راهنمای سفری یک روزه به طبیعت زیبا و بکر بورجومی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای سفری یک روزه به طبیعت زیبا و بکر بورجومی در گرجستان

مهم‌ نیست که به تفلیس سفر کرده‌اید یا اینکه تور باتومی را برای تعطیلات انتخاب نموده‌اید، بورجومی نسبت به هر دوی این شهرها تنها دو ساعت فاصله دارد که یعنی به راحتی می‌توانید سفری یک روزه را به آن ترتیب دهید. البته پیشنهاد ما به شما این است که اگر زمان سفرتان با تور گرجستان به اندازه کافی طولانی خواهد بود، یک شب را نیز در این شهر جذاب سر کنید و به سراغ دیدنی‌هایش بروید که کم نیستند.

 


نگاهی کلی به شهر بورجومی


بورجومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان است که جدا از فضای دوست داشتنی، توسط پارک ملی سرسبز و جنگلی احاطه شده است. به واسطه‌ی همین فضای زیبا و البته چشمه‌های آب گرم معدنی معروفش، چندین و چند هتل و اقامتگاه در آن ساخته شده و در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد در گرجستان بدل گشته است. در این بخش از گرجستان شما هم فرصت دیدن از زیبایی‌های طبیعی را خواهید داشت و هم مراکز تاریخی، هم در پارک‌ها می‌توانید قدم بزنید و هم می‌توانید از آب‌های معدنی خاصی که قصه‌های زیادی از موهبات‌هایش نقل می‌شود، بنوشید.

 

۱۰ مکان بسیار عالی در گرجستان برای گرفتن عکس‌های خاص‌ و به یادماندنی

 

 

شهر بورجومی

 


چطور به بورجومی برویم؟


اگر با تور تفلیس در این شهر اقامت دارید، بهترین راه حل برای رفتن به بورجومی استفاده از مینی‌بوس‌های معروف گرجی است که با هزینه‌ای ۷ لاری شما را در مسافتی دو ساعته به این شهر می‌رسانند. ایستگاه‌های این شهر در تفلیس بسیار شلوغ هستند و عموما نیازی به صبر نخواهید داشت. همین مسئله در شهرهای همچون باتومی، پوتی یا کوتایسی نیز صادق است و تقریبا از نظر فاصله، شکل رفت و آمد و حتی هزینه فرقی با هم نخواهند داشت. برای برگشت نیز دقیقا از همین وسیله‌ها و با همین قیمت استفاده کنید.

 


اگر قصد اقامت داشتید


بسته به برنامه‌ریزی سفرتان، می‌توانید تنها یک روز در این شهر به گردش پرداخته و شب باز گردید، اما اگر خواستید در بورجومی بیشتر اقامت داشته باشید، می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار خوبش بهره ببرید. خوشبختانه انتخاب‌های زیادی با قیمت‌های مناسب در این شهر تدارک دیده شده است که از جمله هتل‌های خوب آن می‌توان به Golden Tulip، Crowne Plaza و Borjomi Palace Health & Spa Center اشاره کرد و اگر دسته‌جمعی به بورجومی رفته‌اید بد نیست به ویلاهای Guest House Metreveli نگاهی بندازید.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در گرجستان برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

 

شهر بورجومی

 


برترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در بورجومی تجربه کنید

 


چشمه‌های آب گرم معدنی


به نظر اولین کاری که باید در این شهر انجام دهید سر زدن به این چشمه‌هاست. برای انجام این کار باید به پارک مرکزی شهر رفته و از آن جا سراغش را بگیرید، تقریبا در عرض یک دقیقه به محل آن خواهید رسید. نگران بردن بطری یا لیوان نباشید که همه چیز در محل چشمه برایتان فراهم است. این چشمه‌ی خاص حول سال‌های ۱۸۰۰ میلادی در میانه‌ی نبرد بین روس‌ها و عثمانی‌ها کشف شد و از همان موقع به خواص التیام‌بخشی‌اش پی‌بردند.

 

 

شهر بورجومی

 


پارک مرکزی


حالا که به این پارک زیبا رفته‌اید، ۲ لاری پرداخت کنید تا بتوانید در محیط اصلی آن قدم گذاشته به گردش در همه جایش مشغول شوید. کارت‌هایی که به عنوان بلیط می‌گیرد اجازه‌ی شما برای ورود به محل‌های خاصی می‌دهد که یکی از آن‌ها Crowne Plaza خواهد بود.

 

بهترین تفریح‌هایی که در تابستان گرجستان می‌توانید تجربه کنید

 

 

شهر بورجومی

 


دیدن از بورجومی از بالا در تله‌کابین


یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در بورجومی سوار شدن به تله‌کابین و تماشای پارک ملی سرسبز آن از بالاست. تنها یک تله‌کابین در این محل وجود دارد و فاصله‌ی بین دو ایستگاه را در ۵ دقیقه طی می‌کند. پس اگر در مواقع شلوغی به آن مراجعه کنید، ممکن است معطل شوید و در صف گیر کنید.پنجره‌های باز شونده کابین اجازه می‌دهد تا هوای فوق‌العاده شهر را از بالای درختان نفس بکشید و عکس‌های زیبایی از آن بالا بگیرید. هزینه بلیط این تله‌کابین هم تنها ۵ لاری خواهد بود.

 

 

شهر بورجومی

 


پارک ملی خارا گولی


حالا که به محل پارک ملی رسیده‌اید بد نیست بدانید که بورجومی با داشتن ۸۵۰ کیلومتر مربع محیط مخصوص به پارک ملی، بزرگ‌ترین از این حیث شناخاته می‌شود. چندین مسیر برای پیاده‌روی در این مکان در نظر گرفته شده، اما محبوب‌ترین آن‌ها ۳ کیلومتر درازی دارد که شما مخصوص گردشگران بوده و مسیری در میان بخش‌های زیبای پارک به حساب می‌آید و در نهایت ۲ ساعت زمان شما را خواهد گرفت.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

 

پارک ملی خارا گولی

 


دیگر نقاط دیدنی بورجومی


بنای تاریحی Monument Firuza: این بنا در پارک مرکزی قرار گرفته و با نمای آبی‌اش کاملا از دیگر نقاط پارک متمایز است
موزه افسانه‌های محلی بورجومی: در این مکان می‌توانید آثار هنری جذابی از گذشته و البته داستان‌های پیرامون بورجومی ببیید.
حمام سولفور: دو کیلومتر دورتر از ایستگاه تله‌کابین، این حمام‌های خاص وجود دارد که از بخش دیگری از آب‌های چشمه‌های آب گرم بهره می‌برد.

۲۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران