مشهورترین مساجد دبی که باید از آن‌ها بازدید کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
مشهورترین مساجد دبی که باید از آن‌ها بازدید کنید

وقتی در مورد وقت گذرانی در دبی و اقامت حرف می‌زنیم واضح است شیک‌ترین هتل‌ها و بلندترین ساختمان‌ها را هدف قرار می‌دهیم. اما چیزهایی که در مورد این شهر وجود دارند تنها به آسمان خراش‌هایش منتهی نمی‌شود. دبی به عنوان شهری مدرن دارای فرهنگ و تاریخ خودش است. شما در طی گشت و گذار و بازدید از شهر باورها و سنت‌های حفظ شده آن‌ها را می‌توانید از نزدیک ببینید که در لباس‌ها و روابط اجتماعی‌شان ببینید. در سفرتان با تور دبی از مشهورترین مساجدش دیدن کنید.

 

 

مسجد بزرگ Grand Mosque

مسجد گرند از بزرگ‌ترین مساجد دبی است که در مقابل موزه دبی در بور واقع شده است. این مسجد که از سال ۱۹۰۰ تا کنون سرپاست در ابتدا به عنوان مکتب و کلاس قرآن از آن استفاده می‌شد. این مسجد بزرگ و زیبا دوبار در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۸ مورد بازسازی قرار گرفته است. اما به کلی ساختار امروزی آن همان است که در سال ۱۹۰۰ ایجاد شده بود. این مسجد که گنجایش میزبانی از ۱۲۰۰ عابد را دارد به تنها به عنوان نقطه‌ای مذهبی برای مسلمانان حایز اهمیت است بلکه به خاطر معماری شگفت‌انگیزش بر هر گردشگری بازدید از آن واجب است. اگر برای بازدید از آن رفتید از گرفتن عکس‌های اینستاگرامی غافل نشوید.

 

 ۱۰ محله‌ی دبی، شهر آسمان‌خراش‌ها و تفریح‌های هیجان‌انگیز 

 

 

 Grand Mosque

 

 

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا واقع در جاده ساحل جمیرا از مشهورترین مساجد شهر است که با معماری اسلامی فاطمیان زیر آفتاب سوزان شهر همچون مرواریدی بزرگ می‌درخشد. مسجد جمیرا یکی از ۳ مسجد دبی است که غیر مسلمانان و زنان می‌توانند از آن بازدید کنند. بهترین راه بازدید از این مسجد شرکت در تور دبی‌گردی توسط مرکز شیخ محمد است که می‌تواند درک بهتری از فرهنگ به شما برساند. این تور در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه به مدت یک ساعت شما را به بازدید و کاوش مسجد می‌برد و اطلاعاتی راجب ظرافت‌های آن در اختیار شما می‌گذارد.

 

 

 مسجد جمیرا

 

 

مسجد بزرگ شیخ زاهد

با این که مسجد بزرگ شیخ زاهد مستقیما به عنوان بخشی از دبی شناخته نمی‌شود و به لحاظ جغرافیایی تنها در همسایگی آن ابوظبی قرار گرفته اما بر هر گردشگری بازدید از آن واجب است. این مسجد در مساحتی به اندازه ۳۰ هکتار گسترش یافته و به غیر از ساختمان اصلی مسجد، محل اقامت شیخ زاهد نیز بوده است. معماری این مسجد مشخصه‌هایی از طرح‌های مغولی، فارسی و موریه از اقوام شمال آفریقا را به تصویر می‌کشد. با این که بنای کلی ساختمان از سنگ مرمر ساخته شده اما شما می‌توانید در تزئین آن سنگ‌های قیمتی دیگری را هم ببینید که با زیبایی و ظرافت در آن به کار رفته است. این مسجد که میزبان بزرگ‌ترین فرش جهان است گنجایش میزبانی از ۷ هزار نفر به طور همزمان را دارد. دو سالن کوچک‌تر هم وجود دارد که می‌توانند ۱۵۰۰ نفر را در خود جای دهند. به طور کلی، این مسجد می‌تواند ۴۰۰۰۰ عبادت کننده را یک جا پذیرا باشد.

 

  لذت دیدن زیبایی‌های دبی را از فراز آسمان تجربه کنید 

 

 

 مسجد بزرگ شیخ زاهد

 

 

مسجد النور

مسجد النور که در شارجه واقع شده است به دستور همسر والی آن ساخته شد. مراحل ساخت و ساز مسجد در سال ۲۰۰۵ به اتمام رسید و درهای آن به روی مسلمانان و گردشگران باز شد. اگر می‌خواهید چیزهایی درباره فرهنگ و سنت مردم امارات متحده عربی چیزهایی یاد بگیرید. بهتر است در تور گردشی ثبت نام کرده و به مدت یک ساعت جای جای مسجد را کاوش کنید، از معماری آن دیدن کنید و اطلاعات مفیدی درباره آن به دست بیاورید. در تور مسجد النور ثبت نام کنید و فراموش نکنید که لباسی مناسب به تن داشته باشید. از لوازم ضروری که باید همراه خودتان داشته باشید دوربین عکاسی برای ثبت لحاظ گردش‌تان است.

 

 

 مسجد النور

 

مسجد عمر بن الخطاب

مسجد عمر بن الخطاب یکی دیگر از عنوان‌های ما در این فهرست است که بی‌شک در طی سفر به دبی با آن روبرو می‌شوید. عمر بن الخطاب را به دلیل شباهت ظاهر بیرونی آن به مسجد آبی استانبول، مسجد آبی هم می‌شناسند. این مسجد در سال ۱۹۸۶ ساخته شد و بعد در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ مجددا مورد بازسازی گرفت. در معماری این مسجد ترکیبی از طرح‌های اندلسی و عثمانی به کار رفته که بر شکوه و زیبایی‌اش افزوده است. به طور کلی در ساخت این مسجد از ۴ مناره، ۲۱ گنبد، ۱۲۴ پنجره شیشه‌ای رنگی، فرش‌های قرمز و طلایی از آلمان، کاشی‌های رنگارنگ مراکشی وموارد بسیار دیگری به کار رفته است. عمر بن الخطاب دارای کتاب‌خانه‌ای با بیش از ۴ هزار جلد کتاب مذهبی یکی از مساجد برجسته دبی است. در نهایت حدود ۲ هزار نفر همزمان می‌توانند در این مسجد به دو هم جمع شوند.

 

 جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی 

 

 

 مسجد عمر بن الخطاب

 

 

این‌ها تنها تعدادی از مساجد دبی هستند که به خاطر معماری منحصر به فردشان از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

۱۱ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران