۹ دلیل برای سفر به چیانگ‌مای تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۹ دلیل برای سفر به چیانگ‌مای تایلند

چیانگ می (Chiang Mai) یکی از نقاط تاریخی و بسیار زیبا در شمال تایلند است که آن را با لقب "رُزِ شمال" می‌خوانند. جایی مملو از زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی، معابد تاریخی و نقاط دیدنی که در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تور تایلند بدل شده است. دلایل زیادی برای سفر به چیانگ می وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم در نوشته‌ی امروز، به مهم‌ترین‌ها اشاره کنیم.

 

هوای خنک و بسیار عالی

اگر تنها یک بار به تایلند سفر کرده باشید، می‌دانید که این کشور در تمام طول سال گرم و مرطوب است، اما در چیانگ می هوا بسیار بهتر از نقاط جنوبی و مخصوصا بانکوک است و شما با هوایی خنک‌تر با رطوبت کم‌تر مواجه هستید که در گرم‌ترین حالت به ۳۰ درجه می‌رسد و در طول شب تا ۱۰ درجه نیز کاهش می‌یابد. اگر هوای گرم دیگر نقاط تایلند شما را آزار می‌دهد، حتما برنامه‌ی سفر به چیانگ‌ می را برای خود بچینید.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

فستیوال یی پنگ

یکی دلیل خاص برای سفر به چیانگ می در ماه نوامبر، شرکت در فستیوال فانوس است. فستیوالی  که در آن تعداد بی‌شماری فانوس بر بالای شهر به پرواز در می‌آید و تصویری رویایی را می‌سازد. تعداد بسیار زیادی گردشگر از سراسر کشور در این روز خاص به چیانگ‌ می می‌آیند و همین باعث می‌شود که در طول فستیوال جمعیت زیادی را در این منطقه شاهد باشید.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی

بیش از ۳۰۰ معبد تاریخی و جدید در چیانگ می وجود داشته که هر کدام زیبایی خاص خود دارند. معبادی که گاها تا ۷ قرن قدمت دارند و در اندازه‌های مختلف گاهی در دل جنگل و گاهی بر بالای صخره ساخته شده‌اند. در کنار این معابد، شما می‌توانید به سراغ موزه‌های متعدد و البته گالری‌های هنری هم بروید.

پناهگاهی برای حیوانات

اوضاع حمایت از حیوانات در چیانگ می بسیار بهتر از جاهای تایلند است. جدا از تنوع زیستی شگفت انگیز در این منطقه از کشور، چیانگ می چند پناهگاه مهم حیوانات بالخص برای فیل‌ها دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و همچنین به این حیوانات بزرگ و دوست داشتنی غذا دهید.

 

بهترین کافه‌های چیانگ مای تایلند

دهکده‌های باستانی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در چیانگ می، قبیله‌های باستانی این منطقه است که با ظاهر و فرهنگ خاص و متفاوتی که دارند در دهکده‌هایی کوچک زندگی می‌کنند. البته حالا این دهکده‌ها بیشتر جنبه‌ی ظاهری پیدا کرده و برای کسب درآمد هستند، اما تا همین چند سال پیش، زندگی خاص مردم دهکده‌هایی که از آن‌ها یاد می‌کنیم، به واقع به این شکل باقی مانده بود.

غذاهای محلی

هر گوشه‌ای از تایلند، در کنار غذاهای معروف ملی، چند غذای محلی خاص نیز دارد که در چیانگ می نیز به همین ترتیب است. بسیاری از این غذاها از گوشت‌های دریایی درست می‌شوند اما در مجموع تنوع آن‌ها بسیار بالاست و تجربه‌ای خوشمزه از سفر به تایلند را برایتان به همراه خواهند داشت.

چشمه‌های آب گرم و آبشارهای متعدد

چشمه‌ی آب گرم سان کامپهائنگ (San Kamphaeng) تنها یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و یکی از نقاط طبیعی چشم‌نواز در چیانگ می به حساب می‌آید. این مکان در اطراف خود اسپاهای روباز زیادی دارد که شما می‌توانید با قیمتی مناسب از آن‌ها استفاده کنید. اما آبشارهای متعدد، رودخانه‌های زیبا و چشمه‌های بیشتری در چیانگ می هستند که هر کدامشان می‌توانند یک نیم روز فوق‌‌العاده را در این بخش از تایلند برایتان بسازند. پیشنهاد می‌کنیم، اگر به چیانگ می رفتید، حتما از شهر بیرون آمده و سری به این دیدنی‌های طبیعی نیز بزنید.

 

گردش در شهر قدیمی چیانگ مای

خرید ارزان در بازارهای شبانه

چیانگ می چندین بازار شبانه عالی در خود دارد که می‌توانید هر چیزی که فکرش را کنید در آن‌جا خریداری نمایید. بازار گِیت (Gate) یکی از معروف‌ترین این بازارهاست که مکانی بزرگ با فروشنده‌های متعدد را شامل می‌شود و اجناسی از هر دسته بندی که بخواهید در آن‌جا پیدا خواهد شد. همچنین این بازارها برای خوردن غذاهای خیابانی نیز انتخاب عالی هستند، پس چشیدن چند غذای خوشمزه خیابانی ارزان را نیز در لیست کارهایی که باید در چیانگ می انجام دهید، بگنجانید.

دوچرخه سواری در کوهستان

از طبیعت گردی در تور چیانگ می گفتیم، اما این را هم به خاطر بسپارید که یکی از بهترین راه‌ها برای گردش در طبیعت این منطقه، اجاره‌ی دوچرخه یا یک موتور سبک و دل زدن به مناطق کوهستانی است. دشت‌های سرسبز، مناطق جنگلی و تپه‌های زیبایی در چیانگ می هستند که باید خودتان به کشف آن‌ها پرداخته و خاطرات جذابی از بودن در آن‌جاها برای خود ثبت کنید.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 25 مرداد 1402)

نظرات کاربران