به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید

گرجستان کشوری زیباست که با طبیعت باشکوه، شهرهای قرون وسطایی توسعه نیافته، غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ، یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها و مردمی به شدت مهربان و مهمان‌نواز غنی شده است. مسافرانی که با تور گرجستان سفر می‌کنند روی تفلیس و دیدن جاذبه‌های دیدنی‌اش تمرکز می‌کنند در حالی که این کشور کوچک اما زیبا شهرهای زیبا و دیدنی دیگری هم دارد که لازم است بعد از تفلیس از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

متسختا

متسختا یکی از معروف‌ترین شهرهای گرجستان است که سابقا به عنوان پایتخت گرجستان شناخته می‌شد. این شهر باستانی و ارزشمند در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از تفلیس واقع شده و دسترسی به آن واقعا راحت است. متسختا بیش از ۳ هزار سال قدمت داشته و یکی از اصلی‌ترین جاهای گرجستان است که هر گردشگر و فرد بومی باید از آن دیدن کند. مهم‌ترین جاذبه دیدنی این شهر کلیسای جامع سوتیتسخولی مربوط به دور قرون وسطا است که با سرچی کوتاه روی گوگل از هر ده عکس نه تای آن تصویری از این کلیساست. به علاوه این کلیسا به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است.

 

راهنمای سفر عاشقانه به گرجستان؛ کشوری ارزان با تفریح‌های رمانتیک

 

 

متسختا

 

 

گوری

گوری از دیگر شهرهای نزدیک به پایتخت است که در سفر با تور گرجستان بهتر است از آن دیدن کنید. اسم این شهر از کلمه گرجستانی گورا به معنی تپه و یا پشته می‌آید. گوری در نیمه شاه‌راه اصلی کشور که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند قرار گرفته است. جدا از این که گوری به تفلیس نزدیک بوده و زیبایی‌های منحصر به فردی برای کاوش دارد به عنوان زادگاه جوزف استالین هم شناخته شده است. شما در این شهر می‌توانید از موزه خانه استالین جایی که سال‌های زندگی‌اش را در آن سپری کرده بود هم دیدن کنید.

 

موزه ملی گرجستان گنجینه‌ای گرانبها برای مسافران تور تفلیس

 

 

گوری

 

 

کوتایسی

همانند متسختا، کوتایسی هم از شهرهای باستانی و تاریخی گرجستان بوده و بین طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ محبویبت زیادی دارد. شما در این شهر می‌توانید از کلیسای قرن یازدهمی باگراتی دیدن کنید که در زمان پادشاه باگرات سوم ساخته شده است. این کلیسا به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو هم رسیده است. البته سازه اولیه در طول این سال‌ها و در درگیری‌ها بارها آسیب دید تا این که در سال ۲۰۱۲ به طور کامل بازسازی شد. در کنار این کلیسای برجسته صومعه گلاتی قرار گرفته که به دستور شاه دیوید چهارم در سال ۱۱۰۶ ساخته شد. از لحاظ تاریخی، این صومعه یکی از مراکز اولیه فرهنگی کشور بوده و به عنوان یکی از اولین موسسات آموزشی دولتی نیز شناخته می‌شود.

 

 

کوتایسی

 

 

استپان تسمیندا

این شهر کوچک که در فاصله ۱۵۷ کیلومتری از تفلیس و در ارتفاع ۱,۷۴۰ متری از سطح دریا واقع شده توسط راهبی به نام استفان بنا نهاده شد. نام این شهر، استپان تسمیندا ، دو مفهوم "استفان" و "سنت" را می‌رساند. این شهر در قسمت بزرگ قفقاز واقع شده و تنها جاده‌ای که به آن می‌رود نمایی دیدنی و شگفت‌انگیز از طبیعت را ارائه می‌دهد. در اصل این شهر اصلا توریستی نیست اما کلیسای تثلیث گرگتی که در دامنه کوه کازبگی قرار گرفته آنقدر دیدنی است که مردم گردشگر زیادی را به سمت خود می‌کشاند، مخصوصا طبیعت دوستان که در ارتفاعات اطرافش به پیاده‌روی و صعود می‌پردازند.

 

۵ کلیسای دیدنی و تاریخی تفلیس

 

 

استپان تسمیندا

 

 

تلاوی

براساس یافته‌های باستان‌شناسی تلاوی از شهرهای تاریخی مربوط به دوره برنز است که از لحاظ سیاسی و اداری مرکز کاختی محسوب می‌شد. اگر از معماری سر رشته دارید و یا عاشق تماشای سازه‌های جذاب و تلفیقی هستید تلاوی مقصد مناسب شماست. از زمان تاسیس شهر پادشاهان کاکتتیان، تزارهای روسی، رومی‌ها و سلاطین گرجستانی هر کدام‌شان معماری سبک مخصوصی را در شهر پیاده کردند که در طول سال‌ها باعث تنوع در سبک‌های ساختمان‌سازی شده است. به همین دلیل طراحان و معماران عاشق کاوش در این شهر می‌شوند.

 

واردزیا شهر پنهان گرجی‌ها در دل کوه ملکه

 

 

تلاوی

 

 

مستیا

مستیا شهری مرکز در منطقه سوانتی است که در فاصله ۱۲۸ کیلومتری از تفلیس واقع شده. سوانتی یکی از دور افتاده‌ترین بخش‌های گرجستان است که به دلیل سازه‌های قرون وسطایی فراوان و ویرانه‌هایی که در آن باقی مانده گرشگران زحمت بازدید از آن را به خودشان می‌دهند. مستیا برای دوست‌داران ماجراجویی و پیاده‌گردی مقصدی واقعا جذاب محسوب می‌شود. به علاوه شما درسوانتی فرصت گردش در اطراف یکی از زیباترین دریاچه‌های کل کشور را هم دارید.

 

 

مستیا

 

 

باتومی

باتومی به عنوان شهر ساحلی گرجستان که تابستان‌ها میزبان خیل عظیم مسافران می‌شود از شهرت بین‌المللی برخوردار است. موقعیت‌های شب زنده‌داری، معماری مدرن و طیف گسترده‌ای از امکانات رستورانی و غذاخوری باعث شده تا تور باتومی مقصدی محبوب بین مسافران تابستانی تبدیل شود. شما می‌توانید در امتداد بلوار قدم بزنید و از تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری در آن لذت ببرید.

 

چرا تور باتومی، بهترین انتخاب برای سفر در تعطیلات است؟

 

 

باتومی

 

 

سیقناقی

سقناقی با تاریخچه‌ای طولانی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان شناخته می‌شود که در دره آلازانی واقع شده است. وقتی به سیقناقی رفتید حتما از صومعه دیدنی بدبه بازدید نمایید. این نقطه مذهبی در فاصله دو کیلومتری از شهر قرار گرفته و گفته می‌شود مقبره سنت نینوی مقدس کسی که مسیحیت را به گرجستان برد در آن واقع شده است. به جز این‌ها سیقناقی دارای چند موزه، جاهای دیدنی و رستوران‌های سنتی و مدرن شگفت‌انگیزی برای کاوش است که ارزش صرف وقت را دارند.

 

 

سیقناقی

۲۶ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران