راهنمای بهترین کارها در چیانگ مای

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای بهترین کارها در چیانگ مای

چیانگ مای اساسا دومین شهر تایلند است و به نوعی نسخه کوچک‌تر و آرام‌تر بانکوک. این شهر زمانی پایتخت پادشاهی لانا بود اما الان مقصد محبوب همه قشر توریست، مخصوصا کوله‌گردان و بازنشستگان است. جو شهر به گونه‌ای است که بسیاری از کسانی که در تور تایلند از اینجا دیدن می‌کنند بارها و بارها به آن برمی‌گردند، یا سال ها در آن اقامت می‌کنند در حالی که می‌خواستند تنها چند هفته بمانند. در واقع انرژی‌ای در شهر وجود دارد که کسانی را که از آن بازدید می‌کنند مجذوب خود می‌کند، خواه آنها به دنبال یک ماجراجویی کوهنوردی باشند یا یک بیداری معنوی در سفر از معبدی به معبد دیگر باشند. در شهر طیفی از کارهای گسترده برای انجام وجود دارد اما فراتر از آن کمال طبیعی، حیوانات الهام‌بخش و جوامع منحصربه‌فرد را در اعماق کوه‌ها خواهید دید. با فهرست برترین جاذبه‌های چیانگ مای، مناظر را کاوش کنید.

 

Wat Phra That Doi Suthep

این معبد بالای کوه در چیانگ مای و با موقعیت مرکزی واقع شده است. همچنین شامل بودای نشسته می‌شود که بسیار مورد احترام بوده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر محسوب می‌شود. می‌توانید با پیاده‌روی در کوه ، کرایه موتور سیکلت، یا سوار شدن در ماشین‌های مسافرکشی تایلندی قرمز رنگ که اساسا به عنوان تاکسی مشترک کار می‌کنند به معبد برسید. رانندگی کوتاه است، بنابراین می‌توانید کل این سفر را در حدود دو ساعت انجام دهید. خود را برای صعود آماده کنید زیرا راه پله شیب‌دار و احتمالا کمی خسته کننده است، اما این تلاش ارزشش را دارد. مجسمه‌های دو دیو از ورودی محوطه معبد محافظت می‌کنند. به طور کلی، تنها دو دروازه از شش دروازه منتهی به گالری و چدی‌ها باز هستند. این گالری با مجسمه‌های بودا به سبک چیانگ مای و سوکوتای تزیین شده است. معبد خود با تصاویری از بودا، مجسمه‌های دقیق اژدها و حکاکی‌های فیل به شدت دیدنی است. همچنین یک موزه کوچک در محوطه وجود دارد. توصیه می‌شود هنگام بازدید از معبد، شانه‌ها و پاهای خود را حداقل از جلوی زانوها بپوشانید. به علاوه برای ورود به مجموعه معبد باید هزینه کمی بپردازید. در پایین پلکان منتهی به معبد، فروشندگانی را خواهید دید که سوغاتی، عتیقه‌جات و تنقلات می‌فروشند.

 

معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

روستای Doi Pui را کشف کنید

این دهکده کوچک همونگ بیشتر توریستی است تا واقعی. با این حال، یک نمایشگاه کوچک از خانه قبیله تپه سنتی و اطلاعاتی در مورد تاریخچه گروه‌های زیادی که در نسل‌های گذشته در کوه های تایلند ساکن شده‌اند وجود دارد. اگر احساس توریستی خاصی می‌کنید، می‌توانید برای عکاسی لباس‌های قومی بپوشید، و از مغازه‌های کوچک زیادی که وجود دارنده می‌توانید منسوجات دست‌بافت، جواهرات دست‌ساز، چای و سایر کالاها را خریداری کنید. برای ناهار در یکی از رستوران‌های کوچک مشرف به فضای سبز پایین توقف کنید و یک کاسه داغ خائو سوئی، معروف‌ترین غذای چیانگ مای، سفارش دهید. ایده خوبی است که در همان روزی که از Doi Suthep بازدید می‌کنید این سفر را به برنامه خود اضافه کنید، زیرا برای رسیدن به Doi Pui فقط باید کمی دورتر به سمت کوه‌ها رانندگی کنید.

در اطراف دوئی ایتانن قدم بزنید

این بلندترین قله در تایلند است که توسط پارک ملی احاطه شده است. این قله مملو از شگفتی‌های طبیعی بسیاری است که آن را به قله پربازدیدی در تور تایلند تبدیل کرده است. می‌توانید پیاده‌روی و کوه‌نوردی کنید یا مسیری آرام‌تر در اطراف پارک انتخاب کنید. چندین آبشار و دهکده قبیله‌ای تپه‌ای از دیگر جاذبه‌ها هستند، به همراه دو بتکده که به افتخار پادشاه بومیبول آدولیادج و ملکه سیریکیت ساخته شده‌اند. شما می‌خواهید یا راننده‌ای برای یک روز استخدام کنید یا یک موتور کرایه کنید و سایت‌ها را خودتان ببینید، زیرا نمی‌توانید با پای پیاده کل پارک را طی کنید. همچنین این پارک تنها حدود دو ساعت با ماشین از شهر فاصله دارد، بنابراین اگر زودتر بروید، می‌توانید یک روز کامل و رضایت‌بخش را در کوهستان بگذرانید.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ۲۰۲۲ تایلند (قسمت اول)

وات چدی لوآنگ

این سازه باشکوه که در سال ۱۴۰۱ ساخته شد، در طی زلزله‌ای در سال ۱۵۴۵ آسیب دید. اما امروزه به شدت مورد توجه قرار دارد و هنوز هم می‌توانید حکاکی‌های عظیم فیل را ببینید که آن را تزئین کرده است. زیر یک درخت صمغ بزرگ در سمت چپ ورودی محوطه، معبد کوچک دلپذیری به نام لک موانگ قرار دارد. این زیارتگاه که در سال ۱۹۴۰ در محل یک ساختمان چوبی قدیمی ساخته شد، محل سکونت روح نگهبان چیانگ مای (لک موانگ) است. طبق سنت، اگر درخت بزرگ سقوط کند، بلا شهر را فرا خواهد گرفت. معبد در هر زمانی از روز دیدنی است، اما به خصوص در شب، زمانی که همه چیز روشن است، زیباتر است.

وات پراسینگ

این معبد در قلب شهر قدیمی، جایی که مسافران تور تایلند بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، قرار دارد. این بزرگ‌ترین وات (معبد) شهر بوده و مربوط به سال ۱۳۴۵ است، زمانی که یک پادشاه باستانی آن را به افتخار پدرش ساخت. سازه‌های منحط چشمگیر هستند، و این مکان مخصوصا جایی عالی برای بازدید در یکشنبه‌ها محسوب می‌شود. در اوایل بعدازظهر به Wat Prasingh بروید و پس از بازدید از معبد، فرصتی برای گشت و گذار در بازاری در محوطه، بررسی سوغاتی‌های خلاقانه و نمونه برداری از آب میوه و چای تازه خواهید داشت.

 

آشنایی با شگفت‌انگیزترین معابد تایلند

غذاهای خیابانی را در بازار دروازه چیانگ مای امتحان کنید

این جایی است که بهترین غذاهای خیابانی را در چیانگ مای پیدا خواهید کرد. هر شب، فروشنده‌ها در دروازه چیانگ مای شروع به کار می‌کنند و همه چیز را از پد کرا پاو (غذای گوشت تند و ریحان) گرفته تا دسر عالی از برنج چسبناک انبه تازه با شیر نارگیل می‌فروشند. این بازار هفت شب در هفته برگزار می‌شود، اما بهتر است در شب‌های هفته به این بازار بروید زیرا شنبه و یکشنبه عصر به خاطر تعطیلات هفتگی فروشنده‌های کمتری در بازار شرکت می‌کنند.

در ساندی واکینگ استریت خرید کنید

اگر نمی‌دانید که در تعطیلات آخر هفته از کدام خیابان شهر دیدن کنید، جواب شما ساندی واکینگ است. خوشبختانه چیانگ مای برای هر مناسبتی بازاری دارد اینجا هم برای خریدهای رنگی و خوردن غذا انتخاب بی‌نظیری است. اما اگر خیلی اهل شلوغی نیستید پس زودتر بروید. شاهراه اصلی بازار جاده راچادامنوئن است که درست از پشت دروازه تاپای شروع می‌شود، جایی که فروشنده‌هایی را خواهید دید که لامپ‌های دست‌ساز، عروسک‌ها، صابون‌ها، جواهرات، لباس‌ها، زیورآلات کریسمس، صنایع دستی محلی و تقریباً هر یادگاری دیگری را که می‌توانید تصور کنید، می‌فروشند.

 

بهترین سایت‌های غواصی در تایلند

با رسیدن به انتهای اولین بلوک Rachadamnoen، خود را در کنار دو معبد خواهید دید. حیاط هر دو مملو از غرفه‌های مواد غذایی است که ترکیبی عالی از پد تای، کاری ژاپنی، سوشی به قیمت هر قطعه ۱۵ سنت، سمبوسه، موز سرخ‌شده و کوفته‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین بازار ساتردی واکینگ استریت نسخه آرام‌تر و کم ازدحام‌تری است که درست در پشت دروازه چیانگ مای برپا می‌شود.

روز خود را در بازار شبانه به پایان برسانید

اگر برای چانه زدن آماده هستید، اینجا مکانی عالی برای خرید است. وقتی خریدتان تمام شد، می‌توانید در یک مسابقه بوکس موی تای در استادیوم موجود در محل شرکت کنید. مبارزات موی تای بخش بزرگی از فرهنگ مردم محلی است و می‌تواند یک عنصر هیجان‌انگیز به سفر شما در چیانگ مای اضافه کند. ورودی مبارزات معمولا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ بات است.

 

معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

به موزه مردم هایلند بروید

این موزه که به‌عنوان موزه قبیله‌ای چیانگ مای نیز شناخته می‌شود، نقطه شروعی عالی برای آشنایی با قبایل اقلیت تپه‌های تایلند است، شمال تایلند خانه چندین قبیله کوهستانی از جمله کارن و همونگ (دو بزرگ‌ترین آ‌نها) و همچنین گروه‌های قومی کوچک‌تر مانند آخا، لوا و مین است. اگر می‌خواهید درباره قبایل تپه‌های محلی و هویت و فرهنگ منحصربه‌فرد آن‌ها بیشتر بدانید، این موزه بزرگ قوم‌نگاری کوچک باید در بالای فهرست مکان‌هایی باشد که می‌توانید از آن دیدن کنید. نمایشگاه‌های داخلی شامل جواهرات و لباس‌ها، موسیقی سنتی قبیله‌ای، کارهای دستی و غیره می‌شود. همچنین ارائه‌ عکس و ویدیوهایی وجود دارد که تفاوت‌های منحصربه‌فرد میان قبایل و تاریخ دشوار و روابط متضاد آنها با جامعه اصلی تایلند را توضیح می‌دهد. از آنجا که بیشتر قبایل زبان نوشتاری ندارند، موزه نقش مهمی در حفظ و نمایش تاریخ و فرهنگ این اقلیت‌های قومی دارد. در خارج از ساختمان موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند تفریحات کلبه‌های قبیله‌ای را در محیطی آرام در باغ کشف کنند. فروشگاه هدایای موزه آثار دستی معتبر از قبایل مختلف را که در اینجا نمایندگی می‌کنند به فروش می‌رساند.

در پارک طبیعی فیل با فیل‌های نجات یافته آشنا شوید

اردوگاه‌های فیل‌های زیادی در اطراف چیانگ مای وجود دارد، اما همه آن‌ها مناسب نیستند، و برخی رفتار نامناسبی دارند اما پارک طبیعی فیل اینگونه نیست. در اینجا از بازدیدکنندگان تور تایلند دعوت می‌شود تا یک روز را به صورت داوطلبانه با فیل‌ها بگذرانند، به آن‌ها غذا بدهند و آن‌ها را در رودخانه حمام کنند. بیشتر فیل‌ها نجات‌دهنده هستند و به عنوان حیوانات نمایشی یا کارگری آسیب دیده‌اند. هنگامی که آن‌ها به ENP می‌آیند، دیگر کارگر نیستند و با ملایمت و احترام با آن‌ها رفتار می‌شود. هزینه کار داوطلبانه شامل حمل و نقل و ناهار می‌شود که آن را صرف نگهداری از زمین و تهیه مایحتاج حیوانات می‌کنند.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

در هوای تونگ تائو استراحت کنید

اینجا مکانی عالی برای گذراندن یک روز در زیر آفتاب تایلندی است که توسط تپه‌ها احاطه شده و با جایی بسیار زیبا و دیدنی به وجود آورده است مخصوصا که منظره دریاچه‌ آن را دیدنی‌تر کرده است. شما می‌توانید یک کلبه در دریاچه به مبلغی معادل چند دلار و یک قایق بزرگ برای استراحت در آب با هزینه‌ای ناچیز اجاره کنید. نگران ناهار نباشید زیرا می‌توانید ماهی تازه و غذاهای دیگر را از آشپزخانه‌های محلی سفارش دهید. اینجا که تنها حدود ۱۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد، سفر یک روزه جذابی را برای شما رقم می‌زند. برای رسیدن به اینجا می‌توانید راننده بگیرید و بر سر قیمت توافق کنید تا بعد از یک روز به دنبال شما بیاید.

۱۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران