معرفی برترین مقاصد ساحلی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی برترین مقاصد ساحلی مالزی

کشور مالزی با خط ساحلی طولانی و متنوع، میزبان مجموعه‌ای از تفریحات آبی و سرگرم‌کننده‌ای است که هر کدام جاذبه‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. از خلیج‌های دنج و آرام گرفته تا غروب‌های تماشایی و آب‌های گرم گرفته تا ورزش‌های آبی، سواحل مالزی آرامش خوبی را برای کسانی که دوست دارند چند روزی از زندگی عادی و خسته‌کننده خود دور باشند به ارمغان می‌آورد. برای اینکه بتوان در تور مالزی نهایت استفاده را از سواحل و فعالیت‌های خاص آن برد، باید با برترین مقاصد ساحلی آن آشنا شد. برای این منظور در ادامه به معرفی چند مورد از برترین گزینه‌ها می‌پردازیم. پس اگر شما نیز عاشق این قبیل از مکان‌ها هستید تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

 

۱. جزیره پانگکور در پراک مالزی (Pangkor Island, Perak)

اولین موردی که قصد داریم به عنوان برترین مقصد ساحلی در مالزی معرفی کنیم، جزیره پانگکور، یکی از زیباترین جزایر مالزی است. این جزیره زیبا مکانی مناسب برای بسیاری از شهرنشینان در مالزی است. به طوری که علاوه بر توریست‌های خارجی گردشگران داخلی نیز علاقه بسیار زیادی به سواحل پانگکور دارند. زیرا به آسانی تنها با چند دقیقه رانندگی از کوالالامپور، می‌توان به آن دسترسی داشت. دوستداران طبیعت، پانگکور را دوست خواهند داشت، زیرا این شهر دارای سواحل شنی سفید بوده و مملو از گونه‌های دریایی بسیار متنوع است. تلوک نیپا یا همان خلیج نیپا یکی از پرطرفدارترین سواحل این منطقه بوده و شما می‌توانید با رفتن به آنجا از تفریحاتی نظیر کایاک سواری، غواصی، ماهیگیری یا دیگر تفریحات آبی نهایت لذت را ببرید. همچنین در این منطقه تورهای قایق‌سواری نیز برگزار می‌شود که تفریحی پرطرفدار در بین گردشگران تور مالزی است.

 

۲. ساحل چرتینگ در پاهانگ مالزی (Cherating beach, Pahang)

چرتینگ با امتدادی در حدود ۱۰ کیلومتر یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری مالزی است که در سطح بین المللی به عنوان یک مکان ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات شناخته می‌شود. این مکان دارای اولین کلاب مد آسیا بوده و همچنین خانه یک دهکده فرهنگی و پناهگاه لاک پشت‌ها است. به طوری که اگر خوش شانس باشید شاهد تعداد زیادی لاکپشت در ساحل خواهید شد. چرتینگ که به‌خاطر کلبه‌های زیبا، تجربه غذاخوری خوب، تفریحات شبانه هیجان‌انگیز و قایق‌سواری با چشم‌انداز بسیار زیبا در امتداد ساحل شهرت دارد، مکانی بسیار ایده‌آل برای گردشگران با تمامی سنین و سلیقه‌ها است. شما می‌توانید در چرتینگ یک کلبه کوچک و دوست داشتنی را رزرو کرده و تعطیلات خود را در آن بگذرانید. همچنین این مکان دارای هتل‌های شیک و لوکسی نیز است که سفر شما را به یک تعطیلات همه چیز تمام تبدیل خواهند کرد.

 

سفری دونفره به رمانتیک‌ترین نقاط مالزی

 

۳. جزیره سیپادان در صباح مالزی (Sipadan Island, Sabah)

اکنون که صحبت از برترین مقاصد ساحلی مالزی شد نمی‌توان از جزیره سیپادان صرف نظر کرد. سیپادان که در دریای سلبس قرار دارد، دارای آب‌های شفاف، شن‌های نرم پودری و مجموعه‌ای خیره‌کننده از گونه‌های دریایی است و به همین دلیل به عنوان یک ذخیره‌گاه زیست‌ محیطی مهم در دنیا شناخته می‌شود. با رفتن به این مکان متوجه علت شهرت و محبوبیت بالای آن در بین توریست‌ها خواهید شد. از بزرگترین امتیازهای سیپادان دارا بودن یکی از بهترین سایت‌های غواصی در مالزی و حتی در سطح جهان است. علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند در این مکان شاهد لاک پشت‌ها، میگوها، عقرب‌های آبی، کوسه‌های چکشی، نهنگ و ... باشند. پس اگر هدف شما از سفر به یک مقصد ساحلی بیش از هر چیزی غواصی و کشف حیات زیر آب است هیچ گزینه‌ای در مالزی بهتر از جزیره سیپادان نخواهد بود.

 

۴. جزیره ردانگ در ترنگانو مالزی (Redang Island, Terengganu)

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان برترین مقاصد ساحلی مالزی معرفی کرد، جزیره ردانگ است. ردانگ که در ۴۵ کیلومتری ساحل کوالا ترنگانو قرار دارد، به عنوان پناهگاه لاک پشت‌ها در مالزی مشهور است و به دلیل زیبایی طبیعی فوق‌العاده‌اش، اغلب به عنوان بهشت این کشور توصیف می‌شود. این بزرگترین جزیره در ترنگانو بوده و بخشی از مجمع الجزایری است که یک پارک دریایی پر رونق را تشکیل می‌دهند. اسنورکلینگ، پیاده‌روی و سفرهای دریایی با قایق‌های کوچک یا کشتی‌های لوکس از جمله فعالیت‌های برتر در این منطقه هستند.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

 

۵. جزایر پرهنتیان در ترنگانو مالزی (Perhentian Islands, Terengganu)

نمی‌توان در مورد برترین مقاصد ساحلی مالزی صحبت کرد، اما نامی از جزایر پرهنتیان به میان نیاورد. این جزایر زیبا یک مکان فوق‌العده دوست داشتنی برای علاقه‌مندان به غواصی است. چرا که با وارد شدن به اعماق آب‌های زلال این محدوده ساحلی شاهد گونه‌های بسیار زیبایی از آبزیان و همچنین گیاهان دریایی خواهید بود. این جزایر به قدری زیبا و دوست داشتنی هستند که همه چیز در آن به بهترین حالت خود نمایان می‌شوند. چرا که از پرتو زیبای خورشید گرفته تا نسیم آرامش بخش دریا همگی شما را مبهوت خود خواهد کرد. این مکان علاوه بر زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای که دارد به دلیل هزینه‌های پایین و مقرون به صرفه بودن نیز محبوب است. به طوری که در آنجا می‌توانید کلبه‌های ساحلی مقرون به صرفه‌ای را در کنار ساحل بکر پیدا و اجاره کنید.

 

۶. جزیره تیومان در پاهانگ مالزی (Tioman Island, Pahang)

مورد بعدی از مکان‌هایی که قصد معرفی آن تحت عنوان برترین مقاصد ساحلی مالزی داریم، جزیره تیومان، پاهانگ است. این مقصد پرطرفدار برای گذراندن یک تعطیلات به یادماندنی بخشی از یک پارک دریایی بوده و دارای صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی است که مملو از ماهی‌های رنگارنگ و عجیب و غریب استوایی می‌باشند و قطعا هر بیننده‌ای را در نگاه اول شیفته خود خواهند کرد. طبیعت زیبا، صخره‌های مرجانی، آب‌های زلال و همچنین تنوع بالای گونه‌های دریایی سبب شده تا جزیره تیومان به عنوان بهشتی برای غواصان در این منطقه تبدیل گردد. در جزیره تیومان همه چیز محدود به تفریحات آبی و ساحلی نیست. چرا که شما می‌توانید در سفر به این مکان از مناطق جنگلی انبوه آن و همچنین ذخیره‌گاه‌های طبیعی متنوع که زیستگاه گونه‌های حفاظت‌شده مانند: بینتورنگ، انواع آهوها، جوجه تیغی، انواع سنجاب‌ها و ... هستند نیز دیدن کرده و تجربه بسیار جالبی را برای خود رقم بزنید. در کنار تمامی این موارد توجه داشته باشید که ماهیگیری، ورزش‌های آبی و پیاده‌روی در طبیعت از جمله فعالیت‌های مورد علاقه مردم محلی و همچنین توریست‌ها در اینجا هستند.

 

راهنمای سفر خانوادگی به مالزی همراه کودکان

 

۷.  جزیره لنکاوی در کداه مالزی (Langkawi Island, Kedah)

کمتر گردشگری وجود دارد که تا به حال نام جزیره لنکاوی به گوشش نخورده باشد. لنکاوی که به عنوان جواهر ایالت کداح مالزی شناخته می‌شود، مجمع الجزایری می‌باشد که بیش از ۱۰۰ جزیره مختلف را در خود جای داده است. هر چند که لنکاوی از برترین مکان‌ها برای لذت بردن از تفریحات دریایی و ساحلی در مالزی است اما همه چیز محدود به این موارد نیست. به این معنا که در سفر به لنکاوی با تور مالزی شما فرصت بازدید از یک ژئوپارک جهانی ثبت شده توسط یونسکو و بسیاری بناهای جذاب گردشگری را خواهید داشت. همچنین گردشگران می‌توانند در لنکاوی به بازدید از آبشارهای متنوعی رفته، پیاده‌روی کنند، سوار تله‌کابین شوند و از مناظر خیره‌کننده جزیره نهایت لذت را ببرند. در کنار تمامی موارد فوق در این جزیره فرصت قدم زدن بر روی پل آسمان لنکاوی را نیز خواهید داشت که قطعا یکی از بهترین خاطرات سفر شما برای مدت‌ها خواهد بود. در آخر تفریحات جذاب لنکاوی بسیار بیشتر از مواردی است که ما نام بردیم.

 

۸. تلوک دویونگ در پنانگ مالزی (Teluk Duyung, Penang)

منطقه ساحلی تلوک دویونگ که در محلی با نام ساحل میمون قرار دارد، بخشی از پارک ملی پنانگ است. بیش از هر چیز دیگری آنچه که باعث شده تلوک دویونگ به عنوان یکی از برترین مقاصد ساحلی مالزی معرفی شود، طبیعت بکر و آرام آن است. بنابراین گردشگران می‌توانند با انتخاب این مکان ساعت‌ها به شنا در آب‌های آرام و حمام آفتاب در سواحل دنج آن بپردازند. البته همه چیز در تلوک دویونگ محدود به تفریحات ساحلی و آبی نیست. بلکه شما می‌توانید در صورت تمایل به گشت و گذار در جنگل‌های اطراف آن زده و از زیبایی‌های آن بهره ببرید.

 

بهترین مراکز مدیتیشن در مالزی

 

۹. پانتای بیسیکان بایو در کلانتان مالزی (Pantai Bisikan Bayu, Kelantan)

ساحل پانتای بیسیکان بایو در فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتری از کوتا بهارو قرار دارد. بنابراین گردشگران کوتا بهارو می‌توانند دسترسی سریع و بسیار آسانی به این منطقه زیبا داشته باشند. این مکان بی‌نظیر مملو از کاسوریناهایی است که به آرامی با وزش نسیم ملایم در هوا خش خش می‌کنند؛ به همین دلیل است که با نام «ساحل نسیم پچ پچ» نیز در بین عموم مردم شناخته می‌شود. پانتای بیسیکان بایو همانند اغلب مقاصد ساحلی تفریحات متنوعی از قبیل جت اسکی و موج سواری را ارائه می‌دهد. چنانچه بعد از ساعت‌ها شنا و لذت بردن از تفریحات آبی خسته شدید در این ساحل می‌توانید مکانی آرام زیر سایه درختان پیدا کرده و تجربه یک پیک نیک عالی با همسفران خود داشته باشید.

 

جزایر سیبو در جوهور مالزی (Sibu Islands, Johor)

دهمین و البته آخرین مقصد ساحلی پرطرفداری که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، جزایر سیبو می‌باشند. سیبو در جوهور واقع شده و مجموعه‌ای از جزایر خوش‌منظره‌ای را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. این مکان بیش از هر چیزی به دلیل حیات وحش مخصوص مالزی و حیات دریایی‌ متنوع خود که شامل لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و مارماهی‌ها هستند شهرت دارد. علاوه بر آن مانند سایر مقاصد ساحلی فعالیت‌های پرطرفدار آبی مثل ماهیگیری، غواصی و ... را در خود جای داده و گردشگران می‌توانند هر آنچه را که از یک سفر ساحلی انتظار دارند را در این مکان بی‌نظیر پیدا کنند. البته که در کنار تمامی این تفریحات متنوع آبی و هیجان‌انگیز جزایر سیبو امکان استراحت در یک مکان دنج و آرام را نیز برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد.

 

پارک دریایی پولائو پایار در لنکاوی

۲۲ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران