راهنمای گردشی جذاب در چیانگ مای

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای گردشی جذاب در چیانگ مای

چیانگ مای از شهرهای بسیار زیبا و توریستی تایلند است که دارای آب و هوایی خوش، قدمتی تاریخی و کهن و دیدنی‌های فراوان است. این شهر که در فاصله ۶۰۰ کیلومتری از بانکوک واقع شده با هواپیما ظرف ۱ ساعت و از راه زمینی ۱۲ ساعته در دسترس مسافران تور بانکوک قرار دارد. ما این مقصد جذاب تاریخی و زیبا را برای فرار از شلوغی و همهمه بانکوک پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه به بهترین کارها و فعالیت‌هایی که می‌توان در این شهر زیبا انجام داد می‌پردازیم.

 

از معبد Wat Phra That Doi Suthep دیدن کنید

معبد Wat Phra That Doi Suthep در بالای کوه Doi Suthep و در میان نواحی جنگلی سرسبز و زیبا واقع شده است. این معبد نه تنها یک مکان مهم برای فرهنگ لانا و منطقه شمال تایلند است، بلکه در سراسر تایلند مورد احترام بوده و خانواده‌ها از همه جای کشور برای بازدید از مکان مقدس می‌روند. برای رسیدن به این معبد باید از ۳۰۸ پله بالا بروید که برای شما تجربه‌ای فرهنگی همراه با مناظر زیبا و نفسگیر شهر زیر پای‌تان خواهد بود. نکته اصلی اینست که باید صبح زود به آنجا بروید تا قبل از اینکه بیش از حد شلوغ شود از محیط استفاده کنید. خوشبختانه برای افرادی که قادر به پیمودن پله‌ها نیستند آسانسوری در نظر گرفته شده است. در اینجا شما انتخاب‌های متنوعی از کافه‌ها، رستوران‌ها و حتی سوغاتی فروشی در دسترس دارید.

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

آدرس: Wat Phra That Doi Suthep, Suthep Road, Chiang Mai, Thailand

 

دریاچه Huay Tung Tao

مردم محلی عاشق این دریاچه هستند. بعد از ظهر را در Huay Tung Tao که تنها با ماشین ۲۰ دقیقه از شهر قدیمی فاصله داشته و در دامنه کوه Doi Suthep واقع شده بگذرانید و غرق در آرامش شوید. اگر می‌خواهید استراحت کنید این یکی از نقاط ایده‌آل چیانگ مای است. می‌توانید به یکی از اقامتگاه‌های بامبوی اطراف دریاچه بروید و از نوشیدنی‌های عالی و غذاهای خوشمزه تایلندی سفارش دهید.

آدرس: Huay Tung Tao Lake, Don Kaeo, Mae Rim District, Chiang Mai, Thailand

 

بازار خیابانی Sunday Walking

یکشنبه بازار چیانگ مای با نام کامل  Sunday Walking Street Market با اختلاف یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین تجارب این شهر محسوب می‌شود. این بازار که از دروازه تاپائه تا وات پرا سینگ گسترده شده و تا خیابان‌های فرعی هم پراکنده شده، با صنایع قبیله ای، ظروف خانگی و غذاهای محلی خوشمزه پر شده است. این بازار جادویی مکان ایده‌آلی برای تهیه سوغاتی یا چند یادگار محلی است. ساندی واکینگ استریت مارکت هر یکشنبه از حدود ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر تا نیمه‌های شب فعال بوده و پذیرای بازدیدکنندگان است. اما بهتر است برای دوری از جمعیت همان ساعات ابتدایی بروید.

 

بهترین دسر کافه‌ها در چیانگ مای تایلند

آدرس: Sunday Walking Street Market, Rachadamnoen Rd, Si Phum, Chiang Mai, Thailand

 

زیپلاین

شما می‌توانید با آویزان شدن از درختان جنگلی از تماشای مناظر فوق‌العاده سرسبز لذت ببرید و هیجان را به رگ‌هایتان بکشید. در واقع تایلند به خاطر تعداد زیاد زیپلاین در جنگل‌های بارانی سرسبز در تمام دنیا شناخته شده است. در تور تایلند توریست‌ها می‌توانند آدرنالین‌شان را با زیپلاین به سقف بزنند. تجربه زیپ لاین در چیانگ‌مای یکی از بهترین تفریحات این شهر است.

آدرس: Flight of the Gibbon, 123, Huai Kaeo, Mae On, Chiang Mai, Thailand,

 

آبشارهای چسبنده بوآ تونگ

تایلند دارای طیف گسترده‌ای از آبشارهای خیره کننده است، اما هنوز هیچ کدام نتوانسته‌اند به پای بوآ تونگ برسند. همانطور که از نام آبشارهای چسبنده بوآ تونگ پیداست به دلیل نداشتن سطح صاف، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند همچون مرد عنکبوتی به سنگ‌ها بچسبند و بالا بروند. این آبشار که در ۵ سطح قرار گرفته، چیزی بیش از یک ساعت خارج از چیانگ مای واقع شده و به عنوان مقصد مناسبی برای سفر با اسکوتر در نظر گرفته می‌شود.

 

شهر هنری کامپهائنگ در نزدیکی چیانگ می

آدرس: Bua Tong Sticky Waterfalls, Mae Ho Phra, Mae Taeng District, Chiang Mai, Thailand,

 

از باغ طبیعی فیل دیدن کنید

پارک طبیعی فیل یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پروژه‌های حفاظت از فیل در کل تایلند است. در این پارک حدود ۳۵ فیل به راحتی و آزادانه زندگی می‌کنند که بیشترشان از بیگاری و شیوه‌های گردشگری ظالمانه نجات پیدا کرده‌اند. صرف یک روز در کنار این فیل‌ها هم مفرح و سرگرم کننده است و هم آموزنده. حتی می‌توانید داوطلبانه به پارک ملحق شوید و در کنار فیل‌های مهربان و بازیگوش روزتان را سپری کنید. شما می‌توانید در کنار فیل‌ها راه بروید، بازی کنید، آن‌ها را برای حمام همراهی کنید و یا به آن‌ها غذا بدهید اما خبری از سواری و رفتارهای سلطه‌گرانه نیست.

آدرس: Elephant Nature Park, 209/2 Sridom Chai Road, Kuet Chang, Mae Taeng, Chiang Mai, Thailand,

۱۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران