۴ دسر خوشمزه که سفر شما به آگرا را لذت‌بخش‌تر می‌کند

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۴ دسر خوشمزه که سفر شما به آگرا را لذت‌بخش‌تر می‌کند

آگرا شهر عاشقان در جهان است و هرکس بخواهد روزها عاشقانه‌ی عمرش را سپری کند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایش برای سفر رفتن به شهر آگراست. شهری که تاج محل بنای عشق را در خود جای داده است و با بهترین رستوران‌ها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری با فضاها و کنج‌های عاشقانه و همینطور قصرها و بناهای شاهانه. در سفرتان به این شهر رویایی و جادویی اگر در پی گشت و گذارهای شهری به دنبال برترین دسرها برای نوش جان کردن هستید همراه ما باشید تا ۴ دسر فوق‌العاده خوشمزه‌ای که در این شهر می‌توانید نوش جان کنید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- پتا (Petha)


یک شکلات عالی و خوشمزه که کدو تنبل سفید رنگ ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن است. شکلاتی که از زمان امپراتوری مغول‌ها در این شهر باب شده است و به نوعی یادگاری آنها برای این شهر به حساب می‌آید. کدو تنبل پوره شده در شهد شیرینی خوابانده می‌شود تا بعد خشک شود و فرم یک آبنبات را به خودش بگیرد و پتا ساخته شود. امروزه البته پتاها در طعم‌های مختلفی وجود دارند و ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن متفاوت شده است. بعضی‌ها آن را با انبه درست می‌کنند، بعضی‌ها با انگور، بعضی‌ها با آناناس و همینطور میوه‌های دیگر. شاید برایتان جالب باشد بدانید در سرتاسر شهر آگرا می‌توانید بیش از ۵۰ گونه پتا بیابید و نوش جان کنید. در جای‌جای این شهر گاری‌ها و مغازه‌هایی وجود دارند که پتا می‌فروشند اما پیشنهاد ما به شما برای نوش جان کردن این دسر آن است که به پانچی پتا بروید. یک شیرینی فروشی معتبر که انواع مختلف پتاها را دارد و شما از میان طعم‌ها و رنگ‌های مختلف حق انتخاب دارید. همچنین پتاهایش کاملا بهداشت تهیه شده‌اند تا خدایی ناکرده کسی مسمومیت غذایی پیدا نکند. لازم به ذکر است بدانید این دسر برای کسانیکه فشار خون دارند خواص دارویی و درمانی دارد.

 

خوراکی‌های سنتی آگرا؛ شهر افسانه‌ها و افسون‌ها

 

 

Petha

 


نشانی: دروازه نوری، جاده ام‌ام دروازه، شعبه اول، ساعت ۹ صبح تا ۹ شب
نشانی: بازار جوهری، گوپال داس پتوال، شعبه دوم، ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

 


۲- Gajak and Chiki


یک شیرینی گرم مخصوص روزهای سرد سال که طرفداران زیادی دارد. یک شیرینی خوشمزه و مقوی مخصوصا برای کودکان که از دانه‌های کنجد، زردچوبه، روغن و شکر تهیه شده است و به دلیل طبع گرمی که دارد بیشتر در روزهای سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نوش جان کردن این شیرینی می‌توانید به شیرینی فروشی‎‌های پرشمار شهر آگرا مراجعه کنید.

 

۸ رستوران خوشمزه و دیدنی آگرا؛ شهر بنای عشق و زیبایی‌ها

 

 

Gajak and Chiki

 


۳- Ghewar


یک دسر عالی که در شهد خوابانده می‌شود، سرخ می‌شود، با میوه رویش تزئین می‌شود و سپس به مشتری ارائه می‌گردد. دسری که در جشنواره Teej؛ جشنواره‌ای که مخصوص زنان هندو است بسیار کاربرد دارد و شیرینی اصلی آن مراسم به حساب می‌آید. دسری که در تمام مغازه‌های شهر آگرا می‌توانید آن را بیابید اما اگر به دنبال خوشمزه‌ترین آن هستید باید به بیکانروالا بروید. یک شیرینی فروشی زنجیرهای معروف که در آگرا دو شعبه دارد.

 

با سفر به آگرا در قطعه‌ای از بهشت روی زمین اقامت کنید!

 

 

Ghewar

 


نشانی: جاده فاتح آباد، مقابل هتل ITC، ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
نشانی: جاده بای‌پس، مجاور تولسی سینما، کالیانی پوینت، ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب

 


۴- Laddoos


لادووس یک شیرینی معروف هندی است که تنها مخصوص به شهر آگرا نیست و شما در ایالت‌های دیگر هند نیز می‌توانید آن را بیابید. یک شیرینی عالی متشکل از زعفران، سمولینا و نارگیل که یکی از دسرها و شیرینی‌های رسمی هندی به حساب می‌آید. این شیرینی به صورت بسته‌بندی شده و استرلیزه به فروش می‌رسد و از همین رو هیچ نگرانی برای خرید آن از بخش‌ها و فروشگاه‌های مختلف شهر آگرا وجود ندارد اما اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین آنها را نوش جان کنید باید به شیرینی فروشی‎های خاص مانند بهاگات حلوا، دویرام سوئیت و خانه رستوران بریجوات سوئیت بروید.

 

 

Laddoos

۱۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران