آشنایی با تفریحات بدروم در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آشنایی با تفریحات بدروم در نوروز ۱۴۰۱

بدروم بدون شک یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است که هر توریستی را عاشق خود می‌کند. این شهر زیبا دارای سواحلی نیلگون از دریای اژه می‌باشد که سبب ایجاد طبیعتی فوق‌العاده در آن شده است. اگر دوست دارید تا سفری به یادماندنی به یکی از شهرهای ترکیه را در فصل بهار تجربه کنید تور نوروز بدروم ۱۴۰۱ منتظر شما می‌باشد. چرا که برای لذت بردن از طبیعت و گشت و گزار در سطح شهر هیچ فصلی بهتر است بهار نخواهد بود. اگر هنوز برای انتخاب تور بدروم در نوروز تردید دارید در این مقاله با ما باشید تا شما را با ویژگی‌ها و تفریحات بهاری که در بدروم می‌توانید انجام دهید آشنا کنیم.

 

تفریحات بهاری بدروم در نوروز ۱۴۰۱

از آنجایی که بدروم شهری ساحلی در ترکیه می‌باشد اولین چیزی که در مورد تفریحات آن به ذهن می‌رسد تفریحات آبی و دریایی در بدروم است. اگر شما نیز فکر می‌کنید که بدروم به غیر از ساحل و تفریحات آبی گزینه دیگری برای شما نخواهد داشت کاملا در اشتباه هستید. بنابراین در فصل بهار که هنوز آب دریا به اندازه کافی گرم نشده می‌توانید از تفریحات زیر در تور بدروم لذت برده و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. در ادامه شما را با چند مورد از این تفریحات آشنا می‌کنیم:

 

ماهیگیری در بدروم

اگر زندگی پر مشغله و استرسی را دارید تفریحات آرام و تنش‌زا گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود و چه گزینه‌ای بهتر از ماهیگیری! در شهر بدروم تورهایی مخصوص ماهیگیری در روستایی به نام تورباکو برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند در آن‌ها اسم‌نویسی کرده و روزی آرام را تجربه کنند. در این تورها تجهیزات مورد نیاز برای ماهیگیری در اختیار شما قرار خواهند گرفت. همچنین می‌توانید در هوای ملایم و خوش‌آیند بهاری به گشت و گزار در روستای تورباکو پرداخته و با روستاییان مهمان‌نواز آن‌جا هم صحبت شوید. همچنین شما می‌توانید ماهی‌های خود را بعد از ماهیگیری کباب کرده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. اما اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که صرفا قصد ماهیگیری را دارید این امکان را خواهید داشت که به رستوران‌های محلی اطراف روستا رفته و از خوردن غذاهای متفاوت و خوشمزه آن‌ها کیف کنید.

 

ورزش‌ و طبیعت‌گردی در سفر به بدروم

 

خرید در بدروم

قطعا سفر بدون خرید و بازارگردی برای هر گردشگری بی‌معنی خواهد بود. به خصوص اگر عاشق خرید کردن هستید نباید فرصت خرید در تور نوروز بدروم را از دست دهید. چرا که در تور نوروزی شرایط آب و هوایی بدروم کاملا ملایم بوده و بهترین فرصت برای قدم زدن در خیابان‌ها و تماشای بوتیک‌ها است. از طرفی دیگر به دلیل تغییر فصل می‌توانید خریدهای زمستانی سال آینده خود را با قیمت‌های بسیار مناسبی انجام دهید. علاوه بر آن می‌توانید سری به مراکز خرید بدروم زده و از برندهای معروف بین‌المللی و ترکی خریدهای با کیفیت و لوکسی را داشته باشید. اگر به بازارهای محلی یا به اصطلاح جمعه بازارهای بدروم رفتید چانه زنی را هرگز فراموش نکنید. فروشندگان ترکیه سعی دارند تا اجناس خود را با قیمت بالایی به توریست‌ها بفروشند. پس اگر چانه‌زنی بلد هستید بدروم بهترین مکان برای نشان  دادن مهارت‌های خود است.

 

تفریحات شبانه بدروم

با اتمام فصل زمستان و بهتر شدن شرایط آب و هوایی بدروم تفریحات باشکوه شبانه خود را از سر می‌گیرد. پس اگر به دنبال مکانی برای تخلیه انرژی، رقص و خوشگذرانی هستید تفریحات شبانه بدروم را از دست ندهید. به محض تاریک شدن هوا به سطح شهر رفته و در خیابان‌های بدروم قدم بزنید. قطعا صدای موسیقی یکی از بارها یا کلاب‌های شبانه بدروم توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در کلاب‌های شبانه بدروم بهترین دی‌جی‌های ترک و بین‌المللی حضور دارند تا شبی فوق‌العاده را برای شما رقم بزنند. توجه داشته باشید که برخی از کلاب‌های شبانه اجازه ورود مردان مجرد را به تنهایی نمی‌دهند.

اما اگر به دنبال تفریحات آرام‌تری در شب‌های بدروم هستید، می‌توانید به کافه‌های ساحلی رفته و با نشستن در زیر نور مهتاب در کنار صدای ملایم موج‌های دریا کل استرس و تنش را از خود دور کنید. خیابان‌گردی و پیاده‌روی یا دوچرخه سواری در سطح شهر نیز می‌تواند در شب‌های بهاری بدروم گزینه مناسبی برای تفریح و لذت بردن از لحظات سفر باشند.

 

بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی بدروم

بدروم تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد دارد. به همین دلیل فصل بهار بهترین زمان برای گشت و گزار در بدروم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن است. پس اگر هنوز مقصدی را برای سفر در تعطیلات نوروزی انتخاب نکرده‌اید همین حالا برای رزرو تور بدروم در نوروز ۱۴۰۱ اقدام کرده و خود را آماده بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی زیر کنید:

 

راهنمای سفر انفرادی به بدروم

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی بدروم منطقه‌ای قدیمی و باستانی بوده و مکانی بی‌نظیر برای عکاسی، کافه گردی و تماشای بوتیک‌های گوناگون است. شهر قدیمی بدروم از خیابان‌هایی باریک و خانه‌هایی سفید تشکیل شده که اغلب خانه‌ها در بالکن خود گلدان‌هایی با گل‌های بنفش رنگی را نگه‌داری می‌کنند. خانه‌های سفید بدروم سبب شده تا لقب مروارید ترکیه را به خود اختصاص دهد.

آمفی تئاتر بدروم

از دیگر جاذبه‌های گردشگری تاریخی بدروم، آمفی تئاتر قدیمی شهر است. این مکان به سبک معماری رومی‌ها ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۱۳ هزار نفر را دارا می‌باشد. این مکان محل برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های محبوب ترکی و بین‌المللی در فصل تابستان است.

دروازه میندوس

دروازه میندوس بنایی تاریخی متعلق به دوران پادشاهی ماسول می‌باشد. در آن دوران این دروازه با هدف محکم کردن دیوار قلعه بنا شده بود و امتدادی در حدود ۷ کیلومتر داشت که دور تا دور شهر باستانی هالیکارناسوس را احاطه کرده بود. بازدید از کل دروازه میندوس تنها نیاز به یک ساعت دارد که قطعا شما را پشیمان نخواهد کرد.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

آرامگاه هالیکارناسون

از دیگر تفریحات بهاری در بدروم بازدید از آرامگاه هالیکارناسون است. هر چند که به مرور زمان این مکان دچار تخریب‌های جدی شده اما هنوز هم از جذابیت‌های خاص خود در بین توریست‌ها برخوردار است. زمانی این بنا در دسته عجایب هفتگانه دنیا قرار داشت. تاریخ ساخت آرامگاه هالیکارناسون به سال‌های ۳۵۰ الی ۳۵۳ قبل از میلاد برمی‌گردد. آسیب‌های اصلی وارد شده به این سازه در نتیجه زلزله‌های شدید بوده است.

موزه آثار باستانی زیر آب

اگر به دنبال مکانی متفاوت برای بازدید در تور بدروم هستید حتما در گشت و گزارهای خود سری به موزه آثار باستانی زیر آب بزنید. این موزه درون قلعه سنت پیتر واقع شده و همواره با سیل عظیم گردشگران در بدروم همراه است. در این مکان فرصت تماشای کشی غرق شده ۱۶ متری را که به سال ۱۰۲۵ تعلق دارد را خواهید داشت.

قلعه سنت پیتر

قطعا یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی بدروم قلعه سنت پیتر است که قلعه بدروم نیز نامیده می‌شود. سال ساخت این قلعه به ۱۴۰۲ برمی‌گردد که تقریبا سه دهه ساخت آن زمان برد. درون این قلعه مسجد متعلق به دوران عثمانی، موزه و بخش های دیدنی دیگری نیز وجود دارد.

 

بازارهای هفتگی بدروم برای خرید سوغاتی

 

ساحل گردی در بدروم

در بین تفریحات بهاری بدروم نمی‌توان از ساحل‌گردی چشم‌پوشی کرد. چرا که بدروم شهری ساحلی بوده و تا چشم کار می‌کند با چشم‌اندازی از دریای اژه روبرو خواهید بود. در روزی خوش‌ آب و هوا و آفتابی از هتل خود به بیرون رفته و در سواحل زیبای بدروم به پیاده‌روی بپردازید. برخی از سواحل موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر نیز اجاره می دهند که می‌توانید یکی از آن‌ها را کرایه کرده و روزی شاد و به یادماندنی در کنار نسیم دریا برای خود رقم بزنید. مارینا ساحلی یکی از بهترین و معروف‌ترین سواحل بدروم می‌باشد.

 

شرایط آب و هوایی بدروم در نوروز ۱۴۰۱

اگر می‌خواهید تا سفری رویایی و بدون هیچ مشکلی را تجربه کنید بهتر است قبل از سفر با شرایط آب و هوایی مقصد گردشگری خود آشنا شوید تا لباس‌ها و وسیله‌هایی متناسب با آن را آماده کنید. در تعطیلات نوروزی خبری از سرمای زمستان نخواهد بود. چرا که آب و هوای ملایم بهاری از ماه مارس در بدروم آغاز شده و تا ماه می ادامه می‌یابد. میانگین دمایی در فصل بهار بدروم تقریبا ۱۷ الی ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بنابراین هوا به اندازه‌ای که بتوانید شنا کنید گرم نخواهد بود. البته با رزرو هتل‌های ۵ ستاره و استخردار می‌توانید فرصت شنا را برای خود در تور بدروم فراهم کنید. از طرفی نیز آنقدرها سرد نخواهد بود که نیاز به شال، کلاه و لباس‌های زمستانی داشته باشید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید در سفر خود شاهد بارش باران بوده و از تماشای باران بهاری در بدروم لذت ببرید.

 

قیمت تور بدروم نوروز ۱۴۰۱

طبیعتا قیمت‌های تور نوروز ۱۴۰۱ به نسبت دیگر روزهای سال گران‌تر خواهد بود. چرا که با فرا رسیدن فصل بهار بدروم وارد فصل توریستی خود شده و قیمت رزرو هتل و پرواز افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر تصمیم جدی برای سفر به بدروم را در نوروز ۱۴۰۱ دارید هر چه زودتر برای رزرو تورهای خود اقدام کنید تا قبل از افزایش شدید قیمت‌ها بتوانید برنامه‌ریزی باکیفیت و ارزانی را داشته باشید. نکته مهم دیگری که باید توجه داشته باشید این است که هزینه تورها متناسب با نوع هتل، شرکت هواپیمایی، خدمات تور و ... متغیر خواهد بود.

 

معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران