سبزیجات معطر، ادویه و آب لیمو درون نان قرار می‌دهند و سرو می‌کنند. غذایی که ارزان قیمت است و در نقاط مختلف شهر می‌توانید آن را بیابید.

 

 شیش تاووک


۳- سمبوسه

سمبوسه یک غذای اصیل هندی است که تا دبی پیش رفته و در کشور خودمان نیز زیاد طبخ و سرو می‌شود. غذایی که به گونه‌های مختلف می‌توان آن را سرو کرد تا هم مناسب گیاهخوارن باشد و هم مناسب گوشتخواران. غذایی که به نوعی یک نان سرخ شده شکم پر به حساب می‌آید. نانی که یا از سیب زمینی، سبزیجات معطر، ادویه و قارچ تشکیل شده است و یا از گوشت، پیاز، سبزیجات معطر و مختلفاتی نزدیک به این‌ها. غذایی که هم داغش خوشمزه است و هم سردش. غذایی که به راحتی قابل حمل است و در میان کودکان نیز محبوبیت زیادی دارد. در سفرتان به دبی به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذا را امتحان کنید و نگذارید گشت و گذارهای طولانی مدت باشکم خالی شما را از پا درآورد و یا بی‌حال کند.

 

 شکم‌گردی در دبی با کامیونت‌های فروش غذا ! 

 

سمبوسه


۴- مناقیش

مناقیش به نوعی یک پیتزای عربی است. غذایی که همچون پیتزا در فر طبخ می‌شود و هم می‌توان مناسب گیاهخواران آن را سرو کرد و هم مناسب گوشتخواران. غذایی که در دبی می‌توانید پر پنیر آن را بیابید. بنابراین اگر رژیم غذایی دارید باید برای خوردن این غذا آن را بشکنید. غذایی که ریشه‌ی لبنانی دارد و در بیشتر رستوران‌های مقرون به صرفه دبی می‌توانید آن را بیابید. غذایی بسیار لذیذ که مورد علاقه کودکان نیز هست و در سرتاسر دبی با قیمت‌های مناسب می‌توانید آن را سفارش بدهید.

 

مناقیش


۵- فلافل

فلافل یک غذای بسیار محبوب است که در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران نیز می‌توانید آن را بیابید. این غذا اما در دبی به واسطه استفاده کردن از چاشنی‌های مختلف، مزه‌ای دیگر گونه دارد. مزه‌ای که به تندی می‌زند و لذیذی. مزه‌ای که زیر زبان برای همیشه می‌ماند و این شهر را با عطر و طعم در خاطر مسافرانش ثبت و ضبط می‌کند. غذایی مخصوص گیاهخواران که در جای‌جای شهر دبی می‌توانید آن را بیابید و سفارش بدهید. غذایی ارزان قیمت که نوش جان کردن آن برای وعده‌های غذایی هزینه سفر شما به دبی را کاهش می‌دهد. اگر عاشق فلافل هستید به شما توصیه می‌کنیم فلافل‌های دبی را نیز در سفر با تور دبی امتحان کنید.

 

۲۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران