غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

هند یکی از کشورهایی است که حیف است به یکی از شهرهای آن سفر کنید اما از غذاهای خوشمزه و تند این کشور رنگارنگ نچشید. هنگامی که با تور هند به یکی از شهرها مانند آگرا که یکی از پرگردشگرترین شهرهای آن است سفر می‌کنید، می‌توانید در بهترین رستوران‌های این شهر غذاهای فوق‌العاده خوشمزه میل کنید و یا حتی از غذاهای خیابانی که بسیار مشهور است و به هنگام گذر از کنار آنها دهانتان آب می‌افتد را امتحان کنید.

آگرا یکی از شهرهای مهم هند و مشهور مثلث طلایی است که جاذبه‌هایی همچون تاج محل، قلعه سرخ، باغ مهتاب و باغ رام را داراست. ممکن است به هنگام اقامت در این شهر بخواهید وعده‌هایی را خارج از هتل خود میل کنید. به همین دلیل رستوران‌هایی برای سرو غذاهای ایتالیایی، رستوران تایلندی و انواع فست و فود را خدمتتان معرفی می‌کنیم.


رستوران انیسه


اگر دلتان می‌خواهد شام خود را در یک فضای باز به همراه موسیقی هندی میل کنید، رستوران انیسه گزینه مناسبی برای تجربه مزه غذای هندی است. شما با نورهای رنگارنگی که در حیاط این رستوران با هوای خنک طعم خوش تندی و حس راحتی را تجربه خواهید کرد.

 

۸ رستوران خوشمزه و دیدنی آگرا؛ شهر بنای عشق و زیبایی‌ها

 

 رستوران انیسه

 


آدرس: Fatehabad Road | Inside Courtyard by Marriott Agra, Phase 2, Agra 282001, India

 

 

رستوران تاج تراس هتل


پشت بام هتل تاج سه ستاره آگرا فضایی پر از میز و صندلی دارد و یکی از بهترین رستوران‌های آگرا برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. شما در این رستوران غذا و ویوی خوبی را خواهید داشت و در نزدیکی تاج محل هستید. در رستوران تاج تراس می‌توانید انواع غذاهای هندی و آسیایی را سفارش دهید.

 

دیدنی‌های آگرا جز تاج محل کدام‌ها هستند؟

 

رستوران تاج تراس هتل

 


آدرس: Hotel taj resorts , near shilpgram, eastern gate of tajmahal, tajganj

 

 

رستوران سالت کافه کیچن


رستوران سالت کافه کیچن با چند فضای مجزا و رنگی پذیرای گردشگران شهر آگرا می‌باشد. این رستوران با فضای دلنشین جزو رتبه‌های خوب رستوران‌های هندی قرار دارد و انواع غذاهای هندی ، ایتالیایی، مکزیکی، چینی و فست فودی را برای شما سرو می‌کند. سالت کافه کیتچن از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

 

بهترین شهرهای هند برای خوردن تندترین غذاها!

 

رستوران سالت کافه کیچن

 


آدرس: 3rd Floor, 1C Fatehabad Road | Near Crystal Sarovar Premiere, Agra

 

 

تنوع غذایی در آگرا


یکی از دلایلی که به شما در آگرا خوش می‌گذرد بجز دیدن جاذبه‌های مشهور گردشگری، امتحان کردن غذاهای محلی است. دسرها و غذاهای لذیذ هندی که همتای آن را در کمتر جایی می‌توان یافت.


Bhalla


در آگرا غذایی وجود دارد که در واقع سیب زمینی با ادویه فراوان و نخود فرنگی است که بهتر است آن را داغ بخورید. این غذا در آگرا به نام بهالا Bhalla و در دهلی با نام آلو تیکی Aloo Tikki پخت و شناخته می‌شود. برای خوردن این توپ‌های سیب زمینی خوشمزه بهالا با سس می‌توانید به سراغ غذاهای خیابانی اطراف تاج محل که به صورت دستفروش فروخته می‌شود بروید و یا در داخل بازار مغازه‌ای پیدا کنید که به صورت داغ برایتان آماده کند.

 

۷ کار خاطره‌انگیز که در سفر به آگرا باید انجام بدهید

 

 Bhalla

 

 

Tandoori Chicken


آگرا به مرغ تنوری‌اش مشهور است. مرغ تاندوری Tandoori Chicken نوعی مرغ پخته شده در تنور و طعم‌دار شده با سس مخصوص، با ادویه‌های هندی و نعنای تازه است که طعم تند بسیار لذیذی دارد. در میان غذاهای خیابانی آگرا این غذا، جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

۴ دسر خوشمزه که سفر شما به آگرا را لذت‌بخش‌تر می‌کند

 

مرغ تاندوری

 


Paneer Tikka


یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های هند پنیر تیکاست. در واقع همان پنیر تکه شده کبابی است که ادویه‌های گوناگون طعم‌دار شده و روی زغال کبابی می‌شود. رستوران‌هایی که در محله تاج گنج قرار گرفته‌اند بهترین پنیرهای تیکه ای کبابی را سرو می کنند. در صورتی که رژیم گیاه‌خواری دارید این خوراکی یکی از بهترین‌هایی خواهد بود که مزه‌اش را فراموش نخواهید کرد.

 

راهنمای خرید در آگرا ؛ شهر تاج‌محل نماد عشق در دنیا

 

 Paneer Tikka

 


غذاهای مغولی خیابانی


در آگرا اگر بخواهید به سمت غذاهای خیابانی بروید، غذاهای مغولی بهترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌ها هستند. برای درست کردن آنها، انواع کباب‌ها و گوشت‌ها را با انواع سبزی‌ها، ادویه‌ها طعم‌دار می‌کنند. گوشت‌های به سیخ شده کبابی یا زغالی به همراه سبزیجات کباب شده گوجه یا فلفل سبز، هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. همچنین نانی به نام پاراتاس نیز وجود دارد که به عنوان صبحانه و به صورت داغ سرو می‌شود و می‌توانید آن را در طعم‌های مختلفی بیابید که طبق سلیقه شما باشد.

 

 

 غذاهای مغولی خیابانی

۰۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران