بازارهای هفتگی بدروم برای خرید سوغاتی

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بازارهای هفتگی بدروم برای خرید سوغاتی

به هر گوشه‌ای از ترکیه که سفر کرده باشید، یک ویژگی مشترک در همه شهرها خواهید دید و آن هم برپایی بازارهای روزانه و هفتگی محلی است؛ بازارهای رنگارنگ، با غرفه‌های فراوان و فروشندگان محلی که محصولات غذایی ارگانیک و متنوع را به مشتریان عرضه می‌کنند. بازارهایی که شور زندگی در آن‌ها جاری است. بدروم نیز یکی از همین شهرها است که بازار روزهای جذاب و رنگارنگی را در خود جای داده است و سفر به آنجا با تور ترکیه به شما توصیه می شود.

 

 

بازار بدروم (The Bodrum market)

 

 

روزهای برگزاری: دو روز در هفته، روزهای جمعه و روزهای سه شنبه

محصولات عرضه شده در این بازار: مواد غذایی، پارچه، سوغاتی

بازار بدروم دو روز در هفته برگزار می‌شود: غرفه‌هایی که هر هفته در روز جمعه برگزار می‌شوند که به صورت جداگانه به ارایه محصولات و مواد اولیه غذایی می‌پردازد و سه شنبه بازار که به فروش پارچه اختصاص دارد.  البته این بازار پارچه، روزگاری به فروش اختصاصی پارچه می‌پرداخت اما اکنون علاوه بر پارچه، انواع پرده، سفره و رومیزهای دست دوز و صنعتی، انواع حوله و بسیاری از وسایل دکوراسیون خانگی دیگر هم به فروش می‌رسد. علاوه بر این، تعدادی غرفه نیز به فروش لباس اختصاص یافته است. غرفه‌هایی برای فروش انواع جین ارزان، پیراهن، کیف و اکسسوری‌های زنانه هم در این بازار خواهید دید.

 

جدیدترین رستوران‌های بدروم برای سفر در نوروز 99

 

جالب است بدانید که یک فیلم خانگی قدیمی از بازار بدروم در سال ۱۹۸۷ میلادی به یادگار مانده است که نشان می‌دهد، این بازار امروز از محل برگزاری اصلی آن، یعنی ایستگاه اتوبوس مرکزی بدروم و روبروی اداره پست شهر، فاصله گرفته است. غرفه‌های اختصاصی مواد غذایی تازه نیز بعد از این تغییر به بازار اصلی بدروم اضافه شده‌اند. تعداد این غرفه‌ها روز به روز افزایش پیدا کرد تا امروز که بسیاری از فروشندگان مواد غذایی که در سراسر شهر به صورت پراکنده فعالیت می‌کردند، امروز در این بازار مستقر شده‌اند.

 

 

پنجشنبه بازار Yalıkavak

 

 

روزهای برگزاری: یک روز در هفته، روزهای پنجشنبه

محصولات عرضه شده در این بازار: سوغاتی، مواد غذایی تازه، غذاهای خیابانی و نوشیدنی

پنجشنبه بازار Yalıkavak، یکی از جذابیت‌های شبه جزیره بدروم است که مقتدر سیر به شما پیشنهاد می‌کند حتما در سفر به ترکیه از آن بازدید کنید. این بازار در ضلع شمالی غربی شبه جزیره بدروم قرار گرفته است. پنجشنبه بازار بدروم در طول سال‌ها آن‌قدر گسترش پیدا کرد که شهرداری در سال ۲۰۱۶ میلادی تصمیم گرفت غرفه‌های مشخصی را برای این بازار ساماندهی کند و دستی به سر و روی این بازار محلی بکشد.

 

 

 این بازار اکنون، یک بازار وسیع با غرفه‌های مشخص است که در آن‌جا مواد غذایی تازه به فروش می‌رسند. علاوه بر این امکاناتی مانند چرخ دستی و رول هم برای بازدیدکنندگان و خریداران در نظر گرفته شده است. فروشندگان نیز به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. غرفه‌های فروش غذای آماده و نوشیدنی نیز در اطراف این بازار پراکنده شده‌اند پس اگر از خرید خسته شدید، می‌توانید خودتان را به یک نوشیدنی یا میان وعده تازه در بدروم دعوت کنید.

 

 

بازار بیتز (The Bitez market)

 

 

روزهای برگزاری: دو روز در هفته، بازار اصلی در روزهای یکشنبه و بازار فرعی در روزهای پنجشنبه

محصولات عرضه شده در این بازار: مواد غذایی، وسایل دست دوم و عتیقه

این بازار از گذشته در همین محل برگزار می‌شد اما در ماه مارس ۲۰۱۷ میلادی، ساخت و ساز بازار بیتز به پایان رسید و دارندگان غرفه در این بازار بالاخره پس از دو سال نفس راحتی کشیدند و از یک میدان خاکی و نامناسب، به محل اصلی خود بازگشتند، آن هم با امکانات مناسب و دسترسی‌های بهتر برای فروشندگان و خریداران.

 

۵ هاستل عالی برای اقامتی ارزان در بدروم

 

بازار کوچک بیتز در روز پنجشنبه فعالیت می‌کند که یک بازار کوچک و فرعی است اما بازار اصلی در روزهای یک‎شنبه فعالیت می‌کند. علاوه بر مواد غذایی تازه، در این بازار می‌توانید همه چیز دست دوم را ببینید، از کتاب‌ها و فرش‌های دست‌بافت قدیمی و عتیقه گرفته تا وسایل قابل استفاده الکتریکی دست دوم و لوازم خانگی کوچکتر. 

 

 

بازار سر پوشیده جدید Ortakent

 

 

محصولات عرضه شده در این بازار: مواد غذایی تازه، پارچه و لباس، سوغاتی

بازار سر پوشیده جدید Ortakent در مکان جدید خود در کنار ساحل بدروم برگزار می‌شود. این بازار در گذشته از غرفه‌های پراکنده‌ای تشکیل شده بود که در یک نوار ساحلی به طول یک متر پراکنده شده بود و ترافیک نامناسبی ایجاد می‌کرد. این بازار امروز سازماندهی شده است و شهرداری سرویس رفت و آمد مینی‌بوس را برای آن فراهم کرده است تا علاوه بر ساکنان بدروم، مردم روستاهای دورتر و دور افتاده هم بتوانند به این بازار مراجعه کنند.

 

 

 

بازارهای دیگر بدروم

 

بازارهای قدیمی بدروم، بازارهای ملی پراکنده‌ای هستند که در کوچه و پس کوچه‌های شهر خواهید دید. این بازارهای کوچک، هنوز هم محبوب و پرطرفدار هستند. به عنوان مثال، بازاری در میدان روستای آکچالان (the Akçaalan village square)، بازار Gümüşlük در خیابان پشت مسجد روستا و دوشنبه بازار محله کمباهچه (theKumbahçe neighborhood Monday morning market) از جذاب‌ترین این بازارها هستند.

 

بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم

 

بازار ارگانیک بدروم، محلی است که در آن تولیدکنندگان کوچک و صنعتگران محلی هر چهارشنبه دور هم جمع می‌شوند و محصولات خود را به مردم عرضه می‌کنند. دارندگان غرفه در این بازار، معمولا کشاورزانی از روستاهای خارج بدروم هستند که سبزیجات، زیتون، روغن زیتون، لوبیا خشک، رب گوجه فرنگی و غذاهای خانگی دیگر را برای فروش آورده‌اند. این بازار در فصل بهار و پاییز، شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. این بازار توسط انجمن بذر بدروم اداره می‌شود که کشاورزان را به ادامه کشت انواع سبزیجات محلی ترغیب می‌کند.

۱۷ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران