خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

تایلند یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مقاصد گردشگری در آسیاست. کشوری متنوع با مردمی که به گرمی از شما استقبال می‌کنند. مسافران زیادی از کوله‌گردها تا آن‌ها که به دنبال تور لاکچری می‌گردند، به این کشور سفر می‌کنند. یکی از جذابیت‌هایی که بانکوک، پایتخت تایلند دارد، غذاهای متنوع خیابانی آن است. چیزی که خاطره‌ی آن همیشه بعد از سفر با شما باقی می‌ماند.

اما متاسفانه بسیاری از مسلمانانی که با تور تایلند سفر می‌کنند، فکر می‌کنند نمی‌توانند غذای حلال در میان این غذاهای خیابانی پیدا کنند. اما تایلند به کشوری با هزاران طعم شهرت دارد و حتما غذایی مناسب مسلمانان نیز در خیابان‌های آن‌جا به فروش می‌رسد. ما هم در نوشته‌ی امروز ۴ نقطه از بهترین جاهایی که در آن‌ها می‌توانید غذاهای خیابانی حلال میل کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

خیابان کائو سان

خیابان کائوسان در گذشته بازار برنج این شهر محسوب می‌شد، اما در ۲۰ سال گذشته به کلی تغییر کرد و حالا یکی از مراکز مهم شهر برای گردشگران تور بانکوک به حساب می‌آید. هتل‌های مختلف، کافه‌های پر تعداد، دفاتر گردشگری و فروشگاه‌های خرید سوغاتی این خیابان را پر کرده‌اند و شب‌ها صدای موسیقی و بوی خوش غذاهای خیابانی تایلندی در آن‌جا، همه را به وجد می‌آورد.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

این مکان از دیرباز به غذاهای خیابانی تایلندی-اسلامی شهرت پیدا کرده! غذاهای متنوع حلال را می‌توانید در دکه‌های غذا فروشی خیابان کائو سان تجربه کنید. از گوشت‌های خوشمزه در سس نارگیل تا مرغ کاری خورده سرخ شده که طعمی عالی دارند. قیمت غذاها در این مکان نیز عالی بوده و یک شام خوشمزه در این‌جا قیمتی بسیار پایین دارد. مثلا نودل گوشت  تنها ۴۰ بات برایتان هزینه در پی خواهد داشت. در نظر داشته باشید که بسیاری از غذاخوری‌ها تا شب چیزی سرو نمی‌کنند، پس بهتر است شب به این خیابان بروید. حتما دقت کنید چون حتی جاهایی که بر سر درشان نام حلال ذکر نشده نیز، انتخاب‌های حلال پیش پای شما می‌گذارند. همچنین چند رستوران غذاهای حلال معروف در بانکوک نیز در این خیابان هستند که می‌توانید در آن‌جاها نیز غذا بخورید.

بازار پراتونام

این بازار معروف درست پیش پای هتل Baiyoke Sky  (بلندترین برج بانکوک) واقع شده است و شما به راحتی می‌توانید آن‌جا را پیدا کنید. بازار پراتونام شلوغ، رنگارنگ و فوق‌العاده جذاب است و میزبان فروشنده‌هایی است که اجناسی متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف از جای جای دنیا را برای فروش در اختیارتان می‌گذارند. از نکات جذاب در غذاهای بازار پراتونام، غذاهای دریایی بسیار جذابی است که در آن‌ پخت می‌شود. به شما پیشنهاد می‌شود یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک را نیز حتما امتحان کنید.

 

معرفی ۴ پارک ملی نزدیک به بانکوک

قیمت غذاهای خیابانی در پراتونام نیز اصلا گران نیستن و از حدود ۲۰ بات آغاز می‌شود. جدا از غذاهای دریایی که مسلمانان می‌توانند انتخاب کنند، از نظر انتخاب‌ها میان غذاهای حلال نیز کاملا دستتان باز خواهد بود. غذاهای گوشتی و مرغی زیادی هستند که در دکه‌هایی که با نام حلال مشخص شده به فروش می‌رسند.

بازار فاهورات

جدا از ازدیاد و انتخاب‌های متنوع که در دو مورد قبلی برایتان فراهم بود، اما بدون شک برای خوردن بهترین غذاهای خیابانی حلال در بانکوک، باید به این فاهورات بروید. "هند کوچک" در واقع یک خیابان فرعی در کنار خیابان Chakhphet و شما در آن‌جا انواع فروشگاه‌های پارچه، الکترونیک، ادویه‌جات، زیورآلات و فیلم‌های هالیوودی را پیدا خواهید کرد. اما چیزی که ما در این بازار به دنبالش هستیم، غذاهای خیابانی است که در جای جای این مکان، مخصوصا در شب‌ها پیدا می‌شود.

 

۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی

غذای خوشمزه‌ای همچون مرغ کاری خورده به همراه برنج زرد با مخلفات حدود ۱۰۰ بات برایتان در خواهد آمد. مرغ سوخاری حلال هم چیزی حدود ۵۰ بات است و غذاهای بسیار بیشتری وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای خود سفارش دهید.

 

بازار ماهی شینسن

اگر به دنبال غذاهای دریایی خوشمزه باشید، بازار ماهی شینسن یکی از بهترین جاها برای شما در بانکوک خواهد بود. این بازار بزرگ ماهی، مملو از انواع ماهی‌هایی است که صید شده‌اند و همین باعث می‌‌شود این بازار منزلگاه انواع غذاهای دریایی در تمام طول روز باشد. حتی شما می‌توانید در کلاس آشپزی معروف این بازار نیز شرکت کنید.

 

۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک

اگر چه بازار ماهی شنسن یک مکان معروف برای غذاهای حلال به حساب نمی‌آید، اما شما می‌توانید به راحتی از میان غذاهای دریایی، انواع ماهی‌های پخت شده را انتخاب کنید و میل نمایید. غذاها نیز قیمتی بین ۷۵ تا ۱۰۰ بات دارند.

۰۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران