شنا در استخر آنتیک پاموکاله در تور یک روزه از بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
شنا در استخر آنتیک پاموکاله در تور یک روزه از بدروم

پاموکاله که به قلعه پنبه‌ای شهرت دارد، به خاطر منظره سفید تماشایی، حمام‌های رومی باستان، استخر کلئوپاترا، چشمه‌های آب گرم دارای قدرت درمانی و آمفی‌تئاترش، سایت میراث جهانی هیروپولیس، شناخته می‌شود. بی‌شک نام آن را بارها شنیده‌اید. چرا که نسخه دوم آن، باداب‌سورت در ایران قرار دارد و زیبایی متفاوت‌تری نسبت چیزی که در ترکیه می‌بینید، دارد. گردشگران زیادی کنجکاو هستند تا در سفرشان با تور بدروم این مکان حیرت‌آور را از نزدیک ببینند.

 

شهر تاریخی هیراپولیس

استخر آنتیک پاموکاله (Antique Pool) یکی از بقایای شهر تاریخی هیراپولیس (Hierapolis) در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و به نام استخر کلئوپاترا (Cleopatra Antique Pools) هم مشهور است. پاموکاله یک استخر چشمه آب معدنی گرم دارد که افراد زیادی را سالانه به خود جذب می‌کند. در داخل این استخر که عمق مناسبی برای کودکان هم دارد، ستون‌های سنگ مرمر فرو ریخته از معبد آپولو دیده می‌شود که آن را آنیتک کرده است. همچنین در اطراف آن، درختان نخل، کاج و سایپرس همه جا را زیباتر کرده‌اند. وقتی وارد شهر باستانی هیراپولیس شوید، مجموعه‌ای از پاموکاله را که شامل یک استخر آب معدنی، حمام و اتاق رختکن، رستوران و کافه می‌شود، خواهید یافت. لازم است که بدانید هزینه استفاده از این مجموعه و استخر آنتیک از ورودی خود شهر هیراپولیس و پاموکاله جداست.

عکس: wikimedia.org

 

پاموکاله کجاست؟

پاموکاله پدیده‌ای طبیعی شگفت‌انگیزی است که تا وقتی آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید عمق زیبایی آن را درک کنید. این جاذبه دیدنی در جنوب غربی ترکیه، استان دنیزلی و در نزدیکی شهری با همین نام قرار گرفته است و برای بازدید از آن باید خود را به این منطقه برسانید. شنا در استخر آنتیک پاموکاله مخصوصا از سمت گردشگران پرطرفدار است. درست است که اینجا یک استخر طبیعی نیست و همانند بقیه استخرها در دوره‌ای برای رفاه حال مردمان این منطقه و رومی‌ها ساخته شده اما بی‌شک شنا در چنین محیط متفاوتی می‌تواند بسیار جذاب باشد و خستگی راه را از تن شما بیرون کند. شاید جالب باشد که بدانید این چشمه آب گرم با دمای ثابت ۳۶ درجه، در گذشته یک حمام لوکس به حساب می‌آمده است که زلزله‌ای در قرن هفتم باعص تخریب ساختمان‌های اطراف و افتادن ستون‌های سنگ مرمری آنها در آب شد. از آن زمان تا به امروز، این اثر باستانی به همان شکل حفظ شده است. علاوه بر آن، سالانه گردشگران زیادی برای شنا و بازدید به این مجموعه می‌آیند.

مکان: پاموکاله در شهر تاریخی هیراپولیس در دنیزلی، ترکیه

 

۱۰ نکته ساده برای سفری ارزان به بدروم

عکسم: rahbal.com

 

چگونه از بدروم به پاموکاله برویم؟

برای رفتن به پاموکاله، ابتدا باید خود را به دنیزلی برسانید. این مجموعه دیدنی فقط ۲۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. سپس می‌توانید از این شهر سوار اتوبوس شوید و در زمانی حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه به آنجا برسید. به عنوان مثال اگر در شهرهای اطراف تور یک روزه بگیرید، از شهر آنتالیا بایستی مسیری ۴ ساعته و از کوش‌آداسی زمانی حدود ۳ ساعت با اتوبوس را بپیمایید تا به پاموکاله برسید. این سفر از شهرهایی مانند ازمیر، مارماریس و بدروم نیز امکان‌پذیر است که در این صورت در مسافرت خود با تور بدروم، بهتر است به یکی از فروشگاه‌های بلیط‌فروشی رفته و یک تور یک روزه به شهر تاریخی هیراپولیس و پاموکاله را درخواست کنید.

عکس:‌excursiontravel.com

 

راه دیگر، کرایه خودرو و سفری شخصی به پاموکاله است. در این صورت زمانی که به بدروم می‌رسید یا قبل از آن در فرودگاه و یا در شهرهایی مانند استانبول و ازمیر، ماشین اجاره کنید. البته لازم است قبل از آن شرایط اجاره ماشین در ترکیه را مطالعه کرده باشید تا به مشکل برنخورید. این روش کاملا به شرایط سفر شما بستگی دارد. اینکه دلتان می‌خواهد خودتان رانندگی کنید یا بدون فکر کردن به چگونگی راه، به یک تور یه روزه ملحق شوید. این انتخابی است که مطمئنا قبل از سفر به آن فکر کرده‌اید. معمولا افرادی که دوست دارند زمان سفر و تصمیماتی مثل جاهایی که توقف می‌کنند، با خودشان باشد، این روش را برمی‌گزینند.

 

۵ مرکز خرید محبوب بدروم

عکس:tophotsprings.com

 

خرید بلیط قطار از شهر سلجوق در استان ازمیر هم می‌توانند هیجان‌انگیز باشد. اینجا نزدیک‌ترین ایستگاه مرکزی به دنیزلی است و تصمیم خوبی به حساب می‌آید. از آنجا هم با دلموش یا تاکسی به مقصد می‌روید و در نهایت با شنا در استخر آنتیک پاموکاله سفرتان را مهیج‌تر و جالب‌تر می‌کند. افرادی که ماجراجو هستند و از تجربیات جدید خوششان می‌آید، احتمال دارد چنین راهی را انتخاب کنند.

 

بهترین جاذبه‌های بدروم برای کودکان

عکس: excursiontravel.com

 

راه‌های دیگر دسترسی به پاموکاله

پاموکاله یک سایت باستانی و زیباست که توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در دنیزلی واقع شده است. شما در سفرتان با تور بدروم به کمک یک تور یک روزه به راحتی به پاموکاله خواهید رسید. اما تنها دسترسی پاموکاله از این شهر نیست و شما در صورتی که در شهرهای اطراف نیز اقامت داشته باشید، می‌توانید به این مجموعه دیدنی بروید.

  • ازمیر: یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه ازمیر است که باید حتما توقفی در این شهر داشته باشید تا زیبایی‌های آن را کشف کنید. اگر قصد داشته باشید از این شهر به پاموکاله بروید، زمانی کمتر از ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا به آنجا برسید. اگر بخواهید تور یک روزه از ازمیر به پاموکاله بروید، این امکان وجود دارد که از شرکت‌های ایرانی این تور را خریداری کنید و یا وقتی به ازمیر رسیدید از فروشگاه‌های بلیط‌فروشی که گردشگران را به جاهای دیدنی اطراف می‌برند، آن را تهیه کنید. تور پاموکاله از ازمیر شامل سریع‌ترین و راحت‌ترین ترانسفر و همچنین بلیط ورودی به تمامی مکان‌های نمادین و چشمه‌های آب گرم همچون استخر آنتیک پاموکاله می‌شود.
  • کوش آداسی: پاموکاله یک مکان جادویی و شبیه سیاره‌ای زیباست که کاملا طبیعی است و از رسوب مواد معدنی آهکی طی سال‌ها به وجود آمده و تراس‌هایی سفید رنگ همچون برف با چشمه‌های آب گرم شگفت‌انگیزی دارد که خواص درمانی آن در سراسر جهان زبانزد است. از این شهر هم می‌توانید با اتوبوس، ماشین شخصی و یا تور یک روزه خود را به پاموکاله برسانید. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله سفری یک روزه از کوش آداسی به پاموکاله را بررسی کنید.
  • مارماریس: سفر یک روزه به پاموکاله از مارماریس برای گردشگرانی که به دنبال مکان‌های جالب برای دیدن در اطراف مارماریس هستند بسیار محبوب شده است. شرکت‌های متعددی در این شهر وجود دارند که تورهای روزانه به پاموکاله را سازماندهی کرده و می‌فروشند. این تورها معمولا از اوایل ماه اپریل تا اواخل اکتبر برگزار می‌شود و میهمانان خارجی را پذیراست.
  • آنتالیا: برای رسیدن به پاموکاله از آنتالیا مسیری ۴ ساعته را طی می‌کنید. در این شهر هم تورهای جاذبه‌های مختلف به گردشگران ارایه می‌شود.

عکس: excursiontravel.com

در تور یک روزه پاموکاله چه می‌کنیم؟

سرزمین عجایب سفید رنگ که در بالای شهر باستانی هیراپولیس واقع شده است، منطقه‌ای تاریخی، طبیعی و دیدنی برای عکاسی و شناست. پاموکاله همچنین دارای چشمه‌های آب گرم و تراس‌های معدنی کربناته است که تراورتن نامیده می‌شوند. علاوه بر این شنا در استخر آنتیک پاموکاله و یک دوش آب سرد و خنک پس از آن می‌تواند تمام خستگی گشت‌وگذارهای چند روزه سفر را از تنتان دربیاورد. قلعه پنبه‌ای حاوی چشمه‌های آب گرم و تراورتن که از واکنش کربنات کلسیم و هیدروژن به وجود آمدند باعث سفیدی این جای دیدنی شده‌اند.

 

هتل‌های عاشقانه بدروم

عکس: www.tophotsprings.com

در تور یک روزه پاموکاله از بدروم از جاذبه‌ای که هشتمین عجایب جهان شناخته می‌شود، دیدن خواهید کرد. استخرهای خیره کننده کلئوپاترا و اثر درمانی واقعی را خواهی دید و در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت مبلغ ورودی در این استخر شنا کنید. در این نوع تورها معمولا وعده‌های غذایی، هزینه ورودی، و حمل و نقل گنجانده می‌شود. پس از اینکه به این مجموعه رسیدید، می‌توانید از آمفی‌تئاتر روم باستان، موزه تاریخی (حمام ترکی قدیمی)، استخر باستانی کلئوپاترا، مقبره یادبود سنت‌فیلیپ و باشکوه‌ترین گورستان آناتولی بازدید کنید.

 

منبع

 

۲۹ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران