۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا

آگرا یکی از بهترین شهرهای هند است که باید به آن سفر کرد. شهری که میعادگاه عاشقان به حساب می‌آید و تاج محل بنای عشق را در خود جای داده است. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. شهری که بهترین هتل‌ها و امکانات رفاهی هند را در خود جای داده است و سالانه از هزاران هزار گردشگر میزبانی می‌کند. شهری که رستوران‌های درجه یک پرشماری دارد اما در سفرتان با تور هند به آن اگر به دنبال خوراکی‌های خوشمزه خیابانی هستید همراه ما باشید تا ۶ خوراکی خوشمزه که در این شهر می‌توانید بیابید و نوش جان کنید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. خوراکی‌هایی که دامنه‌شان از تنقلات تا دسرهاست.


۱- پارتاس


پارتاس یکی از غذاهای بومی هند است که ریشه‌اش به دوران حکمرانی مغول‌ها در این شهر بازمی‌گردد. غذایی که به مانند پیتزا که شناسنامه‌اش برای ایتالیاست، شناسنامه‌ای هندی دارد. غذایی که به همراه نان پخته شده سرو می‌شود. این غذا هم در نوع گیاهی می‌باشد و هم در نوع گوشتی. چرا که به مانند یک پراشکی می‌باشد که از نان شکم‌پر تشکیل شده است. گیاهخواران معمولا این غذا را درحالیکه با سیب‌زمینی و سبزیجات معطر پر شده است سفارش می‌دهد و گوشتخواران با گوشت بره. این غذا یکی از خوش خوراک‌ترین غذاهای خیابانی آگرا به حساب می‌آید که در تمامی محله‌های این شهر می‌توانید مغازه‌ها و چرخی‌هایی زیادی را بیابید که این غذا را به فروش می‌رسانند.

 

۸ رستوران خوشمزه و دیدنی آگرا؛ شهر بنای عشق و زیبایی‌ها

 

 پارتاس

 


۲- پتا


پتا همان راحت الحلقوم خودمان است و به نوعی یک دسر خوشمزه به حساب می‌آید. یک شیرینی جذاب که اگر قند شما از خستگی و گشت و گذارهای فشرده بیفتد می‌تواند برایتان انرژی بخش باشد. دسری که در طعم‌های مختلف زعفرانی، طالبی، نارگیل و انواع میوه‌ها به فروش می‌رسد. در جای‌جای خیابان‌های این شهر که قدم بزنید می‌توانید این دسر را بیابید و سفارش بدهید. دسری که با چای یا هر نوع نوشیدنی گرم و سرد می‌توانید آن را نوش جان کنید. دسری که ارزان قیمت است.

 

۴ دسر خوشمزه که سفر شما به آگرا را لذت‌بخش‌تر می‌کند

 

پتا

 


۳- بهالا


بهالا یکی از غذاهای گیاهی و گرم آگرا به حساب می‌آید که در شهر دهلی به آن آلو تیکی می‌گویند. غذایی که از سیب زمینی سرخ شده و نخود فرنگی تشکیل شده است و یکی از خوش خوراک‌ترین غذاهای هند به حساب می‌آید. یک نوع سوپ که با ادویه‌های تند مخلوط شده است تا مزه‎‌های جاودانه برای شما بسازد. غذایی بهداشتی که در بیشتر اغذیه فروشی‌های این شهر می‌توانید آن را بیابید و به عنوان یک عصرانه مقوی و انرژی‌بخش آن را نوش جان کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای نوش جان کردن این غذا به اطراف بازار ساردار در آگرا بروید.

 

 

بهالا

 


۴- دالموت


دالموت مجموعه‌ای از خوراکی‌های تفت داده شده است که حسابی می‌تواند شما را سرگرم کند. یک تنقلات عالی که از دانه‌های روغنی تشکیل شده است و همین باعث می‌شود با نوش جان کردن آن انرژی بگیرید. این خوراکی برای آنها که عاشق اسنک‌ها هستند یک خوراکی عالی به حساب می‌آید. یکی خوراکی رنگارنگ که در چهار راه پاروات می‌توانید بهترین آنها را بیابید. در سفرتان به آگرا به هنگام خیابان‌گردی‎‌ها به شما توصیه می‌کنیم حتما این خوراکی‌ را تهیه کنید و درحالیکه دارید از دیدن مردمان و خیابان‌های شهر لذت می‌برید این خوراکی را نیز نوش جان کنید.

 

۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند

 

دالموت

 


۵- مرغ تاندوری


مرغ تاندوری که در اصل همان مرغ تنوری است یکی از مشهورترین غذاهای آگرا به حساب می‌آید. مرغی که آن را در منوی بیشتر رستوران‌های این شهر می‌توانید بیابید. غذایی که هم در میان گردشگران و هم در میان شهروندان آگرا طرفداران فراوانی دارد. مرغ این غذا در یک چاشنی خوشمزه از انواع ادویه‌ها خوابانده می‌شود تا پس از طبخ یکی از جاودانه‌ترین مزه‌های هندی از این مرغ‌ها ساخته شود. در سفرتان با تور مثلث طلایی هند به آگرا به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک وعده غذایی این غذا را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

راهنمای گردش در قلعه آگرا، در سفر تور مثلث طلایی هند

 

مرغ تاندوری

 


۶- شاوارما


شاوارما نوعی مرغ با انواع سبزیجات معطر است که به همراه نان سرو می‌شود. غذایی که به نوعی شبیه به غذای تاکوی مکزیکی‌هاست. این غذا را می‌توانید در منوی بیشتر رستوران‌های این شهر بیابید و با قیمت‌های مناسب سفارش بدهید. غذایی که با یک سس خوشمزه سرو می‌شود و همین امر سبب بیش از اندازه لذیذ بودن آن شده است. غذایی که در نان‌های کوچک تهیه می‌شود و به راحتی هنگام گشت و گذار می‌توانید آن را تهیه و نوش جان کنید. در سفرتان به آگرا به شما توصیه می‌کنیم اگر به هنگام خیابان‌گردی احساس ضعف و گرسنگی کردید حتما این غذا را تهیه و نوش جان کنید.

 

خوراکی‌های سنتی آگرا؛ شهر افسانه‌ها و افسون‌ها

 

 شاوارما

۲۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران