۱۰ حقیقت جذاب درباره شهر ساحلی بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
۱۰ حقیقت جذاب درباره شهر ساحلی بدروم

بدروم یکی از زیباترین جزیره‌های کشور ترکیه به حساب می‌آید که به مانند کوش آداسی و آنتالیا از توریستی‌ترین جزیره‌های آن محسوب می‌شود. شهر ساحلی که اندکی گران باید به آن سفر کرد اما این گرانی ارزش آن را دارد که چند روز خاطره‌انگیز در زندگی خود ثبت کنید. جزیره‌ای که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. جزیره‌ای که بهترین غذاهای عمرتان را با رفتن به آن می‌توانید نوش جان کنید و همینطور بهترین تفریحات را. اگر قصد سفر به جزیره‌ای جذاب در تعطیلات پیش رویتان را دارید همراه ما باشید تا ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره بدروم خدمتتان بازگو کنیم. حقایقی که شما را ترغیب سفربا تور بدروم می‌کنند.


۱- بدروم یکی از نقاط باستانی جهان به حساب می‌آید. شهری که با نام هالیکارناسوس شناخته می‌شود و پایتخت کاریا باستان بوده است. بنابراین با رفتن به این جزیره می‌توانید در فضایی که گذشتگان زیست می‌کرده‌اند و از آثار زندگی‌شان چیزهایی به جا گذاشته‌اند پرسه بزنید. این جزیره فضایی پر از جاذبه‌های مربوط به گذشته است. البته جاذبه‌هایی که شاید یک شمایل کلی از خود حفظ کرده‌اند و بسیاری از جزئیات آن از بین رفته است.

 

۵ ساحل جذاب و دیدنی بدروم با چشم انداز بی نظیر

بدروم


۲- تمدن ایرانی در وضع قوانین برای بدروم دست داشته است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مطابق با اسناد تاریخی ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ایرانی‌ها برای این جزیره وضع قوانین کرده‌اند. جزیره‌ای که پیدایشش بازمی‌گردد به ۶۵۰ سال قبل از میلاد مسیح و در طول اعصار رشد و گسترش یافته است.

۳- بدروم یکی از عجایب هفتگانه قدیمی جهان را در خود جای داده است. آرامگاه هالیکارناسوس که به پادشاه کاریا و ساتراپ از شاهان هخامنشی تعلق داشته است در این جزیره واقع شده است. این قلعه که امروزه خرابه‌هایی از آن به جا مانده است همواره به عنوان مکانی برای پژوهش درباره تمدن و گذشته به حساب می‌آمده است.

 

معرفی تورهای یک روزه معروف در اطراف بدروم

بدروم


۴- بدروم در خود یکی از قلعه‌های تاریخی مهم ترکیه به نام قلعه پتر کبیر را جای داده است. قلعه‌ای متعلق به قرن پانزده میلادی که توسط یک شوالیه ساخته شده است. قلعه‌ای که امروزه به عنوان نماد این جزیره نیز شناخته می‌شود. قلعه‌ای باشکوه که شما را می‌برد به گذشته و تاریخ را برایتان عینی می‌سازد. قلعه‌ای که حس غریب از نوستالژی نیز در بازدیدش به شما دست می‌دهد. قلعه‌ای که در دوران عثمانی به کلیسای آن مناره‌ای اضافه شده است و بعدها این کلیسا به مسجد تبدیل شده است.

۵- بدورم صاحب یکی از قدیمی‌ترین فضاهای تئاتر جهان است. تئاتر بدروم در جاده اصلی تورگوتریس این جزیره قرار دارد و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید امروزه نزدیک به ۵۰۰۰ هزار نفر گنجایش دارد. تئاتری که در قرن سوم میلادی تاسیس شده است و برای نمایش جنگ‌های گلادیاتورها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. زمانیکه ظرفیت آن ۱۳ هزار نفر بوده است. امروزه اما این فضای تئاتری بیشتر برای برگزاری انواع کنسرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

حمام گل بدروم تفریحی خاص و متفاوت برای سلامت پوست

بدروم


۶- بدروم جزیره‌ی ماهیگیری و ماهیگیرهاست. جزیره‌ای که نه تنها مردمان فقیر ندارد بلکه بیشتر شهروندانش جزو پولدارترین‌های ترکیه به حساب می‌آیند. بنابراین با رفتن به این جزیره به یکی از لوکس‌ترین جزیره‌های ترکیه می‌روید که تجارت ماهی در آن بسیار پر رونق و سود است. البته صادرات انگور، زیتون و مرکبات نیز در این جزیره به صورت جدی پیگیری می‌شود.

۷- بدروم شهر رنگ سپید است. بیشتر خانه‌های این جزیره سپید رنگ هستند و همین امر سبب شده است این جزیره بسیار زیبا به نظر آید. جزیره‌ای که قدم زدن در فضاهای عمومی مختلفش به سبب همین رنگ و البته نور خورشید که بر آن می‌تابد، آدم را از خستگی و خمودی بیرون می‌آورد و به میزان زیادی شاداب می‌کند.

 

بدروم


۸- بدورم آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و در گرمترین روزهای خود دمایش به ۳۸ درجه می‌رسد. بنابراین شاید سفر تابستانی به این جزیره چندان ایده خوبی نباشد اما شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم در این جزیره باران کم می‌بارد و بیشتر باران‌هایش مربوط به ماه‌های می تا اکتبر است.

۹- بدروم جزیره‌ی قایقرانی است. اگر از زدن به دل آب لذت می‌برید باید بدانید بدروم یکی از بهترین نقاط ترکیه است که در آن می‌توانید با قایق‌های مختلف بزنید به دل آب و تجربه‌های مختلف از ماجراجویایی برای خودتان بسازید. قایق‌هایی که البته دامنه‌شان از پارویی شروع می‌شود و به کشتی‎‌های لوکس کروز می‌رسد.

 

بدروم


۱۰- بدورم جزیره تفریحات ساحلی است. در سفر با تور ترکیه به این جزیره انواع تفریحات ساحلی و دریایی را می‌توانید تجربه کنید و در برخی‌هاشان هیجان بی‌اندازه را تجربه کنید. تفریحاتی از شنا و غواصی گرفته، تا موج سواری و پاراسلینگ و ...

۱۷ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران