خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های چیانگ‌ مای، تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های چیانگ‌ مای، تایلند

زیبایی‌های چیانگ‌ مای باعث شده تا بسیاری از توریست‌ها، این منطقه را برای تور تایلند انتخاب کنند و از کوهستان‌های زیبا، دشت‌های سرسبز، آبشارها و بسیاری جاذبه‌های طبیعی و البته معابد دیدنی این منطقه بازدید کنند. چیانگ مای در تایلند دنیایی از شگفتی‌ها را در خود داشته و گاها چیزهایی در این منطقه می‌بینید که اصلا انتظارش را ندارید. کافه‌ها و رستوران‌هایی که امروز قصد معرفی آن‌ها به شما را داریم، هر کدام می‌توانند یکی از این شگفتی‌ها باشند و هر کدام ویژگی‌هایی دارند که شما را مشتاق خواهند کرد.

 

جانگل دِ کافه (Jungle De cafe)، چیانگ‌ مای در تایلند

اگر اهل طبیعت باشید و کمی حس ماجراجویانه نیز در خود ببینید از بودن در این کافه لذت بسیاری خواهید برد و حس می‌کنید که بین جنگل و آبشار در حال تاب خوردنید. بخشی از جایی که مهمانان این کافه می‌نشینند، در واقع تورهایی است که در یک تراس بزرگ مهیا شده و در آن‌جا رو به جنگل و آبشار، چیزی که برای خوردن و نوشیدن سفارش داده‌اید، سرو می‌شود. البته جایی که می‌نشینید خیلی مرتفع نیست و یک صخره‌ی سنگی را در زیر خود می‌بیند. یک پل معلق نیز در بخش دیگری مهیا شده که رویش، می‌توانید عکس‌های جالبی بگیرید. زیپلاین، تورهای پیاده روی، رودخانه و بسیاری جاذبه‌های دیگر هم هستند که در این منطقه امکان تجربه‌شان را خواهید داشت.

 

سونگکاران (جشن آب) ۲۰۲۲ در پوکت

آدرس: Pongyang Jungle Coaster Zipline Camp & Resort. Mae Rim

 

برندنیو فیلد گود (Brandnew Field Good)، چیانگ مای در تایلند

کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در تایلند پیدا خواهید کرد که در کنار مزرعه برنج درست شده‌اند اما برندنیو فیلد گود یک مکان متفاوت است و یک پل چوبی بزرگ دارد که از روی آن می‌توانید تا عمق این مزرعه بزرگ پیش بروید و به عکاسی بپردازید. این مجموعه بخش‌های متنوعی برای نشستن و سفارش نوشیدنی و غذای تایلندی دارد و حتی سالن اصلی آن نیز با دکور بی آلایش و زیبایش، جذابیت خاص خود را دارد. در این مکان هم امکان سفارش انواع نوشیدنی‌ها و دسرها و هم غذاهای محلی را دارید.

آدرس: 210, Tambon Ban Pong, Amphoe Hang Dong, Chang Wat

 

ویمسیکال مرمید لاگون (Whimsical Mermaid Lagoon)، چیانگ مای در تایلند

اولین دلیلی که رفتن به این کافه را به شما پیشنهاد می‌کنیم، فضای رویایی است که با نقاشی و دکوری که در آن‌جا کار شده به دست می‌آِد، گویی که در دل قصه‌ها قدم می‌زنید. نقاشی‌هایی که از قصه‌های پری دریایی یا پیتر پن کشیده شده و امکان عکاسی در کنارشان را برایتان فراهم می‌کند. در کل ویمسکال مرمید لاگون یک ترکیب رویایی داشته و البته از طرفی غذاهای بسیار با کیفیتی هم در آن‌جا سرو می‌شد که ارزش رفتن به این مکان را دو چندان می‌کند. جدا از نوشیدنی و دسرهای متنوع و خوشمزه، منوی غذا این محل، شامل غذاهای تایلندی، غربی و چندین نوع غذای دریایی است.

 

معرفی ۱۲ رستوران عالی در پوکت

آدرس: 2/13 2 Somphot Chiang Mai 700 Pi Rd

 

شیک 39 (Chic 39)، چیانگ مای در تایلند

مطمئنا آن‌هایی که این کافه را می‌ساختند، حواسشان بوده که هر نقطه از آن را برای گرفتن سلفی و عکس‌های دو نفره آماده کنند. یک بنای خاص و مدرن که هم از دور زیباست و هم در داخل از دکورهای چوبی و متنوع بهره می‌برد. این کافه در کنار یک باغ و مزرعه درست شده و در جاهای مختلف آن، دکورهایی برای عکاسی گنجانده شده است. البه شما می‌توانید در بخش‌هایی از باغ گل نیز به عکاسی بپردازید، نوشیدنی و دسر خود را در میزهایی که در قسمتی دیگر از باغ قرار گرفته میل کنید و در کل آزادانه در محیط باز و دیدنی این کافه رستوران بچرخید. منو این مکان چندین نوع غذای غربی را در خود دارد اما نقطه قوتش، دسرهای بسیار خوشمزه و شیکی است که در آن‌جا سرو می‌شود و بسیار هم محبوب و معروف شده‌اند.

آدرس: Thailand, Chiang Mai, 240 M.4 Mueang Kaeo Sub-district, Mae Rim District

 

کافه و رستوران دَدیز آنتیک (Daddy’s Antique Cafe & Restaurant)، چیانگ مای در تایلند

احتمالا اولین چیزی که از دور درباره این کافه رستوران فکر کنید این است که بنای آن شبیه به کلیساهای قرون وسطایی است که با مصالح امروزی درست شده و وقتی واردش می‌شوید، حجم بالای کالاهای آنتیک همچون ساعت‌های قدیمی متعددی که به دیوار آویزان شده، شما را به خود سرگرم کند. اما همه‌ی این‌ها یک طرف، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای که به شکل کلاسیک سرو می‌شوند از سمت دیگر که از کیفیت بالا و مزه‌ای عالی برخوردار بوده و همه‌ی این‌ها در کنار هم یک ترکیب معرکه را می‌سازد.  به طور کلی ددیز آنتیک هم برای صرف غذا هم لذت بردن از یک جای خاص و هم برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی شدیدا توصیه می‌شود.

 

بهترین تفریحات در سفر به پاتونگ

آدرس: 45/8 moo 1 ampoe muang

 

کافه زامبی (Zombie Cafe)، چیانگ مای در تایلند

اصلا به نام این کافه توجه نکنید چون تنها زامبی که در این مکان می‌بینید، یک مجسمه بامزه در ورودی است که به شما خوش آمد می‌گوید. دلیل معرفی این کافه در لیست امروزمان، زیبایی محیطی است که در آن واقع شده و باعث می‌شود یک تجربه بی‌نظیر از سفر به تایلند در ذهن شما ساخته شود. این کافه چند طبقه به صورتی ساخته شده که شما به صورت 360 نمای اطراف را ببینید که از سمتی به مزرعه برنج از سمت دیگر به رودخانه و جنگل می‌رسد. حتی یک پل چوبی نیز ساخته شده که در آن‌جا می‌توانید، پاهای خود را درون آّ خنک رودخانه نیز بندازید. این مجموعه هم در فضاهایی که برای مشتریانش مهیا کرده و هم در غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرها بسیار متنوع بوده و انتخابی عالی در چیانگ مای است.

آدرس: WW74+G3J ทางหลวงชนบทหมายเลข1096 Mae Raem, Mae Rim District

 

شماره 39 (No. 39)، چیانگ مای در تایلند

این مکان نیز دقیقا چیزی شبیه به گزینه قبلی است. مجموعه‌ای جذاب و دوست داشتنی که حول یک آبگیر کوچک شکل گرفته و از تراسی کوچک تا آلاچیق و ... برای نشستن و صرف غذا و نوشیدنی و لذت بردن از فضای این مکان برای مشتریانش تدارک دیده است. در واقع شماره 39 یک کافه‌ی کوچک نیست و از چند بنای مجزا تشکیل شده که به جذابیت آن می‌افزاید. البته بر خلاف بسیاری از گزینه‌های لیست امروز ما، شماره 39 بیشتر به درد سفارش نوشیدنی، میان وعده و دسر می‌خورد و خیلی برای صرف غذای اصلی پیشنهاد نمی‌شود.

 

گشت و گذاری جذاب در بانکوک

آدرس: 39/2 moo10 T.Suthep Amphoe Muang

 

گالائه (Galae)، چیانگ مای در تایلند

گالائه به معنی منطقه تپه‌ای است و این رستوران بزرگ نیز در واقع در یک باغ و بازار گل درست شده که در کنارش برکه‌ای نیز قرار دارد. جدا از منظره‌ای رویایی که این محل برایتان به ارمغان می‌آورد، با قدم زدن در بخش‌های مختلف این بازار، گل‌های زیادی را می‌بینید که در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف به نمایش گذاشته شده و می‌توانید در کنارشان عکاسی کنید. این رستوران دوست داشتنی و بسیار محبوب، همیشه مملو از جمعیت بوده و در آن‌جا می‌توانید، انواع غذاهای تایلندی را به کیفیتی عالی و قیمتی مناسب سفارش دهید.

آدرس: 65 Suthep Rd, Muang

 

خانه درختی بزرگ چیانگ مای (The Giant Treehouse Chiang Mai)، تایلند

این رستوران منحصر به فرد کمی از شهر دور است و برای رفتن به آن‌جا باید مدتی ماشین سواری کنید. اما خب احتمالا وقتی به آن‌جا برسید، چیزی که ببینید را باور نکنید. تمام این رستوران در واقع یک خانه درختی بزرگ است که در میان پل‌های چوبی در بین چند درخت تنومند و در بالای تپه‌ای سرسبز درست شده‌‌اند. ظرفیت این رستوران اصلا کم نیست و انواع غذاهای تایلندی و بین‌المللی در کنار دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های متنوع درآن‌جا سرو می‌شود.

 

ضروری‌ترین کارها در سفر با تور پوکت

آدرس: Baan Pok village, Huaykaew, Mae On

 

کمپ میتینگ (Camp Meating)، چیانگ مای در تایلند

رفتن به این کافه رستوران، شبیه کمپ زدن در تایلند برای چند ساعت کوتاه است. البته بهترین زمان برای مراجعه کمپ میتینگ، بعد از غروب خورشید بوده که چراغانی زیبای مجموعه بین چادرها روشن می‌شود و فضایی جادویی به این محل می‌دهد که بین درختان جنگل پنهان شده و جایی دنج را پدید آورده است. البته کمپ میتینگ نیز از مرکز شهر حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد که رفتن به آن‌جا را کمی سخت می‌کند. در عوض اگر به آن‌جا رفتید، جدا از گزینه‌های موجود در منو، امکانات باربیکیو و کباب زدن نیز برایتان مهیا می‌شود. البته اگر در طول روز هم به آن‌جا رفتید، با توجه به نمای زیبای دریاچه، حتما از بودن در این مکان لذت خواهید برد. از طرفی اگر این موقع بروید می‌توانید در فعالیت‌های جمعی مثل نقاشی گروهی یا قایق سواری هم شرکت کنید.

آدرس: Don Kaeo, Mae Rim District

 

کافه کارگو (Cargo Cafe)، چیانگ مای در تایلند

اما گزینه‌ی آخر ما تقریبا با تمامی کافه رستوران‌هایی که تا این جا به شما معرفی کردیم، فرق می‌کند. این مجموعه شبیه به رستوران‌های دهه ۵۰ آمریکا درست شده و البته کمی در استفاده از دکورهای جالب و خنده‌دار نیز زیاده روی کرده‌اند تا جنبه‌ی کمیک آن را زیاد کنند. در این مکان چند جایی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی پیدا می‌کنید و حتی ماشین‌های قدیمی را هم جزو دکور می‌بینید. کافه کارگو منوی پر و پیمانی دارد و انواع ساندویچ‌ها و غذاهای غربی را در آن پیدا می‌کنید. کیفیت غذاها و نوشدنی‌هایش هم بسیار خوب بوده و در کل جایی مفرح و شاد برای صرف غذا به حساب می‌آید. پس اگر در تور تایلند به چیانگ مای رفتید، حتما سری به این مکان بزنید.

 

آشنایی با شگفت‌انگیزترین معابد تایلند

آدرس: Ratchapruek Rd, Tambon Nong Kwai, Amphoe Hang Dong

منبع

۰۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران