۷ توصیه برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۷ توصیه برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به آگرا

آگرا یکی از عاشقانه‌ترین شهرهای جهان است که در هند واقع شده. شهری شورانگیز که تاج محل را در خود جای داده است و به همین علت سالانه هزاران مسافر هند را به خودش می‌کشاند. شهری که می‌تواند با هتل‌ها و رستوران‌هایش مناسب از مهمانانش پذیرایی کند. شهری که در آن می‌شود مدرن تفریح کرد و سنتی خوش گذراند. اگر قصد سفر با تور هند به این شهر را دارید و می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان یک سفر خاطره‌انگیز به آن داشت همراه ما باشید تا ۷ توصیه‌ی کاربردی برای داشتن یک سفر فراموش نشدنی به این شهر را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- بازارهای آگرا را برای خرید زیر و رو کنید

یکی از بهترین تجربه‌های سفر به آگرا بازدید از بازارهای آن است. در بازارهای آگرا می‌توانید بهترین اجناس را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید. بازارهایی که غالبا از حوالی ظهر برپا می‌شوند و تا اواخر شب باز هستند. بازارهایی که از پوشاک گرفته تا اجناس تزئینی را می‌توانید در غرفه‌هایش بیابید و بخرید. بنابراین گشت و گذار در این بازارهای را به بهانه‌ی شلوغ بودن و یا تنبلی از دست ندهید.

 

 راهنمای خرید در آگرا ؛ شهر تاج‌محل نماد عشق در دنیا 

 بازارهای آگرا


۲- غذاهای خیابانی نوش جان کنید

آگرا یکی از برترین شهرهای هند است که در آن می‌توانید غذاهای خیابانی تهیه و نوش جان کنید. در بخش‌های مختلف این شهر غرفه‌ها و چرخی‌های زیادی وجود دارند که از آنها می‌توانید غذاهای خیابانی خوشمزه تهیه کنید. غذاهایی که ارزان قیمت و در عین حال لذیذ هستند. البته اگر غذاهای پرادویه دوست داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم به هنگام بازدیدتان از این شهر نوش جان کردن غذاهای خیابانی را فراموش نکنید.

 

 غذاهای خوشمزه هندی در آگرا 

آگرا


۳- در تاج محل به یوگا بروید

یوگا یکی از ورزش‌های ویژه در جهان است که در هند به صورت جدی پیگیری می‌شود. در شهرهای مختلف هند می‌توانید مراکز زیادی را ببینید که در آنها یوگا آموزش داده می‌شود و یا فرصتی فراهم می‌آورند که طی آن یوگا تمرین می‌شود. در سفرتان به آگرا اگر به این ورزش علاقه‌مند هستید باید خدمتتان عرض کنیم که تورهای زیادی برگزار می‌شوند که با شرکت در آنها می‌توانید یوگا را در کنار تاج محل انجام بدهید. شرکت در این تورها چندان گران نیستند و می‌توانند خاطره‌هایی خاص برای شما رقم بزنند. بنابراین این ورزش را در خلال تورها در تاج محل امتحان کنید.

 

  ۵ تور جذاب یوگا در کنار تاج محل در سفر به آگرا 

آگرا


۴- معاشرت با مردم

یکی از بهترین تفریح‌هایی که در هند می‌توانید انجام بدهید معاشرت با مردم است. از آنجا که این کشور سال‌ها مستعمره‌ی انگلستان بوده است تعداد زیادی از مردمان این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و راحت می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. بنابراین به خیابان‌ها و کوچه بروید و با مردم حرف بزنید. حرف زدنی که شما را بیشتر و بهتر با آنها آشنا می‌کند و گاه میزبانی‌هایی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

  راهنمای گردش در قلعه آگرا، در سفر تور مثلث طلایی هند 

آگرا


۵- طبخ غذای هندی یاد بگیرید

غذاهای هندی در جهان طرفداران زیادی دارند. در سفرتان به آگرا اگر به پختن این غذاها علاقه‌ دارید می‌توانید در کلاس‌های آشپزی ثبت‌نام کنید و طبخ آنها را بیاموزد. غذاهایی که هرکسی قادر به پختن آنها نیست و ادویه نقش محوری در آنها ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید سفر به آگرا از طریق مزه‌ها نیز برایتان ماندگار شود به شما توصیه می‌کنیم به کلاس‌های آشپزی این شهر مراجعه کنید.

 

  ۵ هتل ۴ ستاره در آگرا که می‌توانید آنها را برای یک اقامت لوکس انتخاب کنید 

آگرا


۶- به سفرهای یک روزه در دور و اطراف آگرا بروید

یکی از تفریحات ویژه در آگرا رفتن به دور و اطراف این شهر است. بیرون از آگرا مناطق ییلاقی زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از مسافران این شهر برای سفرهای یک روزه به آنها مراجعه می‌کنند. مناطقی که در آنها می‌توانید تفریحات متفاوت انجام بدهید و تلقی‌های جدیدی از هند پیدا کنید. ماتورا یکی از همین مناطق است که معابد مهمی در خود جای داده است. معابدی که آیین هندو را گرامی می‌دارند و در بیشتر روزهای سال مراسم مذهبی در آنها برگزار می‌شوند. در سفرتان با تور مثلث طلایی هند به آگرا به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این منطقه دیدن کنید.

 

آگرا


۷- کافه گردی کنید

در هریک از شهرهای هند کافه‌ها یکی از مهمترین عناصر به شمار می‌آیند. مکان‌هایی که محل جمع شدن مردمان بومی هستند و برای شما امکان یک دورهمی را محیا می‌کنند. در سفرتان به آگرا اگر می‌خواهید عصرهای خاطره‌انگیز داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم به این کافه‌ها تشریف ببرید. کافه‌هایی که نوشیدنی‌های درجه یک به شما عرضه می‌کنند، فضاهای بومی منحصر به فردی دارند و هندی‌ها نیز علاقه‌ی زیادی به جمع شدن در آنها دارند.

 

   ۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا 

آگرا

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران