۱۰ نکته ساده برای سفری ارزان به بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
۱۰ نکته ساده برای سفری ارزان به بدروم

بدروم به عنوان یکی از گران‌ترین و البته لوکس‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه شناخته می‌شود. به طوری که اغلب کسانی که دوست دارند تجربه شنا در زیباترین سواحل جنوب ترکیه را داشته و با تفریحات دریایی خود را سرگرم‌ کنند، تور بدروم را ترجیح می‌دهند. اما آیا سفر به بدروم تنها برای کسانی مقدور است که بودجه زیادی برای تعطیلات کنار گذاشته‌اند؟ البته که پاسخ به این سوال مثبت نبوده و افراد می‌توانند با در پیش گرفتن برخی ترفندها سفری کم هزینه و اقتصادی برای خود و خانواده در بدروم رقم بزنند. اگر شما نیز دوست دارید سفری به یادماندنی همراه با تور بدروم داشته اما از ترس هزینه‌ها نمی‌‌توانید تور خود را رزرو کنید، مطالب این مقاله کاملا مناسب شما خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند پیشنهاد ساده برای داشتن سفری ارزان به بدروم آشنا کنیم.

 

۱. انجام خریدهای سوپرمارکتی از میگروس

بخش اصلی هزینه‌ها در هر سفری به خورد و خوراک تعلق دارد. بنابراین با پیدا کردن ترفندی برای کاهش هزینه‌های سوپرمارکتی می‌توان، تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد. پیشنهاد ما برای کسانی که به صورت خانوادگی به بدروم سفر می‌کنند، انجام خریدهای سوپرمارکتی از فروشگاه زنجیره‌ای میگروس (Migros) است. میگروس یک فروشگاه زنجیره‌ای است که تقریباً ده ها شعبه مختلف در داخل و اطراف شهر بدروم دارد. شعار این فروشگاه فروش کالاهای باکیفیت با قیمت پایین است. بنابراین اگر شعبه‌ای از میگروس را در تور بدروم خود پیدا کردید حتما به‌ آنجا رفته و اقلامی از قبیل وسایل مورد نیاز پیک نیک، آب، تنقلات و ... را از آنجا خریداری کنید.

 

معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم

 

۲. بازدید از موزه‌های بدروم

شاید بازدید از جاذبه‌های گردشگری بدروم برای بسیاری از گردشگران پرهزینه باشد. اما موزه‌ها گزینه‌های بسیار خوبی برای سرگرم شدن با حداقل هزینه برای کشف فرهنگ و تاریخ این شهر زیبای ترکیه هستند. بدون اغراق موزه‌های بدروم به همان اندازه که زیاد هستند، از جذابیت بالایی نیز برخوردار هستند. چرا که این شهر بندری در دوران سلطنت امپراتوری ایران نقش مهمی داشت و امروزه برای مشاهده آثار به جا مانده از آن دوران می‌توان مسیر موزه‌ها را در پیش گرفت. البته در کنار موزه‌ها می‌توان به بازدید از گالری‌های هنری و همچنین نمایشگاه‌های دریایی در اطراف شهر اشاره کرد. هزینه بازدید از اغلب این موارد چیزی در حدود ۲۵ لیر و حتی کمتر است.

یکی از معروف‌ترین موزه‌های بدروم که فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، موزه باستان‌شناسی زیر آب است که به‌خاطر مجموعه‌ای از مصنوعات دریانوردی و کشتی‌های شکسته‌شده‌ شهرت دارد. علاوه بر آن بازدید از موزه هنرهای زکی مورن را به عاشقان موسیقی توصیه می‌کنیم.

 

۳. بازدید از مکان‌های باستانی بدروم

مورد بعدی از پیشنهادهایی که در سفر به بدروم شما را سرگرم کرده و از طرفی مشکلی برای بودجه‌های کم ایجاد نخواهد کرد، بازدید از مکان‌های باستانی آن است. چرا که مکان‌های تاریخی بدروم بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. به طوری که حتی اگر برخی از آن‌ها شهرت جهانی داشته و قدمت آن‌ها به ۲ هزار سال یا بیشتر برسد نیز هزینه ورودی چندان بالایی از توریست‌ها دریافت نمی‌کنند. قلعه سنت پیتر بدروم که با نام بدروم کالسی نیز شناخته می‌شود، موقعیتی زیبا در شبه جزیره‌ای مشرف به دریای اژه قرار گرفته و از جمله مکان‌های باستانی است که بازدید از آن باید در لیست الویت هر توریستی قرار بگیرد. این قلعه به قرن ۱۵ تعلق داشته و در طول سال‌ها به عنوان یک زندان و قلعه خدمت کرده است.

یکی دیگر از مواردی که گردشگران می‌توانند بدون نگرانی از بودجه سفر از آن دیدن کنند، مقبره Mausolus است. این مقبره که در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان شناخته می‌شود. همچنین بهتر است بازدید از آمفی‌تئاتر بدروم را که یکی از بهترین ساختمان‌های حفظ شده هالیکارناسوس باستانی است را نیز از دست ندهید.

 

بهترین سوشی رستوران‌ها در بدروم

 

۴. گشت و گذار در بازارهای بدروم

گشت و گذار در بازارهای بدروم به معنای خرید کردن نیست. به طوری که شما می‌توانید بازارهای محلی بدروم را پیدا کرده و بدون خرید به قدم زدن در آن‌ها بپردازید. اغلب این بازارها با بافتی جذاب و غرفه‌های رنگارنگ هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. البته که سوغاتی‌ها و محصولات ارزان قیمتی نیز در آن‌ها وجود دارند که به نسبت دیگر مکان‌ها و مراکز خرید مدرن شهر به صرفه هستند. توجه داشته باشید که بازارهای بدروم در هر روز هفته در قسمت متفاوتی از شهر برپا می‌شوند؛ بنابراین بهتر است قبل از رفتن به سمت آن‌ها آدرس دقیق را از مردم محلی منطقه پرس و جو کنید.

این بازارها تنوع بالایی از محصولات را داشته و از پوشاک گرفته تا لوازم دکوری و ... را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. البته توصیه می‌کنیم، چانه زنی در حین خرید را در این بازارها فراموش نکرده و بر سر قیمت با فروشندگان توافق کنید. این چیزی است که به ندرت می‌توانید در مراکز خرید بدروم انجام دهید.

 

۵. بازدید از سواحل شبه جزیره بدروم

قدم زدن در کنار ساحل یکی از بهترین سرگرمی‌های بدروم است. به طوری که در قدم به قدم آن سواحل زیبایی قرار گرفته و هر کدام از آن‌ها از جذابیت خاص خود برخودار هستند. البته که قدم زدن تنها تفریح در سواحل بدروم نبوده و گردشگران می‌توانند در برخی از محدوده‌ها حوله‌ای بر زمین پهن کرده و بر روی آن دراز بکشند. البته که در این میان سواحلی نیز وجود دارند که تخت‌های مخصوص حمام آفتاب و فضای شنا سالمی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند؛ البته برخی از این سواحل نیاز به پرداخت هزینه ورودی داشته و برخی دیگر رایگان هستند. از همین رو توصیه می‌شود اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، سواحل ارزان و عمومی دولتی را برای شنا و تفریحات آبی خود انتخاب کنید.

یکی از پرطرفدارترین مناطق ساحلی در بدروم، منطقه گوموشلوک (Gümüşlük) و ساحل فنر (Fener) است. منطقه گوموشلوک مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از آب و هوای دلنشین و غذاهای دریایی خوشمزه است. در حالی که ساحل فنر بیشتر برای کایت‌سواری با آدرنالین بالا ترجیح داده می‌شود. به عنوان نکته کلیدی توجه داشته باشید که کرایه تاکسی در بدروم بسیار گران است. بنابراین برای رفتن به سواحل اطراف بهتر است دوچرخه‌ای کرایه کرده و در صورت امکان از دولموش (Dolmus) ون‌های مسافربری ترکیه استفاده کنید. شما می‌توانید اقامت در بهترین هتل‌های ساحلی بدروم را نیز تجربه کنید.

 

هتل‌های عاشقانه بدروم

 

۶. استحمام در حمام‌های ترکی بدروم

یکی از تجربه‌های مقرون به صرفه‌ای که می‌توان در بدروم داشت، استحمام در حمام‌های سنتی آن است. به طوری که نه تنها برای داشتن تفریحات ارزان بلکه برای رقم زدن یک خاطره‌ای متفاوت و به یادماندنی از سفر به این مقصد گردشگری هر مسافری باید تجربه استحمام در حمام‌های سنتی ترکیه را به خصوص در بدروم داشته باشد. این حمام‌ها به سبک معماری دوران عثمانی ساخته شده و در کنار حمام خدماتی از قبیل ماساژ، لیف کشی و ... را نیز برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین حمام‌های بدروم، بارداکجی حامام (Bardakçı Hamam) نام دارد. این یک مکان جذاب و تاریخی است که در دهه ۱۷۰۰ ساخته شده و به عنوان قدیمی‌ترین حمام بدروم شناخته می‌شود.

 

۷. گشت و گذار شهری با دلموش

دولموش نوعی ون مسافربری است که اغلب مردم محلی ترکیه از آن برای جابجایی ارزان در سطح شهر استفاده می‌کنند. دولموش گزینه‌ای خیلی ارزان‌تر از تاکسی بوده و هزینه تقریبی آن برای هر مسیر در بدروم ۵ لیر است. توجه داشته باشید که برای سوار شدن به دولموش باید به ایستگاه‌های اصلی‌ آن‌ها بروید. دلموش‌ها مسیر ثابتی برای جابجایی مسافران دارند و شما نمی‌توانید آن‌ها را در مسیر دلخواه خود هدایت کنید.

 

۸. رزرو هتل آپارتمان به جای هتل در بدروم

بخش اصلی هزینه‌ها در هر مقصد گردشگری مربوط به رزرو هتل برای اقامت است. به طوری که بدروم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گردشگران باید هزینه‌های بالایی را برای داشتن اقامتی راحت در آن پرداخت کنند. خوشبختانه در بدروم همه اقامتگاه‌ها محدود به هتل‌های ۵ ستاره و لاکچری نیستند. بنابراین گردشگران با بودجه‌های پایین‌تر می‌توانند به سراغ هتل‌های ۲ یا سه ستاره کرده و در صورت سفر خانوادگی هتل آپارتمان‌های بدروم مناسب اجاره کنند. به خصوص اینکه اگر هتل انتخابی شما دارای آشپزخانه برای پخت و پز باشد هزینه‌های شما تا حد فوق‌العاده زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

آشنایی با موزه هالیکارناسوس بدروم

 

۹. استفاده از اتوبوس فرودگاه هاواس به جای تاکسی در بدروم

از دیگر پیشنهادات عملی برای داشتن سفرثی ارزان به بدروم استفاده از اتوبوس فرودگاه هاواس (Havas Airport) به جای تاکسی به منظور دسترسی به هتل است. پس به‌جای چانه‌زنی برای کرایه تاکسی گران‌قیمت، با انتخاب این سرویس ترانسفر فرودگاهی با هزینه پایین خود را به مرکز شهر برسانید. این اتوبوس مسافران را در ایستگاه اتوبوس سیتی سنتر بدروم پیاده می‌کند. همچنین در طول مسیر در ایستگاه‌های Güvercinlik، Club Blue Dreams، Hotel Samara، Hotel Etap Altınel  و جاده Torba توقف می‌کند. توجه داشته باشید که اتوبوس‌ها هر دو ساعت یکبار حرکت می‌کنند.

 

۱۰. چشیدن طعم لذیذ غذاهای ترکی در خیابان آتاتورک بدروم

رستوران گردی برای سیر کردن شکم در وعده‌های غذایی، می‌تواند کاری پرهزینه در سفر به بدروم باشد. پس اگر در سفر به تور بدروم هستید و به دنبال گزینه‌های ارزان و البته باکیفیتی برای سیر کردن شکم خود هستید، حتما سری به خیابان آتاتورک در این شهر بزنید. این منطقه غرفه‌های متنوعی از غذاهای خیابانی را در خود جای داده و هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. انواع کباب‌های ترکی، مرغ سرخ شده و ... از جمله گزینه‌های پرطرفداری هستند که می‌توانید با قیمت پایین در این مکان پیدا کنید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بدروم

 

منبع

 

۱۱ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران