راهنمای سفر سه روزه به تفلیس، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای سفر سه روزه به تفلیس، گرجستان

هر شهر جذابیتی منحصر به خود دارد. در این میان درخت‌های زیبایی در کنار بالکن‌های چوبی بر روی خیابان‌های سنگفرش تفلیس خم شده‌اند. پایتخت گرجستان که یک کشور بین قاره‌ای بین اروپا و آسیا است، با آنچه شما انتظار دارید بسیار متفاوت است. تفلیس مسلماً برخی از بهترین غذاها و نوشیدنی‌های اروپایی، خانه‌های جذاب با حیاط، معماری هنری و آینده‌نگر، و گوشه‌های بکر و چشم‌گیر بی‌شماری را به گردشگران ارائه می‌دهد که آنها را وادار کند تا دوربین به دست بگیرند و خاطراتی به یاد ماندنی را در تور تفلیس برای خود ثبت کنند. در این متن با تمام کارهایی که می‌توانید در سفر سه روزه با تور گرجستان به تفلیس انجام دهید، آشنا می‌شوید. چون که قرار است به یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در اروپا سفر کنید.

 

روز اول: اینجا تفلیس، گرجستان است

برخلاف سایر سفرهای شهری در اروپا، لزوماً مجبور نیستید هنگام طلوع خورشید از خواب بیدار شوید تا از شلوغی جلوگیری کنید. تفلیس کم کم و به مرور در طول روز پیش چشمتان به یک شهر اروپایی تبدیل می‌شود. این شهر به خاطر مهمان‌نوازی، غذا و شراب فوق‌العاده‌اش در ایران شناخته می‌شود. روز اول سفر خود پس از صرف صبحانه‌ای خوشمزه از چند جاذبه دیدنی تفلیس بازدید کنید.

 

بهترین باشگاه‌های فرار از اتاق در تفلیس

۱. حمام گوگرد تفلیس قدیم

آب گرم غنی شده با مواد معدنی از اعماق زیرزمین در داخل حمام‌های گوگردی گنبدی شکل تفلیس قدیم استفاده می‌شود. حوالی ساعت هشت صبح، برای گرفتن چند عکس بسیار زیبا به سمت گنبدها و حمام مسجدی شکل Orbeliani بروید. هنگام بازدید از شهر تفلیس در ماه‌های سردتر، حمام درمانی یکی از بهترین کارها در تور تفلیس است. درها ساعت هشت صبح باز می‌شوند. هزینه ورود و استفاده از این حمام حدود ۶۰ تا ۸۰ لاری گرجستان می‌باشد.

۲. میدان بازار

صنایع دستی گرجستان و بسیاری از سوغاتی‌های دیگر را می‌توانید در بازار تونل زیرزمینی پیدا کنید. این فروشگاه‌ها تا حمام گوگرد فقط پنج دقیقه پیاده فاصله دارد.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس ۲۰۲۱

۳. گالری ۲۷

گالری ۲۷ خانه‌ای چشم‌نواز با کنده‌کاری‌های قابل توجه است و دارای یک ورودی پلکانی فتوژنیک با پنجره‌های رنگی رنگی تزئین شده است. این گالری هنرها و صنایع دستی محلی را به تمامی گردشگران ارائه می‌دهد. ساعت ۱۱ صبح باز می‌شود و حدود پنج دقیقه پیاده تا بازار میدان تفلیس فاصله دارد.

۴. کلیسای جامع تثلیث (سامبا)

کلیسای جامع تثلیث با ارتفاع ۸۷ متر، بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس گرجستان است و گنبد طلایی آن تقریباً از همه جای تفلیس قابل مشاهده است. از گالری ۲۷، می‌توانید در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با تاکسی به سمت کلیسای جامع بروید و یک تا دو ساعت را در حوالی غروب خورشید به پرسه زدن در اطراف مجموعه بگذرانید. در سال ۲۰۰۴، کلیسای جامع سامبا درهای خود را با باغی سرسبز، فواره‌ها و استخری باز کرد که در تابستان شاهد بازی کودکان در آن خواهید بود. ورود به کلیسای جامع آزاد است اما برای بازدید از داخل، مردان باید شلوار بلند بپوشند و خانم‌ها شانه، سر و پای خود را بپوشانند.

 

هتل‌های تفلیس با بالاترین امتیاز در بوکینگ

۵. غذاهای گرجی

با توجه به وسعت گرجستان میان اروپا و آسیا، ترکیب طعم‌ها یکی از دست کم گرفته شده‌ترین غذاهای جهان است. بی‌شک غذا در گرجستان فوق‌العاده است! آیا نام خاچاپوری را شنیده‌اید؟ این معروف‌ترین غذای سنتی گرجستان است. یک نان خوشمزه به شکل یک قایق، که روی آن تخم مرغ، پنیر و کره ریخته شده است. خیلی سنتی به نظر می‌رسد؟ در سال‌های اخیر، بسیاری از سرآشپزها طعم‌های محلی غذاهای سنتی را به چیزی بهتری تبدیل کردند. از آنجایی که گردو، بادمجان، قارچ و پنیر موادی هستند که معمولاً در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، یافتن وعده‌های غذایی گیاهی خوب در گرجستان به هیچ وجه سخت نیست.

۶. فابریکا

شب را در خنک‌ترین مکان شهر بگذرانید. فابریکا یک کارخانه بزرگ خیاطی قدیمی شوروی است که به یک فضای چند منظوره تبدیل شده است. این شامل بزرگترین هاستل در منطقه، کافه‌ها و بارها، استودیوهای هنرمندان، یک فضای کار مشترک و یک حیاط باز صنعتی خلاقانه است که شب‌ها همه برای نوشیدنی دور هم جمع می‌شوند. فضای فابریکا در تفلیس یکی از مکان‌های محبوب و پرطرفدار در تفلیس است که باید حتما ببینید.

 

معرفی برترین موزه‌های تفلیس

روز دوم: فعالیت‌های جالب در تفلیس

دومین صبح بخیر شما بعد از اولین روز خود در این شهر، باورنکردنی و لذت‌بخش خواهد بود. روز شلوغی در پیش دارید! حدود ساعت هشت یا نه، صبح خود را شروع کنید.

۷. برج ساعت کج

اولین جای دیدنی روز دوم، برج ساعت کج افسانه‌ای تفلیس است. این ساعت که در یکی از خیابان‌های فرعی شهر قدیمی قرار دارد به عنوان بخشی از تئاتر عروسکی طراحی شده است و چشمان بسیاری را به خود جلب می‌کند. یک واقعیت جالب این است که کوچکترین و بزرگترین ساعت شهر را دارد.

 

بهترین هتل‌های نزدیک به میدان آزادی تفلیس

۸. فلی مارکت

اگر به اقلام قدیمی و عتیقه علاقه دارید، بازار روزانه پل خشک برای خرید عالی است. مجموعه عظیمی از جواهرات، صفحات وینیل، کتاب‌ها، دوربین‌های قدیمی، نقشه‌ها و لباس‌ها که با دقت روی زمین در پارک چیده شده‌اند. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و ده دقیقه پیاده تا برج ساعت کج فاصله دارد. برای خرید چانه زدن را فراموش نکنید! چنین چیزی در این شهر بسیار رایج است.

۹. پل صلح تفلیس و پارک رایک

مسیر پایین را در امتداد رودخانه دنبال کنید، از ساختمان قارچ مانند، تالار خدمات عمومی، به سمت پل صلح تفلیس بگذرید. این پل عابر پیاده قدیم را به تفلیس جدید متصل می‌کند و در طرف دیگر پارکی سبز با فواره‌ها، هنر و گل‌ها دارد. مکانی خوب در تور گرجستان برای استراحت و لذت بردن از شهر.

 

باغ گیاه شناسی ملی گرجستان در تفلیس

۱۰. ساچینو، کاخ ملکه دارجان

بالکن فیروزه‌ای جذابی که بر لبه یک صخره آویزان شده، اقامتگاه تابستانی سابق ملکه درجان و مشرف به پارک رایک است. از پارک رایک کمی پیاده‌روی به صورت سربالایی دارد و بازدید از داخل آن رایگان است.

۱۱. قلعه ناریکالا

پارک رایک همچنین ایستگاه تله‌کابین به سمت قلعه ناریکالای تفلیس در بالای تپه است. یک منظره ۳۶۰ درجه از شهر در یک تله‌کابین سریع فقط یک لاری گرجستان هزینه دارد. در بالا، مسیر را به سمت قلعه قدیمی ناریکالا که در قرن چهارم ساخته شده است، پیاده‌روی کنید. از آنجا نمایی پانوراما از شهر خواهید داشت. مسیر ۱۵۰۰ متری را به سمت پایین دنبال کنید تا به شهر قدیمی تفلیس برگردید. پشت دیوارهای خانه قدیمی تفلیس، حیاط‌ها و راه پله‌هایی قرار دارد که می‌تواند بخشی از یک صحنه فیلم باشد، به همین زیبایی. حتما از خانه آبی، هتل لندن و خانه کالانتروف دیدن کنید.

 

تور پیاده‌روی شهر قدیم تفلیس

روز سوم: حومه تفلیس

برای سومین روز بهتر است کمی بیشتر از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌های سنتی ارزان هستند. بولت Bolt یک جایگزین اوبر Uber و گزینه خوبی برای گردش در شهر است.

۱۳. تاریخ گرجستان

یکی از بهترین کارها در تفلیس سفر صبحگاهی به Chronicles of Georgia است. این بنای تاریخی عظیم شانزده ستونی که سی متر ارتفاع دارد، مشرف به دریای تفلیس است. شکل، تزئینات و ساختار آن دیدنی است و قطعا ارزش دیدن را دارد و بازدید از آن رایگان است. ساده‌ترین راه برای رسیدن به کرونیکل گرجستان این است که از برنامه بولت Bolt استفاده کنید و بپرسید آیا راننده می‌تواند منتظر شما در بنای یادبود باشد یا خیر. برای رفت و برگشت مبلغی در حدود ۲۰ تا ۴۰ لاری در نظر بگیرید.

 

۵ مکان در تفلیس که نباید به آنجا بروید

۱۴. گاردنیا شواردنادزه Gardenia Shevardnadze

در راه بازگشت از Chronicles، در چایخانه و باغ خیره کننده Gardenia Shevardnadze توقف کنید. از شهر در فضای باغ آرامش‌بخش فرار کنید و کیک‌های خوشمزه، قهوه و چای را امتحان کنید.

۱۵. در پارک متاتسمیندا Mtatsminda استراحت کنید

پارک متاتسمیندا تفلیس پارکی در بلندترین نقطه شهر با ارتفاع ۷۷۰ متر است. می‌توان با یک سواری فونیکولار چشمگیر به بالای آن رسید. در داخل پارک می‌توانید از نسیمی دلپذیر لذت ببرید، ناهار یا قهوه بخورید یا از جاذبه‌های دیگر دیدن کنید. در این پارک یک شهربازی نیز هست. برای ورود به پارک هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما برای استفاده از وسایل بازی و یا بازدید از هر کدام از جاهای دیدنی لازم است مبلغی بپردازید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری تفلیس

۱۶. شراب، شراب گرجی!

دوستدار شراب باشید یا نه، باید شراب‌های گرجی را بچشید. شراب گرجستان و نوشیدن آن بخشی از فرهنگ این کشور به شمار می‌رود و برای بیش از هشت هزار سال بوده است! مدت‌ها قبل از اینکه ایتالیا شروع به تولید شراب کند. امروزه گرجستان برای هر سلیقه‌ای شراب درست می‌کند و یکی از بزرگترین محصولات صادراتی این کشور محسوب می‌شود. ماجراجویی خود را در تفلیس با یک لیوان شراب خوشمزه ببندید.

هزینه‌ها در سفر تفلیس چقدر است؟

اگرچه تفلیس مانند بوداپست احساس می‌کند یک شهر اروپایی است، اما به طرز شگفت‌آوری مقرون به صرفه است. بهترین زمان برای سفر به تفلیس تمام طول سال است. با این حال، کمی آفتاب دیدن شما را بهتر می‌کند. بهترین زمان برای سفر به تفلیس در بهار، ماه‌های آوریل تا ژوئن و در پاییز، سپتامبر و اکتبر خواهد بود. در طول تابستان، دما به ۳۰ تا ۳۵ درجه افزایش می‌یابد که برای پیاده‌روی طولانی خیلی خوب نیست.

رسیدن از فرودگاه به شهر تفلیس را هم می‌توان با اتوبوس یا تاکسی انجام داد. اتوبوس ۳۷ هر پانزده دقیقه یک بار حرکت می‌کند و تا مرکز شهر حدود ۵۰ دقیقه سواری و ۰.۵ لاری هزینه دارد. گزینه دیگر برای رسیدن به داخل شهر استفاده از تاکسی است که ۲۵ دقیقه طول می‌کشد و حدود ۳۵ لاری برای شما هزینه دارد. اجاره ماشین در گرجستان یکی دیگر از گزینه‌های خوب است. شما می‌توانید از طریق Sunny Cars در یک شرکت خودروسازی محلی یک ماشین اجاره کنید. هنگام رزرو از طریق آنها، همه بیمه‌ها را شامل می‌شوند. برای حمل‌ و نقل عمومی، اتوبوس‌های زرد رنگ و مترو ارزان هستند و پیمودن مسافت‌های طولانی را آسان‌تر می‌کنند. پرداخت در اتوبوس و مترو با کارت مترومانی Metromoney انجام می‌شود. این کارت همچنین می‌تواند در تله‌کابین پارک رایک هم استفاده شود. تاکسی‌ها هم که در همه جای تفلیس هستند. اما قبل از ورود به ماشین، آماده توافق بر سر قیمت باشید. گاهی لازم است چونه بزنید. برنامه تاکسی Bolt راحت کار می‌کند و قیمت منصفانه‌ای به شما می‌دهد.

 

معرفی برترین مراکز خرید تفلیس

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران