بهترین سوغاتی آگرا هند

جاذبه‌های گردشگری آگرا
بهترین سوغاتی آگرا هند

هند کشوری وسیع و فوق العاده است که همیشه به خاطر لباس های رنگی، سبک خاص و سنتی زنان، جشنواره های مختلف و پرشور، طبیعت چند وجهی و خیلی ویژگی‌های دیگر بین مردم دنیا به خصوص آسیا برجسته بوده است. البته با وجود همه اینها بین مقاصد جذاب ومختلف آن برخی از شهرها از شهرت بالایی برخوردار هستند. مثلا شهر آگرا شهرتش را مدیون تاج محل و شکوه آن است، اگرچه ویژگی‌های دیگری هم دارد. آگرا شهری تاریخی و فرهنگی است که می‌توان از هر لحاظ روی آن حساب کرد. چه گشت و گذار باشد، چه اقامت و چه خرید و تفریح! در این مقاله قصد داریم به بهترین سوغات آگرا بپردازیم.

 

سوغات آگرا

آگرا یکی از مهم‌ترین مقاصد تور هند است که سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از آن دیدن می‌کنند. همه چیز در این مقصد هندی خبر از فرهنگ و تاریخ می‌دهد جه ساختمان‌های تاریخی و نوستالژی باشند چه سازه‌های جدید همگی منعکس کننده سبک مغلی دوره هندوستان هستند. با این همه، فراتر از تاریخ غنی که در تور آگرا انتظار شما را می‌کشد این منطقه توریستی بهشت خریداران است! خرید در آگرا یک تجربه منحصر به فرد است و محصولات متنوعی متناسب با هر سلیقه و بودجه ای در دسترس است. این شهر مخصوصاً به خاطر محصولات چرمی  باکیفیت و مهارت دوختشان، مشهور است. از کفش، کیف و ژاکت گرفته تا سوغاتی‌های کوچک، آگرا بهترین مکان برای خرید چرم است. به غیر از چرم، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در آگرا خریداری کنید. برخی از سوغات آگرا عبارتند از صنایع دستی، منبت کاری سنگ مرمر، ظروف برنجی، جواهرات، و منسوجات. این اقلام نشان دهنده میراث فرهنگی غنی شهر بوده و انتخاب خوبی برای بردن به خانه هستند.

عکس از: expedia.co.in

 

محصولات چرمی

جذابیت آگرا نه تنها در تاج محل باشکوه بلکه در محصولات چرمی استثنایی آن نهفته است. این شهر به طور گسترده به عنوان قطب چرم هند شناخته می شود و مجموعه ای از کالاهای چرمی باکیفیت و اصیل را تولید می کند. آگرا همه چیز دارد، از کیف و کفش شیک گرفته تا کت و کمربند مد روز. محصولات چرمی تولید شده در آگرا گواهی بر کیفیت برتر و ظرافت صنعتگران این شهر است. وقتی نوبت به خرید محصولات چرمی می رسد، آگرا مقصدی ایده آل است که طیف وسیعی از گزینه ها را برای انتخاب ارائه می دهد. محصولات چرمی موجود در آگرا واقعا قابل توجه و ارزش خرید هستند. بنابراین مهم‌ترین سوغات آگرا چرم است.

  • از کجا می توان خرید: بازار سادار، بازار کیناری، بازار شاه گنجی، خیابان مونرو و غیره

 

بهترین مکان‌های توریستی در آگرا

عکس از: japjitravel.com

 

ماکت های مرمری

آگرا نه تنها به خاطر محصولات چرمی بلکه به خاطر مقاصد خریدش که سوغاتی های متنوعی ارائه می دهد نیز شهرت دارد. ماکت های مرمری آگرا یکی از بهترین چیزها برای خرید در آگرا هستند. ماکت‌های مرمر در میان گردشگران از سوغات محبوب آگرا هستند زیرا یادگاری‌های خوبی برای هدیه دادن هستند. این ماکت ها در سبک های مختلفی مانند گلدان ها، جعبه های زینتی، مجسمه ها، بشقاب ها، رومیزی ها و غیره عرضه می شوند. سنگ مرمر سفید خالصی که برای ساخت این ماکت ها استفاده می شود از کیفیت بالایی برخوردار است و آنها را بسیار مورد توجه قرار می دهد به همین دلیل از برجسته ترین سوغات آگرا محسوب می‌شوند.

  • از کجا می توان خرید: کلبه مرمر در خیابان فتح آباد و سایر بازارهای آگرا

عکس از: ebay.com

 

فرش و قالی

آگرا قطبی برای فرش‌ها و فرش‌های نفیس است که خرید آنها ضروری است. نقاشی‌ها و طرح‌های مینیاتوری پیچیده روی این قالی‌ها و فرش‌ها نشان‌دهنده سبک معماری مغول است و ظرافتی سنتی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد. قالی‌ها و فرش‌های رنگ‌شده در طیف وسیعی از جمله قالیهای تزئینی، دیوارکوب و فرش‌های منازل موجود است که هر کدام منحصربه‌فرد و فریبنده هستند و از نفیس ترین سوغات آگرا محسوب می‌شوند.

  • از کجا می توان خرید: بازار کیناری، خیابان مونرو، بازار سادار، روستای صنایع دستی شیلپگرام و غیره.

 

بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

عکس از: nazmiyalantiquerugs.com

 

جواهرات

آگرا جایی عالی برای خرید جواهرات است وقتی رای کاوش به هر جایی سرک می‌کشید. بازار جواهرات آگرا طیف گسترده ای از جواهرات را با سنگ های نیمه قیمتی و الماس های زیبا ارائه می دهد. جواهرات و سنگ های قیمتی آگرا پس از جیپور از بهترین های هند هستند. شما می توانید از جواهراتی مانند حلقه یاقوت کبود، گردنبند الماس، الماس یاقوتی سرخ و غیره انتخاب کنید. طراحی‌های پیچیده و ساخت ظریف جواهرات آگرا استثنایی هستند و به عنوان سوغات آگرا خرید آن ضروری است.

  • از کجا می توان خرید: بازار راجا کی مندی، بازار کالاکریتی و غیره.

عکس از: justdial.com

 

منسوجات گلدوزی

منسوجات گلدوزی شده یکی از بهترین سوغات آگرا بوده و این شهر به خاطر گلدوزی های دستدوز و نفیس از شهرت بالایی برخوردار است. این منسوجات در سبک ها و طرح های مختلفی از جمله زری دوزی، ابریشم دوزی و دوخت زنجیره ای عرضه می شوند. آنها بیشتر دست‌ساز هستند که باعث می‌شود طرح‌های روی ساری یا منسوجات بسیار ظریف و جذاب به نظر برسند. علاوه بر این، منسوجات گلدوزی سنتی برای عروسی در آگرا به شدتپرطرفدار هستند، با سنگ کاری زیبای نیمه قیمتی که بر ظرافت آنها می افزاید.

از کجا می توان خرید: کاخ گلدوزی، بازار ساب هاش، گالری هنری و غیره.

 

سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز دوم

عکس از: dsource.in

 

ساری ابریشم

آگرا جایی است که می‌توانید مجموعه‌ای از پارچه‌های ابریشمی و مجموعه ساری‌ها را پیدا کنید. انواع ساری های ابریشمی موجود در اینجا شامل مخمل ابریشم، ابریشم باناراس، ابریشم خالص، پارچه های ابریشمی توسار و بسیاری دیگر می شود. آگرا یک مرکز برای منسوجات ابریشمی است و در اینجا می توانید طیف گسترده ای از اقلام ابریشمی را کشف کنید.

عکس از: justdial.com

 

صنایع دستی

همچنین یکی دیگر از سوغات آگرا که شهرت زیادی دارد صنایع دستی آن است. آگرا به عنوان سرزمین مغول ها، سنت غنی در ساخت مصنوعات زیبا دارد. صنعتگران ماهر در آگرا صنایع دستی از جمله گلدان های گل، سنگ های صابون مرمری، ظروف شیشه ای، و مجسمه های تزئینی ایجاد می کنند. صنایع دستی یکی از بهترین چیزها برای خرید در آگرا است.

  • از کجا می توان خرید: فروشگاه های نزدیک مجتمع تاج محل

عکس از: etsy.com

 

شیرینی جات

آگرا به تولید برخی از خوشمزه ترین و شیرین ترین دسرها در شمال هند شهرت دارد. پنچی پتا محبوب‌ترین شیرینی در آگرا است و انواع محبوب دیگر آن شامل پتا انگوری و پتا شکلاتی است. این شهر همچنین به‌خاطر پتا و گزاک معروف است که به توریست ها توصیه می‌شود که حتما از آن امتحان کنند. اگر به دنبال خرید سوغات آگرا هستید پس نگاهی به شرینی جات این شهر هم بیندازید.

  • از کجا می توان خرید: جاده ایستگاه و منطقه بازار بازار سدار

 

۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا

عکس از: zomato.com

 

ظروف فلزی

اگر از علاقه مندان به صنایع دستی هستید، خرید ظروف فلزی را در آگرا از دست ندهید. این شهر به دلیل صنایع دستی برنجی‌اش که به اشکال مختلف مانند گلدان‌های گل، بشقاب‌ها، جعبه‌های جواهرات، مجسمه‌های فلزی و غیره وجود دارد، شناخته شده است. این ظروف فلزی نه تنها زیبا طراحی شده اند بلکه کیفیت بالایی نیز دارند. اضافه کردن آنها به دکوراسیون منزل شما بدون شک نمای زیبایی خواهد داشت. بنابراین، به یاد داشته باشید که ظروف فلزی را در لیست سوغات آگرا و بهترین چیزها برای خرید در این شهر قرار دهید.

  • از کجا می توان خرید: دهکده صنایع دستی شیلپگرام، گانگوتری امپوریوم، بازار سادار، جاده مونرو و غیره.

عکس از: theheritageartifacts.com

 

سوغات تاج محل

برای اینکه همیشه سفر به آگرا را به یاد داشته باشید باید سوغاتی های مربوط به تاج محل را به هم داشته باشید. همانطور که همه می‌دانیم تاج محل جاذبه اصلی آگرا است، بنابراین شما می‌توانید انواع سوغاتی‌های مربوط را در اینجا پیدا کنید که نشان دهنده این بنای نمادین است. این سوغاتی‌ها در مواد مختلف مانند شیشه، صنایع دستی و سنگ مرمر با طرح‌های ساده و در عین حال پیچیده تاج محل موجود هستند. آن‌ها برای نگهداری به عنوان خاطرها ی از بازدید شما از آگرا و نشان دادن به دوستان و خانواده خود عالی بوده و از نمادی‌ترین سوغات آگرا هستند.

  • از کجا می توان خرید: محوطه مجتمع تاج محل و در برخی از بازارهای معروف.

عکس از: tripadvisor.nl

 

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران