بهترین مکان‌های انجام یوگا در چیانگ مای تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین مکان‌های انجام یوگا در چیانگ مای تایلند

چیانگ مای تایلند در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی به خاطر باشگاه‌های تمرین یوگا شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. از آموزش‌های مراقبه در معابد بودایی تا ورزش‌های درمانی و یوگای شفادهنده محلی تا انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید در این مراکز با حضور مربیان آموزش دیده و کارآمد ارائه می‌شود؛ اصلا تفاوتی نمی‌کند که قرار است برای یک مدت طولانی در چیانگ مای تایلند اقامت داشته باشید و یا با یک تور تایلند به این منطقه سفر کرده‌اید. به هر حال حضور در این مراکز یوگا، می‌تواند تاثیر خوبی بر سلامتی‌تان داشته باشد.

با این حال، اگر از طرفداران یوگای حرفه‌ای هستید، بازهم می‌توانید با حضور در قلب یوگای تایلند، اوقات خوبی برای خود رقم بزنید. جالب است بدانید که در برخی از ماه‌های سال، عده زیادی از گردشگران سلامت، تنها برای یوگا و استفاده از خدمات درمانی و ماساژ به این منطقه سفر می‌کنند.

علاوه بر این، اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید از ابتدایی‌ترین مرحله تا مربی‌گری یوگا را آموزش ببینید، چیانگ مای بهشتی برای شماست. بسیاری از مربیان بین‌المللی یوگا، برای به روز کردن دانش خود و یا سپری کردن دوره‌های تکمیلی، از اواخر ماه ژانویه به این منطقه سفر می‌کنند تا از حضور استادان یوگا استفاده کنند. علاوه بر استادان، تعداد سالن‌های یوگای این منطقه بسیار زیاد است و بسیاری از این مراکز، امکانات کاملی دارند. به هر حال اگر به قصد تفریح و سرگرمی به چیانگ مای سفر کرده‌اید و یا از روی علاقه و کنجکاوی و یا برای به روز کردن دانش یوگای خود به این منطقه رفته‌اید، در ادامه چند سالن معروف و چند مکان عمومی محبوب یوگای چیانگ مای آشنا خواهیم شد.

 

 

یوگای آزاد در پارک Suan Buak Hatafi

کلاس‌های یوگا در پارک چیانگ مای در سال‌های اخیر با توجه به افتتاح سالن‌های اختصاصی یوگا کاهش یافته است؛ با این حال پارک اصلی شهر هنوز هم برای کسانی که یک کلاس یوگای اقتصادی می‌خواهند، گزینه‌ای بسیار مناسب و جذاب است. این کلاس‌ها به صورت کاملا رایگان در پارک قدیمی Suan Buak Hatafi برگزار می‌شوند. در این پارک گروه‌ها و کلاس‌های مختلفی از یوگا وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سطح آمادگی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

 

یوگا Wild Rose Yoga

اگر به طور حرفه‌ای یوگا می‌کنید، مرکز تخصصی یوگا Wild Rose Yoga  انتخاب خوبی برای شماست. این سالن یوگا در یک محله نزدیک به Pratu Chiang Mai، در یک خانه سنتی چوبی واقع شده است. دکوراسیون داخلی این مجموعه ورزشی که به وسیله گل‌های رنگارنگ و مجسمه‌های بودا و گانش تزئین شده، برگرفته از آموزه‌های آیین بودایی است. همین که به محوطه سالن یوگا نزدیک شوید، عطر و بوی شیرین و دود عود به سراغ‌تان خواهد آمد که حال و هوای عجیبی به این مجموعه می‌دهد. این‌جا درست همان محلی است که هنگام انجام تمرین‌های یوگا در یک کشور گرمسیری مانند تایلند انتظار دارید. کلاس‌های این سالن بیشتر در سطوح پیشرفته هستند. بهتر است پیش از آنکه راهی این سالن یوگا شوید، حتما برنامه کلاس‌ها را چک کنید.

 

 

سالن یوگا Hidden House

این سالن یوگا، یک خانه چوبی قدیمی در گوشه شمال شرقی شهر است و از لحاظ رفت و آمد در موقعیت مناسبی قرار دارد. شما در هر ساعتی از روز می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی، به این مجموعه رفت و آمد کنید. کلاس‌های این سالن در سطوح مختلفی برگزار می‌شوند و برای شرکت کنندگان با هر سطح از توانایی و آمادگی جسمانی مناسب است. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع یوگا یا کلاس برای شما مناسب است می‌توانید از راهنمایی مربی‎های این مجموعه استفاده کنید.

 

بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

 

سالن یوگا Freedom Yoga

این سالن دارای یک فضای آرام برای افرادی است که یا به یوگا علاقمند هستند و می‌خواهند برای نخستین بار آن را تجربه کنند و یا در سطوح مبتدی و متوسط یوگا کار می‌کنند.

 

 

استودیو یوگاBlossom Yoga and Movement Studio

این استودیوی تخصصی یوگا، در طبقه بالایی یک خانه شیشه‌ای واقع شده است. فضای این سالن صمیمی اما شگفت‌آور است. در این سالن یوگا، شرکت کنندگان برنامه خود را با کلاس‌های ترکیبی یوگا و مدیتیشن پر می‌کنند. در این سالن، یوگا را به همراه کاوش‌های رقص و حرکات مختلف موزون شرقی به شما آموزش می‌دهند. هم‌چنین در این دوره‌ها با اصول مراقبه حرکتی نیز آشنا خواهید شد.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

 

یوگا Yoga Ananda

بنیانگذار مجموعه یوگا آناندا، یک مربی یوگای محبوب تایلندی است. در این سالن، طیف گسترده‌ای از کلاس‌های یوگا، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی برای مربیان یوگا به دو زبان انگلیسی و تایلندی برگزار می‌شود. این سالن‌ها دارای امکانات ورزشی خوبی هستند. دوره‌های این مجموعه بیشتر از آنکه حال و هوای معنوی داشته باشند، به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شوند. مربیان ماهر این سالن‌ها، یک محیط آموزشی جذاب برای شما فراهم کرده‌اند که نمی‌توانید بدون لبخند وارد این مجموعه شوید. دوره‌های ویژه یوگا هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

 

باغ یوگای کودکان (Kids Yoga Garden)

هنگامی که صحبت از یوگا در چیانگ مای به میان می‌آید، دوره‌های مخصوص کودکان هم جایگاه ویژه‌ای دارند. باغ یوگای کودکان، پذیرای کودکان و نوجوان‌هایی است که می‌خواهند کلاس‍های یوگا را به صورت هفتگی و یا دوره‌های کوتاه تجربه کنند. همچنین کلاس‌های خانوادگی، انواع هنرهای تجسمی، صنایع دستی و کارگاه‌های زبان، اردوهای کوتاه و دوره‌های دیگر هم در این مجموعه برگزار می‌شود. تمامی کلاس‌های این مجموعه، با کمتر از ده شرکت کننده برگزار می‌شوند و دو مربی مسلط به زبان انگلیسی و زبان تایلندی در آن‌جا تدریس می‌کنند. کیفیت برگزاری این کلاس‌ها آن‌قدر بالاست که می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید، هر کودک توجه شخصی که شایسته آن است را دریافت می‌کند.

 

معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند

۲۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران