اطلاعات ضروری که درباره بدروم نمی‌دانید

جاذبه‌های گردشگری بدروم
اطلاعات ضروری که درباره بدروم نمی‌دانید

بدروم در حاشیه دریای اژه مقصدی محبوب برای توریست‌های سراسر دنیا است. مردم با تور بدروم به این شهر ساحلی سفر می‌کنند تا از تفریحات متنوع و سواحل ماسه سفید آن استفاده کنند. همچنین بدروم مقصدی زیبا با مواهب طبیعی فراوان، جاذبه‌های تاریخی و امکانات لوکس و مدرن توریستی است و حتی اگر طبیعتگردی فعال و ماجراجو باشید می‌توانید با تورهای گردشی گروهی و یا به صورت انفرادی مناظر پانورامای خیره کننده‌ای را پیدا کنید. در سفر به هر جایی مخصوصا اگر سفرهای خارجی شما نیاز به اطلاعات گسترده ای راجب همه چیز دارید. از آنجایی که در مورد هتل‌ها و رستوران‌ها مطالب زیادی وجود دارد در این مقاله به ارائه مطالب ضروری می‌پردازیم.

 

درباره بدروم

در حالی که تنها چند شهر معدود در دنیا هستند که قدمتی تا ۵ هزار سال دارند، بدروم شاهد تمدن‌های متوالی و فراوانی بوده که گذشته را به امروز پیوند زده است. تا جایی که هومر نویسنده یونانی کتاب ایلیاد و اودیسه، این شهر را "سرزمین آبی ابدی" توصیف کرده است. آب و هوای بدروم مدیترانه‌ای و هوای آن کاملا معتدل است. متوسط ​​دما برای زمستان‌ها ۱۵ درجه سانتی‌گراد و برای تابستان‌ها ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. با این حال، سطح رطوبت بالا نیست و بارش‌ها‌ عمدتا در زمستان و بهار اتفاق می‌افتد.

جمعیت شبه جزیره در زمستان خارج از فصل گردشگری حدود ۱۲۰ هزار نفر است، با حدود ۳۲ هزار نفر در شهر بدروم، که در فصل تابستان جمعیت به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. بدروم با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی یکی از بهترین استراحتگاه‌های کل ترکیه است که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه مسافران تور ترکیه قرار گرفته است.

 

غذا خوری‌های ارزان در بدروم

بدروم کجاست؟

ترکیه (به ترکی: Türkiye)، معروف به جمهوری ترکیه، کشوری اوراسیایی است که در آسیای غربی (بیشتر در شبه جزیره آناتولی) و در تراکیای شرقی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. بدروم در منتهی الیه جنوب غربی ترکیه (قسمت غربی استان موغلا) واقع شده و با شبه جزیره ۶۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. بدروم به صورت شبه جزیره‌ای بین خلیج Güllük از قسمت شمالی و خلیج G fromkova از جنوب واقع شده است.

اطلاعات مفید

هر شهری مختصات مخصوص به خود با شماره‌ها و یا آدرس‌های ضروری و مخصوص به خود را دارد که ممکن است در طول مدت اقامت‌تان به آن‌ها نیاز پیدا کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین اطلاعات مفید درباره بدروم را ذکر می‌کنیم.

بدروم در مشخصات 37°02'N 27°26'E در کشور ترکیه و در منطقه اژه واقع شده و طبق تقسیمات کشوری در استان موگلا قرار گرفته است. این شهر ساحلی در سرشماری سال ۲۰۱۰، ۱۱۸.۲۳۷ نفر جمعیت داشته است.

  • منطقه زمانی: EET (UTC + 2)
  • کد پستی: ۴۸۴۰۰
  • پلاک خودرو: ۴۸
  • برق: ۲۲۰ ولت

 

۷ نقطه تاریخی جذاب در تور بدروم

تلفن و اداره پست

اداره پست در بدروم (واقع در خیابان Cevat Sakir) ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز فعال بوده و آژانس های پست در روستاها وجود دارد. همچنین غرفه‌های تلفنی زیادی وجود دارد که با کارت تلفن کار می‌کنند. شما می‌توانید هنگام سفر با تور بدروم این کارها را از دفاتر پستی خریداری کنید. کد بین المللی ترکیه ۹۰ است و کد منطقه بدروم (و استان موگلا) ۲۵۲ است. برای تماس‌های محلی باید فقط شماره اصلی را بگیرید. برای تماس‌های بین استانی ابتدا ۰ و بعد کد استان را بگیرید و برای تماس‌های بین مرزی باید ۰۰، سپس کد کشور، کد منطقه و شماره را شماره گیری کنید.

اطلاعات گردشگری

تلفن: ۰۲۵۲۳۱۶۱۰۹۱ هفت روز هفته از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

بانک‌ها و صرافی‌ها

بانک‌ها دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ باز هستند و دفاتر صرافی ۷ روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ فعال هستند. همچنین نرخ ارز روزانه تغییر می‌کند بنابراین می‌توانید آن را از روزنامه‌ها، بانک‌ها، دفاتر صرافی و دفاتر پست بپرسید.

راهنمایی و رانندگی

در ترکیه رانندگی در سمت راست انجام می‌شود و علائم راهنمایی و رانندگی نیز بین‌المللی هستند. جایی که محدودیت سرعت اعمال نشده باشد سرعت مجاز قانونی ۵۰ کیلومتر برای روستاها و مسیرهای شهری و در اتوبان‌ها ۹۰ کیلومتر در ساعت است. در حالی که بستن کمربند اجباری است عموما سعی می‌شود هنگام رانندگی زیاد از موبایل استفاده نشود. در صورت رعایت این موارد به مشکلی برنخواهید خورد.

 

موزه‌های بدروم برای آشنایی با تاریخ این منطقه از ترکیه

بازارهای محلی

خرید در بازارهای محلی بسیار سرگرم کننده و تجربه‌ای متفاوت است که می توانید در آنجا میوه‌های تازه و سبزیجات محلی، منسوجات و گلدوزی پیدا کنید. روزهای بازار به شرح زیر است:

بدروم: پنجشنبه و جمعه برای غذا / سه شنبه برای منسوجات

گومبت: یکشنبه

بیتز: پنجشنبه

اورتاکنت: چهارشنبه

یالیکاواک: پنجشنبه

تورگوتریس: شنبه

Türkbükü: دوشنبه

بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در بدروم

  • بیمارستان دولتی بدروم: ۰۲۵۲۳۱۳۱۴۲۰
  • بیمارستان خصوصی بدروم: ۰۲۵۲۳۱۳۶۵۶۶
  • بیمارستان خصوصی جهانی: ۰۲۵۲۳۱۹۱۵۱۵
  • مدیکر: ۰۲۵۲۳۱۶۷۰۵۱
  • مرکز پزشکی کاریا: ۰۲۵۲۳۱۳۶۲۳۳
  • اورالمِد: ۰۲۵۲۳۱۶۷۹۵۰
  • ویتال مِد: ۰۲۵۲۳۱۶۵۱۰۷

 

معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم

۲۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران