قوانینی که باید در دبی آن‌ها را رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
قوانینی که باید در دبی آن‌ها را رعایت کنید

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای گردشگری دنیا به حساب می‌آید. جایی که حتی خانم‌ها می‌توانند به تنهایی به آن جا سفر کنند و مطمئن باشند بدون هیچ مشکلی از سفر خود لذت برده و فعالیت‌های مختلف را تجربه کنند. اما به واسطه همین امنیت و البته این مهم که در نهایت امارات کشوری مسلمان به حساب می‌آید، قوانینی در دبی رعایت می‌شود که شاید در بعضی شهرهای گردشگرپذیر دنیا کم‌تر آن را مشاهده کنید.
در هر حال هر کشوری قوانین خود را دارد و شما نیز بهتر است قبل از سفر با تور دبی، با این قوانین آشنایی پیدا کنید. البته غیر از قوانین نکاتی هم وجود دارند که مربوط به فرهنگ مردم این منطقه شده و آن‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.


قرص و دارو

در مورد قرص و دارو، قوانین دبی بسیار سفت و سخت است. به هیچ وجه سعی نکنید با خود دارو به دبی حمل کنید چون بسیاری از داروهایی که حتی در کشورهای اروپایی نیز بلامانع است، ممکن است در دبی با قوانین سخت آن مواجه شود، قوانینی که جرائمی همچون زندان‌های طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

 

وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

 laws-in-dubai


ابراز علاقه در ملع عام

در بسیاری از کشورهای جهان این چنین رفتارهایی به هیچ وجه مشکل ندارد، اما در دبی به راحتی ممکن است این امر باعث مشکلات زیادی شود. البته در بسیاری از موراد ممکن از خارجی‌هایی را ببینید که در چنین مواردی از پلیس تذکر می‌گیرند، اما اگر رفتارهای این چنینی به مرز زننده وارد شود، پلیس در این گونه موارد مماشات نخواهد کرد.

 

 laws-in-dubai


قوانین مربوط به نوشیدنی‌های الکلی

در این مورد نیز اگر چه دبی به خاطر جذب گردشگر، بسیار آزادتر از کشورهای مسلمان دیگر است، اما رانندگی در حالت غیر هوشیار یا مستی در ملع عام، می‌تواند یا شما را به سرعت از دبی بیرون بندازد یا در مواردی که از عرف خارج شود، به راحتی وارد زندان شوید. البته همانطور که گفته شد، به خاطر این که تعداد گردشگران دبی پایین نیاید، در بیشتر مواقع پلیس به تذکر بسنده خواهد کرد و اگر موردی باشد، شما را تا هتل همراهی خواهد کرد، اما همیشه باید این گزینه را مدنظر قرار داد که طبق قوانین دبی، این گونه جرائم مجازات زندان در پی دارند.

 

نکات کاربردی گردشگری تور دبی پاییز ۲۰۱۹

 laws-in-dubai


لباس مناسب

بانوان محلی در دبی به واسطه لباس‌های بلند و سیاهشان به راحتی قابل شناسایی هستند. اما گردشگران آزادند تا حدی لباس‌های مورد نظر خود را بپوشند. این حد و حدود در بعضی اماکن همچون سواحل و پارک‌های آبی کمی متفاوت است و بعضی از آن نیز از دایره‌ی قانون خارج شده و احترام به مردم محلی به حساب می‌آید. اما اگر بخواهیم خیلی طبق قانون صبحت کنیم، لباس مناسب برای بانوان لباسی است که باید شانه‌ها و تا روی زانو را بپوشاند. البته در نهایت در صورت مشاهده لباسی که خیلی مشکل دار نباشد، عموما حتی پلیس تذکر هم نمی‌دهد و بیشتر این خود شما هستید که باید موارد را رعایت کنید و به مردم محلی احترام بگذارید.

 

برترین رستوران‌های ارزان و مقرون به صرفه در دبی

 laws-in-dubai


قوانین مربوط به عکاسی و شبکه‌های اجتماعی

این جا نکاتی هست که ممکن است خیلی در مورد آن اطلاع نداشته باشید. قبل از هر چیز باید بدانید که عکاسی از هر کسی در دبی، بدون اطلاع او جرم است و وی می‌تواند از شما شکایت کند. این قوانین شامل همه از جمله توریست‌ها نیز می‌شود. پس در هنگام گرفتن عکس‌های اینستاگرامی، مراقب باشید کسی در کادر شما نباشد، مخصوصا مردم محلی یا مردمی که در سواحل حضور دارند. نکته دیگر این که تا زمانی که در دبی هستید، باید بدانید که رفتار شما در شبکه‌های اجتماعی نیز همچون رفتار شما در دنیای واقعی شامل پیامدهایی خواهد بود. فحاشی، انتشار مطالب غیر قانونی و نظرات توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی، همگی شامل قوانینی می‌شود که می‌تواند شما را به دردسر بیندازد.

 

 ۸ اکانت اینستاگرامی که پیش از سفر به دبی بهتر است آنها را دنبال کنید 

laws-in-dubai


ماه رمضان

اگر در ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید، حتما می‌دانید که در یک کشور مسلمان مردم محلی روزه هسنتد و باید تا حد ممکن از خوردن و آشامیدن در محل‌های عمومی خود داری کنید. البته رستوران‌ها و کافه‌های شهر همگی در این ایام فعالیت می‌کنند و گردشگران برای سفارش غذا به هیچ وجه مشکل نخواهند داشت و اگر هم در جایی چیزی بخورید، در نهایت یک تذکر به شما داده می‌شود، اما بهتر است که با احترام به مردم دبی، از این کار در مراکز عمومی خود داری کنید.

 

۱۰ رستوران غذاهای ایرانی در دبی (قسمت اول)

laws-in-dubai

۲۹ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران