گردشی جذاب در یالیکاواک مارینا، بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
گردشی جذاب در یالیکاواک مارینا، بدروم

تور بدروم از جمله بهترین انتخاب‌ها در سفر به ترکیه به حساب می‌آید. شبه جزیره‌ای در کرانه‌ی دریای اژه که بخشی از استان موگلا به حساب می‌آید و از جمله زیباترین مقاصد ساحلی کشور نیز به حساب می‌آید. در حاشیه‌ی بدروم، منطقه‌ای به نام یالیکاوا قرار دارد که از جمله زیباترین نقاط شهر محسوب شده و دارای بنادر مختلفی است. اما جایی که ما قصد معرفی آن را داریم، یک مجموعه تفریحی و بنادر قایقرانی بسیار معروف به نام یالیکاواک مارینا است که چیزهای بسیار زیادی برای عرضه به گردشگران تور ترکیه دارد.

 

کلیاتی درباره یالیکاواک مارینا

این منطقه زیبا و جذاب، حدودا ۲۰ دقیقه از مرکز شهر بدروم فاصله دارد و در جنوب شرقی آن‌جا واقع شده است. برای رفتن به این مکان شما می‌توانید هم از طریق وسایل نقلیه عمومی و هم تاکسی اقدام کنید، فقط باید در نظر داشته باشید که مینی‌بوس‌ها زمان بیشتری می‌برند تا شما را به آن‌جا برسانند.

 

۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم

مجموعه یالیکاواک مارینا از چند بخش تشکیل شده است و مهم‌ترین آن‌ها، بندرگاه آن‌جاست که همیشه قایق‌های لوکس و زیادی در این محل پهلو گرفته‌اند. در واقع یالیکاواک مارینا یات کلاب بسیار معروفی محسوب شده و از همین محل، گردش‌های آبی جذابی نیز به نقاط مختلف بر روی بهترین قایق‌هایی که در بدروم می‌بینید برگزار می‌شود. در کل یالیکاواک مارینا جایی بسیار لاکچری و خاص است تا این حد که باند هلیکوپتر اختصاصی خود را هم دارد.

البته این مجموعه تنها به پهلو گرفتن قایق‌های لاکچری اختصاص ندارد و اگر این طور بود، خیلی خودمان را برای نوشتن مقاله‌ای طولانی خسته نمی‌کردیم. یالیکاواک مارینا شامل یک مرکز خرید بزرگ، چندین رستوران، دو هتل عالی و چندین جای دیگر است که باعث می‌شود، ساعت‌ها بتوانید در آن‌جا خوش گذرانده، خرید کنید، چیزی بخورید و به استراحت بپردازید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر از این مکان برایتان بگوییم.

 بندر و سفرهای دریایی از یالیکاواک مارینا

بندرگاه اختصاصی این مجموعه یکی از بهترین‌ها در منطقه به حساب می‌آید و به صورت ۲۴ ساعته فعال است و با توجه به این که مکانی برای پهلو گرفتن قایق‌های لوکس به حساب می‌آید، امکانات قابل توجهی از جمله ماشین‌های گلف برای جا به جایی در بندرگاه، باند هلیکوپتر، اینترنت پر سرعت بی‌سیم، صندوق امانات، سرویس بهداشتی و محل نگهداری از بچه‌ها و ... را در اختیار می‌گذارد. در این بندرگاه به صورت همزمان تا ۱۴۰ یات می‌توانند، پهلو بگیرند.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

از این بندرگاه، سفرهای مختلفی به جاهای متفاوت در ترکیه برگزار شده و البته این امکان نیز برایتان وجود دارد تا یات‌های لاکچری را برای گشت‌های دریایی نیز اجاره کنید. بیشتر سفرهای از این منطقه به جاهایی همچون چشمه، کوش آداسی، جزایر یونانی ساموس و پاتوس و ... برگزار می‌شود. البته هزینه‌ی چنین سفرهایی از یالیکاواک مارینا بسیار گران بوده و در کنارش شما سوار بهترین یات‌ها با امکانات عالی و پذیرایی بسیار خوب خواهید شد.

مرکز خرید یالیکاواک مارینا

شاید باورش برای بسیاری سخت باشد اما شاید مرکز خرید یالیکاواک مارینا بهترین مکان برای خرید لوکس‌ترین کالاها در تور بدروم باشد. این مجموعه که نه به صورت یک بنای واحد بلکه در محیطی روباز واقع شده و شما در بین فروشگاه‌های مختلفش می‌توانید، آزادانه بچرخید و از محصولات دیدن کنید، میزبان بسیاری از برندهای بین‌المللی خاص است.

 

بهترین رستوران‌های بدروم به انتخاب گردشگران

اسامی زیادی همچون گوشی، چنل، میسونی، پرادا، والنتینو، لوییس ویتون، دیور و ... در آن‌جا حضور دارند و در مجموع تعداد این فروشگاه‌ها به حدود ۱۰۰ تا می‌رسد که برای چنین جایی با چنین برندهایی، معرکه است. اگر در سفر به بدروم به سراغ این گوشه از شهر بروید، امکان خرید جدیدترین مجموعه‌ها از برندهای گفته شده را خواهید داشت و البته می‌توانید به سراغ بعضی برندهای ترک و مغازه‌هایی که به فروش محصولات ورزش‌های آبی می‌پردازند نیز سری بزنید. این مکان طراحی بسیار زیبا و خاصی داشته و اگر چه که در فضای باز است، اما به گونه‌ای ساخته شده که اغلب اوقات زیر سایه هستید و خیلی گرما را حس نخواهید کرد. همچنین نورپردازی درخشان مرکز خرید یالیکاواک مارینا باعث می‌شود، خرید بعد از غروب آفتاب در این مکان، لذتی دو چندان داشته باشد.

هتل‌های یالیکاواک مارینا

دو هتل برای این مجموعه در نظر گرفته شده که هر کدام با ویژگی‌های خاص خود، مکان‌هایی جذاب برای اقامت در تور بدروم به شمار می‌آیند. اولین گزینه هتل ساحلی یالیکاواک مارینا است که درست در مرکز مارینا و در کنار یک ساحل بسیار زیبا با شن سفید رنگ و پودری قرار گرفته است. این هتل اصلا بزرگ نیست و اقامتگاه‌های نسبتا کمی دارد. ۱۵ اتاق و ۱۵ سوییت که البته تمامی اتاق‌ها جا دار و بزرگ بوده و یک ایوان نسبتا بزرگ دارند که با چند پله به ساحل ختم می‌شوند. اتاق‌ها بسیار شیک و لوکس هستند و از امکاناتی عالی بهره می‌برند. در خود ساحل نیز برای این واحدها، امکانات رفاهی خوبی برای آفتاب گرفتن و حتی انجام بعضی بازی‌های آبی و ساحلی در نظر گرفته شده است.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

بوتیک هتل یالیکاواک مارینا گزینه‌ی دیگر برای اقامت در این مجموعه است که اگرچه آن هم چسبیده به دریاست اما در واقع به سنگچین ختم می‌شود و دارای ساحل شنی نیست. در عوض تمامی ۱۸ اتاق و ۱۸ سوییت این بوتیک هتل دارای باغ بوده، فضایی بزرگ داشته و یک دکور سنگی بسیار عالی را در بیرون از خود می‌بینند. منظره‌ی دریا از یک طرف و منظره‌ی باغ از طرفی دیگر و امکانات لاکچری که در هر کدام این واحدها در نظر گرفته شده در نهایت باعث می‌شود که که این مکان نیز، جایی عالی برای اقامت در طول سفر باشد. تنها مشکل آن‌ها این است که از خود بدروم دور هستند اما اگر طرفدار قایقرانی هستید و می‌خواهید در طول سفر با تور بدروم به سفرهای آبی بروید، می‌توانید در یکی از این دو هتل اقامت داشته باشید.

رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه یالیکاواک مارینا

بیش از ۲۰ رستوران و کافه در یالیکاواک مارینا وجود دارد که احتمالا معروف‌ترین آن‌ها رستوران سرآشپز معروف ترک، نصرت است که با استایل خاص ریختن نمکش و استیک‌های خوشمزه‌ای که درست می‌کند، معروف شده است. در کنار این مورد، رستوران‌های بسیار عالی همچون Birds، زوما، ساکهالین و ... نیز هستند که هر کدام سبکی از غذاها را به روی میز می‌برند.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم

در واقع جدا از این که شما در یالیکاواک مارینا بهترین رستوران‌ها را پیش رو دارید، بلکه از غذاهای دریایی و محلی تا انواع غذاهای اروپایی و بین‌المللی را نیز می‌توانید در این منطقه‌ی ساحلی جذاب امتحان کنید. از نظر کافه نیز چند جای خیلی خوبی در یالیکاواک مارینا وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استارباکز معروف اشاره کرد.

برنامه‌های تفریحی در یالیکاواک مارینا

جدا از تمام چیزهایی که درباره یالیکاواک مارینا گفتیم، این محل یک سالن کنسرت و نمایش نیز دارد که گاهی در آن‌جا، کنسرت‌های مختلف و نمایش‌های موزیکال برپا می‌شود. البته یالیکاواک مارینا به صورت دوره‌ای، میزبان نشست‌های مختلف در زمینه‌ یات و ... نیز هست که آن‌ها نیز در این مکان برپا می‌شوند.

 

تجربه خریدی لذت‌بخش در تور بدروم

فعالیت‌هایی که در یالیکاواک می‌توانید انجام دهید

حالا که قصد رفتن به این گوشه از بدروم را دارید، فراموش نکنید که از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز بازدید کنید. اگر اهل خرید از مرکز لاکچری یالیکاواک مارینا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به بازار یالیکاواک بزنید. این بازار روباز در نزدیکی ساحل واقع شده و شامل تعداد زیادی غرفه مختلف می‌شود که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال هستند و انواع  و اقسام اجناس مختلف را به فروش می‌رسانند. البته بخش بزرگی از بازار به مواد خوراکی مربوط است اما در کل برای بازدید و خرید بعضی اجناس، سر زدن به این بازار جالب خواهد بود. مخصوصا این که در همان جا می‌توانید، بعضی غذاهای محلی را نیز امتحان کنید.

همچنین یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص و متفاوت بدروم نیز در همان نزدیکی قرار دارد. "ساندیما" دهکده‌ای ۶۰۰ ساله است که برای سال‌هاست رها شده و خالی از سکنه در گوشه‌ای از شهر قرار گرفته است. ابنیه تاریخی این دهکده بعضی نیمه ویران هستند و بعضی دیگر تنها بخش‌هایی از آن‌ها آسیب دیده است. در نهایت اما بازدید از این مکان، یک تجربه کاملا متفاوت خواهد بود که حدودا با نیم ساعت پیاده روی یا چند دقیقه با تاکسی، به آن‌جا خواهید رسید.

 

معرفی ۸ تا کلاب شبانه عالی در بدروم

حتما در طول بازدید از اینجا، در کنار مهیج‌ترین تفریح‌ها در یالیکاواک بدروم، سری هم به بخش‌های قدیمی شهر بزنید، در خیابان‌های سنگ فرش قدم بزنید و در کافه‌های این شهر، چای یا قهوه سفارش دهید. یالیکاواک شهری کوچک، خاص و بسیار زیباست که در منطقه‌ای ساحلی بنا شده و مردمی خونگرم دارد و هر گوشه‌ای می‌تواند یک قاب زیبا برای عکسی اینستاگرامی باشد. پس این فرصت را از دست نداده و حتما به گشت و گذار در بخش‌های قدیمی شهر و کافه‌های متعدد آن بپردازید. اگر برای بازدید از بازار رفتید، می‌توانید در همان حوالی، یک ساعتی را در دل شهر بچرخید یا حتی برای صرف غذا نیز به رستوان‌های یالیکاواک بروید.

کلاب‌های ساحلی

کلاب‌های ساحلی زیادی هستند که برای تفریحات آبی و ساحلی بنا شده‌اند و در این کلاب‌ها امکان انجام انواع تفریحات آبی بدروم را خواهید داشت. با توجه به شلوغی بدروم در روزهای پیک سفر، انجام بعضی از تفریحات آبی در این منطقه که خلوت‌تر و دنج‌تر است، می‌تواند لذت بخش باشد. پاراسیلینگ، جت اسکی، اسکی روی آب و انواع تفریحات مختلف هستند که در کلاب‌های ساحلی بدروم تهیه دیده شده‌اند. البته بعضا این مراکز قیمت‌های بالایی دارند اما خب از تجهیزات خیلی خوبی هم بهره می‌برند.

 

ریزورت ساحلی ۵ ستاره کایا پالازو در بدروم

۰۵ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران