راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به آگرا

آگرا شهری تاریخی و بسیار معروف در تور هند است که به خاطر بنای بی‌نظیر و خیره کننده تاج محل در تمام دنیا به شهرت رسیده است. بهترین زمان سفر با تور آگرا از فوریه تا بهار، درست زمانی است که سرمای هوا کاهش یافته و دمای هوا رو به گرم‌تر شدن می‌رود در حالی که هنوز خبری از آفتاب سوزان نیست. از آنجایی که تاج محل به عنوان گل سرسبد این شهر بین عاشقان فرهنگ و تاریخ و هنر محبوبیت زیادی دارد شاید تصور کنید برای سفری خانوادگی برای کودکان خسته کننده باشیدو اما در این مقاله به جاذبه‌های آگرا برای سفری با کودکان می‌پردازیم تا به کل این تصور را در ذهن‌تان تغییر دهیم.

 

تاج محل

تاج محل یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین بناهای هند و جهان محسب می‌شود که روایت عاشقانه‌ای از عشق امپراتور مغول در گوش دنیا می‌خواند، داستانی که به خاطر وجود این بنای سفید هنرمندانه جاودانه شده است. در واقع تاج محل یک شگفتی به یاد ماندنی است که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسرش ممتاز محل ساخته شده است. ساخت این بنا در سال ۱۶۳۲ میلادی آغاز شد و تا ۲۱ سال بعد تکمیل گردید. اگرچه از نام دقیق معمار این بنا اطلاع دقیقی نیست اما طبق اسناد دربار از ۳۶ معمار برجسته یاد شده با این همه نقش هنرمندان ایرانی در طراحی و ساخت این بنا و همچنین وجود المان‌های ایرانی را نمی‌توان نادیده گرفت. با کودکان از این بنا دیدن کنید و در فضای آزاد و سرسبز آن قدم بزنید و عکس‌های زیبایی بیاندازید.

آدرس: Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

قلعه آگرا

از قلعه آگرا که به کل نمایشی از معماری سبک مغولی ارائه می‌دهد دیدن کنید. راهروهای بزرگ احاطه شده توسط بخش‌های مختلف که سبک زندگی سلطنتی و شیک حاکمان مغول را به نمایش می‌گذارد به خودی خود یک سفر تمام روز است. دیوان طاقی، دیوان خاص، شیشه محل، کاخ جهانگیر، وان بزرگ جهانگیر، باروی قلعه آگرا، و بسیاری از جاذبه‌های دیگر در داخل قلعه عظیم سنگی قرمز، چیزی است که شما را در طول روز درگیر خود می‌کند. شک نداشته باشید که بچه‌ها همچون شما از تماشای عظمت این قلعه و بخش‌های مختلف آن سرگرم شده و می‌توانند با امنیت و آزادی در مسیرهای پیاده حرکت کنند و از هوا لذت ببرند.

 

بازدید از دروازه هند، نماد شهر بمبئی

آدرس: Rakabganj, Agra, Uttar Pradesh 282003, India

 

باغ مهتاب

باغ مهتاب که به باغ مون‌لایت هم شهرت دارد یک قطعه سبز باشکوه با ۲۵ فواره است که هر بیننده‌ای را در همان نخست سحر خودش می‌کند. این باغ در ساحل مقابل مقبره مجلل تاج محل واقع شده و متشکل از ۴ باغ به هم پیوسته است. همچنین این شهر در شمال مجموعه تاج محل و قلعه آگرا در طرف مقابل رودخانه یامونا، در دشت های سیلابی قرار دارد. این مجموعه باغ مربعی شکل است و ابعادی در حدود ۳۰۰ در ۳۰۰ متر دارد. شما می‌توانید از این باغ هم دیدن کرده و عصری بسیار دل‌انگیز را تجربه کنید.

آدرس: near Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Nagla Devjit, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

آرامگاه اکبر کبیر

این مکان که در حومه آگرا واقع شده و در ۱۱۹ هکتار زمین گسترده شده مکانی است که مشهورترین امپراتور پادشاهی مغول در آن آرام گرفته است. این مقبره در قرن شانزدهم ساخته شده و باغ‌های باشکوه مغول اطراف آرامگاه را احاطه کرده است. این بنا با ترکیبی از سنگ مرمر و ماسه سنگ با طرح های پیچیده گل و خوشنویسی جلوه‌ای به شدت دیدنی گرفته که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند به طوری که در رده جاذبه‌های اصلی شهر قرار گرفته است.

 

راهنمای سفری ارزان به هند

آدرس: Tomb of Akbar The Great Area, Sikandra, Agra, Uttar Pradesh 282007, India

 

پارک آبی دلفین

یکی از محبوب‌ترین جاها برای گذراندن روزی خانوادگی با کودکان رفتن به پارک‌های موضوعی و پارک‌های آبی است. پارک آبی دلفین در آگرا یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب بین خانواده‌ها است. این پارک که در مساحتی به وسعت ۱۴ هکتار گسترده شده در سال ۲۰۰۲ با طیف وسیعی از وسایل تفریحی و امکانات رفاهی افتتاح شد. این پارک که مملو از سرسره‌های هیجان انگیز، ترن هوایی، آب بازی و سواری‌های معمولی و غیره است جایی به شدت محبوب بین گردشگران و مردم محلی است. علاوه بر این، مجموعه امکانات دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به یک پارک تفریحی، یک منطقه بازی برای کودکان، اتاق رختکن و غیره اشاره کرد.

آدرس: NH-2, Mathura Rd, Lohamandi, Runkata, Uttar Pradesh 282007, India

 

گالری هنر

در هیچ کجای دنیا به اندازه گالری هنر در آگرا، نفیس‌تر از هنرهای مرمری ماهرانه نخواهید یافت. جزئیات سنگ‌های نیمه قیمتی بر روی هر شی در گالری آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در آگرا با بچه‌ها تبدیل کرده است. زیر لیوانی‌ها، گردنبندها، جعبه‌های جواهرات، ست‌های نوشیدنی، زیرسیگاری ها، و مجسمه‌های حیوانات آن را به مکانی سرگرم کننده برای لذت بردن از تعطیلات تبدیل کرده است.

 

مجلل‌ترین هتل‌های هند در سال ۲۰۲۰

آدرس: Atithi, Handicrafts, 16, Fatehabad Rd, Arjun Nagar Rd, Opposite Hotel, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

مرکز فرهنگ و همایش کالاکریتی

مرکز فرهنگی و همایش کالاکریتی آگرا کنسرتی زنده برای میزبانی نمایش‌های استثنایی و نمایش میراث غنی فرهنگی و تاریخی هند است. این نمایش عمدتا شامل ناتیاشالا سانسکریتیک یک برنامه نمایشگاهی انحصاری می‌شود که تنوع گسترده جنبه‌های فرهنگی در هند و ویژگی‌های تاریخ را نشان می‌دهد. رفتن به ین مجموعه هنری برای بچه‌ها سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

آدرس: 41/142, A/1 VIP Road-Taj Mahal Road, Fatehabad Rd, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

موزه تاج

این موزه که در داخل مجموعه تاج محل قرار دارد، در سال ۱۹۸۲ در انتهای غربی باغ تاج تأسیس شد. این موزه کوچک اما فوق‌العاده ساختمانی دو طبقه است که در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. شما می‌توانید در بازدید از تاج محل که دارای بخش‌های متعددی است با یک تیر دو نشان بزنید و از موزه دیدنی و گیرا هم دیدن کنید.

آدرس: Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

سماد سومیجی مهاراج - باغ صومی

معبد Soami Bagh در آگرا یکی از منحصر به فردترین معابد این شهر است که به بنیانگذار جامعه صومی، Radha Soami تقدیم شده است. رادا سومی در خانواده‌ای سیک به دنیا آمد، خود را از هر دینی جدا کرد و در مورد معنویت و انسانیت موعظه کرد. آموزه‌های او به طور گسترده‌ای از آیین سیک و هندوئیسم الهام گرفته شده است. این معبد نیز مانند دیگر معماری‌های دیدنی هندی با طاقی‌های فراوان ظاهری گیرا و پرابهت دارد.

 

آشنایی با کلیسای جامع گوا در سفر به هند

آدرس: Poiya Ghat Rd, Swamibagh, DayalBagh, Agra, Uttar Pradesh 282005, India

 

پناهگاه پرندگان سورساروار

پناهگاه پرندگان Sur Sarovar در سراسر دریاچه Keetham، در نزدیکی آگرا ساخته شده است پناهگاه بسیاری از پرندگان و محل زندگی چند گونه از پرندگان است. بسیاری از این گونه‌ها به ندرت در هند یافت می‌شوند. برای عاشقان طبیعت و خانواده‌های دارای فرزند رفتن به این فضای سبز فرصت فوق‌العاده‌ای است تا بتوانند از بودن در طبیعت و تماشای پرندگن لذت ببرند، در طبیعت زیبا کاوش کنند و روزی خانوادگی و صمیمی را سپری کنند.

آدرس: Mathura Delhi Highway, Near Runakata, near Walter World, Dolfine, Arsena, Uttar Pradesh 282007, India

 

باغ انگوری

یکی دیگر از زیبایی‌های دیدنی آگرا باغ انگوری است که توسط شاه جهان در سال ۱۶۳۷ ساخته شد و دقیقا همان حال و هوای سلیقه او را منتقل می‌کند. این باغ که بیشتر برای استراحت و تفریح او ساخته شده از ساختمان اصلی و فضای سبز محیط بیرونی تشکیل شده است. این باز که قبلا پر از درختان انگور و آب نماهای زیبا بوده امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی آگرا درست در قلب شهر خودنمایی می‌کند. این باغ که دسترسی به آن بسیار آسان است یکی از جاهای برجسته‌ای است که باید در مدت سفرتان با بچه‌ها به آن سری بزنید. این باغ زیبا که از شاهکارهای معماری دوره مغول محسوب می‌شود جایی مناسب برای هواخوری و گرفتن عکس‌های زیبای خانوادگی است.

آدرس: Agra Fort, Rakabganj, Agra, Uttar Pradesh 282003, India

 

مقبره مریم-اوز-زمانی

مریم اوز زمانی که امروزه به نام جودا بای نیز شناخته می شود، همسر هندو امپراتور اکبر مغول و شاهزاده راجپوت جیپور بود. این آرامگاه توسط پسرش جهانگیر در سال ۱۴۹۵ ساخته شده است. اگرچه در ابتدای ساخت به عنوان یک باغ تفریحی در نظر گرفته شده بود اما در سال ۱۵۳۲ به آرامگاه تبدیل شد و به یکی از نقاط با ارزش و دیدنی آگرا تبدیل شد.

 

در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

آدرس: Mathura Rd, near Pathwari Mandir, Kailash Mode, Sikandra, Agra, Uttar Pradesh 282007, India

 

Gurudwara Guru Ka Taal

گورو کا تال در اصل عبادتگاه متعلق به سیک‌ها است که زمانی توسط یکی از ده گورو مورد احترام سیک بازدید می‌شد. نهمین گورو سیک تگ بهادر جی داوطلبانه در اقدامی با شجاعت و سرپیچی بسیار در همان نقطه تسلیم امپراتور مغول اورنگازب شد. بعدها یک گورودوارا در آن محل ساخته شد تا نشاهنه‌ای برای احترام و اهمیت آن باشد. این عبادتگاه سفید با گنبدهای گرد دیدنی در شب و هم زمان با روشن شدن چراغ‌ها از هر زمان دیگری دیدنی‌تر به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با بچه‌ها سری به این عبادتگاه بزنید و از معماری آن دیدن کنید، در اطراف کاوش کنید و جلوی ساختمان آن عکس‌های زیبایی بیاندازید.

آدرس: Chennai - Delhi Hwy, Maharishi Puram Colony, Agra, Uttar Pradesh 282007, India

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران