بهترین زمان سفر به بدروم چه ماه‌هایی از سال است؟

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بهترین زمان سفر به بدروم چه ماه‌هایی از سال است؟

اکثر مقاصد گردشگری ترکیه، جزو پرطرفدارترین شهرها برای گذراندن تعطیلات نزد مسافران ایرانی تور ترکیه هستند و بدروم نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهری ساحلی و بسیار زیبا که بیش از یک میلیون مسافر هر سال از آن دیدن می‌کنند. بدروم ویژگی‌های زیادی دارد که تفرج‌گاه‌های ساحلی تنها بخشی از آن است که البته اصلی‌ترین جنبه‌ی بدروم برای جذب گردشگر محسوب می‌شود. اما دیدنی‌های تاریخی و همچنین جذابیت شهری بدروم، باعث می‌شود حتی زمانی که دیگر آب برای شنا هم مناسب نیست، باز هم خیلی‌ها سفر به این شهر را تجربه کنید.


در نهایت اما مهم است بدانید که بهترین زمان ممکن برای سفر با تور بدروم چه زمانی است و ما در این نوشته می‌خواهیم به جواب این سوال برسیم.


آب و هوای بدروم در طول سال

آب و هوای بدروم مدیترانه‌ای است، به این معنی که تابستان‌های گرم و خشکی داشته و زمستان‌هایش معتدل خواهد بود. در واقع اگر اهل شنا کردن نباشید، تقریبا تمام طول سال بدون نگرانی از هوای سرد می‌توانید به بدروم بروید. اما اگر هوای گرم و آفتاب تند را خواهان هستید، باید بین ماه‌های جون تا سپتامبر به بدروم سفر کنید که هوا آفتابی و آب دریا گرم است. میزان بارش‌های نیز در طول سال متفاوت خواهد بود و شما ماه ژانویه بیشترین بارش را در بدروم خواهید دید و در ماه‌های گرم سال، تقریبا بارشی در بدروم پدید نمی‌آید. با این حال حتی زمان بارش‌ها نیز، بدروم شهری پر باران محسوب نمی‌شود.
گرم‌ترین ماه سال جولای است که هوا در گرم‌ترین حالت ۳۶ درجه خواهد بود و شب‌ها این هوا تا ۲۰ درجه نیز کاهش پیدا می‌کند. سردترین ماه سال نیز ژانویه است که بارش‌ها و هوای ابری، دمای هوا را بین ۴ تا ۱۴ درجه سانتیگراد قرار می‌دهد.

 

بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم


بهترین زمان سفر برای استفاده از تفریح‌های آبی

همانطور که گفتیم، ماه‌های جون تا سپتامبر، گرم‌ترین زمان در بدروم است و برای کسانی که می‌خواهند به تفریحات آبی و شنا در دریا بپردازند، این ماه‌ها پیشنهاد می‌شود. اما از میان همین ماه‌ها نیز با توجه به این که ماه‌های جون تا اکتبر شما دمای میانگین ۲۳ درجه را خواهید داشت، بهترین زمان ممکن برای سفر به سواحل بدروم است. در این ماه‌ها بدون نگرانی از بارندگی می‌توانید روزهای مختلف برای دراز کشیدن در ساحل و آبتنی برنامه ریزی کرده و به سراغ کشتی‌های تفریحی بروید تا روزی را درون دریا به تفریح مشغول شوید.

 


سفر به بهانه‌ی فستیوال‌های متنوع

اما دلایل دیگری هم هست که ممکن است زمان سفر به بدروم برای شما متفاوت باشد. یکی از این موارد، سفر برای شرکت در فستیوال‌های مختلف است. این زمان‌ها تنها بخش‌هایی از سال هستند که غیر از تابستان گرم، گردشگران دوباره به این شهر هجوم می‌آورند.
بخش زیادی از فستیوال‌های بدروم، فستیوال‌های موسیقی هستند. از معروف‌ترین آن‌ها نیز فستیوال بین‌المللی موسیقی کلاسیک Gumusluk است که بزرگان موسیقی دنیا را به این بخش از ترکیه می‌کشاند. این فستیوال در ماه جولای هر سال برگزار می‌شود. فستیوال بین‌المللی باله بدروم نیز در ماه آگوست و در مکانی برگزار می‌شود که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد. یکی دیگر از فستیوال‌های موسیقی بسیار معروف و گردشگرپسندِ بدروم، فستیوال بین‌المللی رقص بدروم است که بیش از ۲ هزار شرکت کننده از ۱۸ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند. فستیوالی سالانه که هر سال ماهِ بی برگزار می‌گردد. اما خارج از این فستیوال‌ها چیزهای خیلی بیشتری هم هستند که در حوصله‌ی این مطلب نمی‌گنجد.
با این حال اگر اهل موسیقی و رقص و جشن‌ هستید، در همان ماه‌های تابستان، می‌توانید در برنامه‌های بسیار متنوع و البته کوچک‌تری هم شرکت نمایید.

 

۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم


مقرون‌ به صرفه‌ترین زمان سال برای سفر به بدروم

تمام ماه‌هایی که به دلایل مختلف گفتیم زمانِ بهتری برای سفر به بدروم هستند، زمانی هم هستند که هزینه‌های این شهر بالاتر هم خواهد بود. پس زمستان و ماه‌های ژانویه یا فوریه، با توجه به این که گردشگر بسیار کم‌تری به بدروم می‌رود، از نظر اقتصادی، زمان بهتری هم برای سفر است زیرا هزینه‌های شما در این سفر به مراتب کم‌تر از حالت معمول خواهد بود.

 

۲۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران