۸ نکته‌ی ضروری در سفر به گرجستان که باید رعایت کنید تا دیپورت نشوید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۸ نکته‌ی ضروری در سفر به گرجستان که باید رعایت کنید تا دیپورت نشوید

گرجستان یکی از برترین کشورهای نزدیک به ایران است که می‌شود ارزان به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. کشوری اروپایی با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز. کشوری که امکانات رفاهی مناسب برای انواع تفریحات و اقامت‌ها را دارد. کشوری که شهر بندری باتومی آن خاستگاه انواع جشن‌ها و جشنواره‌هاست و به همین دلیل تعداد زیادی از مسافران این کشور سالانه در تاریخ‌های مشخصی به آن سفر می‌کنند. کشوری که تفلیس پایتخت آن، شهری با برترین کافه‌ها و فضاهای عمومی است. کشوری که قرار است جزو کشورهای حوزه‌ی اتحادیه‌ی اروپا به حساب آید و به همین دلیل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. رشدی که دامنه‌اش را در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان مشاهده کرد. در سفرتان با تور گرجستان اگر می‌خواهید خدایی ناکرده دیپورت نشوید در این مطلب ما را همراهی کنید. چرا که ۸ نکته‌ی ضروری مربوط به همین امر را در ادامه خدمتتان بازگو خواهیم کرد.

 


۱- در سفرتان به گرجستان حتما خاطرتان باشد که به هیچ عنوان قرص‌هایی نظیر مواد روان گردان، مخدر، کدئین‌دار و داروهای ترک اعتیاد همراه خود نداشته باشید. چرا که قوانین این کشور در این موارد بسیار سختگیرانه بوده و جدای از دیپورت شدن که یک مجازات ساده برای این کار به حساب می‌آید، ممکن است مجازات‌های سنگین‌تری مانند جریمه‌های هنگفت مالی و نیز ۲۰ سال حبس برای فرد خاطی در پی داشته باشد. خوب است بدانید که بارهای مسافرین هم در هنگام ورود و هم در هنگام خروج در گیت‌های فرودگاه توسط پلیس، سگ‌های مخصوص کشف مواد مخدر و اشعه ایکس ری بررسی خواهند شد.

 

تور گرجستان فرصتی برای دیدار با فرشته افسانه‌ای برج ساعت تفلیس

 

 

گرجستان

 


۲- به هنگام ورود به گرجستان شما اجازه دارید ۴۰۰ نخ (حدود ۲۰ بسته) سیگار همراه خود داشته باشید و اگر تعداد سیگارهایی که همراه خود دارید بیش از این مقدار باشد ممکن است برای شما دردسرهای مختلف از جمله دیپورت شدن و جریمه شدن را به همراه داشته باشد.

 

 

گرجستان

 


۳- در سفرتان با تور گرجستان شما مجاز هستید در کیف دستی‌تان ۱۰۰ میلی لیتر مایعات به همراه داشته باشید. مایعاتی که باید در یک شیشه‌ی شفاف باشند تا نوع آن با چشم قابل رویت و اندکی قابل تشخیص باشد. اگر مایعاتی در حجم بالا همراه خود داشته باشید ممکن است برایتان دردسر درست شود. بنابراین در گشت و گذارها و خوش گذرانی‌هایتان در این کشور به شما توصیه می‌کنیم این نکته را حتما مورد توجه ویژه قرار دهید تا توسط پلیس و یا نیروهای امنیتی این کشور برایتان مشکلات مختلف درست نشود.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان

 

 

سفر به گرجستان

 


۴- در سفرتان به گرجستان اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید که جزو داروهای ممنوعه به حساب می‌آیند یادتان باشد حتما نسخه‌ی دارویتان را نیز به همراه داشته باشد. چرا که ممکن است هرکجای این شهر برای شما مشکلی به وجود آید و اگر نسخه همراهتان نباشد در ادامه دردسرهای جدید شروع شود. دردسرهایی که دیپورت شدن را نیز ممکن است به همراه خود داشته باشند.

 

۱۱ دلیل برای اینکه چرا باید به کشور زیبای گرجستان سفر کنیم؟

 

 

سفر به گرجستان

 


۵- ورود هرگونه کالا با جنبه تجاری به کشور گرجستان ممنوع است. بنابراین خیلی حواستان را به این موضوع جلب کنید که کالاهای تجاری را به قصد راه اندازی کسب و کار در سفر توریستی به گرجستان با خود نبرید. چرا که ممکن است در همان فرودگاه شما را دیپورت کنند و به کشور بازگردانند.

 

 

سفر به گرجستان

 


۶- جهت همراه داشتن حیوانات خانگی خودتان در سفر به گرجستان می‌بایست حتما گواهی سلامت و گذرنامه‌ی حیوان را به همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت برای ورود شما به خاک گرجستان مشکل به وجود می‌‎آید و مجازات سختگیرانه‌ی آن نیز می‌تواند دیپورت کردن شما باشد. البته اگر حیوان‌تان را وارد خاک گرجستان کرده باشید و بعد مسئولان این کشور متوجه ورود غیر قانونی آن به کشورشان شوند.

 

سفرنامه‌ی گرجستان ؛ ماجراجویی زنانه در ۱۵ شهر

 

 

سفر به گرجستان

 


۷- ورود هرگونه سلاح گرم و سرد به گرجستان ممنوع است و در صورت مشاهده‌ی این سلاح‌ها در دستان مسافران این کشور، پلیس امنیت و شهری این کشور به شدت با شما برخورد خواهد کرد. برخوردی که کمترینش می‌تواند دیپورت کردن شما باشد و باید انتظار مجازات‌های سختگیرانه‎‌تر مانند بازداشت شدن و حبس کشیدن را نیز داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به گرجستان اگر به عنوان سوغات خواستید شمشیر و یا خنجرهای گرجی خریداری کنید حتما حواستان به حمل و نقل آن باشد. یادتان باشد این وسایل را باید به هنگام بازگشت در چمدان بار تحویل دهید و هرگز با خودتان به داخل هواپیما نبرید.

 

اجاره خودرو در تفلیس ، بی‌دردسر در گرجستان گردش کنید

 

 

سفر به گرجستان

 


۸- به هنگام سفر به گرجستان شما محدودیت ورود دلار یا یورو ندارید و هرچقدر که بخواهید می‌توانید با خودتان دلار و یورو به این کشور ببرید اما باید بدانید به هنگام خروج از این کشور بیش از ۵۰۰ دلار نمی‌توانید همراه خود ببرید. واحد پول گرجستان لاری است و شاید برایتان جالب باشد بدانید خروج لاری از این کشور هیچ محدودیتی ندارد.

 

 

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران