۸ موزه هنرهای معاصر دبی که در یک سفر هنرمندانه باید از آنها بازدید کنید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۸ موزه هنرهای معاصر دبی که در یک سفر هنرمندانه باید از آنها بازدید کنید

دبی شهر بناهای مدرن شگفت‌انگیز، شهر برج‎های سر به فلک کشیده، شهر شب‌های بلند و کش‌دار برای ماجراجویی‌ها و خوش گذرانی‌ها، شهری که می‌شود به آن اطمینان کرد و روزهای خاطره‌انگیزی را در آن پشت سر گذاشت، به دلیل امکانات لوکس و عالی‌اش سالانه از هزاران هزار گردشگر پذیرایی می‌کند. در سفر با تور دبی به این شهر اگر به دنبال موزه‌های هنرهای معاصر و گالری‌های مشهور هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۸ موزه و گالری معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. گالری‌هایی که در آنها هنرمندان سرشناس نمایشگاه برگزار می‌کنند.

 


۱- The Third Line


یک گالری مدرن که هنرمندان و استعدادهای جوانی تاکنون در آن نمایشگاه برگزار کرده‌اند. یک گالری شیک در یک منطقه‌ی مناسب که مدیر آن سلیقه‌ی لازم برای برپایی رویدادهای مناسب و خوب را دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این گالری چندین هنرمند ایرانی نظیر عباس اخوان، بابک گلکار و لاله خرمدین تاکنون نمایشگاه برگزار کرده‌اند. با رفتن به این گالری غالبا می‌توانید نقاشی‌های خوبی از هنرمندان خاورمیانه‌ای تماشا کنید. درهای این گالری به غیر از شنبه‌ها همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

۵ گالری برتر دبی؛ بهترین پیشنهاد به عاشقان هنر مدرن

 

 

The Third Line

 


۲- Ayyam Gallery


یک گالری ویژه هم برای هنرمندان و هم برای بازدیدکنندگان. یک گالری جالب توجه که در کشورهای دیگر خاورمیانه نظیر لبنان نیز شعبه دارد و در یک تبادل فرهنگی با دیگر کشورها قرار دارد. با رفتن به این گالری می‌توانید نقاشی‌ها و عکاسی‌های مربوط به هنرمندان خاورمیانه را مشاهده کنید. درهای این گالری در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

Ayyam Gallery

 


۳- Lawrie shabibi


یک گالری معروف که در رویداد هنری سالانه دبی نیز نقشی مهم بازی می‌کند. یک گالری ویژه که به فکر همکاری‌های مشترک میان هنرمندان خاورمیانه‌ای . آفریقایی است. با رفتن به این گالری می‌توانید جدای از آثار هنرمندان عرب زبان، آثار هنرمندان آفریقایی را نیز مشاهده کنید. درهای این گالری در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

Lawrie shabibi

 


۴- Opera Gallery


یک گالری متفاوت که در آن می‌توانید گرافیتی‌های جذاب مشاهده کنید اما نه هر گرافیتی. گرافیتی‌هایی که مربوط به طراحی آلبوم‌های موسیقی خوانندگان مشهور است. رفتن به این گالری یعنی رفتن به یک فضای نوستالژیک جالب. درهای این گالری در تمامی روزهای هفته از ساعت ۲ ظهر تا ۱۰ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و در بعضی شب‌ها انواع دورهمی‌ها و مراسم هنری در آن برگزار می‌شود.

 

۷ مکان فوق‌العاده در دبی برای دیدن و شنیدن موسیقی‌های زیرزمینی باحال

 

 

Opera Gallery

 


۵- Green Art Gallery


یک گالری جذاب و نسبتا قدیمی در دبی که تاریخ تاسیس‌اش به سال ۱۹۹۵ میلادی بازمی‌گردد. یک گالری پر رونق که قبل از سال تاسیس‌اش یک کتاب فروشی ساده بوده است و رفته‌ رفته به یک گالری معتبر تبدیل شده است. تمرکز این گالری بر روی نمایش آثار هنرمندان خاور میانه، شمال آفریقا و جنوب آسیاست و شاید بد نباشد بدانید که نازگل انصاری‌نیا نیز در این گالری نمایشگاه برگزار کرده است. درهای این گالری در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

Green Art Gallery

 


۶- 1*1 Art Gallery


یک گالری مشهور که توسط یک هندی در سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شده است و همچنان اداره می‌شود. یک گالری معتبر که با رفتن به آن می‌توانید هنرهای تجسمی مربوط به هنرمندان جوان هندی را مشاهده کنید و در ارتباط فرهنگی نزدیک‌تری با امروز هند قرار بگیرید.

 

 

1*1 Art Gallery

 


۷- Carbon 12


یک گالری جذاب که در تبادل فرهنگی میان آسیا و اروپا کار می‌کند و با رفتن به آن می‌توانید هنرهای تجسمی مربوط به هنرمندان سرشناس اروپایی را مشاهده کنید. درهای این گالری در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

۶ فستیوال موسیقی معروف که شهر دبی میزبان آنهاست

 

 

Carbon 12

 


۸- Elmarsa gallery


در سفرتان به دبی اگر می‌خواهید آثار هنرمندان پست مدرن و خلاق آسیایی و به طور مشخص خاورمیانه‌ای‌ها را تماشا کنید شک نکنید که باید به این گالری تشریف ببرید. جاییکه درهایش در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

Elmarsa gallery

۲۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران