بهترین کافه رستوران‌های بدروم برای نوش جان کردن صبحانه ترکی

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بهترین کافه رستوران‌های بدروم برای نوش جان کردن صبحانه ترکی

با تور بدروم به سرزمین رویایی ترکیه سفر کرده‌اید و این یعنی همین که چشم‌های خود را باز کنید، قرار است تصویری از آبی بیکران دریا را پیش چشم خود ببینید. در سفر به بدروم، جاذبه‌های گردشگری فراوانی در انتظار شما هستند، پس بهتر است زمان خود را به خوبی مدیریت کنید تا از تمام شبانه‌روزتان به درستی استفاده کنید. اما پیش‌نیاز آغاز یک روز فوق‌العاده در سفر به بدروم چیست؟ درست است، نوش جان کردن یک وعده صبحانه ترکی که هم حال‌ و هوای‌تان را تغییر خواهد داد و هم شما را برای یک ماجراجویی جذاب آماده خواهد کرد.

صبحانه ترکی، در سنت‌های مردم این سرزمین نه تنها نخستین وعده غذایی روز است، بلکه بهانه یا آیینی است که همه اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند تا روز خود را با دیدار یکدیگر و کسب انرژی از هم آغاز کنند. به همین دلیل هم، آیین سرو صبحانه ترکی، در طول سال‌ها و قرن‌ها، مفصل‌تر شده است و اکنون آداب ویژه خود را دارد.

با این حال، اگر قصد دارید همه وعده‌های صبحانه خود را در هتل محل اقامت‌تان نوش جان کنید، بهتر است کمی در تصمیم خود صرف نظر کنید. پیشنهاد مقتدر سیر به شما این است که کمی پای‌تان را فراتر از هتل بگذارید و حداقل یکی از روزهای هیجان انگیز سفر خود را با میل کردن یک صبحانه ترکی تمام عیار در یکی از بهترین کافه ها یا رستوران‌ های بدروم آغاز کنید. در ادامه این مطلب با چند رستوران و کافه در بدروم آشنا خواهیم شد که قرار است بهترین صبحانه سنتی ترکی عمرتان را در آن‌جا نوش جان کنید. پس با ما همراه شوید:

 

رستوران (Kuytu Bahçe)

این رستوران، حاصل یک سرمایه‌گذاری خانوادگی در صنعت گردشگری بدروم است که درست در قلب باغ‌های حیرت انگیز بیتز بدروم راه‌اندازی شده است. رستوران باغچه Kuytu Bahçe تنها برای وعده‌های غذایی صبحانه و نهار از شما میزبانی خواهد کرد و سرویس شام ارایه نمی‌دهد.

 

 ۶ دلیلی که شما را علاقه‌مند سفر به بدروم می‌کند 

Kuytu Bahçe

 

صبحانه مفصل و جذاب این باغچه رستوران، در ظروف چوبی برای شما سرو خواهد شد. علاوه بر وعده‌های سنتی ترکیه با نان خانگی، کره محلی و مربای خانگی در کنار چای و قهوه اصل ترک از شما پذیرایی خواهد شد. خبر خوب اینکه تمام گیاهان و سبزیجات مورد استفاده در وعده‌های غذایی از همین باغ تامین می‌شوند و کاملا ارگانیک هستند.

 

کافه آدالی (Adalı Kafe)

کافه آدالی یا آدالی کافه بدروم همان جایی است که می‌توانید در آن، روز خود را با میل کردن صبحانه، هنگام تماشای چشم انداز دریا و طبیعت اطراف آن از فراز یک تپه مشرف به منطقه آغاز کنید. این کافه در بالای تپه‌ای که درست از جاده گوموشلوک به آن دسترسی خواهید داشت، واقع شده است. تمام میزهایی که در این کافه باغ قرار دارند، مشرف به دریا هستند.

 

Adalı Kafe

 

منوی صبحانه آدالی کافه، یک منوی پر و پیمان است که در آن از سبزیجات فصلی تا انواع مربا و زیتون و محصولات دست‌ساز خانگی را خواهید دید. نکته جالب این است که منوی آدالی، یک منوی فصلی است که در دو نیمه سال با یکدیگر فرق می‌کند و درست متناسب با حال و هوای هر فصل تنظیم شده است.

اگر هنوز هم قصد دارید صبحانه خود را در هتل نوش جان کنید، می‌توانید پیش از ظهر برای سرو نوشیدنی‌های اصل ترکیه یا یک میان وعده سبک به آدالی کافه سر بزنید.

 

رستوران (Dirmil Köy Kahvaltısı)

رستوران Dirmil Köy Kahvaltıs یک کشف کاملا لوکس است که به شما فرصت می‌دهد تا در فضایی سر سبز و خوش عطر و بو یک صبحانه کاملا ترکی را نوش جان کنید. در واقع این رستوران هم یک کسب و کار کوچک خانوادگی است که یک پدر و مادر به همراه فرزند دخترشان آن را مدیریت می‌کنند و برای همین هم نباید انتظار گارسون‌های بین المللی مسلط به زبان انگلیسی را داشته باشید.

 

 ۵ جاذبه دیدنی و زیبای بدروم، شهر رویایی ترکیه 

Dirmil Köy Kahvaltıs

 

برای صبحانه، بهتر است به جای جستجو در منو، کار را به سرآشپز بسپارید، تا بهترین صبحانه اصیل ترکی را در کنار چای ترک در فنجان‌های کمر باریک برای‌تان سرو کند. به یاد داشته باشید که تمامی سبزیجات و میوه‌هایی که برای‌تان سرو می‌شود، ارگانیک هستند پس بدون نگرانی، غذای خود را میل کنید.

 

کافه رستوران (Sevalin Yeri)

کافه رستوران Seval’in Yeri یک کسب و کار خانوادگی است که بیشتر از ده سال از شروع به کار آن می‌گذرد و اکنون در میان گردشگران حرفه‌ای کاملا مشهور و محبوب شده است. در این رستوران، هیچ چیزی برای ناامیدی وجود ندارد، در واقع همه چیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد: از نان خانگی گرفته تا کره محلی، میوه و سبزیجات کاملا تازه و ارگانیک و مرباهای خانگی با طعم و رنگی که از یاد نخواهید برد.

 

  بهترین پیتزا فروشی‌های بدروم

Seval’in Yeri

 

یک نکته درباره این رستوران وجود دارد و آن هم اینکه هیچ نوشیدنی الکلی در این‌جا سرو نمی‌شود. اگر تنها سفر کرده‌اید، نگران تنهایی خود نباشید، در فضای باز این کافه رستوران می‌توانید گربه‌های زیبا، اردک‌های پر شور و مرغ‌های خانگی بامزه‌ای را ببینید که کاملا اهلی هستند و حالِ شما را دگرگون خواهند کرد.

 

رستوران (Asmalı Çardak)

رستوران Asmalı Çardak، یک دکوراسیون حیرت انگیز دارد چراکه در یک خانه ۱۵۰ ساله قدیمی راه‌اندازی شده است. در این رستوران، هم می‌توانید صبحانه خود را در فضای داخلی نوش جان کنید و هم برای لذت بردن از مناظر طبیعی و آب و هوای مطبوع به فضای باز آن که شامل یک باغ با سایه‌بان‌های آرامش‌بخش است بروید.

 

Asmalı Çardak

 

به خاطر داشته باشید که در این رستوران، حتما صبحانه مخصوصی که با تره فرنگی خانگی تهیه می‌شود، را امتحان کنید. این غذا، یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌های این رستوران در میان گردشگرانی است که اهل تجربه غذاهای سنتی هستند.

۲۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران