۸ توصیه ضروری که در سفر به دبی باید رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۸ توصیه ضروری که در سفر به دبی باید رعایت کنید

دبی یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان برای سفر کردن به حساب می‌آید. نقطه‌ای که همه چیز در آن صورت و باطنی لوکس دارد و یک اقامت بی‌نظیر برای مسافرانش می‌سازد. جاییکه انواع تفریحات را در آن می‌شود انجام داد. چرا که هم صحرا دارد و هم دریا و از این جنبه یکی از مهمترین شهرهای آسیایی و حوزه‌ی خلیج فارس به حساب می‌آید. شهری که معروف است به خانه‌ی آسمان خراش‌های دنیا و مرکزخریدهای مجلل. شهری که همه چیز در آن لاکچری است اما می‌شود ارزان و کم هزینه نیز به آن سفر کرد. در سفرتان با تور دبی اگر به دنبال یک اقامت فراموش ناشدنی و بی‌دردسر هستید همراه ما باشید تا ۸ توصیه‌ی ضروری را یک به یک خدمتتان عرض کنیم.


۱- از ساعت‌های بازدید مکان‌های دیدنی این شهر آگاه باشید


در سفر به دبی بسیار برای مسافران پیش آمده که یا زودتر از باز شدن درهای یک مکان به روی بازدیدکنندگان به محل مورد نظر رسیده‌اند و یا دیرتر رسیده‌اند و شانس دیدن آن جاذبه‌ی گردشگری را از دست داده‌اند. بنابراین در سفرتان به این شهر و بازدید از مکا‌هان دیدنی پرشمارش حتما از ساعات باز بودن آنها در روزهای تعطیل و غیر تعطیل اطلاع کسب کنید و بعد برای بازدید به آنها تشریف ببرید.

 

معرفی تمامی مراکز تفریحی دبی مال

 

سفر به دبی

 


۲- نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های عمومی ممنوع است


دبی یک شهر مسلمان نشین می‌باشد و مطابق با دیدن اسلام نوشیدنی‌های الکلی غیر مجاز می‌باشند. این شهر اما از آنجا که یک شهر توریستی است امکان سرو نوشیدنی‌های الکی را برای مسافرهای غیر مسلمانش در مکان‌های خصوصی فراهم آورده است. در سفرتان به این شهر یادتان باشد همراه داشتن و نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های عمومی جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد.

 

 

سفر به دبی

 


۳- سیگار کشیدن در مکان‌های دولتی ممنوع است


فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی و مراکزخرید دبی همگی جزو مکان‌های دولتی در شهر دبی به حساب می‌آیند و سیگار کشیدن در تمامی آنها ممنوع است. مگر آنکه مکان‌‎های خاصی برای رسیگار کشیدن تدارک دیده باشند که شما برای سیگار کشیدن می‌توانید به آنها مراجعه کنید. همچنین باید بدانید کشیدن سیگارهای برقی نیز در این شهر غیر مجاز است.

 

راهنمای خرید در بازار مینای دبی

 

سفر به دبی

 


۴- از شیرهای آب می‌توانید آب بنوشید


در سفرتان به این شهر نیازی نیست که دائما آب معدنی بخرید و باید بدانید نوشیدن آب در شیرهای عمومی شهر اشکالی ندارد. اشکالی ندارد یعنی اینکه این آب‌ها کاملا بهداشتی و تصفیه شده می‌باشند و مشکلی برای شما پیش نخواهند آورد.

 

 

سفر به دبی

 


۵- اگر ماشین اجاره کردید قوانین رانندگی را مو به مو رعایت کنید


در سفرتان به این شهر می‌توانید از شرکت‌های مختلف لوکس‌ترین ماشین‌های جهان را اجاره کنید و درحالیکه خودتان رانندگی می‌کنید به گشت و گذار بپردازید. اما در این بین حواستان باید حسابی به قوانین و مقررات رانندگی باشد. چرا که پلیس این شهر بسیار سختگیر است و اگر قوانین رانندگی را رعایت نکنید حسابی جریمه خواهید شد. سرعت بیش از حد مجاز، صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی، مسابقه دادن در خیابان، رعایت نکردن حقوق عابران پیاده در تردد و دنده عقب راندن‌های غیرمجاز از جمله مهمترین تخلفات رانندگی این شهر به حساب می‌آیند که جریمه‌های سنگینی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

در دبی چگونه با خودروی اجاره‌ای ارزان‌تر رفت‌وآمد کنید؟

 

سفر به دبی

 


۶- پوشش مناسب را در گشت و گذارهایتان رعایت کنید


دبی یک کشور مسلمان نشین است و این درست است که ممکن است شما به یک فرهنگ و دین دیگر وابسته باشید اما رعایت کردن آیین‌های مردمان این شهر در فضاهای عمومی ضروری می‌باشد. بنابراین در گشت و گذارهایتان حواستان به لباس‌هایی که می‌پوشید باشد و سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که بدن‌تان را به طور کامل بپوشانند.

 

راهنمای حمل داروهای مختلف در سفر به دبی

 

سفر به دبی

 


۷- خودتان مسئول امنیت خودتان باشید


دبی یکی از امن‌ترین شهرها جهان به حساب می‌آید که آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین می‌باشد. بنابراین در سفر به این شهر خیالتان از همه چیز می‌تواند راحت باشد اما باز هم تلاش کنید خودتان مسئول امنیت خودتان باشید. یعنی در گشت و گذارهایتان حواستان به اجناس قیمتی که همراه خود دارید باشد تا خدایی ناکرده اتفاقی نادر در این شهر برایتان رخ ندهد.

 

 

سفر به دبی

 


۸- به آداب و رسوم مردمان این شهر توجه کنید


درست است که امروزه این شهر یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید اما تا همین ۵۰ سال پیش مردمان این شهر جزو اعراب بادیه نشین بودند و در چادرها زندگی می‌کردند. بنابراین هنوز آداب و رسوم سنتی در فرهنگ عامه مردمان این شهر جریان دارد و در سفر با تور دبی شما باید حواستان به این امور باشد تا خدایی ناکرده با اعمال و فتارتان برای آنها سوءتفاهم ایجاد نکنید.

۱۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران