۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم

بدروم یکی از نقاط جذاب ترکیه است که باید به آن سفر کرد. مخصوصا اگر به دنبال پیدا کردن آرامش گمشده در زندگی شهری‌تان هستید. شهری که امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی دارد و می‌شود در هتل‌ها و اقامت‌گاهایش خاطره‌انگیزترین ماندن‌ها را تجربه کرد و در رستوران‌ها و کافه‌هایش به یادماندنی‌ترین لحظه‌ها را. شهری که بازارهای محلی و فروشگاه‌های کوچک در خود زیاد دارد و همین سبب شده است با مراجعه به آنها بتوانید بهترین سوغاتی‌های سفر را خریداری کنید. در سفرتان با تور ترکیه به بدروم اگر به دنبال سوغاتی‌های ویژه‌ جدای از چیزهای عمومی که هرکجا می‌توانید آنها را پیدا کنید هستید همراه ما باشید تا ۷ سوغاتی معروف این شهر که بیشتر از سوی گردشگران تور بدروم خریداری می‌شود را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- نظر قربانی

یکی از سوغاتی‌های معروفی که در سفر با تور ترکیه و شهرهای مختلفش می‌توانید نشانی از آن را بیابید نظر قربانی است. نظر قربانی‌هایی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف که قیمت‌های متفاوتی دارند. نظر قربانی‌هایی که برخی‌هاشان بسیار لوکس و گران و برخی‌های دیگرشان ساده و ارزان هستند. در سفرتان به بدروم فروشگاه‌های زیادی می‌توانید بیابید که این سوغاتی را به فروش می‌رسانند. فروشگاه‌هایی محلی و مدرن که در اندازه‌های متفاوت گردنی، آویزی و دکوری آن را به فروش می‎رسانند. اگر عزیزانی دارید که نگران‌ چشم خوردن‌شان هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما این سوغاتی را از سفر به بدروم برای‌شان خریداری کنید.

 

معرفی مرکز خرید midtown در بدروم


۲- راحت الحلقوم

راحت الحلقوم یکی از شیرینی‌ها و دسرهای محبوب در بدروم به حساب می‌آید که به هنگام سفر به این شهر می‌توانید آن را تهیه و نوش جان کنید. دسری که از ترکیب نشاسته و آب و گلاب و دانه‌های روغنی به دست می‌آید و بیشتر به همراه نوشیدنی‌های گرم سرو می‌شود. اگر سوغات استانبول در میان شیرینی‌ها باقلواست، سوغات بدروم راحت الحلقوم است که در سفر به این شهر به شما توصیه می‌کنیم هم برای خودتان و هم برای نزدیکان‌تان این شیرینی را به عنوان سوغات خریداری کنید. در سرتاسر این شهر فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که این شیرینی را به فروش می‌رسانند.

 


۳- سفال

طرح زدن روی سفال و سرامیک از قدیمی‌ترین صنایعی بوده است که بشر برای خودش اختراع کرده.اگر می‌خواهید این صنایع را خریداری کنید باید خدمتتان عرض کنیم یکی از بهترین کارها را انجام داده‌اید. چرا که این صنایع هم خاص هستند و هم بسیار باارزش. صنایعی که به عنوان تزئینی به کار می‌روند. فروشگاه‌های زیادی در بدروم وجود دارند که با مراجعه به آنها می‌توانید این وسایل را خریداری کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید این صنایع جزو سوغاتی‌های نسبتا ارزان قیمت به حساب می‌آیند و از سوی گردشگران بسیار خریداری می‌شوند. سوغاتی‌هایی در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف.

 

معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم


۴- گلیم

گلیم‌های دست بافت ترکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های بدروم به حساب می‌آیند که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف می‌توانید آنها را از سفر به بدروم خریداری کنید. گلیم‌هایی که جزو سوغاتی‌های گران قیمت بدروم به حساب می‌آیند و البته بسیار باارزش. گلیم‌هایی که شاید برای ما ایرانی‌ها خیلی جذاب نباشد چرا که ما در کشور خودمان بهترین گلیم‌ها و قالی‌ها را می‌بافیم اما برای توریست‌های خارجی بسیار خواستنی هستند و برای آن بسیار هزینه می‌کنند.

 


۵- محصولات چرم

در سرتاسر بدروم چندین فروشگاه بزرگ را می‌توانید ببینید که محصولات چرم می‌فروشند. محصولاتی که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارند و جزو سوغاتی‌های لوکس به حساب می‌آیند. محصولاتی که خریدشان برای سنین مختلف مناسب است. محصولاتی از کیف و کفش گرفته تا بارانی و کمربند. البته در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف. در سفرتان به بدروم اگر مشکل هزینه کردن ندارید و می‌خواهید برای نزدیکان‌تان سوغاتی‌های درجه یک بخرید به شما توصیه می‌کنیم محصولات چرمی را مد نظر خود داشته باشید.

 

۵ جاذبه دیدنی و زیبای بدروم، شهر رویایی ترکیه


۶- زیور آلات

فروشگاه‌های زیورآلات را نه تنها در بدروم بلکه در تمامی شهرهای ترکیه می‌توانید بیابید و خریداری کنید. زیورآلاتی در طرح‌ها مختلف و زیبا و درست شده از طلا و نقره و دیگر آلیاژها. زیورآلاتی که برای خانم‌ها بسیار جذاب و خواستنی‌ هستند و از آنجا که قیمت‌های متنوعی دارند از سوی توریست‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 


۷- ادویه

ادویه از دیگر سوغاتی‌های محبوب بدروم به حساب می‌آید که آن را در تنوع‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید و به عنوان سوغات به شهرهای خود بیاورید. سوغاتی کم حجم و نسبتا ارزان قیمت که به راحتی می‎توانید آن را همراه خود بیاورید. سوغاتی که هربار در غذای‌تان از آن استفاده می‌کنید یاد بدروم و سفرتان به ترکیه می‌افتید.

 

۷ رستوران درجه یک ساحلی در بدروم

۲۴ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران