بهترین بازارهای آگرا برای خرید

جاذبه‌های گردشگری آگرا
بهترین بازارهای آگرا برای خرید

آگرا را نه به عنوان جایی برای خرید، بلکه به عنوان منطقه‌ای تاریخی می‌شناسیم که جاذبه‌های آن بیشتر مربوط به بناهای تاریخی از جمله قلعه‌ها و ابنیه‌ها است و در صدر همه‌ این جاذبه‌ها، تاج محل قرار دارد. اما وقتی مسیر شما در سفر با تور مثلث طلایی هند به آگرا افتاد و از مراکز تاریخی و بسیار جذابش بازدید کردید، شاید بد نباشد برای خرید سوغات، سری هم به بازارهای این شهر بزنید. در ادامه‌ی این نوشته، ما بهترین مکان‌ها برای خرید در آگرا را به شما معرفی می‌کنیم.

 

  1. بازار سادار

بازار سادار را باید معروف‌ترین جا برای خرید در آگرا به حساب آورد که در کنار ایستگاه راه‌آهن Agra Cantt واقع شده است. بازاری نسبتا بزرگ که چیزهای ریز و درشت زیادی از انواع صنایع دستی تا خوراکی و کیف و کفش در آن به فروش می‌رسد. با توجه به این که آگرا به محصولات چرم طبیعی‌اش معروف است، بازار سادار هم جایی عالی برای خرید این محصولات به حساب می‌آید. همچنین اطراف این بازار نیز چند کافه‌ی عالی برای نوشیدن قهوه وجود دارد. فراموش نکنید که در این بازار می‌توانید با فروشنده‌ها چانه بزنید و کمی از قیمت اصلی آن بکاهید.

 

فاتح پور سیکری ، مجموعه‌ی تاریخی آگرا هند

 بازار سادار

 

  1. بازار سوبهاش

یکی دیگر از بازارهای محبوب آگرا که در نزدیکی هالوای گالی و در شمال مسجد جامع واقع شده که در کل نزدیک به قلعه آگرا است و شما می‌توانید در زمان بازدید از این محل بسیار محبوب در آگرا، سری هم به بازار سوبهاش بزنید. اجناس متنوع زیادی در این بازار به فروش می‌رسد، اما خریدن پارچه‌ها و روسری‌های ابریشمی را در این مکان فراموش نکنید که اجناس ارزان اما با کیفیت بالایی در این مکان به فروش می‌رسد.

 

 بازار سوبهاش

 

  1. بازار کیناری

این بازار چسبیده به مسجد جامع واقع آگرا واقع شده است. بازاری قدیمی که دهه‌هاست در این محل به فعالیت مشغول است. بازار کیناری برای خرید سوغات نیز جایی بسیار خوب در آگرا به حساب می‌آید زیرا صنایع دستی زیادی از جمله کارهای مرمر، شیشه‌ای، چرم و منسوجات متنوع و رنگارنگ در آن به فروش می‌رسد. کیناری از آن دست بازارهایی است که شما می‌‌توانید محصولات بسیار با کیفیت محلی را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید، محصولاتی که اگر اتیکت هر برندی را داشتند، به چندین برابر قیمت فروش می‌رفتند.

 

آنتیک‌فروشی‌های آگرا، شهر تاج محل نماد عشق در دنیا

 بازار کیناری

 

  1. مرکز خرید TDI

این مرکز خرید در خیابان فاتح‌آباد و در نزدیکی تاج محل معروف واقع شده است، پس زمان بازدید از تاج محل که دلیل اصلی سفر به آگرا است، می‌توانید از این مرکز خرید نیز بازدید به عمل آورید. در کنار این که TDI محلی خوب برای خرید محصولات مختلف است، چند بخش تفریحی و همچنین چندین کافه و رستوران در خود دارد. برندهای خوب بین‌المللی در این مرکز خرید هستند که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به فروشگاه‌های لباس می‌شوند. همیشه دنبال بنرهای تخفیف در TDI بگردید، زیرا برندهای اروپایی عموما محصولاتی را با تخفیف‌های بسیار خوب در این مرکز خرید به فروش می‌رسانند.

 

 مرکز خرید TDI

 

  1. بازار راجا کیماندی

راجا کیماندی یکی از شلوغ‌ترین بازارهای شهر است. بازاری که چسبیده به ایستگاهی به همین نام ساخته شده و بسیاری از محلی‌ها برای خرید به این مکان رجوع می‌کنند. راجا کیماندی از بازارهایی است که همه چیز در آن پیدا می‌کنید، از خوراکی‌های مختلف و شیرینی تا زیورآلات مصنوعی و دکور و صنایع دستی. مکانی بسیار متنوع که عموما برای هر کسی، جنسی برای فروش دارد. البته تقریبا تمامی محصولات این مکان ارزان‌قیمت هستند، اما باز هم قیمت‌ها جوری در نظر گرفته شده که کمی چانه‌زنی چاشنی خرید خود کنید.

 

راهنمای خرید در آگرا ؛ شهر تاج‌محل نماد عشق در دنیا

 بازار راجا کیماندی

 

  1. بازار شاه

این بازار که به عنوان جایی برای کل فروشی نیز به حساب می‌آید، در میان دیگر بازارهای آگرا اجناس با کیفیت‌تری به فروش می‌رساند. انواع برندهای موبایل و فروشگاه‌های اسباب بازی را می‌توانید در بازار شاه مشاهده کنید و همچنین مغازه‌هایی را ببینید که به فروش منسوجات و صنایع دستی مشغولند.

 

 بازار شاه

 

  1. بازار ناولخا

ناولخا بازار شلوغ دیگری است که در نزدیکی بازار سادار قرار گرفته اما به بزرگی آن مکان نیست. بازاری با راهروهای باریک و غرفه‌هایی که همه چیز از جمله اجناس چینی تا صنایع دستی در آن‌ها به فروش می‌رسد.

 

۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا

بازار ناولخا

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران