۶ آبشار دیدنی چین که باید از آن‌ها بازدید کنید

جاذبه‌های گردشگری چین
۶ آبشار دیدنی چین که باید از آن‌ها بازدید کنید

چین آنقدر عظیم است که مطمئنا هر چیزی که بخواهید در آن پیدا خواهید کرد. لیست برترین‌های مربوط به این کشور را نمی‌توان با هیچ جای دیگری مقایسه کرد چون در مقیاس بزرگی صورت می‌گیرد. مخصوصا اگر به سراغ موارد طبیعی همچون آبشار بروید، جایی که بهترین‌ها و زیباترین‌ها را در این کشور پیدا خواهید کرد.آبشارهایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، نمایی از زیبایی‌های طبیعی این کشور و مملو از مناظر دیدنی است. مناطقی که ارزش بسیاری برای دیده شدن دارند و تا جایی ممکن باید در سفر با تور چین از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 


۱- آبشار هوکو


وقتی رودخانه زرد به دهکده هوکو نزدیک می‌شود، رودخانه‌ای با پهنای بیش از ۵۰۰ متر به کم‌تر از ۲۰ تا ۳۰ متر بدل می‌شود و در نهایت به آبشار هوکو ختم می‌شود. این آبشار حیرت انگیز، بزرگ‌ترین آبشار زرد رنگ در تمام جهان بوده و دومین آبشار بزرگ خود چین نیز محسوب می‌شود. این مکان حدودا ۶ ساعت از پکن فاصله دارد و اگر زحمت رفتن به آنجا را به جان بخرید، امکان بازدید از مراکز بسیار دیدنی این منطقه همچون غار اژدها را خواهید داشت.

 

زیباترین شهرهای آبی چین برای قایق‌سواری در کانال‌های آبی

 

 

آبشار هوکو

 


بهترین زمان برای دیدن آبشار: از آوریل تا مِی و از سپتامبر تا نوامبر

 


۲- آبشار هوانگوسو


بزرگ‌ترین آبشار چین مطمئنا باید یکی از گزینه‌های ما در این لیست می‌بود. هوانگوسو ۷۷.۸ متر ارتفاع و ۱۰۱ متر عرض دارد که کوه‌های سر به فلک کشیده آن را در بر گرفته و جایی بسیار زیبا را پدید آورده‌اند. تمامی این جاذبه‌ها همگی در پارک ملی به نام همین آبشار قرار دارند که از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی چین به شمار می‌روند. اواخر سپتامبر فستیوالی هم در این محل برگزار می‌شود که می‌تواند به جذابیت‌های سفر به آن اضافه کند.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

 

 

آبشار هوانگوسو

 


بهترین زمان برای دیدن آبشار: از جون تا آوریل

 


۳- آبشار نوریلانگ


این آبشار عریض‌ترین آبشار چین محسوب می‌شود و آنقدر زیباست که گویی از دل قصه‌های پریان بیرون کشیده شده است. آب از هر گوشه‌ای از این صخره‌ها، راه خود را از میان درختان سبز به بیرون باز کرده تا به پایین بریزد. هر زمان از سال که بخواهید می‌توانید از شگفتی طبیعی دیدن کنید و اگر هم اهل فیلم‌ها یا سریال‌های چینی بوده باشید، بارها آن را در قاب سینما و تلوزیون دیده‌اید. اینکه شما می‌توانید تمام طول سال از این محل دیدن کنید، یعنی اینکه این محل در هر فصل زیبایی خاصی دارد و همیشه به یک شکل نیست. حتی زمستان‌ها که این آبشار یخ می‌زند نیز جلوه‌ای زیبا پیدا کرده و جان می‌دهد برای انداختن عکس‌های کم‌نظیر.

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

 

 

آبشار نوریلانگ

 


بهترین زمان برای دیدن آبشار: تمام طول سال

 


۴- آبشار دتیان


بسیاری این آبشار را در زمره زیباترین آبشارهای جهان بر می‌شمارند. جایی در میانه‌ی چین و ویتنام که یکی از مناظر سحرانگیز دیگر شرق آسیا را پیدید آورده است. این آبشار پلکانی از میان یک جنگل انبوه از کوهستانی سرسبز به پایین می‌ریزد. آبشاری که ۷۰ متر عرض دارد. از شهرهای اطراف به راحتی با اتوبوس به این منطقه خواهید رسید و از نظر در دسترس بوده، دتیان کاملا مناسب برای یک سفر خانوادگی محسوب می‌شود.

 

معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

 

آبشار دتیان

 


بهترین زمان برای دیدن آبشار: از جون تا سپتامبر

 


۵- آبشارهایجیولونگ


شکل خاص منطقه یوان و آبی که برای هزاران سال در میان طبیعت آن روان است، باعث شده تا چندین آبشار زیبا در این مکان شکل بگیرید. جایی که رودخانه جیولونگ از ۱۰ آبشار به زمین می‌رسد. داستان‌های قدیمی از حضور ۹ اژدها و این ۱۰ آبشار نقل می‌کردند و حالا نیز اگر این داستان‌های اساطیری شما را به این منطقه نکشاند، زیبایی‌های حیرت انگیز آبشار هایجیولونگ شما را به سمت خود دعوت می‌کند.

 

 

 آبشارهایجیولونگ

 


بهترین زمان برای دیدن از آبشار: جون تا سپتامبر

 


۶- آبشارهای سانگپو بادونگ


مکان در پایین کوه ژیژینگلا که در آن دو آبشار بلند ۳۳ و ۳۵ متری و چندین آبشار کوچک جریان دارد. این مکان آنقدر از نظرها پنهان بود که تا سال ۱۹۹۸ کشف نشده بود. شکلی کهاین آبشار به صخره‌های اطرافش داده، از نظر ظاهری همچون به یک شگفتی می‌ماند و تنها باید آن را از نزدیک دید تا هم از دیدنش لذت برد و از قدرت آب خروشانش حیرت کرد.

 

 

آبشارهای سانگپو بادونگ

 


بهترین زمان برای دیدن از آبشار: جون تا سپتامبر


برای کسانی هم که به پکن سفر می‌کنند پیشنهادی داریم. آن‌هایی که نمی‌خواهند زحمت دور شدن از این شهر را بکشند می‌توانند در سفر به پکن از آبشار "اولین" دیدن کنند. آبشاری زیبا که دیدنش به شدت توصیه می‌شود.

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران