سفری خانوادگی به چیانگ مای همراه فرزندان

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفری خانوادگی به چیانگ مای همراه فرزندان

چیانگ مای که به عنوان پایتخت دوم تایلند شناخته می‌شود در فهرست مقاصد پرطرفدار این کشور محسوب می‌شود. این شهر دارای جمعیت زیاد و رو به رشدی از کوله‌گردهای اینفلوئنسر و مهاجران است که به آب و هوای مطبوع، معماری جذاب و استاندارد عالی زندگی جذب شهر می‌شوند. این شهر همچنین یک مقصد عالی برای افرادی است که به دنبال سفری به یاد ماندنی با خانواده هستند. مخصوصا این که کارهای زیادی برای انجام دادن در چیانگ مای با بچه‌ها وجود دارد و این راهنمای چیانگ مای به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان خود در تور تایلند داشته باشید.

 

از معابد شگفت‌انگیز چیانگ مای دیدن کنید

شما نمی‌توانید بدون بازدید از برخی معابد چیانگ مای سفرتان را به این شهر کامل کنید. آن‌ها در همه جا هستند، در هر پیاده روی در اطراف شهر مطمئنا از چند معبد عبور خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که وارد آن شوید و از معماری خیره کننده و فضای آرام لذت ببرید. در حالی که بسیاری از آن‌ها کاملا توریستی هستند، برخی دیگر چندان مورد بازدید قرار نمی‌گیرند ولی همه توسط مردم محلی متدین بازدید می‌شوند و احتمالا با راهبان در حال پرستش روبرو خواهید شد. با وجود بچه‌ها، بعید است که بخواهید از همه آن‌ها دیدن کنید. یکی از معابد برجسته Wat Chedi Luang است که می‌توان در تور تایلند با بچه‌ها بازدید کرد.

 

۹ دلیل برای سفر به چیانگ‌مای تایلند

معبد استوپا بزرگ، وات چدی لوانگ، یک معبد باستانی درست در مرکز چیانگ مای است. این معبد قبلا خانه بودای زمردی بود که مقدس‌ترین شی مذهبی در تایلند است. معبد در سال ۱۵۴۵ در اثر زلزله آسیب دید و ۵ سال بعد توسط برمه‌ای‌ها تسخیر شد و به حال خود رها شد تا ویران شود. اگرچه این ساختار چشمگیر دوام آورده و معابد پرآذین و قابل توجه زیادی در اطراف مجموعه وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. یک راه عالی برای کاوش در معبد و چیانگ مای، تور دوچرخه‌سواری است یا اگر ترجیح می‌دهید در انرژی خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید تور توک توک را انتخاب کنید.

وات فرا که دوی سوتپ

معبد دوی سوتپ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های قرن چهاردهمی در کل چیانگ مای است و از زیباترین معابد تایلند محسوب می‌شود. این واقعیت که معبد در بالای کوه قرار دارد و منظره فوق‌العاده‌ای از شهر و مناطق اطراف دارد به جذابیت آن اضافه می‌کند. این معبد در حدود ۱۲ کیلومتری شهر قرار دارد، بنابراین برای رفتن به آنجا به نوعی وسیله نقلیه نیاز دارید. پس از رسیدن می‌توانید از ۳۰۶ پله پلکان بالا بروید. اگر طرفدار بالا رفتن از پله‌ها نیستید، یک تراموای کابلی وجود دارد که چیز خیلی خاصی نیست اما می‌تواند برای بچه‌ها سرگرم کننده باشد و اگر آن‌ها را حمل می‌کنید و در بغل دارید، فشار روی شما را کم می‌کند. اگر می‌خواهید در زمانی که اینجا هستید معابد بیشتری ببینید، توصیه می‌کنیم در معبد تونلی Wat Umong، که در پای Doi Suthep قرار دارد، توقف کنید. در اینجا معبدی غیرعادی خواهید دید که در زمین‌های آرام و جنگلی با دریاچه‌ای که محل زندگی گربه‌ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها است، قرار دارد.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

باغ وحش چیانگ مای

در پای Doi Suthep باغ وحش چیانگ مای را نیز پیدا خواهید کرد، یک باغ وحش بزرگ و وسیع با طیف وسیعی از حیوانات احاطه شده است. جاذبه‌های برجسته اینجا دو پاندا غول پیکر هستند که بازدید از آن‌ها هزینه اضافی دارد. همچنین یک اتوبوس شاتل وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کل مجموعه را کشف کنید. البته از قبل اشاره کنیم که باغ وحش آنچنان چیز دهن سوزی نیست و تا حدودی خراب است، اما بچه‌ها از دیدن حیوانات لذت می‌برند و حتی می‌توانند به فیل‌ها غذا بدهند.

از آبشار بوآ تانگ دیدن کنید

آبشارهای Bua Thong به دلیل ماهیت «چسبنده» صخره‌ها بیشتر به آبشار چسبنده معروف هستند که باعث می‌شود بالا رفتن از آن‌ها آسان‌تر شود. این قطعا یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها با کودکان در چیانگ مای است. آبشار چسبناک را در فاصله یک ساعتی از شهر در پارک جنگلی بهار رنگین کمان قرار گرفته است. چسبندگی نتیجه جریان آب بر روی سنگ‌های آهکی متخلخل است که بقایایی را پشت سر می‌گذارد که سطح آن کشش غیرعادی را به سنگ‌ها می‌دهد. بچه‌ها و نوجوانان می‌توانند فانتزی‌های مرد عنکبوتی خود را در حالی که روی صخره‌ها با سطحی تقریبا جادویی می‌خزند به واقعیت تبدیل کنند. برای بچه ها عالی است و حتی کودکان نوپا بزرگ‌تر نیز می‌توانند از اینجا صعود کنند. آن‌ها همچنین از بازی کردن و پاشیدن آب در پایه آبشار لذت خواهند برد، در حالی که کل محیط با پرندگان و پروانه‌های زیادی که در اطراف پرواز می‌کنند پر شده است. ساده‌ترین راه برای رسیدن به اینجا این است که یک تور برای خانواده خود ترتیب دهید.

 

تجربه زیپ لاین در چیانگ مای تایلند

پارک کاغذ پوپو فیل

این یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی است که بچه‌های شما عاشق آن می‌شوند. در این پارک آن‌ها می‌آموزند که چطور از مدفوع فیل کاغذ درست می‌کنند. آن‌ها حتی می‌توانند در ساخت کاغذ مشارکت کنند و کاغذ خودشان را بسازند. کل پارک به زیبایی طراحی و فکر شده است. راهنماهایی که اطراف را به شما نشان می‌دهند عالی هستند و کل مکان دارای گواهینامه‌های اکو درجه یک است. هنگامی که در مورد کاغذسازی یاد گرفتید و سعی در ساختن آن داشتید، این فرصت را خواهید داشت که هدایای کاغذی مانند نشانک‌ها، دفتر خاطرات و غیره را تزئین کنید. اگر بچه‌های شما از انجام کارهای این چنینی لذت می‌برند، قطعا اینجا یکی از بهترین مکان‌ها و عالی برای آمدن است. فعالیت‌های خانوادگی در چیانگ مای برای بچه‌ها واقعا لذت‌بخش است و این یکی از کارهایی است که آن‌ها عاشقش می‌شوند.

بازار واروروت

درست در کنار رودخانه پینگ، بازار Warorot را خواهید دید که بازار اصلی روزانه شهر است. اینجا در درجه اول بازاری برای مردم محلی است و همه چیز از میوه و سبزیجات گرفته تا گوشت، پوشاک و سوغاتی عرضه میشود. این یک مکان جالب برای پرسه زدن در اطراف است و مکان خوبی برای برداشتن چند سوغاتی با قیمت‌های عموما پایین‌تر از بازار شبانه تحت تسلط توریست‌ها است. در خیابان‌های نزدیک، صنایع دستی ساخته شده توسط قبایل تپه محلی را هم پیدا خواهید کرد.

 

بهترین مکان‌های انجام یوگا در چیانگ مای تایلند

پارک ملی دوی اینتانون

پارک ملی دوی اینتانون بلندترین کوه تایلند با ارتفاع ۲۵۶۵ متر از سطح دریا را در خود جای داده است. اینجا پارکی بزرگ است که بیش از هر جای دیگری در تایلند گونه‌های پرنده را در خود جای داده است. این قطعا یکی از جالب‌ترین سفرهای یک روزه از چیانگ مای با بچه‌ها است. در بالای دوی اینتانون، دو معبد زیبا خودنمایی می‌کنند که به مناسبت جشن تولد پنجمین دوره تولد پادشاه بومیبول آدولیادج و ملکه سیریکیت ساخته شده‌اند. آن‌ها روی قله‌های مخالف، روبروی هم می‌نشینند در حالی که طرحی مشابه دارند. این معابد که با باغ‌های زیبا و مناظری نفسگیر احاطه شده‌اند از بهترین‌ها در کل تایلند هستند. به راحتی می‌توانید سفری یک روزه به پارک ملی از چیانگ مای را با اجاره ماشین و راننده یا شرکت در یک تور ترتیب دهید. تورها عموما از یک برنامه سفر مشابه بازدید از قله، دو آبشار استوپاهای دوقلو و روستای قبیله‌ای تپه کارن پیروی می‌کنند. اگر کمی وقت و انرژی بیشتری دارید، پارک ملی خانه برخی از بهترین کوهنوردی‌های تایلند است. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که جاده این پارک به شدت پر پیچ و خم است و اگر در ماشین خودتان یا فرزندتان دچار تهوع می‌شوید در این مسیر اذیت خواهید شد.

از پارک طبیعی فیل دیدن کنید

بسیاری از گردشگران مشتاق دیدن فیل‌ها در تایلند هستند و از این فرصت برای نزدیک شدن به آن‌ها، غذا دادن، حمام کردن و حتی سوار شدن بر این موجودات باشکوه استفاده می‌کنند. همه این مکان‌ها آنقدر که می‌توانستند اخلاقی نیستند و انتخاب مکان دیدن فیل‌ها کمی دشوار است. یکی از مکان‌هایی که به‌خاطر رفتار خوب با فیل‌ها همراه با تجربه‌ای عالی برای بازدیدکنندگان، مدام مورد تحسین قرار می‌گیرد، پارک طبیعی فیل، یک مرکز توانبخشی به شدت اخلاقی است. در اینجا می‌توانید به فیل‌ها غذا بدهید و حمام کنید، اما هرگز سواری در کار نخواهد بود زیرا این کار به کمر آن‌ها آسیب می‌زند.

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

سافاری شب چیانگ مای

در سافاری شبانه چیانگ مای، دو بخش مجزا از هم ارائه شده است. در سافاری شبانه ساوانا، در یک تراموا که بالای آن رو باز است به اطراف سفر می‌کند که در آن شما می‌توانید حیوانات مختلف را با نورافکن تماشا کنید. حیواناتی مانند کرگدن‌های سفید، زرافه‌ها و گورخرها را خواهید دید و نمایی کاملا نزدیک از این گیاهخواران خواهید داشت. در منطقه Predator Prowl، شما این شانس را دارید که گوشتخوارانی مانند ببر، شیر، سگ شکار آفریقایی، گرگ و کروکودیل را ببینید. هر شب نمایش‌های مختلفی وجود دارد که به شما این فرصت را می‌دهد تا به برخی از حیوانات نزدیک شوید یا اجراهای رقص را تماشا کنید. همچنین یک موسیقی تماشایی و نمایش لیزری وجود دارد که بر فراز یک دریاچه به چشمه‌ای بزرگ که ارزش تماشا دارد، پخش می‌شود. هزینه ورودی ۸۰۰ بات است که ما فکر می‌کنیم برای چیزی که دریافت می‌کنید بسیار گران است. والدینی که کودکان نوپا یا خردسال دارند، ممکن است ترجیح دهند در طول روز به ملاقات این حیوانات بروند. شما این شانس را دارید که از منطقه پیاده‌روی لذت ببرید که حیوانات زیادی در آن دیده می‌شوند و می‌توانید از زمین بازی بزرگ (که در بالا توضیح داده شد) استفاده کنید، همه فقط با ۱۰۰ بات برای هر بزرگسال و ۵۰ بات برای کودکان بیش از ۱ متر قد هزینه دربرخواهد داشت.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران