بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

تایلند انواع بازارهای هیجان‌انگیز را در خود جای داده، اما تعداد کمی از آنها به اندازه بازارهای چیانگ مای واقع در منطقه شمالی تایلند، جذاب و متنوع هستند. آنها همه چیز، از میوه‌های تازه گرفته تا خرده ریزهای دست ساز و پوشاک را ارائه می‌دهند. بسیاری از این بازارها، مکانی عالی برای خرید سوغاتی محسوب می‌شوند و اغلب در شمار محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در این شهر هستند. بیایید با هم به گشت و گذار در بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند بپردازیم.

 

Sunday Market

یکشنبه بازار چیانگ مای، از جاده Ratchadamnoen تا دروازه Tha Pae امتداد دارد و با آثار دست ساز فروشندگان محلی و همچنین انواع خرده‌ریزهای جالب توجه پر شده است. هنرمندان و نوازندگان، با اجراهای عالی‌شان هر عصر یکشنبه به جذابیت‌های این فضای جادویی می‌افزایند.

دروازه Tha Pae  و معبد Wat Sum Pow که در تقاطع جاده Rachadamnoen و Ratpakinai  واقع شده‌اند، با طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و غذاکده‌های خیابانی پر شده‌اند و انواع مختلفی از غذاها، از سوشی و نودل گرفته تا پنکیک و سوسیس را سرو می‌کنند. باید گفت این بازار، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در چیانگ مای به شمار می‌آید. بازدید از یکشنبه بازار خیره‌کننده و محصولات و کالاهایش را به تمام مسافرانی که با تور تایلند سفر می‌کنند توصیه می‌کنیم.

آدرس: Rachadamnoen Rd, Si Phum, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

Saturday Market

بازار Wualai  در خیابان Walking Street، هر شنبه در مقابل دروازه چیانگ مای برقرار است. این بازار مشابه یکشنبه بازار، طیف وسیعی از کالاهای دست ساز از کارهای چوبی گرفته تا زیور آلات و آثار هنری را در معرض دید علاقمندان می‌گذارد. بعلاوه انواع مغازه‌های نقره فروشی را می‌توان در این خیابان یافت که دارای زیورآلات و تندیس‌های هنرمندانه‌ای هستند.

یک خیابان فرعی در این حوالی نیز وجود دارد که مملو از غرفه‌های مواد غذایی است و بهترین پاتوق برای خورد و خوراک و استراحت بازدیدکنندگان شنبه بازار به شمار می‌آید. البته باید گفت شنبه بازار به اندازه یکشنبه بازار شلوغ و پرطرفدار نیست، اما به لحاظ کالاها و محصولات عرضه شده چیزی کم ندارد. فضای خلوت‌تر آن نیز باعث می‌شود با فراغ بال و آرامش بیشتری در این منطقه گشت بزنید.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

آدرس: Wualai Road, Chiang Mai, Thailand

 

Warorot Market

این بازار که " Khad Luang" نیز نامیده می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای تایلند و مقصد اصلی دوستداران غذاست. این بازار، در یک ساختمان چند طبقه واقع شده و تا خیابان و مناطق اطراف آن گسترش می‌یابد. طبقات فوقانی به لباس و کالا اختصاص دارند، در حالی که غرفه‌های مواد غذایی در طبقه همکف هستند.

این بازار، به دلیل عرضه گسترده تنقلات و غذاهای تایلندی و نیز انواع غذاهای خاص شمالی شهرت دارد. در خارج از ساختمان نیز، بازدید کنندگان می‌توانند از غرفه‌های میوه و سبزیجات خرید کنند. گفتنی است بازار Warorot ، محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم محلی دارد و دیدی اصیل در مورد سبک زندگی تایلندی ارائه می‌دهد.

آدرس: Chang Khlan, Muang Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

 

Sompet Market

این بازار مواد غذایی، در فاصله ای نه چندان دور از دروازه چیانگ مای واقع شده است. این بازار عمدتا غذاها و همچنین میوه‌ها و سبزیجات تازه و فصلی را عرضه می‌کند و طرفداران بسیاری دارد. با توجه به موقعیت مرکزی آن، این مکان برای تجربه بازارگردی عالی در تایلند در محدوده‌ای توریستی ایده آل است.

در کنار غذای تازه، می‌توان انواع غرفه‌های غذاهای گرم، میان وعده‌های خوشمزه و اسموتی‌های سالم و همچنین گل‌فروشی‌ها را در اینجا یافت. بازدیدکنندگان پس از گشت و گذار، برای صرف غذا و استراحت می‌توانند طعم غذاهای سنتی لانای شمالی را امتحان کنند و یا به یکی از رستوران‌های تایلندی و بین‌المللی در این حوالی بروند.

 

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

آدرس: Soi 6, Th Moon Muang, Chiang Mai 50000 Thailand, Chiang Mai, Australia

 

JJ Market

این بازار مدرن در شمال شهر قدیمی در جاده Assadathon واقع شده و انواع کالاها و ظروف را در معرض فروش می‌گذارد. در داخل ساختمان‌های مختلف این بازار، بازدیدکنندگان می‌توانند مغازه‌های عتیقه فروشی متنوعی را پیدا کنند که از مبلمان گرفته تا مجسمه‌ها و آثار قدیمی را به فروش می‌رسانند.

محصولات صنایع دستی، باعث محبوبیت فوق‌العاده این بازار در بین کلکسیون داران شده‌اند. منطقه اطراف نیز، پر از رستوران و بار است و بسیار مورد توجه مردم محلی است. گفتنی است فضای آرام بازار JJ  و کالاهای معتبرش، آن را به مقصدی جذاب برای بازدید کنندگان چیانگ مای بدل کرده است. برای آشنایی با سایر جاذبه‌های این منطقه، مقاله گردش در شهر قدیمی چیانگ مای را مطالع کنید.

آدرس: Chang Phueak, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50300, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

Muang Mai Market

باید گفت اینجا بهترین بازار عمده‌فروشی در این شهر است و محصولات تازه آن، بسیار چشمگیر و هوس انگیز می‌باشند. این محصولات عرضه شده، هم باکیفیت هستند و هم از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند. در واقع قیمت اکثر کالاها، فقط چند دلار است. این شهر، در قسمت شمال شرقی شهر قدیمی واقع شده و از انواع غرفه‌ها و میزهای پر از میوه و سبزیجات رنگارنگ تشکیل شده است. علاوه بر این، می‌توانید فروشندگان گوشت و ماهی را نیز در اینجا بیابید.

آدرس: Witchayanon and Mueang Samut Road, Chang Moi, Chiang Mai, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

Chiang Mai Night Bazaar

بازار شبانه، احتمالا شناخته شده‌ترین بازار شهر و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شبانه آن به شمار می‌آید. در اینجا دکه‌های خرده فروشی توریستی، پوشاک و سایر آثار دست ساز و پرتره را به فروش می‌رسانند. از آنجا که این بازار یک مقصد محبوب گردشگری است، بسیار مهم است که مهارت‌های چانه زنی خود را تقویت کنید و در اینجا بکار گیرید، زیرا فروشندگان قیمت‌های بالایی را به شما اعلام خواهند کرد. با این وجود ارزشش را دارد تا یکی از شلوغ‌ترین بازارهای چیانگ مای و مناطق اطراف آن را که پر از رستوران‌های بین‌المللی و تایلندی است، بازدید نمایید.

 

۸ رستوان شیک و ساحلی پوکت

آدرس: Chang Moi Sub-district Chiang Mai, 50100, Thailand

 

Chang Puak Gate Market

عصرهنگام، این بازار باز شده و میدان به سرعت با غرفه‌های غذاهای محلی پر می‌شود و طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه تایلندی برای فروش عرضه می‌شوند. این بازار که یکی از بهترین بازارهای غذاهای خیابانی در شهر به شمار می‌آید، با قیمت‌های بسیار باورنکردنی ارزان و طبخ اصیل غذاهای تایلندی، طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

از آب میوه‌های تازه گرفته تا نودل و غذاهای سرخ شده و کبابی را می‌توانید در اینجا بیابید و البته بسیاری از غذاکده‌ها، جایی برای نشستن و استراحت مشتریانشان نیز فراهم می‌کنند. همچنین باید گفت روبروی میدان، یک بازار روز وجود دارد که طیف وسیعی از محصولات غذایی و همچنین میان وعده‌ها را به فروش می‌رساند.

آدرس: Manee Nopparat Road, Chiang Mai, Thailand 

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران