۷ نقطه تاریخی جذاب در تور بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
۷ نقطه تاریخی جذاب در تور بدروم

اگر چه در اطراف بدروم نقاط تاریخی متعددی وجود دارد، اما برای آن‌ها که طرفدار چنین جاذبه‌هایی هستند، چندین مکان مهم در مرکز شهر وجود دارد که حتما باید از آن‌ها بازدید کنند. در واقع تور بدروم را تنها به بودن در فروشگاه‌های لاکچری، سواحل و تفریحات شبانه خلاصه نکنید و از چنین جاهایی دیدن کنید تا سیر تاریخ در این منطقه را به خوبی لمس کنید.

 

قلعه بدروم و موزه باستان شناسی زیر آب

این قلعه سنگی زیبا، سال ۱۴۰۲ در بندر بدروم ساخته شده و هنوز هم به خوبی پا برجاست و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر بدروم به حساب می‌آید. ساخت این قلعه به دستور شوالیه سنت جان انجام شده و نام آن در ابتدا قلعه سنت پیتر یا پترونیوم نام داشت، اما بعدها آن را با نام قلعه بدروم به یاد می‌آوردند. مسجدی که در این محل می‌بینید، زمانی کلیسا بوده و جالب این که تنها چند سال بعد از پایان ساخت کامل بنا، عثمانی‌ها آن را به تسخیر در آوردند.

 

بهترین رستوران‌های بدروم به انتخاب گردشگران

اما یک نکته جالب دیگر در مورد این بنا، وجود موزه باستان شناسی زیر آب است که در بخشی از قلعه واقع شده و در آن پر شده از چیزهایی که از کشتی‌های غرق شده همچون کشتی معروف آمفورا کشف شده است. موزه‌ای بسیار مهم که از سال ۱۹۶۴ بنا شده و پیشنهاد می‌کنیم، حتما در سفر به بدروم از آن بازدید به عمل بیاورید.

آرامگاه هالیکارناسوس

بیش از دو هزار سال پیش، این منطقه با نام هالیکارناسوس خوانده می‌شود و آرامگاهی که از آن حرف می‌زنیم، متعلق به مازولوس و آرتیمیس فرمانروایان وقت این منطقه بود که بعد از فوت مازولوس برایش ساخته شد. بنایی بی‌نظیر در نوع خود که آن را چندین معمار و مجسمه ساز برجسته یونانی ساخته بودند. بنای اصلی یک شاهکار به تمام معنا بود، اما متاسفانه با زلزله بزرگی که در قرن ۱۳ در این مکان رخ داد، ویران شد. حالا شما می‌توانید در تور ترکیه از ویرانه‌های این بنا دیدن کنید و البته مجسمه‌ها و نقش برجسته‌های آن را در موزه‌ها به تماشا بنشینید.

 

معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران

آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی تئاتر باستانی بدروم، در میان دیگر ابنیه باستانی این شهر، خیلی بهتر حفظ شده و شما کاملا می‌توانید آن شکوهی که در روزهای اوجش داشته را ببینید. نکات خیلی جالبی در مورد این بنا وجود دارد که گنجایشی برابر با ۱۳ هزار نفر داشت و فاصله‌ی بین هر نفر، دقیقا ۴۰ سانتیمتر بود. این مکان دارای سه بخش اصلی است که زمانی تئاترهای مهم یونانی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و جالب این که هنوز میزبان برنامه‌های هنری است که به صورت سالانه در بدروم برگزار می‌شود.

موزه دریایی بدروم

خیلی نیاز نیست علاقه به تاریخ داشته باشید تا بتوانید از بودن در این موزه و نمایشگاه لذت ببرید. جایی مربوط به کشتی سازی و قایق رانی که در آن کشتی‌ها و قایق‌های تاریخی و جالبی به نمایش درآمده و بخشی از آن نیز مربوط به صدف‌ها، مرجان‌ها، سنگ‌های به دست آمده از دریا، ستاره‌های دریایی و خیلی چیزهای دیگر است. ماکت‌هایی از کشتی‌های مهم تاریخ نیز در این مکان به نمایش در آمده که در نوع خود بسیار جذاب هستند.

 

۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم

دروازه میندوس

دروازه میندوس یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار معروف در بدروم است که زمانی به دست فرمانده‌ی هخامنشی ساخته شده بود. البته کلیت این بنا یک دیوار ۷ کیلومتری بود که در غرب بدروم واقع شده، اما از تمام آن دیوار تنها این دروازه‌ی سنگی باقی مانده است. در حال حاضر در اطراف این دروازه، مقبره‌هایی از دوره‌ی هلیکانی و رومی به جا مانده است.

کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی

این کارخانه‌ی قدیمی در مرکز بدروم واقع شده و ساخت آن به سال ۱۷۷۵ میلادی بر می‌گردد. زمانی که ناوگان دریایی عثمانی در نبرد با روسیه کاملا فروپاشید و از بین رفت، این کارخانه کشتی سازی برای جایگزینی کشتی‌های از دست داده شده برپا شد. این مکان حس و حال بسیار جالبی داشته و همچنین مکانی در کنارش ساخته گشته که در آن نمایشگاه‌های هنری برپا می‌شود.

 

بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم

دهکده کاراکای

این دهکده ۳۰۰ ساله، آخرین جایی است که در لیست امروزمان به شما معرفی می‌کنیم. این دهکده زمانی ساخته شده که حملات دزدان دریایی به ساحلی زیاد بود و مردم برای در امان ماندن به این مکان نقل مکان کرده بودند. خانه‌های سنگی، مناظر زیبا و حس و حالی که از سده ۱۸ میلادی در این مکان حس خواهید کرد، دلایلی است که به خاطرش پیشنهاد می‌کنیم حتما از دهکده کاراکای بازدید کنید.

۲۶ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران