بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم

تور بدروم بدون تجربه یک خرید دل انگیز از مراکز خرید بدروم، یک سفر ناتمام است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید بسیاری از ساکنان کشور ترکیه، بدروم را برای انجام خریدهای سالانه خود انتخاب می‌کنند تا هم در سواحل و اقامتگاه‌های ساحلی بدروم کمی استراحت کنند و هم یک خرید متنوع و به صرفه داشته باشند.

در بدروم رویایی همه چیز برای خرید کردن پیدا می‌شود، از اکسسوری‌های کوچک و ارزان قیمت گرفته تا کفش و کیف‌هایی از بهترین برندهای اروپایی که برای خریدشان باید مبلغ چشمگیری بپردازید. به هر حال می‌توانید خاطر جمع باشید که دستِ خالی از مراکز خرید بدروم به خانه باز نخواهید گشت.

در این گوشه آرام گردشگری، هم مرکز خریدها و مال های مدرن و امروزی و هم فروشگاه‌های محلی و بوتیک‌های پراکنده‌ای را خواهید دید که همه گزینه‌های خوبی برای خرید کردن هستند.

اما شاید از خودتان بپرسید هنگامی که می‌توانید با تور استانبول به ترکیه سفر کرده و خرید کنید، چرا باید تور بدروم را انتخاب کنید؟ یک پاسخ کوتاه و منطقی برای شما وجود دارد: اگر می‌خواهید یک خرید آرام و بدون عجله، به دور از شلوغی‌ و ازدحام را تجربه کنید، بدروم گزینه بهتری برای شماست.

 

مکان های اصلی برای خرید در بدروم

اگر با تور بدروم به ترکیه سفر کرده‌اید و می‌خواهید یک خرید به یادماندنی هم داشته باشید، در ادامه این مطلب با بهترین مکان‌های خرید در این شهر زیبای ساحلی آشنا خواهیم شد:

 

  • بازار قدیمی شهر (Back Streets of Bodrum Town Centre)

قدم زدن در خیابان‌های باریک پشتی مرکز شهر بدروم، که به موازات دریا ساخته شده‌اند می‌تواند یک تجربه به یاد ماندنی باشد. این منطقه میزبان بوتیک‌های کوچک، مغازه‌های محلی، فروشگاه‌های لباس و حتی دست فروش‌هایی است که محصولات منحصر به فردی را برای فروش عرضه کرده‌اند. چیزهایی که احتمالا در مراکز خرید جدید، پیدا نخواهید کرد.

 

 

ده کاری که حتما در اولین سفر به بدروم باید انجام دهید

 

برای مثال، در این منطقه از بدروم، یک کتابفروشی کوچک خواهید دید که کتاب‌های قدیمی بسیاری را به زبان ترکی و انگلیسی در اختیارتان خواهد گذاشت. یا اگر در فصل تابستان به این منطقه رفته باشید، می‌توانید یک زن محلی دستفروش را ببینید که تونیک‌های رنگی جذابی را به شما نشان خواهد داد که تاکنون در هیچ جای دیگری به چشم ندیده‌اید.

خرید از شهر قدیمی یا بخش قدیمی بدروم، بیشتر تجربه خرید آهسته‌ای است که با طعمی از ترکیه سنتی و طراوات زندگی محلی ترکیب شده است. هنگامی که خرید شما به پایان رسید، می‌توانید سری به کافه بلدیه (Belediye café) در همان منطقه بزنید و با نوشیدن یک لیوان چای یا نوشیدنی محبوب‌تان منظره شگفت‌انگیز قلعه بدروم را تماشا کنید.

 

  • بازارهای هفتگی/ پنج‌شنبه بازار یالیکاواک (Yalikavak)

 وقت گذرانی در بازارهای هفتگی و بازارهای محلی، یکی از آن کارهایی است که می‌توانید برای آشنا شدن با فرهنگ مردم هر شهری که به آن سفر می‌کنید، انجام دهید. در بدروم هم خوب است که به یکی از بازارهای هفتگی سر بزنید. اگر برای مدت طولانی به این شهر سفر کرده‌اید، می‌توانید برای خرید میوه و سبزیجات روزمره به این بازارها سری بزنید. اگر با تور بدروم راهی سفر شده‌اید هم می‌توانید برای خرید لباس و سوغاتی‌های زیبای بدروم برنامه‌ریزی کنید.

یکی از این بازارهای هفتگی، بازار یالیکاواک است که هر پنج‌شنبه در بدروم دایر می‌شود. این بازار یکی از هیجان انگیزترین مکان‌ها برای کسانی است که عاشق خرید هستند. در این‌جا همه چیز می‌توانید پیدا کنید. از سوغاتی‌ و لباس‌های ساحلی گرفته تا مواد غذایی سنتی و نوشیدنی‌های ترکیه. علاوه بر این می‌توانید خودتان را به یک وعده یا میان وعده در یکی از غرفه‌های غذا و نوشیدنی این بازار مهمان کنید.

 

 ۷ نقطه‌ی گردشگری در بدروم برای خرید بهترین و متفاوت‌ترین سوغاتی‌های سفر 

 

  • مرکز خرید بدروم میدتاون (Bodrum Midtown Shopping Mall)

 مرکز خرید میدتاون بدروم در منطقه Ortakent واقع شده و یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید منطقه است. این مرکز خرید دو طبقه، فروشگاه‌های تفکیک شده‌ای دارد که برای یک خرید مدرن و یا خرید از برندهای مشهور بسیار مناسب هستند. در این‌جا می‌توانید لباس و کیف و کفش بخرید، برای کودک خود خرید کنید، کتاب و محصولات فرهنگی ببینید و حتی وسایل الکترونیکی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

علاوه بر خرید، یک مجموعه سینمایی با چند سالن هم در میدتاون در انتظار شماست که می‌توانید برای استراحت یا فیلم دیدن سری به آن‌جا بزنید. در سالن‌های این سینما شانس این را خواهید داشت که فیلم‌های روز دنیا را ببینید. اگرچه بیشتر این فیلم‌ها به زبان اصلی و با زیرنویس زبان ترکی استانبولی پخش می‌شوند، اما بهتر است برای اطمینان پیش از خرید بلیت، اطلاعات مورد نظر خود را از باجه‌های فروش بلیت سینما کسب کنید.

 

 معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم

 

  • مرکز خرید Oasis Centre

 مرکز خریدOasis Centre  یکی از شیک‌ترین مال‌های بدروم است که توانسته طیف وسیعی از محصولات را زیر یک سقف جمع کند. در این‌جا می‌توانید مشهورترین برندهای غربی مانند نایکی، آدیداس، مادرکر، گپ و البته برندهای مشهور ترکی مانند ال سی و کوتون را هم ببینید.

اگر خوش شانس باشید و در فصل تخفیف‌ها با تور بدروم به ترکیه سفر کرده باشید، باید خودتان را برای یک خرید فوق‌العاده آماده کنید. اگر با همسفرانی هستید که تمایل زیادی به خرید ندارند، خاطر جمع باشید که در این مرکز خرید، یک سینما، یک باشگاه ورزشی، یک فوت کورت و امکانات تفریحی و رفاهی دیگری پیش‌بینی شده است.

 

 گردش در گوموشلوک شهر تابستانی بدروم 

 

  • فروشگاه آیکیا بدروم (Ikea Bodrum)

افراد زیادی در سراسر دنیا عاشق خرید کردن از فروشگاه ایکیا هستند. البته باید به خاطر داشته باشید که بر خلاف فروشگاه ایکیا استانبول و ایکیا ازمیر، در این‌جا خبری از یک نمایشگاه برای فروش نیست، بلکه بهتر است محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب کرده باشید تا در این فروشگاه آن را تحویل بگیرید. این فروشگاه هر روز از ساعت ده صبح تا هشت بعدازظهر فعال است.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

۲۴ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران