راهنمای کامل سفر به بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
راهنمای کامل سفر به بدروم

شبه جزیره بدروم در سواحل جنوب غربی ترکیه واقع شده و یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در ترکیه محسوب می‌شود. ما در نوشته‌ی امروز راهنمای سفر به بدروم را برایتان گردآوری کرده‌ایم و از زیر و بمِ سفر به این شهر ساحلیِ زیبا برایتان می‌گوییم.

 

معرفی کوتاهی از بدروم

بدروم در سال‌های اخیر به شهری پرطرفدار در میان گردشگران خارجی بدل شده است و دلیل آن نیز، زیبایی وصف نشدنی این شهر، سواحل جذابش و البته امکانات تفریحی و هتل‌های بزرگی است که در تور ازمیر مهیا بوده و همه چیز را برای داشتن سفری جذاب و فراموش نشدنی مهیا می‌کند.

این شهر مملو از هتل‌های لوکس و بزرگ آل اینکلوسیو بوده و امکانات تفریحی گسترده‌ای در سواحلش مهیا شده است. البته بدروم خیلی بزرگ نیست و در مجموع حدود ۶۸۶ کیلومتر مربع وسعت و نزدیک به ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد . از ویژگی‌های خوب بدروم، جاذبه‌های متنوعی است که در اطراف بدروم واقع شده و می‌توان از آن‌های نیز بازدید کرد.

عکس: audleytravel.com

 

شرایط آب و هوایی بدروم

بدروم با قرار گیری در کرانه‌ی دریای اژه، دارای آب و هوایی گرم‌سیری است و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل را تجربه می‌کند. با توجه به این که این شهر ساحلی یکی از مقاصد اصلی در تور ترکیه برای تفریحات آبی به حساب می‌آید، باید بگوییم که برای شنا و آبتنی، می‌توانید از اواسط بهار تا اواسط پاییز به این شهر سفر کنید.

 

بهترین مکان‌های تفریحات شبانه در بدروم

عکس: hoteis.com

 

راهنمای رفتن به فرودگاه بدروم

بدروم دارای یک فرودگاه بین‌المللی اختصاصی است، با این وجود پرواز مستقیم از تهران به بدروم وجود ندارد و اغلب پروازها که از طرف شرکت ترکیش انجام شده، ابتدا به استانبول می‌روند و سپس با پرواز داخلی به بدروم می‌رسند. البته این مسئله بیشتر مربوط به سفرهای شخصی بوده و تورهای گردشگری که با پروازهای چارتری انجام می‌شوند، مستقیما به معرفی فرودگاه بین‌المللی میلاس-بدروم (Milas-Bodrum Airport) می‌روند. فرودگاهی که اگر چه خیلی بزرگ نیست اما در روزهای گرم تابستان، مملو از جمعیت گردشگران می‌رود.

فرودگاه بین‌المللی بدروم چیزی حدود ۳۶ کیلومتر از این شهر فاصله دارد که می‌توان این مسیر را با تاکسی طی کنید که البته مبلغ آن کمی بالا می‌شود. اتوبوس‌هایی نیز در این محل وجود دارند که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کرده و با قیمتی نسبتا پایین شما را از فرودگاه بدروم به مرکز این شهر می‌برند.

عکس: architizer.com

 

نکاتی که قبل از سفر به بدروم باید بدانید

نکات مهمی هستند که پیش از شرکت در تور بدروم باید از آن‌ها با خبر باشید. برای مثال، واحد پولی ترکیه لیر بوده و بهتر است حتما پول نقد همراه داشته باشید و از خرج کردن یورو یا دلار در آن‌جا پرهیز کنید که هزینه‌ی خیلی بیشتری از پول رایج این کشور روی دستتان می‌گذارد. از نظر پوشش در بدروم محدودیتی وجود ندارد، اما برای ورود به مساجد و جاهای این چنینی، حتما باید حجاب را عایت نمایید.

در مراکز خرید بدروم برندهای جهانی زیادی می‌بینید. همچنین بازارهایی در سطح شهر وجود دارند که برای خرید ارزان عالی هستند. در این بازارها امکان چانه زنی بر سر قیمت را هم دارید. حتما به تابلوهای راهنما برای آبتنی دقت کرده و هر جایی وارد آب نشوید.

 

۱۰ نکته ساده برای سفری ارزان به بدروم

عکس: guletbookers.com

 

 راهنمای سفر به بهترین سواحل شهر

و اما خیلی‌ها که به بدروم می‌روند، دوست دارند در سواحل زیبای بدروم به آبتنی و انجام تفریحات آبی بپردازند. اما بهترین سواحل بدروم کدام‌ها هستند؟ در زیر لیستی از محبوب‌ترینِ آن‌ها را قید می‌کنیم:

  • ساحل یاهسی: این ساحل با آب شفاف و کریستالی و فضایی بسیار زیبا در نزدیکی بدروم واقع شده و به راحتی با تاکسی می‌توان به این مکان رفت. نوار ساحلی باریک و فضایی بسیار زیبا و آب آرام از ویژگی‌های این ساحل به حساب می‌آیند.
  • ساحل گومبت: این ساحل چیزی نزدیک به یک کیلومتر طول داشته و دارای ماسه‌های طلایی رنگ و بسیار زیباست. گومبت از محبوب‌ترین سواحل بدروم بوده و انواع امکانات تفریحی از جمله تجهیزات تفریحات آبی نیز در آن تعبیه شده.
  • ساحل کومباغچه: یکی دیگر از سواحل کوچک اما زیبای شهر که در نزدیکی قلعه بدروم قرار گرفته و از آن‌جا می‌توانید، قایق‌های چوبی اسکله را نیز تماشا کنید.
  • ساحل عمومی یالی: این ساحل ۳۰ دقیقه از شهر دور بوده اما فضای جنگلی بسیار زیبایی را پشت سر خود می‌بینید و آب شفاف آن نیز جان می‌دهد برای شنا و قایق سواری. در این محل امکانات رفاهی خوب از جمله رستوران نیز در نظر گرفته شده اما در روزهای شلوغ سال، به سرعت ظرفیت آن پر می‌شود.

عکس: hoteis.com

 

راهنمای رفت و آمد در بدروم

یکی از مشکلات رایج گردشکران در بدروم، جا به جایی در شهر است. دلیل آن نیز کم بودن تاکسی‌ها در بدروم بوده که این مهم مخصوصا در روزهای شلوغ سال به وضوح خود را نشان می‌‌دهد. البته شما می‌توانید از مسئولان هتل بخواهید که برای شما تاکسی بگیرند. در نهایت در هر منطقه‌ای باید به دنبال دفاتر تاکسی باشید. همچنین بد نیست که مسیر تاکسی‌های آبی را نیز یاد بگیرید. برای بعضی از مسیرهای خارج از شهر، وَن‌هایی در نظر گرفته شده است اما عموما با گرفتن تاکسی، خیلی راحت‌تر و بدون دردسر به مقصد مورد نظر خود می‌رسید.

 

معرفی مهم‌ترین موزه‌های بدروم

عکس: bodrumvoorbeginners.nl

 

مکان های دیدنی بدورم

اما با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا گفتیم، اگر می‌‌خواهید در طول سفر خود به دیدن جاذبه های دیدنی بدروم بروید، حتما نگاهی به لیست زیر بندازید:

قلعه بدروم

این قلعه که در گذشته قلعه سنت پیتر نام داشته به یکی از شوالیه‌های معروف در زمان جنگ‌های صلیبی تعلق داشته و بخش مهمی از آن سالم باقی مانده و با قرار گیری در نزدیک دریا، یکی از دیدنی‌ترین جذبه‌های گردشگری شهر بدروم به حساب می‌آید. همچنین در خود این لقعه یک موزه باستان شناسی زیردریایی وجود دارد که اشیا کشف شده از کشتی‌های قدیمی در آن‌جا نگهداری می‌شوند.

عکس: dailysabah.com

 

قایق سواری در بدروم

از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم، قایق سواری در آب است. قایق‌های و کشتی‌های کوچک و بزرگ زیادی در اسکله‌ها وجود دارند که شما را به نقاط مختلفی برای گردش می‌برند. همچنین کشتی‌های تفریحی که در خود جشن‌های شلوغ و مفرحی برگزار می‌کنند نیز، گزینه‌ای عالی برای چنین سفری محسوب می‌شوند.

عکس: bestbodrumtours.com

 

بازار شهر قدیم بدروم

بخش قدیمی شهر دارای کوچه‌های سنگ فرش و زیبایی است و برای عکاسی و قدم زدن عالی به نظر می‌آید. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم، سری به بازار شهر قدیم بدروم نیز زده و از اجناس مختلف آن‌جا نیز دیدن کنید. فراموش نکنید که بر خلاف مراکز خرید، چانه زنی سر قیمت در این بازارها مرسوم است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بدروم

عکس: expedia.co.jp

 

آسیاب‌های بادی بدروم

این آسیاب‌های بادی قدمتی تاریخی دارند و بر فراز تپه‌ای زیبا مشرف به اسکله قرار گرفته‌اند. جدا از فضای تاریخی و زیبا که برای عکاسی نیز مناسب است، برای تماشای منظره‌ی زیبای بدروم می‌توانید به این مکان بروید.

عکس: pinterest.com

 

جزایر اطراف بدروم

کمی قبل‌تر از سواحل بدروم برایتان گفتیم، اما یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، رفتن به جزایر اطراف شهر است. چیزی که حتما باید در راهنمای سفر به بدروم به آن اشاره می‌کردیم. جزایر کارادا، اوراک، کارگی و کیزیلدا بعضی از آن‌ها بوده که فاصله‌ی کمی از بدروم دارند و دارای جذابیتی متفاوت هستند. البته در اطراف بدروم شهرهای باستانی متعددی نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها را نیز به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم، مخصوصا اگر زمانی طولانی را در سفر به بدروم صرف می‌کنید، بهتر است به یکی از تورهای یک روزه در اطراف بدروم بروید.

عکس: hotels.com

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران