آشنایی با بهترین سواحل در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آشنایی با بهترین سواحل در بدروم

شهر زیبای بدروم واقع در کشور ترکیه در طول سال بازدیدکنندگان محلی و بین‌المللی زیادی را به سواحل خود جذب می‌کند. چرا که آب‌ وهوای این شهر به خصوص در طول فصل تابستان برای شنا و آبتنی بسیار مناسب بوده و از طرفی دارای سواحل زیبا و آب‌ زلال دریا است. این شهر در ساحل دریای اژه قرار گرفته و کمتر کسی وجود دارد که مجذوب طبیعت منحصر به فرد آن نشود. تور بدروم با سواحل متعدد گزینه‌ای عالی برای سفر خانوادگی و البته مجردی به ترکیه است. به طوری که این اطمینان را به شما علاقه‌مندان به سفر می‌دهیم که هرگز از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. چنانچه دوست دارید تجربه سفر با تور ترکیه به بدروم را داشته و از طرفی لذت شنا و تفریح در سواحل آن را داشته باشید، بهتر است مطالب این مقاله را از دست ندهید. چرا که در این نوشته قصد داریم شما را با بهترین سواحل بدروم آشنا کنیم.

 

ساحل یاهشی بدروم، ترکیه (Yahsi Beach Bodrum, Turkey)

در میان ده‌ها ساحلی که در بدروم وجود دارد، معرفی بهترین سواحل بدروم را با ساحل یاهشی آغاز می کنیم. ساحل Yahsi یک تجربه ساحلی عالی در نزدیکی بدروم، به لطف آب‌های تمیز و شفاف، همراه با یک نوار شنی قابل دسترس به گردشگران تور ترکیه ارائه می‌دهد. این ساحل دارای امکانات رفاهی زیادی بوده و کارهای متنوعی برای انجام دادن دارد. به طوری که توریست‌ها با انتخاب این ساحل هیچ کمبودی برای غذا خوردن، نوشیدن و استراحت در آنجا را نخواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم اگر ساحل یاهشی بدروم را برای تفریح انتخاب کردید وسایل الکترونیکی خود را از قبیل گوشی و اینترنت خاموش کرده و خستگی کل سال را از خود دور کنید. این ساحل محبوب در شبه جزیره بدروم قرار گرفته و جز سواحل طولانی و پر پیچ و خم است. از همین رو پیاده‌روی در آن از جمله فعالیت‌های جذاب در بدروم است که فرصت لذت بردن از آن را در این مکان خواهید داشت.

 

۵ مرکز خرید محبوب بدروم

  • آدرس: Ortakentyahşi, Bodrum-yalıkavak Yolu, 48420 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل گومبت بدروم، ترکیه (Gümbet Beach Bodrum, Turkey)

چنانچه عاشق ورزش‌های آبی هستید، ساحل گومبت بدروم انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. ساحل Gümbet  دارای مسیری به طول ۱ کیلومتری از ماسه‌های طلایی بوده و با داشتن ساحلی با عمق کم و متوسط فرصت شنا و تفریحات آبی را برای اغلب افراد فراهم می‌کند. از جمله فعالیت‌های آبی موجود در این محدوده می‌توان به غواصی، موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی و پاراسلینگ اشاره کرد. به خصوص اینکه ساحل Gümbet یکی از بهترین نقاط غواصی بدروم بوده و سایت غواصی Big Reef درست در مقابل آن قرار دارد. علاقه‌مندان می‌تونند با رفتن به ساحل گومبت در زیر آب‌های شفاف دریا به عمق ۷ تا ۴۰ متر شنا کرده و از صخره‌های مرجانی بزرگ، خارپشت‌های دریایی، ستاره‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ دیدن کنند. البته که این ساحل دارای تخت‌های مخصوص حمام آفتاب نیز می‌باشد و افرادی که دنبال تفریحات آرام‌تری هستند هم می‌توانند از آن نهایت استفاده را بکنند.

  • آدرس: Gümbet, Osman Nuri Bilgin Cd., 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل کومباهچه بدروم، ترکیه (Kumbahçe Beach Bodrum, Turkey)

ساحل کومباهچه، واقع در مرکز شهر با منظره‌ای رو به قلعه بدروم، در میان گردشگران تور ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. نکته مثبت ساحل کومباهچه این که برخلاف محبوب‌ترین سواحل بدروم که اغلب مملو از گردشگران هستند دارای فضای خلوت‌تری است. علت این موضوع را می‌توان امتداد ۳۰۰ متری آن دانست که فضای بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان به شنا و حمام آفتاب قرار می‌دهد. در میان تمامی ویژگی‌های ساحل کومباهچه آنچه که آن را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌کند، منظره فوق‌العاده زیبای آن از شهر و خط ساحلی است که هم در شب و هم در طول روز جلوه و جذابیت خاص خود را دارد. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند از صبح برای شنا به آنجا رفته و با نزدیک شدن به ساعات بعدازظهر به تماشای غروب آفتاب بنشینند. در نهایت نیز با خوردن یک شام رمانتیک شب خود را تمام کنند.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌های بدروم: بخش اول

  • آدرس: Kumbahçe, Paşatarlası Sk. No:7, 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل عمومی شهرداری بدروم، ترکیه (Bodrum Municipality Public Beach, Turkey)

چنانچه به دنبال ساحلی مقرون به صرفه نزدیک به مرکز شهر در بدروم هستید، بهتر است ساحل عمومی شهرداری را در این مقصد گردشگری از دست ندهید. Bodrum Belediyesi Halk Plajı بیشتر در بین گردشگران داخلی و مردم محلی محبوبیت داشته و یک گزینه عالی برای فرار از شلوغی مرکز شهر است. این ساحل تقریبا ۱۲ دقیقه با ماشین از مرکز بدروم فاصله داشته و دارای محوطه‌ای بسیار تمیز با آبی زلال و شفاف است. همچنین تخت‌های مخصوص حمام آفتاب به صورت کاملا رایگان برای استفاده در اختیار گردشگران تور بدروم قرار داده می‌شود. در نهایت نیز توریست‌ها می‌توانند به کافه تریا سلف سرویسی واقع در آنجا رفته و با نوشیدنی‌ها یا تنقلات خوشمزه از خود پذیرایی کنند.

  • آدرس: Torba, Atatürk Cd. No:151, 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل عمومی بدروم یالی، ترکیه (Bodrum Yali Public Beach, Turkey)

ساحل عمومی بدروم یالی، که توسط مردم محلی به عنوان یکی از بهترین سواحل عمومی بدروم معرفی می‌شود، حدود ۳۰ دقیقه با ماشین از مرکز بدروم فاصله دارد. در اینجا، شهرداری بدروم به ساحل‌نشینان صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر آفتاب‌گیر رایگان و همچنین کابین‌های دوش و سرویس‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. کافه ساحلی آن نیز غذا و نوشیدنی‌های باکیفیتی را با قیمت‌های نسبتاً مقرون به صرفه در مقایسه با هتل‌ها و رستوران‌های اطراف سرو می‌کند. ساحل عمومی بدروم یالی توسط فضای سرسبز احاطه شده و به دلیل آب‌های فوق‌العاده شفاف و ماسه‌های شن تمیز، بسیار مورد علاقه مردم محلی است. توجه داشته باشید که این مکان در بین خانواده‌های بومی منطقه بسیار محبوب بوده و در صورت تمایل به استفاده از امکانات آن باید تا ساعت ۹ صبح به آنجا رفته و مکانی را برای خود رزرو کنید.

 

برترین هتل‌های لاکچری در بدروم

  • آدرس: Yalı, 48401 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل اورتاکنت بدروم، ترکیه (Ortakent Beach Bodrum, Turkey)

ساحل Ortakent در انتهای شرقی شهرداری Ortakentyahshi، در حدود ۱۲ کیلومتری مرکز بدروم، قرار دارد. این ساحل نسبت به سایر سواحل دولتی خلوت‌تر بوده و دارای فضایی بسیار تمیز و مناسب برای شنا و حمام آفتاب است. البته که کل تفریحات در ساحل اورتاکنت بدروم محدود به شنا نبوده وعلاقه‌مندان می‌توانند از ورزش‌های آبی مختلفی مانند موج‌سواری، جت اسکی و ... لذت ببرند. زمانی که در اورتاکنت هستید، می‌توانید سری به پارک آبی بدروم نیز زده و اوج هیجان را با سر خوردن از سرسره‌های شیب‌دار آن تجربه کنید.

  • آدرس: Ortakent Plajı, Ortakentyahşi 48420 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل عمومی یالیکاواک بدروم، ترکیه (Yalıkavak Public Beach Bodrum, Turkey)

ساحل عمومی یالیکاواک بدروم مکانی بدون حاشیه برای پیک نیک با چشم‌اندازی زیبا است که هرگز از رفتن به آن احساس پشیمانی نخواهید کرد. ساحل عمومی Yalıkavak یک ساحل سنگریزه با آب‌های نیلگون شفاف در شبه جزیره کودور است که حدود ۳۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر بدروم فاصله دارد. علاوه بر جلوه‌های زیبای طبیعت این ساحل چشم‌اندازی از مسجد یالیکاواک مرکز و خلیج یالیکاواک را نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه فضای آرام ساحل عمومی یالیکاواک آن را به مکانی مناسب برای پیک نیک تبدیل کرده که علاقه‌مندان می‌توانند قبل از رفتن به آن، از بازار هفتگی یالیکاواک محصولات تازه و مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

  • آدرس: Yalıkavak, 48990 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل آسپات بدروم، ترکیه (Aspat Beach Bodrum, Turkey)

آسپات بیچ، ساحلی برای دوستداران طبیعت در بدروم بوده و دارای یک منطقه شنی خصوصی در دامنه تپه آسپات است. این همچنین یکی از آخرین سواحل دست نخورده بدروم به شمار می رود. در این ساحل خوش‌منظره، اسکله‌ای برای ساحل‌نشینان وجود دارد که می‌توانند برای شنا به داخل دریا بپرند و ماهی‌ها از سطح آن قابل مشاهده هستند. درختان نخل که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، از آفتاب تابستانی سایه می‌اندازند و به عبارتی از جمله جذابیت‌های این ساحل دوست داشتنی محسوب می‌شوند. علاوه بر این موارد همانطور که در امتداد ساحل آسپات قدم می‌زنید، با ده‌ها مجسمه مرمری روبرو خواهید شد که توسط هنرمندان معاصر ساخته شده‌اند. هزینه ورودی ساحل آسپات حدود ۸۰ لیر بوده که شامل غذا یا نوشیدنی و صندلی آفتابگیر است.

  • آدرس: Akyarlar, Tuzla Aspat Mevki No.1, 48960 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل عمومی کودور بدروم، ترکیه (Küdür Public Beach Bodrum, Turkey)

ساحل عمومی کودور یکی از دو سواحل عمومی یالیکاواک واقع در شهر زیبای بدروم است. این ساحل در قسمت شمالی شبه جزیره کودور قرار گرفته و تجربه‌ای بی‌نظیر از تفریحات ساحلی و آبی را در اختیار گردشگران تور ترکیه قرار می‌دهد. این ساحل زیبای بدروم دارای موقعیتی برای پیک نیک به همراه خانواده و چشم‌اندازی رو به دریای اژه است. از همین رو مناظر دیدنی غروب خورشید در آن طرفداران بسیار زیادی دارد. ساحل عمومی کودور علاوه بر شنا و حمام آفتاب برای موج سواری نیز بسیار ایده‌آل است. چرا که عموما آب در آن متلاطم بوده و اغلب با وزش باد همراه است. وقتی آنجا هستید، توصیه می‌کنیم سری به غارهای صخره‌ای پانورموس که در سمت چپ ساحل قرار دارند نیز بزنید که هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

  • آدرس: Yalıkavak, 48990 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل شهرداری کارااینجیر بدروم، ترکیه (Karaincir Municipal Beach Bodrum, Turkey)

ساحل شهرداری کارااینجیر یک ساحل ۵۰۰ متری با ماسه سفید در یک استراحتگاه روستایی کوچک در حدود ۱۶ کیلومتری شهر بدروم است. این مکان زیبا در نزدیکی تپه آسپات و منطقه کوکا قرار گرفته که از دو طرف توسط تپه‌ها محافظت می‌شود. منطقه ابتدایی ساحل دارای آب کم عمق بوده که برای شنای کودکان مناسب است. با کمی جلو رفتن (حدود ۱۰۰ متر) می‌توانید به بخش عمیق دریا رسیده و در آب‌های شفاف آن شنا کنید.

  • آدرس: Akyarlar, 48960 Bodrum, Muğla, Turkey

 

ساحل بندر گوموشلوک بدروم، ترکیه (Gümüşlük Port Beach Bodrum, Turkey)

بندر گوموشلوک دارای یک ساحل کوچک و عجیب در کنار روستای ساحلی قدیمی بوده که علاوه بر شنا و تفریحات آبی فرصت یک ماهیگیری به یادماندنی را نیز برای گردشگران فراهم می‌کند. با انتخاب ساحل بندر گوموشلوک فرصت بازدید از ویرانه‌های شهر باستانی میندوس را نیز خواهید داشت که در همین نزدیکی‌ها قرار گرفته است. نکته جالب اینکه بر خلاف بسیاری از سواحل دریای اژه، ساحل بندر گوموشلوک دست نخورده باقی مانده و دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا است. بعد از ساعت‌ها شنا و تفریحات آبی در این ساحل می‌توانید سری به رستوران‌های متعدد اطراف زده و در آن از خوردن یک شام خوشمزه دریایی نهایت لذت را ببرید. ساحل بندر گوموشلوک حدود ۴۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر بدروم فاصله دارد.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

  • آدرس: Gümüşlük, 1120. Sk., 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

 

منبع

 

۰۸ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران