نکاتی برای سفر به بدروم در تابستان

جاذبه‌های گردشگری بدروم
نکاتی برای سفر به بدروم در تابستان

تور بدروم خاطراتی فراموش نشدنی از یک تعطیلات مفرح و عالی را برایتان رقم خواهد زد. شهری که به سواحل زیبا، مراکز تفریحی متنوع و فضای شادش معروف بوده و هر گوشه‌ از آن‌جا، زیبایی خاصی دارد. تابستان در بدروم طولانی‌تر از بسیاری شهرهای دیگر است و روزهای گرم و آفتابی بدون لکه‌ای ابر در آسمان، تعدادشان کم نیست. روزهایی که می‌توانید، انواع ورزش‌های آبی را در دریای بدروم تجربه کرده و همراه خانواده خود، حسابی در این شهر خوش بگذرانید.

 

آب و هوای بدروم در تابستان

بدروم شهری گرم سیری بوده که شرایط آب و هوایی آن شامل تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی کوتاه و معتدل است و هیچ گاه سرمای شدید را به خود نمی‌بیند. گرمای تابستانی در این شهر حدودا از اواسط بهار آغاز شده و تا اواسط پاییز ادامه می‌یابد و در این بین، شما به راحتی می‌توانید از آب گرم دریا لذت برده و به تفریحات مختلف در سواحل بدروم بپردازید.

از نکات مهم در مورد سفر به بدروم در تابستان، یکی هوای آفتابی این شهر است که تقریبا در تمام روزها جریان داشته و به ندرت لکه ابری در آسمان می‌بینید و دیگری دمای بالای هوا در طول این ایام به حساب می‌آید به شکلی که حتما باید لباس خنک همراه داشته باشید تا بتوانید، روزها به سراغ جاذبه‌های گردشگری بروید. دمای هوا در اوج تابستان به ۳۶ درجه نیز می‌رسد که با تجه به رطوبت بالای هوا در این شهر، تحمل آن برای بعضی افراد سخت می‌شود. در واقع آبتنی در سواحل بدروم نه تنها یک تفریح، بلکه روشی برای خنک کردن هم خواهد بود!

بهترین هتل‌ها برای اقامت تابستانه در بدروم

انتخاب هتل در سفر به بدروم در تابستان، اساسا به نوع سفر شما و علاقه‌مندی‌هایتان بر می‌گردد. آن‌هایی که دوست دارند روزهای سفر خود را به سراغ مراکز مختلف گردشگری بروند، از جاهای تاریخی دیدن کنند و تنها شب‌ها به هتل بر می‌گردند، بهتر است، جایی داخل شهر برای اقامت انتخاب کنند. در داخل شهر، هم هتل‌های ارزان و هم هتل‌های لوکس متعددی هستند که می‌توانید در سفر با تور بدروم، برای این منظور انتخاب نمایید.

 

تجربه غذا خوردن در بهترین نقاط بدروم

برای مثال هتل‌هایی مثل دیاموند آو بدروم (DIAMOND OF BODRUM)، لابراندا تی‌ام‌تی (Labranda TMT) و مرمره بدروم (The Marmara Bodrum) از جمله هتل‌های ۵ ستاره‌ای هستند که در مرکز شهر قرار دارند و دست شما را برای رفتن به مراکز تفریحی، مراکز خرید بدروم و گردشگری باز می‌گذارند. در این میان هتل‌هایی مثل ایستانکوی بدروم (Istankoy Bodrum)، کوستا بدروم سیتی (Costa Bodrum City) یا توربا بوک (TORBA BUK) از جمله هتل‌های بسیار خوب اما ارزان‌تر بدروم در مرکز شهر محسوب می‌شوند.

در زمان سفر به بدروم در تابستان اگر اهل تفریح هستید و می‌خواهید، روزهای خود را در سواحل خصوصی گذرانده، استخر‌های بزرگ و بازی‌های آبی همیشه در دسترستان باشد از امکانات هتل استفاده کنید، هتل‌های بزرگ آل اینکلوسیو در اطراف شهر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هتل‌های بزرگ، با امکانات گسترده تفریحی و رفاهی، همه چیز را برای داشتن تعطیلاتی درخشان در اختیارتان می‌گذارند. ساسونا بدروم (Susona Bodrum)، تایتانیک لاکچری کالکشن (Titanic Luxury Collection) و ماندرین اورینتال (Mandarin Oriental) از جمله این هتل‌ها هستند که دارای سواحل اختصاصی بزرگ، استخرهای متعدد، امکاناتی برای انجام تفریحات آبی، رستوران‌های متعدد و حتی کلاب‌های اختصاصی برای تفریحات شبانه در بدروم هستند.

فعالیت‌های تابستانه در بدروم

اغلب افراد برای تفریح در سواحل این شهر و انجام تفریحات آبی به سراغ تور بدروم در طول تابستان می‌روند و البته حق هم دارند، چون بدروم دارای چندین ساحل عالی‌ست و همه چیز برای انجام ورزش‌های آبی نیز مهیاست. اما فعالیت‌های دیگری هم هستند که در طول سفر به بدروم در تابستان به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغشان بروید.

  • سواحل و کلاب‌های ساحلی

به عنوان شبه جزیره‌ای که دریای اژه آن را در بر گرفته، بدروم از نظر تنوع ساحل هیچ چیز کم ندارد و چندین ساحل ماسه‌ای فوق‌العاده عالی در خود دارد. درون شهر، چند مورد ساحل بزرگ و محبوب وجود داشته و همچنین کلاب‌های ساحلی بزرگ نیز، انتخابی عالی برای تفریحات مختلف به حساب می‌آیند. اما اگر به دنبال جاهای دنج و خلوت هم باشید، می‌توانید، سواحل کوچک‌تر با آب‌های کریستالی و فضایی آرام را در اطراف بدروم پیدا کنید. اطراف سواحل بزرگ بدروم، امکانات رفاهی خیلی خوبی در نظر گرفته شده که شامل رستوران‌ها و کافه‌های مختلف می‌شود و همچنین در آب نیز، تجهیزات مختلف برای ورزش‌های آبی هیجان انگیز تعبیه شده است.

 

تجربه خریدی لذت‌بخش در تور بدروم

در سفر به بدروم در تابستان برای داشتن روزی شاد، پیشنهاد می‌کنیم، سری به کلاب‌های ساحلی محبوب بدروم نیز زده و از امکانات این مکان‌ها نیز بهره ببرید. قبلا در مورد هتل‌های بزرگ برایتان گفته‌ایم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل‌ها، داشتن ساحل اختصاصی است که باعث می‌شود، بتوانید خیلی راحت از ساحلی آرام و خلوت بهره برده، از تخت‌ها و آفتاب‌گیرها استفاده کنید و همچنین از امکاناتی که به صورت اختصاصی برای شما فراهم شده بهره‌مند شوید. در کل پیشنهاد می‌کنیم، نگاهی به بهترین سواحل بدروم انداخته و آن‌جایی که مطابق سلیقه‌تان هست، انتخاب نمایید.

  • قایق‌سواری در آب‌های بدروم

یک سری قایق‌های سنتی به نام گولت (Gulet) در بدروم وجود دارد که از دیرباز در آب‌های ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این کشتی‌های چوبی حالا به یکی از جاذبه‌های گردشگری در مناطق ساحلی ترکیه بدل شده است و هم در سواحل دریای اژه و هم در سواحل دریای مدیترانه، امکان سوار شده به آن‌ها را خواهید شد. در بدروم نیز تورهای تفریحی چند ساعته زیادی به وسیله‌ی این کشتی‌ها برگزار می‌شود که شما را به دیدن جاذبه‌های دریایی، جاهای مناسب برای شنا و اسنورکلینگ و یا حتی دیدن جزایر یونانی می‌برند.

البته غیر از این قایق‌های چوبی سنتی، کروزها و قایق‌های مدرن متعددی نیز در بندر بدروم پیدا می‌کنید که هم به صورت خصوصی اجاره داده می‌شوند و هم این که تورهای گروهی توسط آن‌ها برگزار می‌شود. خوشبختانه، در طول تابستان، تعداد این سفرهای دریایی آن‌قدر زیاد است که حتما سفری مطابق سلیقه خودتان پیدا می‌کنید که در آن شرکت نمایید.

 

آشنایی با تفریحات آبی بدروم

  • تفریحات آبی، غواصی، اسنورکلینگ و ...

چیزی که در بدروم کم نخواهید آورد، تفرحیات مختلف و هیجان انگیز است.‌قبل از هر چیز به شما بگوییم که از نظر ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، وایند سورفینگ، اسکی روی آب، بانانا و چیزهایی از این دست، همه چیز برای انجام وجود دارد و افراد مختلف با سنین متفاوت، حتما فعالیت مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد.

اما قسمت جذاب بدروم، انجام کارهای هیجان انگیز است. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در تورهای غواصی در بدروم شرکت کرده و در عمق آب‌های کریستالی این شهر، ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ را مشاهده کنید. البته اگر خیلی غواصی در سلیقه شما نیست، می‌توانید اسنورکلینگ را امتحان کرده و اگر دوست دارید، هیجانی مضاعف را از سر بگذرانید، می‌توانید به سراغ پاراگلایدر سواری و کارهایی از این دست در تور بدروم بروید.

  • سافاری جیپ و بازدید از دهکده‌های قدیمی

همچون بعضی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه، در بدروم نیز سافاری‌هایی برگزار می‌شوند که شما را با ماشین‌های جیپ به دیدن جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر، مکان‌های کوهستانی و جنگلی می‌برند. در این گونه سفرها، شما به دیدن رودخانه‌ها و آبشارها نیز می‌روید و می‌توانید، در این نواحی متفاوت نیز تفریح کرده و عکاسی کنید.

همچنین در کنار بازدید از مراکز طبیعی، یک سری دهکده‌های کوچک قدیمی مثل دهکده کیفتلیک (Ciftlik)، مومکولار (Mumcular) و اتریم (Etrim) هم هستند که هر کدام در نوع خود جذاب بوده و دیدنشان خالی از لطف نیست. دهکده‌هایی که خانه‌هایی به سبک سنتی دارند و مردمش، به بافت فرش‌ معروف هستند. در کل سفرهای نیم روزه به خارج شهر، گزینه‌ای عالی برای داشتن تجربه‌ای متفاوت از سفر به بدروم بوده و حال و هوای جذابی به سفر شما می‌دهد.

 

تفریحاتی که در تور بدروم می‌توان تجربه کرد

  • پارک‌های آبی

تفریحات آبی در بدروم تنها به سواحل این شهر بزرگ خلاصه نشده و بدروم دارای پارک‌های آبی متنوعی نیز هست که روزی شاد را در کنار خانواده برایتان خواهد ساخت. پارک آبی بدروم (Bodrum Aqua Park) یکی از گزینه‌های اصلی در این زمینه بوده که از سال ۲۰۱۸ با ساختاری جدید فعالیت خود را ادامه داده و دارای بازی‌های متنوعی است. این پارک در اورتاکنت (Ortakent) واقع شده و دارای فضایی بزرگ در کنار دریاست و منظره‌ای زیبا را نیز برایتان به همراه دارد.

غیر از پارک‌های آبی کوچک و بزرگی که در نقاط مختلف بدروم پیدا می‌کنید، بعضی از هتل‌های آل اینکلوسیو که قبلا از آن‌ها اسم بردیم نیز امکاناتی برای انجام تفریحات آبی دارند و بعضا یک، استخرهای آن‌ها شامل یک پارک آبی کوچک نیز می‌شوند.

  • تفریحات شبانه‌

اگر اهل رفتن به کلاب‌های شبانه، شرکت در برنامه‌های موسیقی زنده یا شب نشینی در بارها هستید، سفر تابستانه به بدروم، گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. شب‌ها که کمی هوا خنک‌تر می‌شود، در مرکز شهر، چندین بار و کلاب‌های شبانه بدروم هستند که به خوبی از شما میزبانی خواهند کرد. در روزهای تابستان، برنامه‌های تفریحی و پارتی‌های متعددی در طول شهر برگزار می‌شود و کلاب‌ها بر روی گرفتن مشتریان بیشتر با هم به رقابت می‌پردازند.

البته تابستان فصل کنسرت‌ها در بدروم نیز به حساب آمده و برنامه‌های موسیقی زنده هر شب به پا هستند. از طرفی بارها و کلاب‌های کوچک نیز برنامه‌های خود را با هنرمندان جوان‌تر خواهند داشت. در خود هتل‌ها نیز کلاب‌ها و بارهای مختلف وجود دارد که اغلب اوقات شما را از رفتن به مراکز مرکز شهر بی‌نیاز می‌کنند. البته اگر اهل این چیزها نیستید، شب‌ها می‌توانید به سراغ سالن‌های سینمای مدرن بدروم رفته و به تماشای فیلم‌های روز دنیا بنشینید.

 

اطلاعات ضروری که درباره بدروم نمی‌دانید

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۵ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران