نکاتی برای سفر با تور تابستانی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
نکاتی برای سفر با تور تابستانی تایلند

تابستان فصل بارانی تایلند به حساب می‌آید و بخش‌هایی از جنوب غرب این کشور روزهای پربارانی را می‌گذراند، با این حال تمام اخبار در رابطه با سفر با تور تابستان تایلند بد نیستند، بلکه اتفاقا این روزها فرصت مناسبی است تا از هوای پاکیزه در پایتخت و همچنین شلوغی کم‌تر در نقاط مختلف تایلند بهره ببرید و البته از تخفیف‌های حسابی که در مراکز خرید و مراکز تفریحی ارائه می‌شود استفاده کنید.
اگر چه نباید انتظار داشته باشید که شهرها خالی باشند و جمعیتی به تایلند سفر نکند، بلکه هنوز هم بانکوک، پاتایا یا خیلی دیگر از شهرهای پرطرفدار شلوغ هستند، با این حال برای جذب گردشگر، تخفیف‌های خوبی ارائه می‌شود و همچون روزهای پیک بازدید، لذت بردن از بعضی نقاط پرطرفدار سخت نخواهد بود. در مجموع اگر قصد سفری ارزان با تور تایلند را دارید، روزهای تابستان بهترین موقع برایتان خواهد بود، اما باید بدانید به کجا بروید و چطور روزهای خود را سپری کنید و با یک برنامه‌ریزی درست پیش روید.


آب و هوا در ماه‌های مختلف تابستان تایلند


آب و هوا در نقاط مختلف تایلند در تابستان متفاوت خواهد بود. برای مثال در مورد جزایر مختلف این کشور، کو چانگ در خلیج تایلند بیشترین بارندگی را در سه ماهه تابستان دارد، در صورتی که جزایری همچون کو سامویی، کو فانگان یا کو تائو بارش کم‌تری دارند، مخصوصا حوالی ماه اکتبر که همه چیز بسیار عالی خواهد بود. سامویی در میان آن‌ها در مجموع تابستا‌ن‌ها وضعیت قابل قبولی دارد و در عین ارزانی، سفری لذت بخش را برایتان رقم خواهد زد. اما اگر به طور کلی بخواهیم در مورد آب و هوای تابستانِ تایلند صحبت کنیم، بهتر است سه ماهه این فصل را اینطور تقسیم بندی کنیم:

 

لیست زیباترین مکان‌های تایلند که باید ببینید

 

تابستان در تایلند

 


ماه جون: از اواخر مِی به مرور فصل بارانی شروع می‌شود و هوا رطوبت بیشتری به خود گرفته روزهای بارانی بیشتر خواهند شد، با این حال ساعت‌های زیادی در طول روز خورشید بالاست تا گردشگران بتوانند به خوبی از سفر خود لذت ببرند.جنوب غربی تایلند باران‌های بیشتری نسبت به دیگر مناطق به خود می‌بیند و سامویی و پوکت، شرایط مناسبی برای سفر دارند.
جولای: در ماه جولای باران‌ها بیشتر می‌شود و روزهای بیشتری هستند که شما ساعتی از روز را بارانی طی خواهید کرد. در این شرایط دمای هوا نیز کمی کاهش پیدا کرده و شرایط سفر به تایلند بسیار بهتر است. از این ماه تا پایان ماه پرباران، شهرهای شمال تایلند همچون چیانگ مِی، روزهای زیادی باران به خود خواهند دید، اما بانکوک یا پوکت اوضاع بهتری دارند و کماکان سامویی می‌تواند جایی مناسب برای سفر باشد.
آگوست: در ماه آگوست باران‌های بخشی از تایلند بیشتر شده و بخشی دیگر کاهش می‌یابد. برای مثال در پوکت، کو لانتا یا فی فی باران‌ها زیاد شده و سواحل اصلی آب‌هایی خروشان به خود دارند، در صورتی که بانکوک و سامویی و جزایر اطراف سامویی شرایطی به مراتب بهتر دارند. در مجموع، سامویی را با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین جا برای سفر در ایام تابستان به تایلند باید به حساب آورد، البته به غیر از بانکوک که شرایط شهری متفاوتی دارد و اکثر فعالیت‌های آن در محیط‌های سر پوشیده است.

 

کو لانتا جزیره‌ای زیبا در نزدیکی کرابی

 

تابستان در تایلند

 


چه چیزی همراه داشته باشیم؟


اگر اهل گردش در هر شرایطی هستید، سعی کنید تجهیزات ضد آب همراه داشته باشید، چون با توجه به شرایط گرم‌سیری تایلند، امکان باران‌های ناگهانی می‌رود. البته می‌توانید بارانی، کاور ضد آب موبایل یا چیزهایی از این قبیل را در خود تایلند نیز تهیه کنید. همچنین بردن چتر یا چیزهایی از این دست نیز نیاز نیست چون با قیمتی بسیار خوب و کیفیتی عالی در خود شهر قابل خرید است.
بردن پوتین‌های خوب برای پیاده‌روی در جاده‌های خیس یا بارانی‌های بلند و مناسب برای سفر به جزایر تایلند پیشنهاد می‌شود، اما برای بانکوک، با توجه به اینکه بیشتر وقت شما در محیط‌های خرید یا تفریحی سرپوشیده می‌گذرد، واقعا نیازی به این چیزها ندارید.

 

چیزهایی که گردشگران را در اولین سفر به تایلند سوپرایز می‌کند

 

تابستان در تایلند

 


برنامه‌ها و فستیوال‌های تابستانه تایلند


تولد پادشاه ماها واجیرالونگکورن: مهم‌ترین جشن تابستان تولد این پادشاه بزرگ تایلندی است که در ۲۸ جولای انجام می‌گیرد.
تولد ملکه سیریکیت: ۱۲ آگوست تولد یکی دیگر از اعضای خاندان سلطنتی است که با توجه به اینکه ملکه مادر شناخته می‌شد، این روز را در تایلند به نام روز مادر می‌شناسند. سن‌های بسیاری در شهرهای مختلف برپا می‌شود و مراسمات، آتش‌بازی و برنامه‌های رقص و آواز خانی برگزار می‌گردد.

۰۹ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران