راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به کرابی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به کرابی

شهر کرابی پر از کارهای مفرح و جذابی است که پایان سفرتان، تجارب و خاطرات فوق‌العاده‌ای به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید در سواحل واسه سفی و آب‌های کریستالی آن استراحت و تفریح کنید، برای شنا به دریا بروید و یا در پارک‌های آبی، سرسره‌های آبی را امتحان کنید. در این جزیره گرمسیری زیبا فعالیت‌های مختلفی از جمله ماجراجویی در پارک تفریحی کرابی، بازی با فیل‌ها در پناهگاه فیل‌های کرابی، کارتینگ، صخره‌نوردی در رایلی، استراحت در ساحل آئو نانگ، و خیلی چیزهای بیشتری را تجربه کنید به همین دلیل است که می‌گوییم کرابی یکی از بهترین مقاصد دنیا برای سفر خانوادگی با بچه‌ها در تور تایلند است.

 

فعالیت‌های ماجراجویی در پارک تفریحی کرابی در تایلند (Krabi Fun Park)

کرابی برعکس خیلی از مقاصد دیگر فقط یک تکه زمین با فعالیت‌های محدود و تکراری نیست بلکه بهشتی از فعالیت‌های ماجراجویانه و جذاب است که از سواحل فراتر می‌روند و تا درون غارها و بالای صخره‌های آهکی امتداد می‌یابد و بین درختان سرسبز گم می‌شود! کرابی همینقدر دلخواه و رویایی است. شما با رفتن به فان پارک کرابی می‌توانید در کنار اعضای خانواده‌تان فعالیت‌های مختلفی انجام دهید و ر پس زمینه زیبایی از طبیعت بهشتی آن از کوه‌ها و صخره‌ها بالا بروید. در اینجا منتظر فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی باشید.

آدرس: Sai Thai, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

بازی با فیل‌ها در پناهگاه فیل کرابی تایلند (Krabi Elephant Sanctuary)

اگر از بازی و رابطه با حیوانات لذت می‌برید پناهگاه فیل می‌تواند یک روز فوق‌العاده برای شما و فرزندان‌تان رقم بزند. این یکی از بهترین فعالیت‌ها در سفر به کرابی همراه خانواده شماست. در این پناهگاه طیف وسیعی از فیل‌ها در سنین مختلف نگه داری و حمایت می‌شوند. این پناهگاه در واقع یک بوم گردی فیل است که هدف آن فراهم کردن خانه‌ای سالم برای فیل‌هایی است که برای صنعت گردشگری کار کرده و مورد آزار قرار گرفته‌اند. آن‌ها با هدف حمایت فیل‌ها و عشق ورزی به طبیعت و حیوانات سعی می‌کنند به بازدیدکنندگان مسئولیت انسانی در قبال موجودات مخصوصا این فیل‌ها را یادآوری کنند. شما در این گردش می‌توانید تا دلتان می‌خواهد با فیل‌ها بازی کنید و در وعده‌های غذا دادن و شستشو شرکت کنید.

 

با ۸ ساحل استثنایی کرابی آشنا شوید

در کارتینگ (Krabi Kart Speedway) کرابی تایلند برانید

کرابی کارت یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کرابی است که گردشگران می‌توانند در آن فعالیت‌های هیجان انگیزی مانند کارتینگ را انجام دهند. رانندگی با سرعت بالا در جایی مثل کرابی که همیشه بهترین پس زمینه‌ها را ارائه می‌دهد واقعا هیجان انگیز است، مخصوصا این که برای بچه‌های جوان، بالاترین استاندارد ایمنی با کارت‌های ۲۷۰ سی‌سی دو نفره در نظر گرفته شده که امکان کنترل دوگانه برای انجام یک سواری ایمن و هیجان‌انگیز در اطراف کوه‌های کرابی را فراهم آورده است. همچنین در این مجموعه امکانات و بازی‌های دیگری هم وجود دارد که برای علاقه‌مندان آنها روز جذاب و صمیمی را رقم می‌زند.

آدرس: 4034 Road, Aonang, Krabi Thailand Muang Krabi, Thailand Krabi 81000, Thailand

 

صخره نوردی در رایلی کرابی در تایلند (Railay)

صخره نوردی  در کرابی یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که می‌توان در منطصه رایلی کرابی با بچه‌ها انجام داد و هم به مهارت‌ها و استعدادهای پنهان پی برد و هم چیز جدیدی را امتحان کرد، مخصوصا این که موسسه‌هایی هستند که برای تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته کلاس‌هایی برگزار می‌کنند. همچنین یک گزینه مربی شخصی هم در دسترس است که توسط مربیان حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. رایلی حدودا ۱۴ سال است که در زمینه کوهنوردی امکانات و شرایط حرفه‌ای برای کوهنوردان فراهم آورده و ضمن در دسترس قرار دادن تجربه‌ای منحصر به فرد یک فعالیت طبیعت دوست را فراهم آورده است. در انتهای تلاشی که برای بالا رفتن از صخره‌های رایلی انجام می‌دهید با مناظر بهشتی کرابی از نمای بالا سوپرایز می‌شوید.

 

بهترین رستوران‌های سنتی در کرابی

آدرس:  Railay Beach, Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81180, Thailand

 

در ساحل آئو نانگ کرابی در تایلند استراحت کنید (Ao Nang Beach)

ساحل آئو نانگ در واقع یک شهر تفریحی با ساحلی بکر و یکی از سواحل محبوب تایلند است که یک منطقه مهم برای استراحت با بهترین منظره ممکن از ساحل ماسه سفید را در کنار هزاران فعالیتی که می‌توانید در کرابی با کودکان انجام دهید، فراهم آورده است. این ساحل محبوب و نسبتا آرام، فضایی آرامشبخش و روح نواز را فراهم می‌کند و نقاط زیادی را برای حمام آفتاب ارائه می‌دهد. این ساحل که پتانسیل بالایی دارد برای هر نوع توریستی مناسب بوده و کسی نیست که از اینجا دیدن کند و به اهداف مدنظرش نرسد. جدا از تجربه سفر در تایلند، این ساحل با مناظر زیبای آرام خود گردشگران را مجذوب خود می‌کند. شما با رفتن به این ساحل می‌توانید از مناظر زیبا و بهشتی ساحل لذت ببرید و اوقاتی دلپذیر و آرامی را داشته باشید.

آدرس: Ao Nang, Thailand

 

در Tree Top Adventure Park کرابی در تایلند تفریح کنید

پارک ماجراجویی TreeTop یک نقطه ماجراجویی هیجان انگیز است که در میان جنگل انبوه و محصور در صخره‌های آهکی عظیم قرار دارد و ماجراجویی‌های هیجان انگیزی به زیپ لاین ارائه می‌دهد که آدرنالین خون‌تان را سقف می‌چسباند. این پارک یکی از جدیدترین جاذبه‌های تفریحی کرابی است که در حدود ۴۰ کیلومتری شمال شهر کرابی قرار دارد. همچنین این پارک بسته‌های ماجراجویی دیگری هم مانند راه رفتن بر روی پل‌های طنابی، دوچرخه سواری در ارتفاع هشت متری از زمین، پریدن از درختی به درخت دیگر و بسیاری دیگر را با قیمتی مقرون به صرفه که شامل ناهار، نوشیدنی، تجهیزات ایمنی، بیمه عمومی و سرگرمی‌های بسیار دیگر می‌شود را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال جایی برای یک گردش خانوادگی درست و حسابی هستید قطعا اینجا بای در لیست برنامه‌های شما باشد.

 

۵ مرکز بهداشتی و معتبر تتو در کرابی

آدرس: 5/1 อ่าวลึกน้อย Ao Luek District, Krabi 81110, Thailand

 

از آکواریوم فضای باز آئو نام مائو کرابی در تایلند دیدن کنید (Aao Nam Mao)

آکواریوم فضای باز Ao Nam Mao مکانی فوق العاده برای گردش در دنیای باشکوه دریا است که می‌توانید به صورت خانواده و کودکان از آنجا بازید کنید و با موجوداتی که به عمرتان از نزدیک ندیده‌اید احاطه شوید. این آکواریوم که زیر نظر واحد مدیریت منابع ساحلی دولت تایلند فعالیت می‌کند جایی است که بسیاری از گونه‌های در حال انقراض ماهی، کوسه و لاک پشت‌ها را قبل از ورودشان به زیستگاه‌های طبیعی خود پرورش می‌دهد و از آن‌ها نگه داری می‌کند. به علاوه در اینجا یک آکواریوم دلقک ماهی هم ارائه شده تا بچه‌هایی که علشق کارتون نمو هستند بتوانند این ماهی‌های نارجی بامزه را از نزدیک ببینند.

آدرس: Ao Nang, Thailand

 

در استخر زمرد کرابی در تایلند غوطه ور شوید (Emerald pool)

استخر زمرد در منطقه حفاظت شده طبیعی Khao Phra Bang Khram با یک استخر آبی طبیعی نفیس قرار دارد که به ویژه به دلیل رنگ شفاف و شفاف کریستالی خود معروف است. این استخر زیبا که زیر نور درخشان خورشید جلوه‌ای سحرانگیز دارد یکی از جاهایی است که هر کسی که به تور تایلند سفر می‌کند باید از آن دیدن کند! اگر با بچه‌ها هستید که چه بهتر حتی. شما می‌توانید در آب‌های خنک این استخر که از آبشارها تامین می‌شود شنا کنید و در زیر سایه‌های رقصان اطرافش عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. بچه‌ها هم می‌توانند هم در استخر زمردی شنا کنند و در اطراف آن به گردش و بازی مشغول شوند.

 

۵ مرکز عالی برای تجربه‌ی یوگا در کرابی

آدرس: W7G9+27J, Khlong Thom Nuea, Khlong Thom District, Krabi 81120, Thailand

 

به گردش با تور 4 جزیره بروید (Hopping the 4 Island Tour)

تور ۴ جزیره که در فاصله کوتاهی از شهر آئو نانگ در کرابی برگزار می‌شد در واقع یک سفر طولانی با یک قایق دم بلند در چهار جزیره مختلف در اطراف آئو نانگ است. شما می‌توانید یک چارتر خصوصی برای سفر به این ۴ جزیره داشته باشید که جزئیات آن مطابق با سلیقه شما تغییر کند. شما می‌توانید هر یک از جزایر را برای اقامت تا زمانی که مد نظر دارید انتخاب کنید. اولین ایستگاه برنامه سفر شما جزیره تاپ است که دارای آب‌های آبی شفاف و مناظر بسیار زیبا و دیدنی است. ایستگاه دوم در جزیره چیکن که نام خود را از سنگ سر مرغی در جزیره گرفته است خواهید بود و سومین توقف را در جزیره پودا خواهید داشت و آخرین ایستگاه ساحل غار فرا نانگ است. همانطور که می‌بینید در انتخاب ۴ جزیره طوری برنامه ریزی شده که بخش‌هایی از تنوع زیبایی در کرابی به شما نمایش داده شود.

 

بهترین رستوران‌های هندی در کرابی

پارک جنگلی تونگ تئائو کرابی در تایلند را کاوش کنید (Thung Teao)

پارک جنگلی Thung Teao یکی از بهترین پارک‌های طبیعی برای بازدید در کرابی و جز زیباترین پارک‌های تایلند است. این بهشت طبیعی دارای شگفتی‌های زیبا و مناظری وسیع است که در آن می‌توانید با اقدامات ایمنی از صخره‌های آهکی بالا بروید. این پارک شگفت‌انگیز در میان جنگل‌های سرسبز گیج‌کننده و با صخره‌های آهکی قرار گرفته است. فعالیت‌های مختلف و زیبایی‌های بی‌شماری در اینجا در دسترس دارید که می‌توانید انجام دهید به همین دلیل گردش خانوادگی به این پارک جنگلی بینین توریست‌ها به شدت محبوب است.

آدرس: Khao Pra-Bang Khram area, Thailand

 

غارهای منطقه آئو لوک کرابی در تایلند را کشف کنید (Ao Luk)

در بین دوستداران طبیعت منطقه Ao Luk به خاطر جنگل‌های حرا و غارهایش به شدت محبوب و معروف است. در دفتر مرکزی پارک ملی بوک خورانی، مسیری از میان جنگل های بارانی با آبشارها، غارها، صخره ها و معابد برای دیدن در طول مسیر در دسترس است که اگر با پیاده‌روی مشکلی ندارید حتما باید از آن بازدید کنید. نکته جذابی که باید اشاره کنیم این است که در طول تورهای اکتشافی خود، با تعدادی از نقاشی‌های ماقبل تاریخ مواجه خواهید شد که در غار جمجمه Tham Hua Kalok کشف شده‌اند! همچنین فسیل‌های کرگدن و کفتار ۷۰۰ هزار ساله نیز در غاری در نزدیکی Ao Luek Nuea به نام غار Yai Ruak کشف شده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند مقدار زیادی هیجان به گردش شما اضافه کند.

 

کو لانتا جزیره‌ای زیبا در نزدیکی کرابی

آدرس: Tham Prah Cave, Thailand

 

در پارک آبی هون ۷ در کرابی تایلند لذت ببرید (Heaven-7)

بیشتر بچه‌ها عاشق آب بازی هستند و این پارک آبی امکان آب بازی به شیوه‌های مختلف با وسیله‌های بازی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند. سرسره، وسایل بادی، قایق‌های پدالو سرگرم کننده، استخرهای توپی، ترامپولین و حتی چند کارناوال سواری از جمله جاذبه‌های برتری هستند که می‌توانید در این پارک آبی از آن‌ها لذت ببرید.

آدرس: 473, Sai Thai, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

منبع

۱۹ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران